Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 19 van 19 EersteEerste ... 9171819
Weergegeven resultaten: 271 t/m 276 van 276
  1. #271
    VWC-Lid Arahon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2014
    Berichten
    1.005
    Thanks
    107
    727 waarderingen in 345 posts
    De ideale oplossing zou zijn is dat ze niet meer in grote hoeveelheden tegelijk verkocht mogen worden. Daar lag natuurlijk ook het probleem bij de babypijl en de romeinse kaars. Je kocht ze voor een dikke euro per 144 (of 10 in het geval van de kaarsen). Omdat het al geen bijzonder spectaculair vuurwerk is, gaat het bij de 10e babypijl al snel vervelen. Resultaat; 'creatief' met buskruit. Hetzelfde geldt voor kleine singleshots. Die dingen kosten amper 50 cent per stuk, dus worden ze groot ingeslagen. Al snel gaan ze dan over de grond.

    Ik denk we moeten zoeken naar een gulden middenweg. Bijvoorbeeld een maximale hoeveelheid per persoon, duurder per stuk, of mijn persoonlijke favoriet, enkel verkoop via assortimenten. En met assortimenten bedoel ik sierpakketten van circa 20 euro in de voorverkoop. Zo kan de liefhebber alsnog kleine singleshots schieten, en de verveel jeugd zal een aardige som geld neer moeten leggen voor een paar singleshots. Dan is ermee aankloten ook al snel een stuk minder interessant.

    Op deze manier kan in principe de romeinse kaars ook weer terug komen. Een prima stuk vuurwerk dat puur uit verveling en lage kosten ondeugdelijk werd gebruikt.

    Ik denk dat jeugd met een dergelijk sierpakket met vanalles en nogwat minder 'stunt' dan wanneer ze voor evenveel geld bulk items kopen.

  2. #272
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arahon Bekijk bericht
    De ideale oplossing zou zijn is dat ze niet meer in grote hoeveelheden tegelijk verkocht mogen worden. Daar lag natuurlijk ook het probleem bij de babypijl en de romeinse kaars. Je kocht ze voor een dikke euro per 144 (of 10 in het geval van de kaarsen). Omdat het al geen bijzonder spectaculair vuurwerk is, gaat het bij de 10e babypijl al snel vervelen. Resultaat; 'creatief' met buskruit. Hetzelfde geldt voor kleine singleshots. Die dingen kosten amper 50 cent per stuk, dus worden ze groot ingeslagen. Al snel gaan ze dan over de grond.

    Ik denk we moeten zoeken naar een gulden middenweg. Bijvoorbeeld een maximale hoeveelheid per persoon, duurder per stuk, of mijn persoonlijke favoriet, enkel verkoop via assortimenten. En met assortimenten bedoel ik sierpakketten van circa 20 euro in de voorverkoop. Zo kan de liefhebber alsnog kleine singleshots schieten, en de verveel jeugd zal een aardige som geld neer moeten leggen voor een paar singleshots. Dan is ermee aankloten ook al snel een stuk minder interessant.

    Op deze manier kan in principe de romeinse kaars ook weer terug komen. Een prima stuk vuurwerk dat puur uit verveling en lage kosten ondeugdelijk werd gebruikt.

    Ik denk dat jeugd met een dergelijk sierpakket met vanalles en nogwat minder 'stunt' dan wanneer ze voor evenveel geld bulk items kopen.
    Nee, nee en nog eens nee! We helpen zelf aan een verbod mee zo! Stijf houden die poot!

    Dus doordat een ander ergens mee stunt, ben ik daar weer de dupe van! Heerlijk die bulkpacks voor stookvoer tussendoor! Ben helemaal klaar met dat ''in de ban gedoe van binnenuit''

    Wat houden we straks nog over dan als we zo doorgaan?

  3. Deze 3 gebruikers waarderen vuurwerkfreakk voor het bericht:


  4. #273
    VWC-Lid Arahon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2014
    Berichten
    1.005
    Thanks
    107
    727 waarderingen in 345 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
    Nee, nee en nog eens nee! We helpen zelf aan een verbod mee zo! Stijf houden die poot!

    Dus doordat een ander ergens mee stunt, ben ik daar weer de dupe van! Heerlijk die bulkpacks voor stookvoer tussendoor! Ben helemaal klaar met dat ''in de ban gedoe van binnenuit''

    Wat houden we straks nog over dan als we zo doorgaan?
    Het alternatief is (waarschijnlijk) helemáál niets. Reken er maar op dat ook singleshots, naast vuurpijlen en knalvuurwerk dit jaar weer onder vuur komen te liggen, en met mate de singleshots na dit bericht: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nede...r-knalvuurwerk

    We kunnen ons wel vast gaan klampen aan 'alles moet blijven zoals het is', maar dat is helaas niet realistisch. Daarvoor is de anti-lobby te sterk aan het worden. Maar hoe stel je 'poot stijf houden' voor? Wanneer het kabinet bepaalt wanneer iets verboden gaat worden dan is dat er zo doorheen gedrukt. Daar hebben wij en de branche weinig invloed op. Dan heb ik liever dat de branche met het ministerie gaat overleggen en met een gulden middenweg oplossing komt. Alles of niets gaat hoe dan ook uitkomen op 'niets'.

  5. #274
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 juli 2013
    Berichten
    510
    Thanks
    374
    822 waarderingen in 210 posts
    Toch vraag ik me af of dit is bedoeld om het aantal slachtoffers terug te dringen of langzaam toe werken naar een vuurwerkverbod. Wat is het feitelijke aantal slachtoffers door toe doen van singleshots? Is er een afname van slachtoffers nu de romeinsekaarsen en babypijltjes zijn afgeschaft of komt dit door de vuurwerkbril? Mijn inziens ligt het probleem nog steeds voor het grootste deel bij de mentaliteit van de mens. Oud en nieuw wordt bij een aantal (groepen) mensen meer en meer gezien als een dag waarop alles mag en er geen rekening met elkaar gehouden hoeft te worden. Dat is natuurlijk niet zo. Maar vuurwerk wordt daar weer de dupe van helaas. Al dit kleine spul is natuurlijk gemakkelijk "onjuist" te gebruiken, zeker door de jeugd. Maar laat de feiten spreken. Mocht het de kant op gaan dat singleshots en vuurpijlen verboden gaan worden dan hoop ik dat de vuurwerkbranche enige vorm van een onderhandelingspositie heeft waarbij die 25KG regeling verdubbelt wordt naar 50KG. Singleshots eruit! Dan kilo's erbij!

  6. #275
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Denk dat het niet alleen aan de aantallen slachtoffers ligt in dit geval. Omdat er vaak verkeerd omgegaan word met de Thunderkings is er ook veel overlast hierdoor. De knallen zijn vaak al sinds de eerste verkoopdag vanaf het eerste moment te horen. Ze knallen voor Nederlandse begrippen ook erg hard (vergeleken met ander knalvuurwerk zoals Astronauten). Deze producten worden ook veel niet via de gebruiksaanwijzing afgestoken, hoe vaak zien we deze dingen over de grond vliegen of vanuit de hand geschoten worden?
    In mijn ogen is al het kleinere vuurwerk gevaarlijker dan de grotere batterijen en zullen er relatief gezien meer ongelukken mee gebeuren. Niet dat er veel ongelukken mee zullen gebeuren hoor, denk dat dat verwaarloosbaar is. Zeker als je kijkt naar alle ongelukken op oudejaarsavond; wat vloeit zich voor uit ongelukken wat je kan herleiden naar consumentenvuurwerk? Dat zal niet veel zijn. Het lijkt mij meer een handtoereiking aan de tegenhangers van vuurwerk en een klein beetje het terugdringen van vuurwerkoverlast maar niet het voorkomen van veel ongelukken met deze producten want die zullen er niet (veel) zijn.

  7. #276
    VWC-Lid Brainiac's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Berichten
    883
    Thanks
    220
    1.206 waarderingen in 396 posts
    Het feit dat meneer Enzo Knol zijn ruim twee miljoen jeugdige kijkertjes laat zien hoe hij een door Broekhoff gesponsorde single shot in een fietstunnel schiet, draagt natuurlijk ook niet bij aan een positief beeld van dit stukje vuurwerk.

  8. Deze 2 gebruikers waarderen Brainiac voor het bericht:


Pagina 19 van 19 EersteEerste ... 9171819

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •