Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 11 van 38 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 165 van 564
  1. #151
    VWC-Lid Mavcovic's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 december 2013
    Berichten
    1.109
    Thanks
    940
    885 waarderingen in 470 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koetje Bekijk bericht
    Wat bedoel je precies met die tijden zijn geweest? Salutecakes zijn minder hard geworden maar siercakes bij mijn weten en eigen ervaring niet.
    De tijden van het overschrijden van de decibel grens. Ik verwacht niet dat deze straks in de straat harder knalt dan bijvoorbeeld de Cruel Traction.

  2. Deze 2 gebruikers waarderen Mavcovic voor het bericht:


  3. #152
    VWC-Lid kwintos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Berichten
    6.423
    Thanks
    7.524
    4.870 waarderingen in 2.485 posts
    Geen probleem toch als je ziet wat van spreiding de cruel traction heeft met die burst.
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

  4. #153
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Locatie
    Sint -Jansteen
    Berichten
    453
    Thanks
    472
    148 waarderingen in 90 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mavcovic Bekijk bericht
    De tijden van het overschrijden van de decibel grens. Ik verwacht niet dat deze straks in de straat harder knalt dan bijvoorbeeld de Cruel Traction.
    Bij mijn weten heeft Nederland geen db grens, wel de max burstlading en die is gewoon heel erg beperkt.
    120 is de max maar dat is al een cobra 6 bij wijze van spreken.

  5. #154
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Berichten
    985
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 1 post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vuursteen Bekijk bericht
    120 is de max maar dat is al een cobra 6 bij wijze van spreken.
    ok dan

  6. #155
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vuursteen Bekijk bericht
    Bij mijn weten heeft Nederland geen db grens, wel de max burstlading en die is gewoon heel erg beperkt.
    120 is de max maar dat is al een cobra 6 bij wijze van spreken.
    geen db grens ? haha

  7. #156
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.270 waarderingen in 3.002 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vuursteen Bekijk bericht
    Bij mijn weten heeft Nederland geen db grens.
    120 is de max maar dat is al een cobra 6 bij wijze van spreken.
    120dB is max op bepaalde afstand/hoogte en een c6 is op die afstand toch echt een stukje meer...Echt producten die op +1dB hele batch afgekeurd was dus vernietigd...

  8. #157
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Locatie
    Sint -Jansteen
    Berichten
    453
    Thanks
    472
    148 waarderingen in 90 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    geen db grens ? haha
    Bij de buren op het forum gevonden:
    Nieuwsblad van het Noorden, 20 december 1997, blz.46

    Soepeler regels voor siervuurwerk

    Door het toelaten van zwaarder siervuurwerk wil de overheid de illegale handel een slag toebrengen
    Tot voor kort mocht de hoeveelheid werkzame stof in siervuurwerk maximaal 50 gram bedragen.
    Nu is dat 200 gram. Het gevolg is dat het vuurwerk langer in de lucht blijft en mooiere effecten geeft.
    De verruiming van de richtlijnen is tot stand gekomen in overleg met de brancheorganisatie
    Illegale handel in zwaarder en heel vaak onveilig veilig vuurwerk verpest de markt voor de bonafide handel
    Het knalvuurwerk blijft aan een maximum van 153 DECIBEL! gebonden
    De politie is op zich niet on-tevreden over de verruiming van de richtlijnen
    "Siervuurwerk is in principe veiliger vuurwerk dan knalvuurwerk.
    Het gaat allemaal de lucht in Maar er zijn natuurlijk altijd risico’s zeker als er bij de jaarwisseling een stevig
    wind staat zegt Ben Altena lid van het vuurwerkteam team van de regiopolitie IJselland.
    Milieudefensie laat weten "niet blij te zijn met de verruiming van de richtlijnen.
    Schadelijke stoffen zoals cadmium lood arseen en nikkel zorgen voor de fraai kleuren in siervuurwerk
    Door de nieuwe eisen die aan het vuurwerk worden gesteld zal het milieu zwaarder worden belast

  9. #158
    VWC-Lid kwintos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Berichten
    6.423
    Thanks
    7.524
    4.870 waarderingen in 2.485 posts
    lol dat is 20 jaar geleden.
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

  10. #159
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Inderdaad, zullen we dan nu weer ontopic gaan?
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  11. #160
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Locatie
    Sint -Jansteen
    Berichten
    453
    Thanks
    472
    148 waarderingen in 90 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwintos Bekijk bericht
    lol dat is 20 jaar geleden.
    Recent artikel van hier:

    http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthr...ecibel-KEIHARD

    Het gaat er mij maar om om aan te geven dat er in theorie wel wat mag, maar in de praktijk niet word gehaald. Dit vanwege de beperkte vullingen.

  12. #161
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.933
    Thanks
    4.689
    6.471 waarderingen in 2.628 posts
    Het is maximaal 120DB gemeten op minimaal 8 meter afstand voor categorie 2. Voor categorie 3 is dat geloof ik 6 meter uit m'n hoofd gezegd, maar pin me er niet aan vast ( voor zover dat ook relevant is ).

  13. #162
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vuursteen Bekijk bericht
    Recent artikel van hier:

    http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthr...ecibel-KEIHARD

    Het gaat er mij maar om om aan te geven dat er in theorie wel wat mag, maar in de praktijk niet word gehaald. Dit vanwege de beperkte vullingen.
    kijk maar even naar de CE europese richtlijnen



    De fabrikant brengt vuurwerk krachtens artikel 6 onder in verschillende categorieën op basis van netto explosieve massa, veiligheidsafstanden, geluidsniveau en dergelijke. De categorie staat duidelijk vermeld op het etiket.

    Voor vuurwerk van categorie F1 moet aan de volgende voorwaarden worden voldaan:
    i)de veiligheidsafstand bedraagt minstens 1 m. Indien nodig, kan de veiligheidsafstand echter minder bedragen;
    ii)het maximale geluidsniveau op de veiligheidsafstand is niet meer dan 120 dB (A, imp) of een gelijkwaardig geluidsniveau gemeten aan de hand van een andere geschikte methode;
    iii)categorie F1 bevat geen rotjes en ratelbanden, al dan niet met flitspoeder;
    iv)knalerwten in categorie F1 bevatten niet meer dan 2,5 mg zilverfulminaat.



    Voor vuurwerk van categorie F2 moet aan de volgende voorwaarden worden voldaan:
    i)de veiligheidsafstand bedraagt minstens 8 m. Indien nodig, kan de veiligheidsafstand echter minder bedragen;
    ii)het maximale geluidsniveau op de veiligheidsafstand is niet meer dan 120 dB (A, imp) of een gelijkwaardig geluidsniveau gemeten aan de hand van een andere geschikte methode.

    Voor vuurwerk van categorie F3 moet aan de volgende voorwaarden worden voldaan:
    i)de veiligheidsafstand bedraagt minstens 15 m. Indien nodig, kan de veiligheidsafstand echter minder bedragen;
    ii)het maximale geluidsniveau op de veiligheidsafstand is niet meer dan 120 dB (A, imp) of een gelijkwaardig geluidsniveau gemeten aan de hand van een andere geschikte methode.

  14. Deze gebruiker waardeert lbanoa voor het bericht:


  15. #163
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 december 2010
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    1.733
    Thanks
    107
    296 waarderingen in 131 posts
    Net berichtje van VM gekregen; de red maroon heeft een netto kruitinhoud van 1105 gram maar hij zou klappen als een 2KG box. Aldus VM op Facebook Ben benieuwd heb hem vandaag besteld

  16. #164
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.270 waarderingen in 3.002 posts
    Lekker cashen voor Rubro, normaal niemand hier meer die nog €50 voor een 500grammer neertelt, laat staan €75. Gelukkig dat de meesten het in acties aanschaffen.

    Kan me btw best voorstellen dat dit effect met zo weinig kruit te krijgen is; minder volume aan sterren, maar wel groter, met evenveel explosieve kernlading zorgen voor grotere spreiding en met die langere brandtijd van dikkere sterren...en qua feel komt het toch over als een 1.5kg/2kg box. Handig.

  17. #165
    VWC-Lid Spring_thunder's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 augustus 2008
    Berichten
    621
    Thanks
    33
    670 waarderingen in 227 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Lekker cashen voor Rubro, normaal niemand hier meer die nog €50 voor een 500grammer neertelt, laat staan €75. Gelukkig dat de meesten het in acties aanschaffen.

    Kan me btw best voorstellen dat dit effect met zo weinig kruit te krijgen is; minder volume aan sterren, maar wel groter, met evenveel explosieve kernlading zorgen voor grotere spreiding en met die langere brandtijd van dikkere sterren...en qua feel komt het toch over als een 1.5kg/2kg box. Handig.

    Moet zeggen dat ik eigenlijk nooit naar kruitgewichten kijk,het gaat mij erom of het effect mooi is en de tijdsduur goed.
    Of er dan 200 gram of 500 gram per cake in zit boeit me weinig.
    Ik houd van oude vuurwerkjes

Pagina 11 van 38 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •