Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herfst en winterweer

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #91
    Echt heerlijk weer dit. Zonnetje en lekker fris buiten.

    Comment


      #92
      Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Bekijk bericht
      Snap die ophef niet, het ijs moet 13 a 15 centimeter zijn, dat gaat het niet worden, na komende week word het geleidelijk weer warmer.
      Nee de ophef over een eventuele tocht der tochten snap ik ook niet. Dat zie ik ook niet meer gebeuren. Kan me van een aantal jaar geleden nog wel een speciale uitgave van de krant herinneren. Stond helemaal in het teken van een Elfstedentocht, met grafieken, berekeningen, verhalen etc. Helaas bleef 'de tocht' toen uit, wel waren er kleinere tochten. Geen schaats meer te koop toen in de winkels, gekkenhuis.

      Bedoelde de uitlating; IT GIET OAN, meer over het feit dat we binnenkort het natuurijs op kunnen. Kijk er enorm naar uit en hoop dat we er een paar dagen plezier aan kunnen beleven.
      Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

      Comment


        #93
        Hier de schaats pluim:
        Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20180222_233703.png
Vertoningen:1
Grootte:219,7 KB
ID:	1565912

        Ziet er goed uit. Schaatsen gaan we zeker volgende week.

        Pluim van vanavond laat de kou ook langer door gaan, denk dat we daar nog niet zo snel van af zijn. Vanaf zondag een paar ijsdagen op rij, in het oosten en noordoosten mischien wel een volle week.

        Comment


          #94
          Van mij mag het warm water gaan regenen, ik ben helemaal klaar met die kou.
          www.youtube.com/c/StefanWorks Vuurwerkvideo's!

          Comment


            #95
            Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Bekijk bericht
            Snap die ophef niet, het ijs moet 13 a 15 centimeter zijn, dat gaat het niet worden, na komende week word het geleidelijk weer warmer.
            Friesland heeft het vaarverbod NIET afgekondigd voor een eventuele tocht maar om op zo groot mogelijke schaal ijspret te geven. De kou gaat de hele week duren volgende week.

            Comment


              #96
              Even een satelliet foto van vanochtend, de koude komt bij ons in twee fases binnen.
              In de loop van zondag bereikt de eerste kou ons land, die nu nog bij de Baltische staten ligt.
              Een tweede golf kou bereikt ons later dinsdag, dat is de kou die zich nu nog ten zuidwesten van Nova Zembla bevind, ofwel rechts bovenin op de sat foto.
              Het dauwpunt gaat dan naar -20 graden en dat is bijzonder laag voor onze streken. dan kan het ook makkelijk 10-12 graden vriezen in de nacht, zeker als het helder is.
              De temperaturen op de kaart worden nu actueel gemeten maar zullen wel opwarmen als de lucht naar ons onderweg gaat, ha, ha..
              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	kou.jpg
Vertoningen:1
Grootte:119,9 KB
ID:	1565913

              Comment


                #97
                De nieuwe GFS is heel mooi voor de winter liefhebbers, komt met 10+ ijsdagen op rij.brrrr

                Comment


                  #98
                  Heerlijk, al schaatsend door naar Valencia

                  Comment


                    #99
                    32 jaar terug werd op mijn geboortedag de elfstedentocht gereden.
                    Dat zie ik niet zo snel gebeuren maar tis wel heerlijk weer zo.
                    Ik hou zelf wel van die lekkere grove kou.
                    Volle bak zon en moeilijk koud, hadden we dit weer maar in december gehad ipv al die vunzige regen.
                    Even a broken clock is right twice a day.

                    Comment


                      Stoken bij -15 lijkt me toch ook geen pretje. In ieder geval is er dan heelweinig publiek...

                      Comment


                        Oorspronkelijk geplaatst door davidh Bekijk bericht
                        Friesland heeft het vaarverbod NIET afgekondigd voor een eventuele tocht maar om op zo groot mogelijke schaal ijspret te geven. De kou gaat de hele week duren volgende week.
                        Dat zei ik ook niet. Maar de kou gaat wel langer duren dan een week. Alleen na plusminus donderdag is het dieptepunt wel bereikt, daarna gaat het weer omhoog met de tempraturen. Voor zover ik kan zien op de 30 daagse run is het pas de 12e voor het eerst rond het vriespunt en dat blijft tot en met het eind van het maand niet veel verschillen.

                        Comment


                          Oorspronkelijk geplaatst door \_niels_/ Bekijk bericht
                          Stoken bij -15 lijkt me toch ook geen pretje. In ieder geval is er dan heelweinig publiek...
                          Toch had dat wel wat in 1996/1997.
                          Bevroren tenen, bevroren vingers, maar toch door stoken in de min 15 en gevoelstemperatuur min 25. Even opwarmen bij de kachel om 01.00 en daar gingen we weer met een slof astronauten en babypijlen.... En een week later nog stoken op het ijs en de elfstedentocht kijken. Goh, wat wordt ik oud.....
                          Http://youtu.be/wl3J2j2BCfQ vanaf 1 minuut 53....
                          Laatst aangepast door Martin1978; 24 February 2018, 03:15.

                          Comment


                            Oorspronkelijk geplaatst door Martin1978 Bekijk bericht
                            Toch had dat wel wat in 1996/1997.
                            Bevroren tenen, bevroren vingers, maar toch door stoken in de min 15 en gevoelstemperatuur min 25. Even opwarmen bij de kachel om 01.00 en daar gingen we weer met een slof astronauten en babypijlen.... En een week later nog stoken op het ijs en de elfstedentocht kijken. Goh, wat wordt ik oud.....
                            Http://youtu.be/wl3J2j2BCfQ vanaf 1 minuut 53....
                            Klopt ja en wat toen ook opviel vuurwerk wat niet was afgegaan bleef het nog weken doen omdat het zo ontzettend droog was ook.
                            Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

                            Comment


                              De komende dagen word het lekker herfst weer!

                              Comment


                                Prima ik ben voor.
                                December Will Be Magic Again!!

                                Comment

                                Working...
                                X