Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 18 van 20 EersteEerste ... 81617181920 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 256 t/m 270 van 287
  1. #256
    VWC-Lid ruben_3's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 februari 2008
    Locatie
    Aalsmeer
    Berichten
    206
    Thanks
    27
    70 waarderingen in 16 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maikel89 Bekijk bericht
    Tuurlijk alles leuk en gezellig, maar als delen van het plein sneuvelen door het gene wat daar niet in de winkel te koop is zal het eerder daardoor de traditie omzeep geholpen worden dan een hele groep toeristen die daar stoken met het vuurwerk wat daar gewoon te koop is.

    Verder hele vette week gehad hier in Valencia!
    Ja ik ben er een uurtje geweest en toen heb ik geen hele gekke dingen gezien. Ja harde dreunen maar daar zijn we inmiddels wel aan gewend...

    Dingen slopen is uiteraard uit den boze. Ik vraag me af wie dit zijn.

  2. #257
    VWC-Lid dahustla's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 juni 2008
    Locatie
    Noord-Limburg
    Berichten
    471
    Thanks
    84
    373 waarderingen in 132 posts
    Stoken met zn allen op Palau hoort erbij, ben ik totaal eens! Maar soms schaam ik me wel voor de Nederlanders.. In heel valencia zie je nergens dat er gesloopt word, maar op Palau wel. Dat is wel een hele jammerlijke zaak. En als er dan ook nog gewonden vallen, dan is dat in mijn ogen niet helemaal de bedoeling meer.. Maar ik geniet er wel van als ik iedereen daar als een gek tekeer zie gaan, maar mensen hou het aub een beetje in toom daar!

    Verder mooi topweekje gehad!
    https://www.facebook.com/fallasfans

  3. #258
    VWC-Lid heho's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2008
    Locatie
    Ommen
    Berichten
    3.219
    Thanks
    3.825
    3.228 waarderingen in 1.248 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruben_3 Bekijk bericht
    Ik vraag me af wat de traditie meer om zeep helpt. De masa Nederlanders die steeds maar groter word of de knallen op palau? Ik heb in ieder geval weer heerlijk genoten van alle heerlijk zware dreunen op palau. Er komen ook steeds meer valencianen kijken die het juist wel kunnen waarderen. En de traditie fallas word echt niet kapot gemaakt door een paar knallende franse,duitsers,engelse,spanjaarden en Nederlanders.ik vind het heerlijk om met een koud biertje in de hand toe te kijken hoe een stel enthousiaste freaks lekker los gaan.
    Ik ben toch bang dat de massa Nederlanders, die knallen op Palau een slechte combi kan zijn.
    Zag dit artikel voorbij komen: http://www.lasprovincias.es/valencia...allas&ns_fee=0
    Mijn spaans is heel beroerd, maar met google translate lijkt het mij toch, dat er over beperking van de tijd om vuurwerk af te steken gepraat wordt. Dat is vast niet voor niets ....

  4. #259
    VWC-Lid vuurvent's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 februari 2012
    Locatie
    Lisserbroek
    Berichten
    1.045
    Thanks
    1.729
    2.628 waarderingen in 723 posts
    Zal mij benieuwen of dat zin heeft. In de turia mag toch niet gestookt worden en de politie deed werkelijk niks had ik het idee. En idd als iedereen zich gewoon gedraagt is dit niet nodig.
    De enige echte vuurvent - www.vuurvent.nl

  5. #260
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 december 2009
    Berichten
    110
    Thanks
    6
    44 waarderingen in 21 posts
    Buiten een trueno nr 7 zonder stok die een meter boven mn hoofd klapte door een paar debielen verder geen ongelukken oid zien gebeuren.

    En wat al gezegd is, welke traditie word hier om zeep geholpen ? Elk jaar komen er steeds meer spanjaarden kijken omdat die het ook lache vinden, de 18de kwam ik rond 9 uur aan en kon ik er niet eens door omdat het zo druk was met spanjaarden die aan het kijken waren.

    Daarbij wat vuurvent zegt, in turia park mag toch al niet gestookt worden.. en het is niet dat de politie daar dom is want ze weten wel degelijk waar die dreunen vandaan komen, of ze het de moeite waard vinden om langs te komen is het tweede.

    Maar van achter je pc blerren is natuurlijk lekker makkelijk

    Jammer dat er inderdaad een hoek kapot is.

    Ik ben er volgend jaar zeker weer bij en zal dus ook zeker weer knallen in het park

  6. Deze 2 gebruikers waarderen Steppa voor het bericht:


  7. #261
    VWC-Lid Bizzle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 juli 2009
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.357
    Thanks
    146
    1.631 waarderingen in 580 posts
    Laatste paar jaar ook helemaal geen politie of wat dan ook gezien op Palau. Was vroeger wel anders. Lijkt wel of ze het dogen op de 1 of andere manier. Zo van 'ze steken toch wel af, dan maar centraal hier op Palau en niet ergens in de drukke stad'. Dat gevoel heb ik in ieder geval de afgelopen jaren.

    Maar vernieling gaat natuurlijk altijd te ver, waar dan ook!!

  8. #262
    VWC-Lid heho's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2008
    Locatie
    Ommen
    Berichten
    3.219
    Thanks
    3.825
    3.228 waarderingen in 1.248 posts
    Ik heb zaterdag en zondag alleen maar politie gezien op Palau ...
    Moet zeggen dat dit wel wat later op de avond was (na 22.30 uur denk ik). Steeds met 6 of meer motoren en ook een keer met auto's. Heb ze ook wat (klein) spul in beslag zien nemen en tassen controleren.

  9. #263
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 december 2009
    Berichten
    110
    Thanks
    6
    44 waarderingen in 21 posts
    Ik heb nog naast de politie staan stoken, geen grote klappers oid maar gewoon normaal spul. Gatitos/dinamitas/zombies etc

  10. #264
    VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.215
    Thanks
    1.055
    1.403 waarderingen in 505 posts
    Ik heb dit jaar palau en zelfs een castillo overgeslagen omdat ik er simpelweg geen tijd voor had met alle straatmascletas die ik bezocht

    Jezus christus wat was de mascleta en l'alba de les falles van ricasa geweldig. 2 van de beste shows die ik ooit gezien, of eigenlijk gevoeld heb

    Single shots die naar beneden schieten vanaf hoogte?!! Single shots die in een cirkel over het publiek heen schoten, echt what the hell wat was dat gaaf. Ik vind l'alba de les falles VEEL mooier dan de "mascleta nocturna" die eigenlijk niet eens een mascleta was, vlak voor de crema.

    De afloop van de mascleta van ricasa was zeer emotioneel trouwens vanwege het overlijden van een van hun werknemers in de fabriek diezelfde week.

    De crema kijk ik volgende keer wel bij een kleine falla ergens in de stad want op ayuntamiento was het niet erg plezierig om daar te staan. Ik was ruim van tevoren aanwezig maar op het laatste moment kwam er nog even een shitload aan toeristen aan, nog nooit zo vol meegemaakt, op een gegeven moment stond ik met een spaanse dame gewoon mensen tegen te houden die nog probeerde om bij de falla te komen terwijl het vol was

    Ik was nog een dagje langer gebleven dit keer om bij te komen, wat is die stad dan ineens stil... Bij mijn appartament werd er tijdens falles iedere nacht tot een uur of 4 gewoon gestookt en dan is het op die laatste dag ineens stil

    Wat heel grappig was trouwens, ik liep op de 20ste door de stad en kwam twee toeristen tegen die net in de stad aankwamen en toen werd er heel ver weg nog iets afgestoken, denk een trueno n4 ofzo, en die vrouw schrok zich echt helemaal dood, hahaha wat heb jij een geluk dat je niet een dag eerder was gekomen dacht ik toen.

    Was een geweldige falles dit jaar, oud&nieuw en alle shows in Nederland stellen voor mij echt niets meer voor. Al die zeikerds van groenlinks zouden eens een weekje fallas mee moeten maken en dan daarna dankbaar zijn dat ze in Nederland wonen...
    Laatst gewijzigd door -Ghost-; 22 maart 2018 om 17:14
    When you stand for nothing, you fall for anything.

  11. #265
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2005
    Berichten
    3
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Jammer dat gedoe bij Palau weer.

  12. #266
    VWC-Lid Bizzle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 juli 2009
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.357
    Thanks
    146
    1.631 waarderingen in 580 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Ghost- Bekijk bericht

    De crema kijk ik volgende keer wel bij een kleine falla ergens in de stad want op ayuntamiento was het niet erg plezierig om daar te staan. Ik was ruim van tevoren aanwezig maar op het laatste moment kwam er nog even een shitload aan toeristen aan, nog nooit zo vol meegemaakt, op een gegeven moment stond ik met een spaanse dame gewoon mensen tegen te houden die nog probeerde om bij de falla te komen terwijl het vol was
    Grappig, wij vonden het dit jaar het meest rustig van alle 10 jaar dat we er komen. Eerst wat nocturna`s gepakt daarna last minute plein en konden overal lopen en staan op onze plekken. Kwam denk ik door de kou dit jaar.. brrrrr

  13. #267
    VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.215
    Thanks
    1.055
    1.403 waarderingen in 505 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bizzle Bekijk bericht
    Grappig, wij vonden het dit jaar het meest rustig van alle 10 jaar dat we er komen. Eerst wat nocturna`s gepakt daarna last minute plein en konden overal lopen en staan op onze plekken. Kwam denk ik door de kou dit jaar.. brrrrr
    Aan welke kant van het plein stond je dan? Ik moest echt vechten om m'n plekje te behouden. Jammer van de kou inderdaad, die wind de er stond

    wij begonnen pas een beetje ruimte te krijgen toen de falla al in brand stond en mensen weg gingen voor de neerdalende vonken
    When you stand for nothing, you fall for anything.

  14. #268
    VWC-Lid Bizzle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 juli 2009
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.357
    Thanks
    146
    1.631 waarderingen in 580 posts
    Lange zijde kooi. Met voor ons de beruchte bloemenwinkeltjes. Wij hadden net geen last van de vonken. Scheelde paar meter haha.

  15. #269
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 december 2009
    Berichten
    110
    Thanks
    6
    44 waarderingen in 21 posts
    Wat bizzle zegt, ik ben denk ik pas om 00:55 aangeschoven bij het plein geen last gehad van duwende mensen oid.

  16. #270
    VWC-Lid ruben_3's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 februari 2008
    Locatie
    Aalsmeer
    Berichten
    206
    Thanks
    27
    70 waarderingen in 16 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Ghost- Bekijk bericht
    Aan welke kant van het plein stond je dan? Ik moest echt vechten om m'n plekje te behouden. Jammer van de kou inderdaad, die wind de er stond

    wij begonnen pas een beetje ruimte te krijgen toen de falla al in brand stond en mensen weg gingen voor de neerdalende vonken
    Haha je hebt echt wat verkeerd gedaan. Bij huisje 9 (beste plek ook nog eens) zeeën van ruimte. Last minut aankomen en vooraan staan.

Pagina 18 van 20 EersteEerste ... 81617181920 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •