Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 14 van 14
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 november 2007
    Berichten
    5.582
    Thanks
    2.934
    4.276 waarderingen in 1.455 posts

    Hoogezandster krijgt werkstraf voor handel in illegaal vuurwerk

    Naam: Foto-Politie-Groningen.jpg
Bekeken: 286
Grootte: 104,6 KB

    Een 32-jarige Hoogezandster heeft voor handel in illegaal vuurwerk in Kolham een werkstraf van 240 uur gekregen. Daarnaast is de man een voorwaardelijke celstraf van vier maanden opgelegd.

    Het Openbaar Ministerie had een jaar cel, waarvan vier maanden voorwaardelijk, geëist.

    Onbeveiligd opgeslagen
    De vuurwerkhandel kwam eind vorig jaar aan het licht door een anonieme tip. Er zou vanuit een loods van een autowasbedrijf in Kolham illegaal vuurwerk worden verhandeld. Agenten vonden honderd lawinepijlen, 240 vlinderbommen en 90 cobra's. Het vuurwerk lag allemaal onbeveiligd opgeslagen.

    Problemen
    De Hoogezandster vertelde dat hij snel geld wilde verdienen omdat hij financiële problemen had. De rechters vonden een werkstraf, met daaraan een flinke waarschuwing gekoppeld, voldoende. Ook moet de man trainingen volgen en aan zijn zelfredzaamheid werken.

    Bron
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    21 februari 2016
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.269
    Thanks
    82
    841 waarderingen in 352 posts
    Is het nou een man of een vrouw

  3. #3
    VWC-Lid ajaxciedjuhh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2010
    Locatie
    浏阳市
    Berichten
    3.464
    Thanks
    12.305
    4.551 waarderingen in 1.691 posts
    Lol die romeinse kaarsen ook erbij op de foto

  4. #4
    VWC-Lid Vlinderbommetje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 december 2010
    Berichten
    906
    Thanks
    6.287
    749 waarderingen in 281 posts
    Ook levensgevaarlijke 20 grams Duitse kwaliteits pijlen!! Dan durf je het wel aan zeg.

  5. #5
    VWC-Lid remcus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 augustus 2009
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    496
    Thanks
    152
    415 waarderingen in 208 posts
    Trainingen volgen? Waar moet je dan aandenken?

  6. #6
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.773
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ylke Bekijk bericht
    Onbeveiligd opgeslagen
    De vuurwerkhandel kwam eind vorig jaar aan het licht door een anonieme tip. Er zou vanuit een loods van een autowasbedrijf in Kolham illegaal vuurwerk worden verhandeld. Agenten vonden honderd lawinepijlen, 240 vlinderbommen en 90 cobra's. Het vuurwerk lag allemaal onbeveiligd opgeslagen
    Ook zo'n leuke, alsof je minder straf krijgt als je C6, delova rana's en supervlinders veilig opslaat ? :P
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 november 2016
    Berichten
    443
    Thanks
    198
    128 waarderingen in 84 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Ook zo'n leuke, alsof je minder straf krijgt als je C6, delova rana's en supervlinders veilig opslaat ? :P
    Nou er wordt wel degelijk rekening gehouden met de manier van opslag,legaal of illegaal.
    Heb zelf ook eens een akkefietje gehad,mijn advocaat gaf me de tip dat als ik nog eens wat ging opslaan in de schuur oid dat ik moest zorgen dat er een waterzak boven hing.
    justitie hamert namelijk altijd op de onveilige manier van opslaan,en door middel van die waterzak neem je toch een maatregel.

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    21 februari 2016
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.269
    Thanks
    82
    841 waarderingen in 352 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietjebel Bekijk bericht
    Nou er wordt wel degelijk rekening gehouden met de manier van opslag,legaal of illegaal.
    Heb zelf ook eens een akkefietje gehad,mijn advocaat gaf me de tip dat als ik nog eens wat ging opslaan in de schuur oid dat ik moest zorgen dat er een waterzak boven hing.
    justitie hamert namelijk altijd op de onveilige manier van opslaan,en door middel van die waterzak neem je toch een maatregel.
    Sorry dat ik het vraag maar ik vraag me altijd af waarom iemand een eigen advocaat heeft.

  9. #9
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Nou er zijn veel mensen met een eigen advocaat. ......snap de achterdocht niet goed van het hebben van een advocaat.

  10. #10
    Banned
    Geregistreerd
    21 februari 2016
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.269
    Thanks
    82
    841 waarderingen in 352 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    Nou er zijn veel mensen met een eigen advocaat. ......snap de achterdocht niet goed van het hebben van een advocaat.
    Wanneer heb je een advocaat nodig? als je in gezeik komt. Mensen die blijkbaar stelselmatig in gezeik komen en een advocaat nodig hebben loop ik met een boog omheen. Tenzij ze een bedrijf en dus een counseler hebben.

  11. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 november 2016
    Berichten
    443
    Thanks
    198
    128 waarderingen in 84 posts
    Dan maak jij zeker een heleboel boogjes of niet?
    een advocaat kan je behoeden voor de streken van een officier van justitie.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TCDD Bekijk bericht
    Wanneer heb je een advocaat nodig? als je in gezeik komt. Mensen die blijkbaar stelselmatig in gezeik komen en een advocaat nodig hebben loop ik met een boog omheen. Tenzij ze een bedrijf en dus een counseler hebben.

  12. #12
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Tja? Er zijn vele soorten advocaten bv een die zich bezig bv met belasting zaken of net als in mijn geval vanwege een geschil met mijn ex werkgever(arbeidsrecht) dusssssss. Maar goed blijf er maar met grote bogen omheen lopen hoor

  13. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Berichten
    372
    Thanks
    108
    265 waarderingen in 113 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TCDD Bekijk bericht
    Wanneer heb je een advocaat nodig? als je in gezeik komt. Mensen die blijkbaar stelselmatig in gezeik komen en een advocaat nodig hebben loop ik met een boog omheen. Tenzij ze een bedrijf en dus een counseler hebben.
    Euhm, ik ben zo eens bestolen geweest door een paar kansenparels, keertje een inbraak gehad, nog een keer op de trein op klaarlichte dag slaag gekregen omdat ik een iPhone had en zij niet, en ja ook al een keertje moeten voorkomen omdat ik te snel reed en een keertje omdat ik meer dan de toegestane hoeveelheid alcohol ophad terwijl ik met de fiets reed. En natuurlijk ook omdat een leverancier gebrekkige goederen had geleverd of omdat een klant weigerde te betalen.

    Daarom heb ik een advocaat.
    Laatst gewijzigd door Scav; 22 augustus 2017 om 10:52 Reden: niet nodig

  14. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 maart 2015
    Berichten
    1.122
    Thanks
    958
    633 waarderingen in 323 posts
    Wat houdt zo'n training nou in? Leren wat het verschil is tussen een legale pijl en een lawinepijl?

  15. Deze gebruiker waardeert Robbert28 voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •