HELMOND - De eigenaar van de auto die vorige week in Helmond werd opgeblazen met zwaar vuurwerk, vermoedt dat iemand het op hem gemunt heeft. Het is de tweede keer in een paar dagen tijd dat zijn auto moedwillig is vernield.

Bij de eerste vernieling moest de achterruit van de auto het ontgelden. Zes dagen later plaatste iemand een vuurwerkbom onder de motorkap en stak deze vervolgens af.

De eigenaar denkt dat beide vernielingen door dezelfde persoon zijn gepleegd. “Er moet iemand zijn die mij niet mag”, schrijft hij op Facebook. “Ik hoop dat het niet zo is, maar ik ben bang van wel.”



Weinig aanknopingspunten
Pas bij de tweede vernieling is er melding gedaan bij de politie, zegt woordvoerder Jordi Cebrian. Ook hij houdt er rekening mee dat er sprake is van één dader. “Dat ligt inderdaad redelijk voor de hand”, zegt hij tegen deze krant.

“Er zijn alleen bijzonder weinig aanknopingspunten. We hebben nieuwe informatie nodig om verder te komen in het onderzoek.”

Total loss
Door de vuurwerkbom raakte de motor zwaar beschadigd en werd de kap ontzet. Ook barstte de voorruit van de auto. Later werd de auto total loss verklaard.

De politie is nog altijd naarstig op zoek naar de dader(s). De knal zou te horen zijn geweest tussen 2.25 en 2.30 uur ’s nachts.

Bron