Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 29
  1. #1
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts

    [Verslag] Bezoek Wolff Vuurwerk op 21 maart 2017

    Bezoek aan Wolff Vuurwerk op 21 maart 2017

    Het is weer tijd voor een bezoekverslag! Dit keer zijn we bij Wolff Vuurwerk geweest. Wolff evalueert graag vroeg in het seizoen, zo kan direct worden bekeken wat er goed bevallen is bij de winkeliers en consumenten én of er zaken zijn die verbeterd moeten worden. Daarbij vinden ze het ook erg fijn om contact te hebben met de leden van Vuurwerkcrew, omdat vuurwerkliefhebbers een duidelijke mening hebben over de producten én veel ervaringen hebben.







    Terugblik vuurwerkseizoen 2016-2017
    De vuurwerkverkoop is goed verlopen, de winkeliers waren tevreden en de consument was positief over het assortiment, ook op Vuurwerkcrew werd er voornamelijk positief gereageerd. Vooral de nieuwe boxen zijn veelbesproken geweest op Vuurwerkcrew en ze hebben er ook van winkeliers uit goede reacties op gekregen, o.a. de Stars over Barcelona was volledig uitverkocht! De nieuwe boxen in drie verschillende lijnen zijn erg bevallen voor zowel Wolff als de winkeliers, men heeft hier ook goede feedback over ontvangen. Vooral de Color Strike was een juweeltje! Het enige waar men bij Wolff wel iets meer van had verwacht, is de opvolger van de heavy 3 serie, de Display of Power.
    Afgelopen jaar heeft ook de Underground lijn vernieuwingen gehad. Een aantal producten zijn verdwenen omdat deze toch niet echt een liefhebbers producten bleken, wellicht komen de boxen in een andere lijn wel terug. Er zijn een aantal topproducten bijgekomen waaronder bijvoorbeeld de Revelation, Radical Power en de Stormchaser.



    De Freak-preview in 2016 is Wolff erg goed bevallen. Of er dit jaar weer eentje komt is men nog niet over uit, eerst is men bezig om alle producten voor komend jaar uit te zoeken.

    Afgelopen jaar heeft Wolff hun eigen demo in plaats van 2 keer een grote demo op dezelfde plek, op vier plekken verspreid over het land een kleinere demo gegeven, dit is ze erg goed bevallen! Zo is er voor elke winkelier of toekomstig winkelier altijd wel een demo die redelijk in de buurt is. Wel zien ze ruimte voor verbetering, hoe de demo’s dit jaar ingestoken zullen worden is men nog niet mee bezig en dat wordt dus pas wat later in het jaar duidelijk.



    Vooruitblik seizoen 2017 - 2018
    Voor het nieuwe seizoen valt bij Wolff Vuurwerk nog niet veel specifieks te zeggen. Men is reeds in China geweest en heeft daar weer erg veel mooie cakes en boxen gezien! Ook Wolff zal dit jaar met compound cakeboxen komen. Bestaande cakeboxen zullen niet in compound worden uitgevoerd, omdat deze dan duurder zullen worden en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wat we alvast wel kunnen vertellen is dat Wolff dit jaar met 2 of 3 vernieuwende effecten gaan komen. Wat deze effecten zijn wilde ze nog niet vertellen, alleen wel dat deze effecten nog niet in Nederlandse consumenten cakes zitten. Verder kunnen we niet al te veel melden, bij een later bezoek zullen we hier meer over te horen krijgen! Wij zijn in ieder geval alvast benieuwd!



    Vragen van leden
    Een aantal vragen zijn hiermee beantwoord, maar lang niet allemaal. Hieronder volgen daarom nog de vragen die hierboven niet zijn beantwoord.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QVR0501 Bekijk bericht
    Komt de Cruelty terug?
    En de Alcatraz, aangezien deze niet meer tussen het huidige assortiment staat?
    Laten we hopen dat de antwoorden ja zijn
    De Cruelty komt zeker weer terug. Helaas is de versie van vorig jaar afgekeurd, maar hij zal dit jaar wederom geïmporteerd worden en er zal dan nog beter op de kwaliteit gelet worden.
    De Alcatraz komt niet meer terug. Er is nog wel restvoorraad en deze zal dus nog wel gewoon verkocht gaan worden, alleen niet overal meer.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    De oude cruise rockets graag in ere herstellen.... denken jullie dat dat mogelijk is en hebben jullie daar oren naar ?
    De Cruise Rocket wordt al enkele jaren niet meer geïmporteerd. Dit omdat de kwaliteit niet meer voldoet aan de eisen van Wolff. Als Wolff wel weer de goede kwaliteit tegenkomt dan zal deze wel weer terugkomen in het assortiment.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fascinating Bekijk bericht
    Blijft de Return of the Phoenix in het assortiment 2017?
    komt er nog een freak preview dag voor de liefhebbers ?
    Komen er nog nieuwe 500 grams cakes ?
    De Return of the Phoenix zal zeker in het assortiment blijven. Een preview-dag zit vooralsnog nog niet in de planning bij Wolff. Men is daar momenteel ook nog niet mee bezig, dus wie weet…. er is hier nog niets over te zeggen.
    Een 500 grams cake is geen doel op zich bij Wolff. Wat wel een doel is, dat men kwalitatief goede cakes in het assortiment heeft, of deze nu 300, 400 of 498 gram zijn maakt niet uit.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duitje Bekijk bericht
    Beste mensen van Wolff vuurwerk,
    Allereerst de beste wensen voor 2017. Dit jaar ben ik voor het eerst sinds enkele jaren weer bezig met vuurwerk. Zoals enkele jaren geleden heb ik weer flink wat Wolff producten aangeschaft en wat mij opviel is dat de kwaliteit net als "vroeger" erg hoog is. Mijn complimenten hiervoor! Ook vind ik het geweldig dat er voor de liefhebbers cakes zijn met 'zeldzame' effecten zoals bijvoorbeeld crossette (The Malibu Action) en rauwe huiler (Return of the Phoenix). Zijn jullie van plan om wat meer niet veel voorkomende effecten in cakes te verwerken? Een cake met het fish effect, zoals Monster Trio van enkele jaren geleden, zou ik bijvoorbeeld erg leuk vinden!
    Het viel mij op dat de gratis cakes die bij de bestellingen werden gegeven machinaal geproduceerd zijn. Gaan jullie deze productiemethode vaker toepassen? Het waren hele leuke cakes maar bij drie stuks (ik had er 12) was er sprake van vonkoverslag, enkele tubes gingen tegelijk af. Het geeft een mooi effect maar lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Gaan jullie dit verbeteren?
    Mijn laatste vraag: ik was vroeger enorm fan van de Lidu collectie. Dit jaar had ik ook graag een aantal Lidu producten in mijn collectie willen hebben maar de dealers die dit in het assortiment hebben kon ik helaas niet vinden. Is het een idee om een optie in de website te bouwen waarop te zien is waar welke collectie te koop is?
    Alvast bedankt voor de moeite voor het beantwoorden van mijn vragen.
    Groet, Kees
    Er is na “Monster Trio reeds een cake met fish-effect geweest in het assortiment, de Gracefull in de DYNASTY. Deze cake wordt echter niet meer verkocht. Wel komt Wolff zoals reeds genoemd met enkele cakes met unieke effecten.
    De PPC-cakes (paper pressed cake) als gratis cakes is geen bewuste keuze geweest. Komend jaar zal dit ook anders zijn. Wel wil Wolff dat de gratis cakes die je bij je bestelling krijgt ook echt goede cakes zijn. Je punt over het dealeroverzicht zullen we zeker meenemen!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kglfrts Bekijk bericht
    Komt er nog weer een assortiment zoals de Black Dragon Box? Deze was toch wel erg goed.
    De prijs/kwaliteit verhouding van de Black Dragon box is niet meer in verhouding van deze tijd helaas. Hij zal dan ook niet meer terugkomen. Wel is deze box het vertrekpunt geweest van de huidige cakebox ontwikkelingen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tivoli Bekijk bericht
    Is het misschien mogelijk een combinatie box te produceren met spinners en een fan-shape spinner cake erin? Misschien ook een idee om de fan-shape cake uit de colorstrike los te gaan verkopen deze is werkelijk schitterend en groot? Jullie zijn nog steeds mijn favoriete leverancier ga zo door vooral met de kleuren combinatie
    Deze staat niet op de planning. Wellicht dat men alsnog zoiets tegenkomt bij een volgend bezoek in China. Ook de losse verkoop van de fan-shape cake uit de color strike staat niet op de planning. Wel vind men bij Wolff dit ook een erg goede cake! En dank voor het compliment!


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rocco Bekijk bericht
    Hello,
    Begrijp ik het goed dat de Wasp eruit gaat? Zoja komt hier een vervanger voor?
    Mvg
    De Wasp is inderdaad uit het assortiment. Al enige tijd trouwens. De restvoorraad wordt momenteel verkocht. Er is wel een vervanger hiervoor, de Blow Out of the Black Hornet.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Komt Wolff dit jaar met flash matten?
    Nee, de Nederlandse wetgeving staat dit niet toe.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyroboy26 Bekijk bericht
    Ik ben altijd voorstander / liefhebber van mooie fonteinen. Ideaal bij mistig weer en je wil wat te stoken hebben en voor start van een show. Nu was ik altijd een Coral Beauty fan, blijven deze nog. Ik zag ze weinig dit jaar?
    Van de Coral Beauty wordt de restvoorraad verkocht. Deze wordt niet meer geïmporteerd, wel is de Neon Night wellicht een goede vervanger hiervoor. De fonteinen hebben zeker wel de aandacht bij Wolff, dit jaar zal er een fontein-cake-combinatie komen met opbouw in de fontein.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrXtremeFireworks Bekijk bericht
    Waarom is de Panter eruit? Gaat deze nog terugkomen? Evt. met ander label.
    De Panter is er nog steeds wel, hij is alleen niet meer bij elke winkel te koop.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steef-Kaboom Bekijk bericht
    Komen er meer losse cakes met de effecten uit de Cakeboxen zoals Cruel Traction en de laatste 2 cakes van de Exodus? Ik had oa. de Revelation uit de Underground serie en die kwam dicht in de buurt, topproduct!
    De Cruel Traction heeft als single cake de Cruelty en de Revelation is er dus ook al. Deze blijft ook in het assortiment.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smurf Bekijk bericht
    komt de crank dit jaar wel de keuring door
    De Crank komt dit jaar wel weer terug. Men gaat nog beter op de kwaliteit zitten zodat niets meer aan het toeval wordt overgelaten.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the mighty two Bekijk bericht
    Toch ook wel een paar vragen...zag dat e.e.a. al gevraagd was, sorry voor de dubbele vragen.
    - Komt er een nieuwe cocerto rosso of tracer (met fluit)?
    Mogelijk zal deze wel (wellicht in een andere vorm) weer terugkomen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door postvoordennis Bekijk bericht
    Sowieso mis ik op dit moment een goede fluitcake in het Wolff assortiment. Ik weet dat deze wel in de Underground lijn zit, maar niet standaard in het winkeliersassortiment.
    Ook in de winkellijnen zal een goede fluitcake gaan komen. Later meer hierover.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jantjebeton1981 Bekijk bericht
    Wolff mijn vraag is komt er een cruel traction 2.0 met nog meer blink.
    Nee, wel komt er een nieuwe box met alleen maar blink erin verwerkt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duitje Bekijk bericht
    Hopelijk ben ik nog op tijd
    Waar ik nog nieuwsgierig naar ben is wat Wolff gaat doen nu er een "verbod" op kleine singleshots komt. Gaat Wolff nu een aantal grotere singleshots op de markt brengen?
    Het verbod zal gaan gelden voor singleshots met een diameter kleiner dan 22 mm. En kleiner in hoogte dan 15 cm hoog. De precieze regels hierover zijn echter nog niet helemaal duidelijk. Wel gaat Wolff dit jaar al nieuwe single shots importeren die aan deze regels zullen voldoen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elburgersc Bekijk bericht
    Gooi aub dat hele Drunk assortiment 19sh cakes op de markt aub wat een toppers zijn dat zeg, of igg een mooi nieuw 19 sh serie a la Cruel Traction kwaliteit. Moet kunnen toch?
    De Wild Thing heeft dezelfde kwaliteit en de Radical Power is zelfs gebaseerd op dit assortiment.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jantjebeton1981 Bekijk bericht
    Heb ook nog een vraag betreft de Cruel Traction. Waarom zijn er eigenlijk zoveel omlabelingen. Ik had afgelopen jaar de Traction reaction. Maar daardoor had ik wel het gevoel van mmmmm is toch weer niet de ekte ekte.(en dat gevoel kreeg ik door de omlabeling).Verder een prima product en niks mia mee. En aangezien de single shots bijna ten einde komen, zeg ik kom maar op met een dikke knalpijl die op het randje zit van toegestaan. En allemaal nieuwe cat1 spul is ook altijd wel leuk.
    De Traction Reaction is een omlabeling van de Cruel Traction. Deze box komt uit dezelfde fabriek en heeft ook dezelfde kwaliteit.
    Een knalpijl is nog niet nodig, aangezien de single shots er ook nog niet uitgaan.
    Verder heeft cat.1 zeker ook de aandacht van Wolff.


    Na het gezellige gesprek was het alweer tijd om naar huis te gaan. Wij willen daarom Wolff Vuurwerk ook wederom hartelijk bedanken voor de gastvrijheid en de tijd die voor ons genomen is. Wij zien nu alweer uit naar het volgende gesprek!

    Hierbij nog enkele foto's:














  2. Deze 23 gebruikers waarderen bassie1978 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid bertensandra's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 augustus 2016
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    592
    Thanks
    759
    346 waarderingen in 187 posts
    Mooi verslag.
    En ben benieuwd naar de nieuwe producten.

  4. Deze gebruiker waardeert bertensandra voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid heho's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2008
    Locatie
    Ommen
    Berichten
    3.217
    Thanks
    3.824
    3.224 waarderingen in 1.246 posts
    Prima verslag en mooi dat de Cruelty blijft / terug komt !!

  6. Deze gebruiker waardeert heho voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 juli 2005
    Locatie
    Melkweg - Zonnestelsel - Aarde
    Berichten
    327
    Thanks
    536
    326 waarderingen in 111 posts
    Mooi verslag heren!
    Tof dat Wolff nieuwe effecten op de markt gaat brengen. Ik ben hier heel erg nieuwsgierig naar! Mijn collectie is al rond maar deze cakes komen er zeker bij
    Wie zoekt zal vinden

  8. Deze gebruiker waardeert duitje voor het bericht:


  9. #5
    VWC-Lid Vlinderbommetje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 december 2010
    Berichten
    906
    Thanks
    6.287
    749 waarderingen in 281 posts
    Weer een prima verslag. De foto's zijn ook weer om te smullen!

    Erg mooi dat zowel de Cruelty als de Crank terugkomen. Was erg jammer dat ik ze mis moest lopen afgelopen jaar. Verder ben ik erg benieuwd naar de nieuwe cakes met unieke effecten, daar ben ik gek op namelijk.

  10. Deze gebruiker waardeert Vlinderbommetje voor het bericht:


  11. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.887 waarderingen in 966 posts
    Erg slap antwoord vwb de cruise rockets, maar dat lag in de lijn der verwachting... is niet zo gek het dat als je er minder kruit in doet, een product slechter word. Terug naar de oude fabrikant ermee en in ere herstellen die handel...

    Oke, wolff staat nu een groot kruis doorheen. Gaat me niet alleen om de cruise rockets... over de gehele linie gaat de kwaliteit achter uit.

  12. #7
    VWC-Lid TryMike's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 juni 2013
    Berichten
    995
    Thanks
    2.152
    817 waarderingen in 405 posts
    Leuk verslag Bassie. Bedankt. Leuke foto's erbij ook.
    Benieuwd hoe Wolff het volgend jaar gaat doen.

  13. Deze gebruiker waardeert TryMike voor het bericht:


  14. #8
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Ben benieuwd waarom jij dit zo vindt sirens.
    Ik vind namelijk dat juist Wolff erg hard aan de weg timmert met goede boxen(cruel traction?) en goede cakes met vernieuwende effecten (stormchaser bijvoorbeeld). De goede cruise rockets is men al jaren naar op zoek, alleen komt men die niet tegen. Dit ligt niet aan wolff volgens mij, maar na twee slechte jaren hebben ze het goede besluit genomen deze pijlen (met de bijhorende lagere kwaliteit) maar niet meer te importeren. En wat als de chemicus die voor de fluit zorgde bij de oorspronkelijke fabriek weg is? Of de fabriek niet meer bestaat?

    Maar goed, jij bent geen grote fan van wolff blijkbaar...prima, punt gemaakt. Reageer dan ook niet meer zonder enige onderbouwing etc....komt de sfeer namelijk ook niet echt ten goede

  15. Deze 7 gebruikers waarderen bassie1978 voor het bericht:


  16. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.887 waarderingen in 966 posts
    Ik hoef als gewoon lid niet zo politiek correct te zijn.

    Er zijn jaren geweest dat 2 ruggen uit gaf aan wolff producten, ze worden gewoon keihard ingehaald door andere importeurs. Cruise rockets, silver salute, goud cake sniper, stars over paris, xplosion, no mercy, final fate, en ik vergeet er nog een paar. Ben flink t schip in gegaan... producten die het ene jaar nog prima presteren. Jaar later bestel je er een paar karton van en daar ga je.

  17. Deze gebruiker waardeert Sirens voor het bericht:


  18. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 juli 2005
    Locatie
    Melkweg - Zonnestelsel - Aarde
    Berichten
    327
    Thanks
    536
    326 waarderingen in 111 posts
    Dan bestel je toch bij de andere importeurs?
    Wie zoekt zal vinden

  19. Deze 2 gebruikers waarderen duitje voor het bericht:


  20. #11
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duitje Bekijk bericht
    Dan bestel je toch bij de andere importeurs?
    Helemaal mee eens er zitten vast wel wat leuke goed presterende producten tussen...

  21. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.887 waarderingen in 966 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duitje Bekijk bericht
    Dan bestel je toch bij de andere importeurs?
    Doe ik ook maar het blijft zonde geld.

    Voortaan breng ik producten gewoon terug naar de winkelier als het niet voldoet.

  22. #13
    VWC-Lid Koala's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2016
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    3.053
    Thanks
    2.297
    5.833 waarderingen in 1.688 posts
    mooi verslag, ben benieuwd wat dit jaar qua Wolff gaat brengen!

  23. #14
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Top verslag weer Bassie, Wolff staat al jaren voor dikke kwaliteit.
    Kijk nu al uit naar de nieuwe producten.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  24. #15
    VWC-Lid skyrider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Olst
    Berichten
    2.064
    Thanks
    11.736
    1.182 waarderingen in 628 posts
    Super verslag heren! Ben zeer benieuwd!
    Light some fireworks, and see who answers.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •