Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 november 2014
    Berichten
    22
    Thanks
    2
    3 waarderingen in 2 posts

    Duits vuurwerk met BAM nummer

    Zojuist een topic gestart over feuerwerksvitrine, hierop vond ik bepaalde soorten strijkers die niet meer in Duitsland verkocht mochten worden, maar wel een BAM-nummer hebben.

    Ook de bekende Weco corsair 1309 en de Weco Böller A hadden een BAM-nummer. Dat betekent dus dat ze goedgekeurd waren en in Duitsland verkocht mochten worden. Alleen het is toch al járen zo dat strijkers met flashkruit niet meer officieel in Duitsland verkocht mogen worden? Waarom hadden deze producten dan een BAM-nummer?

  2. #2
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.932
    Thanks
    4.689
    6.470 waarderingen in 2.627 posts
    Volgens mij vielen de Weco Corsair daar onder Vogelschreck en daardoor mochten ze wel verkocht worden. Dus niet onder het consumenten vuurwerk dat enkel de laatste paar dagen verkocht mag worden.

    Verder weet ik niet of je daar dan bepaalde vergunningen voor moest hebben en of dat ook in dezelfde categorie viel als knallpatronen.

  3. Deze gebruiker waardeert MasterBsc voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Toch hebben vele leuke nieuwe knallers in Duitsland bv de cubes van lidl met een gram of 4 echt leuk. Ze he funke böller en super boller2 vipper 1 2en 3 ,de kamikaze met knetter fluit dan knal nog de king cobra met 6 gram ecte leuke knallers.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •