Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 15 van 19 EersteEerste ... 51314151617 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 211 t/m 225 van 276
  1. #211
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Bekijk bericht
    Maar zodra ze verboden worden mogen ze niet meer verkocht worden dus daar heeft een importeur weinig over te zeggen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door L@rs Bekijk bericht
    Volgensmij wel,

    De importeur zit in de branch. Katan zegt dus wat zij er van vinden.
    Ik denk dat het dit jaar wel mag. Anders zal Katan er geen geld in hebben gestoken.
    Je hebt een belangrijk verschil; wettelijk verboden en door de branchevereniging "verboden".

    Als het wettelijk verboden wordt, dan is het einde verhaal. Daar doelt Ruben op.
    Als de BPN zelf bet aan banden legt, dan mag het wettelijk nogsteeds. De regels van het BPN gelden alleen voor leden van het BPN. Katan staat hierbuiten en kan dus min of meer zijn eigen gang gaan. Rn misschien dat leden van de BPN zelf ook nog wel door kunnen gaan, afhankrlijk van hoe het vastgelegd wordt. Wordt het een harde eis of wordt het een verzoek of vrije richtlijn?
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  2. #212
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    Ik hoop dat de importeurs van de BPN aan de slag gaan met P1 artikelen als ze thunderkings inderdaad verbieden.
    Keep it legal!

  3. Deze 2 gebruikers waarderen broodjekaas voor het bericht:


  4. #213
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.049
    Thanks
    4.077
    8.898 waarderingen in 3.145 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Je hebt een belangrijk verschil; wettelijk verboden en door de branchevereniging "verboden".

    Als het wettelijk verboden wordt, dan is het einde verhaal. Daar doelt Ruben op.
    Als de BPN zelf bet aan banden legt, dan mag het wettelijk nogsteeds. De regels van het BPN gelden alleen voor leden van het BPN. Katan staat hierbuiten en kan dus min of meer zijn eigen gang gaan. Rn misschien dat leden van de BPN zelf ook nog wel door kunnen gaan, afhankrlijk van hoe het vastgelegd wordt. Wordt het een harde eis of wordt het een verzoek of vrije richtlijn?
    Wat je zegt klopt, maar na eenzelfde ban van de Babypijl en een jaar later de Romeinse Kaars door de BPN werd dit een jaar later toch echt overgenomen door de Overheid en werden deze artikelen officieel wettelijk verboden. Zoals altijd: we zullen het zien...
    www.huismanvuurwerk.nl

  5. Deze gebruiker waardeert gizmo75 voor het bericht:


  6. #214
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.049
    Thanks
    4.077
    8.898 waarderingen in 3.145 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door broodjekaas Bekijk bericht
    Ik hoop dat de importeurs van de BPN aan de slag gaan met P1 artikelen als ze thunderkings inderdaad verbieden.
    Wat ik ervan heb begrepen is dat de wet- en regelgeving omtrent P1 inmiddels aangepakt wordt/is in de landen om ons heen en zal dit jaar in zijn huidige hoedanigheid alweer gaan verdwijnen. Het was een gaatje in de wetgeving van die landen. In NL ermee aan de slag gaan zal daarom waarschijnlijk geen zin hebben, later dit jaar zal de nieuwe NL wetgeving van kracht worden en daarin zal ongetwijfeld P1 sterk worden beteugeld...
    www.huismanvuurwerk.nl

  7. Deze 4 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:


  8. #215
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Wat ik ervan heb begrepen is dat de wet- en regelgeving omtrent P1 inmiddels aangepakt wordt/is in de landen om ons heen en zal dit jaar in zijn huidige hoedanigheid alweer gaan verdwijnen. Het was een gaatje in de wetgeving van die landen. In NL ermee aan de slag gaan zal daarom waarschijnlijk geen zin hebben, later dit jaar zal de nieuwe NL wetgeving van kracht worden en daarin zal ongetwijfeld P1 sterk worden beteugeld...
    Hoelang zal p1 nog blijven in belgie?
    Jeder Schuss ein Genuss

  9. #216
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Wat je zegt klopt, maar na eenzelfde ban van de Babypijl en een jaar later de Romeinse Kaars door de BPN werd dit een jaar later toch echt overgenomen door de Overheid en werden deze artikelen officieel wettelijk verboden. Zoals altijd: we zullen het zien...
    Het verschil met de thunderkings is dat ze de kleine niet kunnen Wverbieden (wettelijk verbieden) zonder de grote ook te Wverbieden.
    Aan de grote hoeveelheid nieuwe grotere singleshots die dit jaar zijn geïntroduceerd te zien wenst de BPN niet dat singleshots in zijn geheel Wverboden worden.

    Wat eventueel wel zou kunnen is dat er een wetswijziging komt die onderscheid maakt tussen grote en kleine singleshots.
    Keep it legal!

  10. Deze gebruiker waardeert broodjekaas voor het bericht:


  11. #217
    VWC-Lid remcus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 augustus 2009
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    496
    Thanks
    152
    415 waarderingen in 208 posts
    15 pagina's verder en nog steeds weet niemand of ze nou wel of niet verboden worden

  12. #218
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door remcus Bekijk bericht
    15 pagina's verder en nog steeds weet niemand of ze nou wel of niet verboden worden
    Voor nu lijkt mij het volgende vrij zeker:
    * Alle leden van de BPN stoppen met het importeren van kleine singleshots, restvoorraden zullen dit jaar verkocht worden.
    * Importeurs die geen lid zijn van de BPN zijn vrij in hun keuze, de kans is echter aanwezig dat zij de BPN zullen volgen in hun besluit, dit deden ze immers ook met de babypijlen en romeinse kaarsen. Sommige importeurs hebben wel hints laten vallen dat zij NIET zullen volgen (Katan en PanGu).
    * Grotere singleshots zoals de big defender, 1.0" singleshot enzo zullen gewoon blijven.
    * De singleshots zullen waarschijnlijk niet wettelijk verboden worden.

    En ja... verder kijken dan een jaartje of twee is voornamelijk speculatie.
    Keep it legal!

  13. Deze gebruiker waardeert broodjekaas voor het bericht:


  14. #219
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Wat je zegt klopt, maar na eenzelfde ban van de Babypijl en een jaar later de Romeinse Kaars door de BPN werd dit een jaar later toch echt overgenomen door de Overheid en werden deze artikelen officieel wettelijk verboden. Zoals altijd: we zullen het zien...
    Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik niet wist dat dit ook geïnnitieerd was vanuit de BPN. In dat geval; afwachten en inslaan. Wettelijk verbieden pak je meteen alles mee, want oom agent gaat echt niet met zijn rolmaatje meten wat wel en niet mag (mag ik hopen...)
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  15. #220
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2005
    Berichten
    295
    Thanks
    41
    260 waarderingen in 123 posts
    De babypijlen en romeinse kaarsen pas een jaar later wettelijk verbieden, had er naar mijn idee mee te maken dat de (rest)voorraden vanuit de importeurs en winkels konden worden uitverkocht.

  16. #221
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Ach een deel van het aanbod wordt naar mijn mening gewoon door bpn verkocht aan de politiek om hun eigen zakken te vullen. Wat ik echt irritant vind is dat de liefhebbers lang om hulp hebben gewacht van zeg maar de branch voor een soort van tegen offensief tegen de anti club. Maar het enige wat we hoorden was moeilijk. .duur..onwil media..ze lieten wat mij betreft de familie vader zijn kleine prut afpakken ook de nostalgie stoker werdt van zijn klein stookgoed bestolen,daarbij komt nog dat dat spul al was uitgedund. Maarrrrrrrrrrr tot mijn vebazing wist de branche de media wel te vinden voor het aanprijzen van hun veelste dure propaganda bakken van 100 euri bah bah .familie vaders en gewone stokers staan straks buiten spel tenzij je zakken diep genoeg zijn.

  17. #222
    VWC-Lid PyroMikePyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 februari 2018
    Berichten
    48
    Thanks
    16
    35 waarderingen in 13 posts

    single shots 2018

    Er is al veel over gesproken en geschreven maar weet iemand of er inmiddels al meer bekend is over wat er met de singel shots gaat gebeuren in 2018? En dan met name de grotere zoals the junk?

    Hoor het graag!

  18. #223
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 november 2015
    Berichten
    172
    Thanks
    79
    199 waarderingen in 53 posts
    Gaat niks mee gebeuren

  19. #224
    VWC-Lid PyroMikePyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 februari 2018
    Berichten
    48
    Thanks
    16
    35 waarderingen in 13 posts
    En is dat zeker of een aanname?

  20. #225
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.049
    Thanks
    4.077
    8.898 waarderingen in 3.145 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schaafienr1 Bekijk bericht
    Gaat niks mee gebeuren
    Die reactie is iets te voorbarig.

    Wat ik er van weet is dat binnen de BPN wordt afgewacht wat er in Den Haag gaat gebeuren. Want daar staat of valt alles mee. Alles wijst erop dat er maatregelen zullen volgen maar hoe ver deze zullen gaan en per wanneer die dan eventueel in zullen gaan is nog niet duidelijk. Mocht er bijv. daadwerkelijk een verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen komen dan zal de single shot mogelijk helemaal verdwijnen. Het zou ook nog kunnen dat er in afgezwakte vorm een beperking van het NL-assortiment wordt opgelegd. Natuurlijk is het ook een optie zoals jij aangeeft dat er helemaal niks mee gaat gebeuren maar dat vraag ik mij af. Ik hoop het van harte daar niet van!

    De verwachting is dat er tijdens de Commissie Vergadering die binnenkort plaats vindt er waarschijnlijk al wat meer duidelijk wordt welke kant het op gaat. En anders in ieder geval nog voor de zomer.
    www.huismanvuurwerk.nl

Pagina 15 van 19 EersteEerste ... 51314151617 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •