Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 24
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 maart 2007
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    3.257
    Thanks
    854
    1.125 waarderingen in 486 posts

    Thumbs up Tweede Kamer wil geen vuurwerkverbod voor consument

    Een vuurwerkverbod voor consumenten kan niet rekenen op een Kamermeerderheid, ondanks een nieuw pleidooi van de politie om knalvuurwerk en vuurpijlen in de ban te doen. Alleen GroenLinks, de Partij voor de Dieren en 50Plus zien het zitten om burgers geen rotjes meer af te laten steken.

    De grote partijen in de Tweede Kamer zijn nooit voorstander geweest van een totaalverbod. De politietop bepleit daarentegen dat een ban de handhaving versimpelt. Nu is voor agenten lastig te bepalen wanneer vuurwerk illegaal is. Als er een algeheel verbod komt, dan is iedere knal een overtreding.

    ,,Wij zijn niet voor een algeheel verbod, wél voor het stevig aanpakken van het gebruik en bezit van illegaal en gevaarlijk vuurwerk”, zegt D66-Kamerlid Ingrid van Engelshoven. ,,Verder is het wel goed als gemeenten vuurwerkvrije zones afkondigen, waarbij ze vaak een eigen vuurwerk organiseren.”
    Risico's

    Ockje Tellegen (VVD) stelt een onderzoek van de Onderzoeksraad voor Veiligheid af te willen wachten, maar ziet niks in een verbod. Toch erkennen de liberalen de problemen. ,,Het vuurwerk dat zoveel schade aanricht, maakt oud en nieuw helaas tot een zeer risicovolle gebeurtenis in het jaar en dat kan nooit de bedoeling zijn.”

    Tellegen zegt daarover dat we ‘onze ogen ook niet kunnen sluiten’ voor de discussie over het gevaar van vuurwerk. ,,Met name incidenten met illegaal vuurwerk zoals cobra’s, zijn ontoelaatbaar, we moeten de illegale verkoop en import daarom dan ook (internationaal) blijven aanpakken.”

    Ook PvdA en CDA laten weten een algeheel verbod een stap te ver te vinden. De SP twijfelt nog. ,,We moeten kijken wat het best werkt, wij zitten hier pragmatisch in,’’ zegt Kamerlid Michiel van Nispen. ,, Aan de ene kant is het de vraag of een verbod wel te handhaven valt, aan de andere kant kan een ban zorgen dat vuurwerkverkoop via het illegale circuit toeneemt.”
    Voorstanders

    Partijen als GroenLinks, 50Plus en de Partij voor de Dieren zijn juist voorstander van een totaalverbod. ,,Wij steunen de agenten, want oud en nieuw moet feestje zijn”, zegt Kathalijne Buitenweg (GroenLinks). ,,Nu is er grimmigheid door knalvuurwerk en pijlen. Vuurwerkshows zijn een beter alternatief, ze zijn veiliger en minder vervuilend.”

    Minister Blok ( Veiligheid en Justitie) stuurde gisteren een brief naar de Kamer over het groeiende vuurwerkprobleem. Hij bevestigt dat de politie en hulpverleners gevaar lopen als er legaal knalvuurwerk naar hen wordt gegooid. Ook geeft de bewindsman aan dat de bestrijding van illegaal vuurwerk topprioriteit heeft.

    Blok is al eerder gevraagd of vuurwerk niet de wapenwet kan worden gebracht. Dan is er een vergunningplicht en zijn zwaardere straffen mogelijk. De minister wil daar echter niet aan. Blok: ,,De bevoegdheden die voorvloeien uit de Wet op de economische delicten, waar illegaal vuurwerk onder valt, zijn in mijn ogen toereikend.”

    Bron: AD

  2. Deze 5 gebruikers waarderen Fireworkfreakz19 voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 januari 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.482
    Thanks
    580
    846 waarderingen in 367 posts
    je bent me net voor wou het al gaan posten, maar goed om te horen dat ze niets zien zitten in een vuurwerkverbod wat uiteindelijk ook nergens opslaat natuurlijk !!

  4. Deze gebruiker waardeert jeremy21 voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    401
    Thanks
    243
    253 waarderingen in 116 posts
    Kijk dat noem ik nog eens een goed bericht!

  6. #4
    VWC-Lid mikeyy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 augustus 2007
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    519
    Thanks
    590
    507 waarderingen in 155 posts
    Dat is wel een goed teken . Goeie berichten . Trouwens krijgen ze nooit een algeheel verbod op het legale vuurwerk

  7. #5
    VWC-Lid emieloss's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Berichten
    1.986
    Thanks
    5.491
    1.722 waarderingen in 787 posts
    Eindelijk gaan de ogen open.

  8. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 juni 2007
    Berichten
    160
    Thanks
    0
    47 waarderingen in 39 posts
    Eindelijk snappen ze het.

  9. #7
    VWC-Lid RickGAE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2013
    Berichten
    3.498
    Thanks
    2.548
    1.540 waarderingen in 802 posts
    Kijk, dat is even lekker wakker worden. Top nieuws!

  10. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    2.996
    Thanks
    1.005
    1.614 waarderingen in 885 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fireworkfreakz19 Bekijk bericht

    Minister Blok ( Veiligheid en Justitie) stuurde gisteren een brief naar de Kamer over het groeiende vuurwerkprobleem. Hij bevestigt dat de politie en hulpverleners gevaar lopen als er legaal knalvuurwerk naar hen wordt gegooid. Ook geeft de bewindsman aan dat de bestrijding van illegaal vuurwerk topprioriteit heeft.

    Bron: AD
    ik mag hopen voor minister Blok dat dit een foutje is van het AD. Want op deze manier maak je jezelf compleet belachelijk.
    Verder wel een eerlijk stuk, ook wel eens fijn om te horen.
    greetzzz
    Eer was was was, was was is!

  11. #9
    VWC-Lid stefantvs's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 oktober 2009
    Berichten
    3.301
    Thanks
    2.271
    1.826 waarderingen in 608 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tjopper Bekijk bericht
    ik mag hopen voor minister Blok dat dit een foutje is van het AD. Want op deze manier maak je jezelf compleet belachelijk.
    Verder wel een eerlijk stuk, ook wel eens fijn om te horen.
    greetzzz
    Denk niet dat het een foutje is....
    Deze agent denkt dat meer dan de helft van de schade door legaal vuurwerkwerk ontstaat.
    http://nos.nl/uitzending/25590-nos-journaal.html
    http://www.stefandrukker.nl

  12. #10
    VWC-Lid rene_vuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 november 2008
    Locatie
    Twente...
    Berichten
    875
    Thanks
    336
    493 waarderingen in 177 posts
    Als wij ons eens aan de regels gaan houden dus niet slopen,illegaal stoken buiten de tijden en eens de landen buiten Nl laten liggen qua vuurwerk dan is de overlast stukken minder.Dan alleen nog verstandig omgaan met vuurwerk en dan zijn er weinig redenen voor een verbod.
    Je bent een rund als je met vuurwerk stunt.

  13. #11
    VWC-Lid PieterV's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 november 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    816
    Thanks
    2.444
    379 waarderingen in 181 posts
    Super inderdaad, ik zag het vanmorgen op NOS, eindelijk weer een positiever geluid over vuurwerk op het nieuws!

  14. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 oktober 2007
    Berichten
    613
    Thanks
    17
    72 waarderingen in 50 posts
    goed nieuws!

  15. #13
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Eindelijk weer eens een mooi en positief stuk zeg, fijn om te lezen dit.
    Gaan ze het nu dan eindelijk in zien. Nu het dus duidelijk is dat de kamer een totaal verbod niet zit zitten, zou de discussie nu ook eens afgelopen zijn ?
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  16. #14
    VWC-Lid --sjon beton--'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    2.041
    Thanks
    3.273
    904 waarderingen in 519 posts
    'Hij bevestigt dat de politie en hulpverleners gevaar lopen als er legaal knalvuurwerk naar hen wordt gegooid.'

    legaal knalvuurwerk ja? ik wil met alle liefde, op film, een rotje in mijn hand laten knallen en zelfs op mijn hoofd laten knallen.(deze 2 dingen heb ik al eens gedaan in mijn gekkere jaren +/- 10 jaar geleden) ER GEBEURT NIETS!
    gezeik over legaal vuurwerk moet maar eens keer afgelopen zijn!!!

  17. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 oktober 2007
    Berichten
    613
    Thanks
    17
    72 waarderingen in 50 posts
    ik hoop dat discussie gezeik niet weer is in december

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •