Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 11 van 19 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 165 van 276
  1. #151
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chupinazo Bekijk bericht
    Het is schijnbaar tegenwoordig alleen groot sier spul wat actueel moet zijn volgens de regelgevers?
    Maar vergeet de jeugd niet he!
    Vroeger in de jaren 80 gingen wij als kids al de straat op( ja ook vóór 31 dec,niemand die daar om klaagde, want hoorde gewoon bij de laatste 2 a 3 dagen van het jaar!)
    Door al het klein vuurwerk af te schaffen en de afsteektijd te beperken zoals nu, draai je de vuurwerktraditie al, als het ware de nek om.
    Vuurwerk afsteken met oudjaar was altijd een gezins gebeuren; de jeugd met sporttas op pad smorgens,smiddags EN s'avonds.En natuurlijk ook overdags met vooral pa erbij thuis knallen.En dat met flash knallers.
    Dat sommigen babypijltjes en singleshots gingen misbruiken de afgelopen jaren,ja hoe komt dat? Gebrek aan opvoeding of aan respect naar andermans eigendommen-in geval van vandalisme?
    Het is al erg genoeg dat de jeugd overdag niet meer met klein spul mag knallen.
    En zijn er baldadige figuren bij die toch singleshots misbruiken met als gevolg schade; dan toch maar bestraffen door bureau Halt erbij te halen.
    Ik wil hier echt niet de moraalridder uithangen hoor. Ik blies vroeger ook bijv een cassette recorder op. Maar wel mn eigen die defect was!
    Hou het aub gewoon bij straffen in geval van schade. M.a.w het vuurwerk is niet de schuld van de schade, maar diegene die het fout gebruikt.
    Van mij zouden de singleshots dus mogen blijven,net zoals de babypijltjes en de romeinse kaarsen. Want voor de jeugd is dat vooral hun vuurwerk.
    Mijn pleidooi zal zeker niks uitrichten, maar heb hierbij mijn mening iig geventileerd.
    Ik ben het wel met je eens, in de kern. Het problematische is alleen dat het onmogelijk lijkt om een beroep te doen op de opvoeders. En dan is de vraag; hoe denk je dat mensen zich voelen waarbij die mortieren om de oren zijn gevlogen, al dan niet met gevolgen (gehoor, zicht, angst etc). Ik snap dat schade vergoed kan worden. Letsel daarentegen is een ander verhaal. Daarnaast is onze nostalgie natuurlijk niet hetgeen de regelgevers als leidraad gebruiken.

    Neemt niet weg dat ik de betutteling ook zat ben, en vooral hoop dat het niet doorslaat. Afsteektijden zijn aangepast, probleemvuurwerk (legaal) is er straks grotendeels uit, dus zullen we nu maar gewoon stoppen met betuttelen?

    Ik heb het wel eens eerder op een rijtje gezet, maar als ik heerser van de lage landen zou zijn, zou ik het volgende in de wetboeken laten optekenen:

    - Afsteektijden boven Cat.1: 18:00 - 03:00 uur
    - CE wetgeving versoepelen, waardoor "Nederlands" vuurwerk aantrekkelijker wordt, en een ritje naar het buitenland geen moeite meer loont.
    - Verplicht dragen van een veiligheidsbril, buiten, tussen 18:00 - 03:00 uur. Geen handhaving, wel verzekeringstechnische aansprakelijkheid bij oogletsel
    - Hardere aanpak van illegaal vuurwerk, misbruik van en vandalisme door vuurwerk
    - Zero tolerance aanpak van geweld tegen hulpverleners, al dan niet i.c.m. vuurwerk

    Als er dan nog piepende geluiden komen vanuit de anti-lobby hebben ze geen enkel argument meer over.

  2. Deze 7 gebruikers waarderen Avalanche voor het bericht:


  3. #152
    VWC-Lid heho's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2008
    Locatie
    Ommen
    Berichten
    3.219
    Thanks
    3.825
    3.228 waarderingen in 1.248 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heho Bekijk bericht
    Heb er een mailtje aan gewaagd naar de BPM. Ben benieuwd of er antwoord komt. Moet eerlijk zeggen dat ik er niet veel van verwacht, gezien de "professionele" site die ze hebben
    Moet op deze woorden terug komen. Vandaag al antwoord gehad. Dit is de letterlijke tekst uit de mail:
    De berichten op de fora is alleen een melding van overweging.
    We bestuderen op dit moment de negatieve effecten wegens oneigenlijk gebruik van het artikel.
    Veiligheid is ook voor ons een belangrijk onderdeel.

    Met vriendelijke groet,


    Zoals ze nu zeggen is het nog een overweging en is de kogel nog niet door de kerk ... We wachten maar af (en slaan wat extra in, voor de zekerheid)

  4. Deze 5 gebruikers waarderen heho voor het bericht:


  5. #153
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    feitelijk wat ik al zei dus

  6. Deze 2 gebruikers waarderen bassie1978 voor het bericht:


  7. #154
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Ik vindt het terecht dat deze dingen eruit gaan, dat klinkt erg morraalridder maar ik zie om me heen dat deze singleshots compleet verkeerd gebruikt worden:

    - op de kop afsteken
    - schuin met de voet erop door de straat schieten

    compleet van de zotte, ik haal mijn zoon dan van straat als deze mafkezen bezig zijn, dan kan 100 vuurwerkbrillen op hebben, maar dit helpt dan ook niet meer als het mis gaat.

  8. #155
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    De cobra's etc haalt het sensatie nieuws wel ja,maar net als hierboven gezegd wordt is de grootste overlast toch tijdens de laatste 3 dagen met legaal vuurwerk misbruik.en dan heb je gedurende het jaar ook schades door zwaar illegaal vuurwerk wat meer mediea aandacht krijgt.maar de vliegende projectielen door de straat is een gevaar voor de kleintjes.

  9. #156
    VWC-Lid PSVfanatics_geleen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2007
    Berichten
    1.014
    Thanks
    380
    371 waarderingen in 131 posts
    Nog even en de vuurpijlen gaan er ook uit,....

  10. #157
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PSVfanatics_geleen Bekijk bericht
    Nog even en de vuurpijlen gaan er ook uit,....
    Eerste stap om de babypijlen eruit te halen is al gedaan, wat op zich prima is.

  11. #158
    VWC-Lid pyrostar88's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 november 2008
    Berichten
    724
    Thanks
    58
    208 waarderingen in 68 posts
    gekke is dat zoals de media die zich nu al bemoeit met dingen,
    zoals afschaffen van vuurwerk dat zie ik nooit gebeuren enige wat ik nu dus erg jammer vind is
    dat ik me enorm vermaak met single shots dit is gewoon beetje inbreken met van ja laten we dat ook maar afschaffen.
    en van het een komt het ander,ik vrees straks het ergste dat we allen polen bereiken en we nog zwaarder vuurwerk zullen af steken als ze alles gaan afschaffen en tja dan zal je zien hoeveel doden en gewonden er dan komen triest gewoon.
    don't worry im fireworks crazy!!!

  12. #159
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    Nu duidelijk is dat ze niet meer verkocht worden vanaf 2018 (Edit: niet dus) vraag ik me af of het wel of niet slim is om in te slaan.
    De vraag is namelijk, worden ze ook verboden? Of alleen niet meer verkocht.

    Ik ga er stiekem van uit dat ze niet wettelijk verboden zullen worden, dan moeten de grote singleshots er namelijk ook uit en dat willen de importeurs vast niet.
    Laatst gewijzigd door broodjekaas; 10 december 2017 om 12:33

  13. #160
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door broodjekaas Bekijk bericht
    Nu duidelijk is dat ze niet meer verkocht worden vanaf 2018 vraag ik me af of het wel of niet slim is om in te slaan.
    De vraag is namelijk, worden ze ook verboden? Of alleen niet meer verkocht.

    Ik ga er stiekem van uit dat ze niet wettelijk verboden zullen worden, dan moeten de grote singleshots er namelijk ook uit en dat willen de importeurs vast niet.
    Waar is dat duidelijk?

  14. #161
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.271 waarderingen in 3.003 posts
    Niks is duidelijk. Het voornemen van de BPN leden om ze zelf vrijwillig niet meer te verkopen is zelfs niet definitief, voor zover mij bekend. Inslaan kan nooit kwaad maar lijkt nog niet nodig.

  15. #162
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2005
    Locatie
    noord holland
    Berichten
    1.881
    Thanks
    2.145
    666 waarderingen in 393 posts
    Ik zie dit jaar alleen maar meer nieuwe single shots dus denk dat ze nog wel even blijven.
    [B]Stop de hetze tegen het consumenten vuurwerk![/B]

  16. #163
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Waar is dat duidelijk?
    Ik las het op heel veel facebookpaginas, ook van winkeliers etc. Dat was begin november.
    Kennelijk TOCH niet zeker?

    Anyways, het andere punt blijft staan, ik zag gister nog twee nieuwe compounds met 50mm mortieren staan bij de kanonslag, lijkt me dus dat ze de singleshots niet wettelijk zullen verbieden, ook als ze stoppen met de kleine importeren.

  17. #164
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.271 waarderingen in 3.003 posts
    50mm mine in een box is wel wat anders dan losse single shots met buratlading van welk kaliber dan ook

  18. #165
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    50mm mine in een box is wel wat anders dan losse single shots met buratlading van welk kaliber dan ook
    Nee het waren single shots
    Zie hier voorbeeld: https://dekanonslag.nl/artikel/captain-america

Pagina 11 van 19 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •