Banner GBV-WECO - Categorie1.nl
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 35
  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 april 2014
    Berichten
    189
    Thanks
    276
    173 waarderingen in 77 posts
    Hier even een paar kritiekpunten die ik niet onder gezeur vind vallen:
    - de markt bestaat voor 95% uit non-freaks en de bunkerruimte per winkel is beperkt. De winkelier loopt tegen de grenzen van het maximaal haalbare aan en moet keuzes maken.
    - het assortiment van losse cakes zal snel, of iets langzamer, kleiner worden want er is gewoonweg geen ruimte in de winkels.
    - compound bevat het risico dat "size matters". Grote doos, veel verwachtingen, veel lucht per tube. net zo als een buurman een stervensdure pijl koopt met formaat colafles maar gewoon 40 grammetjes bevat.
    - verdere innovatie zal niet gezocht worden per cake maar per box, de keuze in cakes gaat in drie jaar halveren.

    Misschien kan ik nog wel een paar argumenten verzinnen maar het is duidelijk dat ik de ontwikkelingen met gemengde gevoelens volg. De voordelen van compound begrijp ik maar de drempel om "in te stappen" voor de nieuwkomers wordt hoger en de daadwerkelijke keuzes (eigen volgorde samenstellen) wordt al voor je gedaan; want al snel is je budget op en de echte keus in de winkel wordt kleiner.

  2. Deze gebruiker waardeert Baron v lunt z sas voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid erik36's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2011
    Locatie
    Wierden
    Berichten
    241
    Thanks
    119
    122 waarderingen in 62 posts
    ik knutsel liever zelf de cakes aan elkaar zolang het nog kan, denk dat in de toekomst meer Compound dozen bestaan

  4. #18
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Inmiddels ben ik er wel klaar mee. ALLE nieuwe boxen, met uitzondering van evolusion, komen als compound. Hierdoor stijgt de prijs met minimaal 4 tientjes per box. Dit weerhoudt mij ervan om ze te kopen, omdat ik doorlonten helemaal niet erg vindt. Dus een leuke toevoeging was t geweest, maar het neemt nu de hele boel over. Zonde.

  5. #19
    VWC-Lid Thunderboy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 februari 2006
    Berichten
    2.515
    Thanks
    4.155
    5.068 waarderingen in 1.516 posts
    Compound vuurwerk is beter dan boxen met losse cakes?

    De laatste tijd heb ik de meeste compound boxen wel gezien op voornamelijk de live-streams.
    Persoonlijk vind ik er weinig aan, het is nog steeds allemaal mines+effect, en de prijzen zijn echt absurd.

    Groot nadeel is dat je de volgorde niet zelf kunt bepalen, met een box met losse cakes wel.

    Verder ben ik er nog steeds van overtuigd dat je met losse producten een veel vettere bak kunt maken, voor minder geld.

    Of het veiliger is voor de consument vraag ik me ook af, liever een 19 shots pot die uit elkaar knalt in de straat dan een 250 shots compound blok.

    Soms lees je wel eens dat een gemiddeld gezin rond de 75 euro uitgeeft aan vuurwerk.
    Deze zullen eerder losse cakes halen en de compound lekker links laten liggen.

    Verder wordt het ook behoorlijk "overhyped" allemaal, het is maar net of je met die trend mee wil gaan. Ik kies wel producten die zich al bewezen hebben en maak daar zelf wel wat moois van.

  6. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baron v lunt z sas Bekijk bericht
    Hier even een paar kritiekpunten die ik niet onder gezeur vind vallen:
    - de markt bestaat voor 95% uit non-freaks en de bunkerruimte per winkel is beperkt. De winkelier loopt tegen de grenzen van het maximaal haalbare aan en moet keuzes maken.
    - het assortiment van losse cakes zal snel, of iets langzamer, kleiner worden want er is gewoonweg geen ruimte in de winkels.
    - compound bevat het risico dat "size matters". Grote doos, veel verwachtingen, veel lucht per tube. net zo als een buurman een stervensdure pijl koopt met formaat colafles maar gewoon 40 grammetjes bevat.
    - verdere innovatie zal niet gezocht worden per cake maar per box, de keuze in cakes gaat in drie jaar halveren.
    Ik denk dat dat allemaal wel meevalt, want al je argumenten geld ook voor de bestaande cakeboxen.

    Zon compound bestaat ook nog uit losse onderdelen en er valt nog altijd goed geld verdienen door te diversifiëren en het handige is dat ze 1 productie lijn kunnen gebruiken om diverse producten te maken.
    ALs iederen alleen maar compounds gaat maken dan valt de submarkt van beneden de 50 euro volledig weg, dan zie ik niet gebeuren.

    Dus de cakes waaruit een compound bestaat zal gewoon los in de markt worden gezet. voor iedere compound die erbij komt heb je dus gemiddeld 4 losse cakes die op de markt kunnen worden gezet. (ik ga uit van compounds bestaand uit 4 cakes).

    reken daar ook nog in mee dat compounds duurder zijn dan losse cake boxen...

  7. #21
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    Het idee achter de compound boxen ben ik best positief over .
    Maar wat ik merk is dat er wel behoorlijk in geïnvesteerd word waardoor de losse 500 grams cake toch wat in kwaliteit is achter uit gegaan .
    Je wordt daar door toch een beetje gedwongen om zo n duur ding aan te schaffen .
    Persoonlijk beschouw ik me zelf een beetje van de oude stempel die alles nog zelf samen stelde weetje wel .

    Ik vind dat een importeur de aandacht goed moet verdelen over zijn gehele arsenaal .
    Dus niet alleen de focus leggen op de compound boxen maar ook de lossen cakes die hij
    op de markt brengt .
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  8. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Compound? Prima, maar niet ten kosten van andere cakes en/of boxen en al helemaal niet ten kosten van de prijs. Ik zie nu 1" boxjes met zeer hoge adviesprijzen. Dezelfde boxen zouden misschien de helft goedkoper zijn wanneer het geen compound zou zijn geweest. Ik vind dus dat ze hier in doorslaan. Ja, sommige zijn heel mooi maar rechtvaardigt de prijs niet.

  9. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 oktober 2013
    Berichten
    519
    Thanks
    0
    173 waarderingen in 105 posts
    voor diegene die geen zin of behoefte hebben om zelf creatief te zijn is dit een prima idee , ik zelf geef liever de voorkeur om zelf een beetje te klooien maar ieder zijn ding

  10. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.887 waarderingen in 966 posts
    Compound prima alleen dan wel met normale prijzen. Eerder betaalde ik voor een 150sh 25 mm doosje 60 euro. Nu betaal je voor 100sh 25 mm 4 potjes 1100 gram maar gewoon dik 100euro.

  11. Deze gebruiker waardeert Sirens voor het bericht:


  12. #25
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    En waar zijn de nieuwe boxen met 4x 500 gram?

  13. #26
    VWC-Lid Nuevitas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 december 2008
    Locatie
    Breda
    Berichten
    177
    Thanks
    67
    61 waarderingen in 32 posts
    Het is prijs technisch zeer slim bedacht, de marge wordt vergroot. En het is een ideale uitkomst voor alle vuurwerk liefhebbers die niet willen/kunnen/durven door te lonten. In zo'n situatie verkiezen ze compound boven doorlont boxen. En zeg nou zelf, heel veel mensen kopen vuurwerk, maar doen weinig tot geen research. Die merken het verschil niet in grammen. Dus dit concept gaat sowieso als warme broodjes over de toonbank!

  14. #27
    VWC-Lid 5pyroman5's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2005
    Berichten
    1.658
    Thanks
    879
    983 waarderingen in 551 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Inmiddels ben ik er wel klaar mee. ALLE nieuwe boxen, met uitzondering van evolusion, komen als compound. Hierdoor stijgt de prijs met minimaal 4 tientjes per box. Dit weerhoudt mij ervan om ze te kopen, omdat ik doorlonten helemaal niet erg vindt. Dus een leuke toevoeging was t geweest, maar het neemt nu de hele boel over. Zonde.
    Rubro en mania komen ook met nieuwe boxen die geen .compound zijn

  15. #28
    VWC-Lid elgielo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 februari 2006
    Berichten
    715
    Thanks
    694
    977 waarderingen in 322 posts
    Compound is voor noobs..... ;p

  16. #29
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.689
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Ik was sceptisch maar ben wel overtuigd dat het een verbetering is, dit willen we toch? grote boxen. Heb een aantal boxen gezien zonder merkbare vertraging en dat is wel echt fijn, dat doorlonten van bestaande cakeboxen is leuk voor 1 of 2 doosjes maar ik heb het niet zo op knutselen dat laat ik liever aan andere over en het gaat je tegenstaan als je veel boxen moet doen.

    2 nadelen die ik nu merk. Al eerder genoemd hier maar lijkt erop dat ze echt veel meer vragen en de andere is dat ik de volgorde soms niet goed vind en dat kun je helaas niet wijzigen zonder veel gedoe.

    Boxen met losse cakes en losse 19s cakes etc moeten gewoon blijven voor de diversiteit en kleinere budgettten.
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

  17. #30
    VWC-Lid Altijdwat's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 november 2014
    Berichten
    860
    Thanks
    395
    512 waarderingen in 208 posts
    Kun je die compound boxen met behulp van wat knutselwerk niet zelf op een eenvoudige manier ontkoppelen?

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •