Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 19 van 20 EersteEerste ... 917181920 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 271 t/m 285 van 287
  1. #271
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Wij hadden het er ook al over, vonden het nog nooit zo rustig als dit jaar tijdens de Crema. Tog wil ik hem wel eens ergens anders mee pakken, vind die op het plein nooit zo sfeervol.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #272
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.236
    Thanks
    12.603
    13.071 waarderingen in 3.426 posts
    Ik ben de 20e weer thuis gekomen van mijn eerste keer Fallas. Man, man, man wat een unieke ervaring en wat hebben we veel gelachen en plezier gehad. Ik heb de laatste 3 jaar alle films gekeken van de shows tijdens Fallas. Daarnaast had ik er ook het nodige over gelezen, maar toen ik er eenmaal was viel ik echt van de ene in de andere verbazing.

    Om te beginnen met de mascleta van Pirotecniz Ricasa op 15 maart. Ik was compleet overdonderd van het geweld en ik heb dan ook nooit durven dromen dat het zo intens zou zijn en toen moest de finale nog beginnen. Wat een beleving en iedereen om mee heen ging compleet uit zijn dak. Toen de hekken open gingen stond ik door de adrenaline te trillen op mijn benen, wat was dit gaaf. De ereronde van Ricasa in de kooi maakte wel indruk, kippenvel.

    'S avonds weer naar het plein voor de L'Alba de les Falles en bij aankomst zagen we o.a. het 360 graden rad al staan. Wat was dit gaaf zeg. Alleen al het geluid van het steppen met de single shots, wederom kippenvel.

    Dag 1 was nog niet eens op zijn eind en toen wist ik al dat dit een onvergetelijke trip zou gaan worden. De sfeer die in de stad hangt is geweldig en relaxt, de poppen zijn adembenemend en de geur van vuurwerk is constant aanwezig. Ik heb erg genoten van het stoken van de Spaanse kinderen. Prachtig om te zien hoe zij met de houten kistjes rondlopen en met het vuurwerk omgaan. Ook vond ik het geweldig om te zien dat de Spanjaarden er alles aan doen om de prachtige tradities in stand te houden. De hoeveelheid Nederlanders viel mee ook op, want wat waren er veel liefhebbers aanwezig. Mooi hoe iedereen elkaar hielp met de laatste info en ik wil de mensen van fallasfestival.nl hartelijk danken voor alle info en service. Helaas komt aan alles een eind en ik zal later nog wat foto's plaatsen om zo terug te kijken op een geweldige trip.
    Laatst gewijzigd door pyrofan#1; 22 maart 2018 om 19:31
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  3. Deze 5 gebruikers waarderen pyrofan#1 voor het bericht:


  4. #273
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 december 2015
    Berichten
    284
    Thanks
    755
    320 waarderingen in 98 posts
    Ook ik was er dit jaar voor de eerste keer bij, wat een geweldige ervaring om dit mee te maken, vooral de mascleta's had niet gedacht dat ik die zo tof zou vinden. Dit smaakt zeker naar meer.

    Wij waren de 16e smorgens aangekomen en gelijk maar de stad in gegaan om de mascleta mee te pakken. Wat een heerlijke ervaring de eerste keer, al stonden we redelijk ver er vanaf. Later in de dagen ook nog wat straat mascletas kunnen meepakken, waar we dus dicht opstonden . Vond de vuurwerk shows ook super om te zien en mee te maken. Daarnaast de laatste dag de cabalgate del fuego gezien, wat bizar dat dat zo kan. De vuurspetters vliegen echt om je oren. Super om eens mee te maken.

    Al met al een super tof feest waar ik zeker nog vaker terug kom.

  5. Deze 2 gebruikers waarderen japieh voor het bericht:


  6. #274
    VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.215
    Thanks
    1.055
    1.403 waarderingen in 505 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door japieh Bekijk bericht
    Daarnaast de laatste dag de cabalgate del fuego gezien, wat bizar dat dat zo kan. De vuurspetters vliegen echt om je oren. Super om eens mee te maken.

    Al met al een super tof feest waar ik zeker nog vaker terug kom.
    Hahaha ja geweldig heh, ik voel de vonken nog op m'n hoofd landen hahaha. En dan in Nederland moet het publiek honderden meters verderop staan bij een simpel showtje
    When you stand for nothing, you fall for anything.

  7. Deze gebruiker waardeert -Ghost- voor het bericht:


  8. #275
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 januari 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.482
    Thanks
    580
    847 waarderingen in 367 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Ghost- Bekijk bericht
    Hahaha ja geweldig heh, ik voel de vonken nog op m'n hoofd landen hahaha. En dan in Nederland moet het publiek honderden meters verderop staan bij een simpel showtje
    nederland zal eens een voorbeeld moeten nemen zoals het bij fallas gaat, geen ingewikkelde regeles qua afstand enzo, ook alles gaat daar veel gemoedelijker als in NL daar kunnen ze echt nog een puntje aanzuigen

  9. #276
    VWC-Lid heho's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2008
    Locatie
    Ommen
    Berichten
    3.219
    Thanks
    3.825
    3.228 waarderingen in 1.248 posts
    Denk dat dat ook wel aan de mensen zelf ligt. Als je ziet hoe iedereen netjes in de rij voor de metro staat te wachten nadat de Mascleta is afgelopen ....
    De mensen lijken veel gedisciplineerder en relaxter dan bij ons.

  10. #277
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 december 2015
    Berichten
    284
    Thanks
    755
    320 waarderingen in 98 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Ghost- Bekijk bericht
    Hahaha ja geweldig heh, ik voel de vonken nog op m'n hoofd landen hahaha. En dan in Nederland moet het publiek honderden meters verderop staan bij een simpel showtje
    Haha ja inderdaad was zeker geweldig om te zien, en ja in Nederland zou dit echt niet kunnen. Echt mooi om te zien

  11. #278
    VWC-Lid RaideR's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2007
    Berichten
    2.684
    Thanks
    929
    5.014 waarderingen in 1.458 posts
    1e keer Fallas, wat een geweldige ervaring!

    Al die Mascleta's, Castillo's, noem het maar op! Geweldig om meegemaakt te hebben, ik heb intens genoten van dit festival en snap heel goed waarom elke vuurwerkliefhebber hier een keer geweest moet zijn.

    Ik heb mijn best gedaan een leuke compilatie van de beste beelden te maken, hoop dat jullie het leuk vinden!

    https://youtube.com/@Pyroblom

  12. Deze 7 gebruikers waarderen RaideR voor het bericht:


  13. #279
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 april 2017
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    45
    Thanks
    23
    29 waarderingen in 17 posts

    Fallas 2018 :cool:

    Wat was dit weer een geweldig jaar las fallas .

    De 13e aangekomen, en in het vliegtuig voelde ik de spanning al van dit geweldig feest, fallas is met geen een woord te omschrijven en dat moet je eigenlijk gewoon mee hebben gemaakt. Helaas flauwgevallen in het vliegtuig de 1e dag (spanning / adrenaline / weinig gedronken). Dus een minder begin van de geweldige week die komen gaat.

    13e op het plein gekeken, prima show en mn oortje's klapperen weer (heel dit jaar zonder oordoppen geluisterd vorig jaar nog wel. 14e plein vond ik voor mn gevoel heel zacht gaan, waar de 13e gewoon super ging. (of kan net ook ander som zijn, 1 dag viel in ieder geval tegen in de begin dagen.

    Toen de 15e ricassa,wat een geweldige mascleta was dat, net of die gewoon niet kon ophouden zn lange finale, daar voor na die 1 minuut stilte, dat kippenvel toen iedereen begon te klappen voor de overleden medewerker van hun. En dan na dat de finale is geweest, iedereen na het rek en klappen en mensen met tranen gezien, wat wel een heel speciaal moment was. (heel gek werd er emotineel van).

    Toen savond's een prima show op het plein gezien, en wat ging dat lekker met die singel shot's etc.

    Toen 16e plein gepakt, en vond het al vroeg druk worden en vind dat wachten nooit heel relaxt dus toen besloten om lekker de straten in te gaan de daarop volgende dagen (wou perse marti op plein zien).

    Lekker naar mn zin gehad, 12 uur je bed uit komen, lekker een broodje ham met een verse jus genieten in het zonnetje nix geen gehaast, om 1 uur bij de mascleta aan komen in die kl*te regen. En hoorde alles om me heen gaan, leek wel de 19e op de 16e. Best een appart gevoel.

    Toen volgende dag gelukkig 8 straatmascleta's over de hele dag meegepakt . Alleen valencia gemist op het plein :(. Bedankt nog fallasfestival.nl voor dit progamma .

    En toen was het de 19e, marti gekeken op het plein en gek dat je wist dat je de volgende dag weer naar huis gaat en dit voor een jaar of langer moet missen :(. Toen lekker rond gelopen en was blij dat ik niet de straten in was gegaan maar het plein had gepakt.

    Uit eindelijk volgens mij 26 mascleta's meegepakt op het plein etc meegeteld. 1 correfoc (grappig nog nooit eerder meegemaakt, maar als er volgend jaar weer een kans is zeker mee pakken.

    Verder, over palau we weten dat we te ver zijn gegaan en dat besefte iedereen ook naar mate de dagen verstreken (heb me zelf niet schuldig gemaakt maar was er wel bij). Waar vorig jaar bijv nog 20-25 kg aan illegaal het land binnen was gekomen was het dit jaar gewoon GEKKEN WERK. 400x cobra 6 100x cobra 8 en nog andere zoort, fallas is een leuk festival maar het opblazen van monumenten moet gewoon niet kunnen.

    Voelde me voor het eerste niet veilig op fallas, en heb 5 dagen lang op Palau oordoppen ingehad.
    Welke gek verzint het, om trueno no7 over de grond gaan schieten en denken dat komt wel goed (of los uit de hand gooien). Om maar te zwijgen over de 100-200-400grammers die werken gemaakt uit die pijlen.

    Die dreun is leuk, en geeft een speciaal gevoel er moet alleen niet worden gesloopt daar, dat kan ons daar nog wel eens de kop gaan kosten besefte iedereen in een grote groepsapp. Dit jaar is het gewoon te hard gegaan en gaat het volgend jaar net zo, moet je mischien wel een ''order dienst'' op gaan stellen en iedereen aanspreken die aan het slopen is.

    Dit was falals 2018 voor mij, en wat heb ik er van genoten was weer een te gek jaar met veel hoogtepunte maar ook sommige diepte punten.

    Hoop dat ik er in 2019 weer bij kan zijn (maar dan moet ik eerste de nodige kg's afvallen (doel anders mag ik niet :P)

    Gr, Kas VuurwerkFreak

  14. Deze 4 gebruikers waarderen Kas VuurwerkFreak voor het bericht:


  15. #280
    VWC-Lid Zenafan1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 januari 2014
    Locatie
    Hellevoetsluis
    Berichten
    7
    Thanks
    2
    2 waarderingen in 2 posts

    Smile

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kas VuurwerkFreak Bekijk bericht
    Wat was dit weer een geweldig jaar las fallas .

    De 13e aangekomen, en in het vliegtuig voelde ik de spanning al van dit geweldig feest, fallas is met geen een woord te omschrijven en dat moet je eigenlijk gewoon mee hebben gemaakt. Helaas flauwgevallen in het vliegtuig de 1e dag (spanning / adrenaline / weinig gedronken). Dus een minder begin van de geweldige week die komen gaat.

    13e op het plein gekeken, prima show en mn oortje's klapperen weer (heel dit jaar zonder oordoppen geluisterd vorig jaar nog wel. 14e plein vond ik voor mn gevoel heel zacht gaan, waar de 13e gewoon super ging. (of kan net ook ander som zijn, 1 dag viel in ieder geval tegen in de begin dagen.

    Toen de 15e ricassa,wat een geweldige mascleta was dat, net of die gewoon niet kon ophouden zn lange finale, daar voor na die 1 minuut stilte, dat kippenvel toen iedereen begon te klappen voor de overleden medewerker van hun. En dan na dat de finale is geweest, iedereen na het rek en klappen en mensen met tranen gezien, wat wel een heel speciaal moment was. (heel gek werd er emotineel van).

    Toen savond's een prima show op het plein gezien, en wat ging dat lekker met die singel shot's etc.

    Toen 16e plein gepakt, en vond het al vroeg druk worden en vind dat wachten nooit heel relaxt dus toen besloten om lekker de straten in te gaan de daarop volgende dagen (wou perse marti op plein zien).

    Lekker naar mn zin gehad, 12 uur je bed uit komen, lekker een broodje ham met een verse jus genieten in het zonnetje nix geen gehaast, om 1 uur bij de mascleta aan komen in die kl*te regen. En hoorde alles om me heen gaan, leek wel de 19e op de 16e. Best een appart gevoel.

    Toen volgende dag gelukkig 8 straatmascleta's over de hele dag meegepakt . Alleen valencia gemist op het plein :(. Bedankt nog fallasfestival.nl voor dit progamma .

    En toen was het de 19e, marti gekeken op het plein en gek dat je wist dat je de volgende dag weer naar huis gaat en dit voor een jaar of langer moet missen :(. Toen lekker rond gelopen en was blij dat ik niet de straten in was gegaan maar het plein had gepakt.

    Uit eindelijk volgens mij 26 mascleta's meegepakt op het plein etc meegeteld. 1 correfoc (grappig nog nooit eerder meegemaakt, maar als er volgend jaar weer een kans is zeker mee pakken.

    Verder, over palau we weten dat we te ver zijn gegaan en dat besefte iedereen ook naar mate de dagen verstreken (heb me zelf niet schuldig gemaakt maar was er wel bij). Waar vorig jaar bijv nog 20-25 kg aan illegaal het land binnen was gekomen was het dit jaar gewoon GEKKEN WERK. 400x cobra 6 100x cobra 8 en nog andere zoort, fallas is een leuk festival maar het opblazen van monumenten moet gewoon niet kunnen.

    Voelde me voor het eerste niet veilig op fallas, en heb 5 dagen lang op Palau oordoppen ingehad.
    Welke gek verzint het, om trueno no7 over de grond gaan schieten en denken dat komt wel goed (of los uit de hand gooien). Om maar te zwijgen over de 100-200-400grammers die werken gemaakt uit die pijlen.

    Die dreun is leuk, en geeft een speciaal gevoel er moet alleen niet worden gesloopt daar, dat kan ons daar nog wel eens de kop gaan kosten besefte iedereen in een grote groepsapp. Dit jaar is het gewoon te hard gegaan en gaat het volgend jaar net zo, moet je mischien wel een ''order dienst'' op gaan stellen en iedereen aanspreken die aan het slopen is.

    Dit was falals 2018 voor mij, en wat heb ik er van genoten was weer een te gek jaar met veel hoogtepunte maar ook sommige diepte punten.

    Hoop dat ik er in 2019 weer bij kan zijn (maar dan moet ik eerste de nodige kg's afvallen (doel anders mag ik niet :P)

    Gr, Kas VuurwerkFreak
    ---------##--------

    Mooi bericht Kas!
    Ben het helemaal met je eens. Prachtig feest. Het laatste stukje van je bericht over palau ben ik ook met je eens. Wij hadden zelf ook zwaarder spul bij maar hebben niets gesloopt, sterker nog hier hebben we rekening mee gehouden door af en toe knallers op cakes af te steken in plaats van op de tegels.
    Ik heb dit jaar 1x tegen een sloper verteld te stoppen met het slopen en merkte dat ik er alleen voor stond (mensen keerde zich tegen mij).

    Ik zou me graag willen aansluiten bij jouw idee, ik denk als we met meer mensen de slopers aanspreken het gaat werken.

    De harde knallers moeten verder gewoon blijven, dit vinden wij en vele Valencianen prachtig om te zien, knallen zit immers in hun bloed.


    Grt Jeffrey, ZenaFan1
    Tot volgend jaar 🔥
    zenafan1

  16. Deze gebruiker waardeert Zenafan1 voor het bericht:


  17. #281
    VWC-Lid postvoordennis's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 oktober 2005
    Berichten
    419
    Thanks
    60
    248 waarderingen in 141 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kas VuurwerkFreak Bekijk bericht
    Wat was dit weer een geweldig jaar las fallas .

    De 13e aangekomen, en in het vliegtuig voelde ik de spanning al van dit geweldig feest, fallas is met geen een woord te omschrijven en dat moet je eigenlijk gewoon mee hebben gemaakt. Helaas flauwgevallen in het vliegtuig de 1e dag (spanning / adrenaline / weinig gedronken). Dus een minder begin van de geweldige week die komen gaat.

    13e op het plein gekeken, prima show en mn oortje's klapperen weer (heel dit jaar zonder oordoppen geluisterd vorig jaar nog wel. 14e plein vond ik voor mn gevoel heel zacht gaan, waar de 13e gewoon super ging. (of kan net ook ander som zijn, 1 dag viel in ieder geval tegen in de begin dagen.

    Toen de 15e ricassa,wat een geweldige mascleta was dat, net of die gewoon niet kon ophouden zn lange finale, daar voor na die 1 minuut stilte, dat kippenvel toen iedereen begon te klappen voor de overleden medewerker van hun. En dan na dat de finale is geweest, iedereen na het rek en klappen en mensen met tranen gezien, wat wel een heel speciaal moment was. (heel gek werd er emotineel van).

    Toen savond's een prima show op het plein gezien, en wat ging dat lekker met die singel shot's etc.

    Toen 16e plein gepakt, en vond het al vroeg druk worden en vind dat wachten nooit heel relaxt dus toen besloten om lekker de straten in te gaan de daarop volgende dagen (wou perse marti op plein zien).

    Lekker naar mn zin gehad, 12 uur je bed uit komen, lekker een broodje ham met een verse jus genieten in het zonnetje nix geen gehaast, om 1 uur bij de mascleta aan komen in die kl*te regen. En hoorde alles om me heen gaan, leek wel de 19e op de 16e. Best een appart gevoel.

    Toen volgende dag gelukkig 8 straatmascleta's over de hele dag meegepakt . Alleen valencia gemist op het plein :(. Bedankt nog fallasfestival.nl voor dit progamma .

    En toen was het de 19e, marti gekeken op het plein en gek dat je wist dat je de volgende dag weer naar huis gaat en dit voor een jaar of langer moet missen :(. Toen lekker rond gelopen en was blij dat ik niet de straten in was gegaan maar het plein had gepakt.

    Uit eindelijk volgens mij 26 mascleta's meegepakt op het plein etc meegeteld. 1 correfoc (grappig nog nooit eerder meegemaakt, maar als er volgend jaar weer een kans is zeker mee pakken.

    Verder, over palau we weten dat we te ver zijn gegaan en dat besefte iedereen ook naar mate de dagen verstreken (heb me zelf niet schuldig gemaakt maar was er wel bij). Waar vorig jaar bijv nog 20-25 kg aan illegaal het land binnen was gekomen was het dit jaar gewoon GEKKEN WERK. 400x cobra 6 100x cobra 8 en nog andere zoort, fallas is een leuk festival maar het opblazen van monumenten moet gewoon niet kunnen.

    Voelde me voor het eerste niet veilig op fallas, en heb 5 dagen lang op Palau oordoppen ingehad.
    Welke gek verzint het, om trueno no7 over de grond gaan schieten en denken dat komt wel goed (of los uit de hand gooien). Om maar te zwijgen over de 100-200-400grammers die werken gemaakt uit die pijlen.

    Die dreun is leuk, en geeft een speciaal gevoel er moet alleen niet worden gesloopt daar, dat kan ons daar nog wel eens de kop gaan kosten besefte iedereen in een grote groepsapp. Dit jaar is het gewoon te hard gegaan en gaat het volgend jaar net zo, moet je mischien wel een ''order dienst'' op gaan stellen en iedereen aanspreken die aan het slopen is.

    Dit was falals 2018 voor mij, en wat heb ik er van genoten was weer een te gek jaar met veel hoogtepunte maar ook sommige diepte punten.

    Hoop dat ik er in 2019 weer bij kan zijn (maar dan moet ik eerste de nodige kg's afvallen (doel anders mag ik niet :P)

    Gr, Kas VuurwerkFreak
    Mooi bericht Kas! Heb ik jou toevallig gesproken in de metro naar de luchthaven?

  18. #282
    VWC-Lid vincmeister's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 september 2006
    Berichten
    744
    Thanks
    460
    846 waarderingen in 321 posts
    Valenciana gemist? Dat was in mijn oren een veel brutere mascleta dan die van Marti! Ik vond de Mascleta Nocturna van Marti eerder een leuke display dan een mascleta (Europla had 2 jaar terug tijdens mijn eerste keer Valencia meer indruk gemaakt).
    Youtube: Fuse & Cues

  19. #283
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 april 2017
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    45
    Thanks
    23
    29 waarderingen in 17 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door postvoordennis Bekijk bericht
    Mooi bericht Kas! Heb ik jou toevallig gesproken in de metro naar de luchthaven?
    Dat denk ik wel idd dennis De laatste dag (20e) onderweg naar de luchthaven.
    Grappig om zo een nickname bij iemand te zien .

  20. #284
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 april 2017
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    45
    Thanks
    23
    29 waarderingen in 17 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vincmeister Bekijk bericht
    Valenciana gemist? Dat was in mijn oren een veel brutere mascleta dan die van Marti! Ik vond de Mascleta Nocturna van Marti eerder een leuke display dan een mascleta (Europla had 2 jaar terug tijdens mijn eerste keer Valencia meer indruk gemaakt).
    Zoals ik hem nu op beeld zie, is valencia idd veel beter geweest als marti.
    Heb er toevallig die dag voor gekozen om lekker door de wijken te slingeren inplaats van wachten, maar toen ik hem net op beeldzag heb ik idd wat gemist.

  21. #285
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Wij hebben ook de laatste 2 dagen het plein over geslagen. Maar op beeld en van de verhalen schoot Valenciana een betere mascleta dan Marti. Heerlijk om die laatste 2 dagen door de wijken te gaan ipv het plein.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

Pagina 19 van 20 EersteEerste ... 917181920 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •