Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 26 van 26

Discussie: 31 december open?

  1. #16
    VWC-Lid bakero1973's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Berichten
    967
    Thanks
    157
    780 waarderingen in 255 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duitje Bekijk bericht
    In Duitsland zijn de winkels gesloten.
    @ Casper staat al vermeld
    naar Duitsland voor vuurwerk, iemand tips

  2. #17
    VWC-Lid gwgwgw's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Locatie
    Noord Oost Veluwe
    Berichten
    873
    Thanks
    470
    1.806 waarderingen in 584 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrXtremeFireworks Bekijk bericht
    Eigenlijk ook ver achterhaald. Zo'n beetje elke winkel in Nederland is geopend op zondag, maar vuurwerkwinkels mogen weer eens niet..
    Nou ja, dat ligt er maar net aan waar je woont. Bijvoorbeeld hier op de veluwe zijn er echt nog heel veel (kleinere) dorpen waar gewoon alle winkels gesloten zijn op zondag. Het hele jaar.

  3. #18
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.049
    Thanks
    4.077
    8.898 waarderingen in 3.145 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gwgwgw Bekijk bericht
    Nou ja, dat ligt er maar net aan waar je woont. Bijvoorbeeld hier op de veluwe zijn er echt nog heel veel (kleinere) dorpen waar gewoon alle winkels gesloten zijn op zondag. Het hele jaar.
    Dat klopt helemaal. In de Randstad is het inmiddels gebruikelijk dat veel winkels open zijn op zondag maar ook daar zie je nog steeds dat de wat kleinere zelfstandige ook niet elke zondag open is. Buiten de Randstad wordt het in de grote steden steeds gebruikelijker om een aantal uren (van 12.00/13.00 - 17.00u) open te zijn. Veel kleinere steden en vooral dorpen kennen echter nog steeds geen wekelijkse opening op zondag. Sterker nog, er zijn nog plaatsen waar geen enkele zondag er ook maar 1 winkel open is. Zelfs de lokale supermarkt blijft dicht. Ook in Duitsland is dat het geval want uiteindelijk gaat dit topic daar over.

    Even terug naar de plekken waar ze in NL wel open zijn: gemiddeld gezien kun je zeggen dat áls ze op zondag open zijn het alleen de middag is. Daar heeft een vuurwerkwinkel helemaal niets aan, we hebben die 3 volle dagen echt wel nodig. Misschien ouderwets maar ik vind het prima zo van 28 t/m 30-12. En ook hiervan denk ik dat de Duitse collega's er net zo over denken.
    www.huismanvuurwerk.nl

  4. Deze gebruiker waardeert gizmo75 voor het bericht:


  5. #19
    VWC-Lid gwgwgw's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Locatie
    Noord Oost Veluwe
    Berichten
    873
    Thanks
    470
    1.806 waarderingen in 584 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Sterker nog, er zijn nog plaatsen waar geen enkele zondag er ook maar 1 winkel open is. Zelfs de lokale supermarkt blijft dicht.
    Precies, dat is in heel veel dorpen op de veluwe het geval waar echt alle winkels alle zondagen dicht zitten, zo ook mijn eigen dorp. Zelfs in de stad Kampen zijn de winkels nooit open op zondag.

  6. #20
    VWC-Lid Rowy Vuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2010
    Berichten
    786
    Thanks
    320
    1.011 waarderingen in 397 posts
    in Randstad meeste winkels open
    in Zwarte kousen gemeentes alles dicht
    www.rowyvuurwerk.nl

  7. #21
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.049
    Thanks
    4.077
    8.898 waarderingen in 3.145 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rowy Vuurwerk Bekijk bericht
    in Randstad meeste winkels open
    in Zwarte kousen gemeentes alles dicht
    En waar valt de rest van NL onder dan?
    www.huismanvuurwerk.nl

  8. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 november 2014
    Berichten
    83
    Thanks
    25
    27 waarderingen in 22 posts
    Ik ga de 30ste naar duitsland , maar dit is dan natuurlijk de laatste verkoopdag , betekent dit dat er de laatste verkoopdag niet meer aangevuld zal worden ? Anders blijven ze zitten met veel restanten , en ik vind het een beetje zonde om 3 uur te rijden voor artikelen die er dan toch niet meer zullen zijn.

  9. #23
    VWC-Lid bakero1973's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Berichten
    967
    Thanks
    157
    780 waarderingen in 255 posts
    ik vroeg het daarom ook, ik werk al jaren in een vuurwerkwinkel en het leek me nou eens leuk om naar een andere vuurwerkwinkel te gaan,
    maar dat wordt lastig, alleen belgie open , althans daar lijkt het op.

    Voor mensen die in een verkooppunt werken is dit natuurlijk heerlijk, gewoon fris en fruitig beginnen aan je vuurwerk. ik ben er blij mee.
    naar Duitsland voor vuurwerk, iemand tips

  10. #24
    VWC-Lid PyroGed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 oktober 2017
    Berichten
    77
    Thanks
    11
    25 waarderingen in 19 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door casper- Bekijk bericht
    Aah, oké. Iemand die dit wel met zekerheid weet?
    In Duitsland zijn op zondag de 31e de vuurwerkwinkels gesloten. Ook daar geldt dat vanaf de 28e je vuurwerk kunt halen.
    Mochten er winkels op zondag open zijn, dan zijn dat uitzonderingen op de regel.

  11. #25
    VWC-Lid kloesje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Berichten
    1.651
    Thanks
    722
    747 waarderingen in 411 posts
    Waarom zou je als vwwinkel open gaan op de 31e? als je alleen maar cat 1 mag verkopen? Je kan ook geen bestellingen aannemen voor de volgende dag of iets dergelijks. In mijn ogen maak je dan alleen maar onnodig kosten?

  12. Deze gebruiker waardeert kloesje voor het bericht:


  13. #26
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.049
    Thanks
    4.077
    8.898 waarderingen in 3.145 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kloesje Bekijk bericht
    Waarom zou je als vwwinkel open gaan op de 31e? als je alleen maar cat 1 mag verkopen? Je kan ook geen bestellingen aannemen voor de volgende dag of iets dergelijks. In mijn ogen maak je dan alleen maar onnodig kosten?
    En dus zijn de meeste vuurwerkwinkels die dag dan ook ook dicht. De instanties hebben ook nog eens extra controles aangekondigd op de naleving van het zondags-verbod. Het is echt de moeite niet waard. Daarnaast zijn de meeste winkeliers na die 3 dagen ook behoorlijk gaar hoor!!

    Wel maken veel mensen zich druk of iedereen het wel op tijd weet dat er de 31e geen verkoop is maar dat is vooral een taak van de winkelier als je het mij vraagt. Die weet als geen ander hoe hij/zij zijn/haar klantenkring het beste kan bereiken. In ieder geval staat het inmiddels op veel websites, webshops en zal het ook in alle folders staan.
    www.huismanvuurwerk.nl

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •