Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 september 2008
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    237
    Thanks
    291
    348 waarderingen in 101 posts

    Vuurwerkslachtoffer is nu zelf vuurwerkhandelaar

    Vuurwerkslachtoffer is nu zelf vuurwerkhandelaar

    Mikey G. (19) uit Nieuwerkerk aan den IJssel verloor 6 jaar geleden zijn onderarm door een vuurwerkbom. Gisteren stond hij in de Rotterdamse rechtbank terecht voor het bezit en verhandelen van 77 vuurwerkbommen.

    'Kan ik nog wel automonteur worden', vroeg Mikey toen hij in 2011 ontwaakte uit zijn narcose. In een interview in deze krant vertelde de tiener dat iemand vanuit de struiken een bom naar hem had gegooid. Met zeer ernstig letsel tot gevolg. Hij liet zich echter niet klein krijgen. Met een prothese hoopte hij zijn leven weer op de rails krijgen.

    Gisteren bleek dat dat nog niet helemaal is gelukt. Nadat de politie de vuurwerkbommen vorig jaar november in zijn slaapkamer had aangetroffen, zat hij 71 dagen in voorlopige hechtenis. Dat is ongeveer gelijk aan de straf die het Openbaar Ministerie (OM) gisteren tegen hem eiste. De aanklager wil daarnaast dat de Nieuwerkerker een werkstraf van 120 uur uitvoert.

    Geldnood
    G. maakte volgens het OM deel uit van een professionele organisatie die de illegale vuurwerkmarkt in Rotterdam en Gouda bediende. Ze handelden in shells, nitraten en butterfly crackers, die soms bij kinderen van 13 jaar terechtkwamen. ,,Ze speelden met de levens van anderen'', concludeerde de officier van justitie.

    G. speelde in vergelijking met zijn drie medeverdachten een bescheiden rol. Hij verborg het levensgevaarlijke vuurwerk op zijn slaapkamer en bezorgde een paar pakjes bij klanten in Rotterdam. Twee jongemannen die van de weg werden gehaald met ruim 31.000 nitraten in de laadruimte van hun bestelbusje hoorden 5 maanden tegen zich eisen.

    Alle verdachten handelden uit geldnood. G. had schulden, maar wilde graag een kerstcadeau voor zijn moeder kopen. Uiteindelijk verdienden hij en zijn vuurwerkvrienden geen cent aan hun handel. Twee hoofdverdachten, volgens het OM de initiatiefnemers, komen later voor de rechter.

    Bron: http://www.ad.nl/rotterdam/vuurwerks...laar~acb21988/

    ----
    Ik vermoed dat er destijds in 2011 ook een paar draadjes in zijn bovenkamer zijn losgeraakt

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    2.996
    Thanks
    1.005
    1.614 waarderingen in 885 posts
    iemand had vanuit de struiken een bom naar hem gegooid... yeah right.
    Klassiek geval van niet durven zeggen dat je het zelf hebt gedaan?
    greetzzz
    Eer was was was, was was is!

  3. Deze 5 gebruikers waarderen tjopper voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid MrXtremeFireworks's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 september 2012
    Berichten
    650
    Thanks
    245
    1.061 waarderingen in 322 posts
    Juist ja, er werd een vuurwerkbom naar hem gegooid en alleen zijn onderarm is ie kwijt. Hij moet hem dus gewoon zelf vast hebben gehad, anders was ie zijn benen ook wel kwijt geweest neem ik aan.

  5. Deze gebruiker waardeert MrXtremeFireworks voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    haha wel een ironisch verhaal zeg man man , idd hij heb zn eigen arm eraf geblazen en toen dacht ik laat ik zelf maar zwaar vuurwerk gaan verkopen

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •