Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 102
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts

    [Verslag] Bezoek Evolution Fireworks - 7 februari 2017

    Dinsdag 7 februari stond het tweede bezoek alweer op onze agenda, dit keer waren we te gast bij de heren van Evolution Fireworks. We werden zoals altijd gastvrij ontvangen en we kregen direct een paar heerlijke Bossche bollen, wat waren ze lekker!



    Seizoen 2016-2017
    Afgelopen jaar heeft Evolution wederom goed gedraaid en zijn ze weer goed blijven stijgen qua aantal producten en de verkoop daarvan. Ook het aantal winkels is weer opgelopen, Evolution zit inmiddels op 40 winkels en na dit seizoen zijn er diverse aanvragen binnen gekomen van nieuwe winkeliers.

    Er waren weer een aantal top artikelen bij gekomen die erg goed werden ontvangen door winkeliers en ook vele freaks. De boxen werden erg goed verkocht, met name de Spectacle 120, Snowstorm en het Fairytail assortiment liepen hard. Onder andere cakes als de Ice Queen, Happy Thunder Q en de Sunbeam collectie liepen erg goed en het Happy Hardcore assortiment werd nagenoeg uitverkocht.





    Ook met de polls op het forum scoorde Evolution erg goed. Zo werden ze verkozen als tweede bij de poll van Beste Importeur, werden ze erg veel genoemd met de Spectacle 120 in de poll van de Beste Cakebox en bij de poll voor de Beste Cake stond Evolution ook weer in de top 3!
    De producten werden dus erg goed ontvangen en deze lijn willen ze doorzetten, de kwaliteit blijft hoog in het vaandel staan. Cakes als de Fading Stars zijn ook met tientallen kartonnen aangevraagd nadat deze bekend was onder de liefhebbers door de straatfilms en zo waren er nog weel meer items die plots hard liepen.

    Het was wel duidelijk dat de labels bij de nieuwste productie waren aangepast vorig jaar, in de bunker zagen we nog van beide producties een Sunset staan, zie hier het verschil, het doosje rechts is productie 2016.



    Seizoen 2017-2018
    Eind maart zullen de heren naar China gaan om items te testen. Ook dit jaar staan er weer een aantal nieuwe artikelen in de planning, maar daardoor zullen er helaas ook een paar artikelen plaats moeten maken. Nu al is te melden dat in de Evolution lijn de Wall of Silver en Wall of Gold uitloop artikelen gaan worden. Daarbij zullen de Flashing Flower, Blue Falling Spirits en de Glittering Dahlia uitloop artikelen worden. Hier tegenover staan dus enkele nieuwkomers. Tot nu toe staan er maximaal 15 nieuwe artikelen in de planning.

    De RamBam, een cakebox speciaal ontwikkeld voor een winkelier die 10 jaar bestond (Vuurwerk Orthen) zal aangepast worden en ondergebracht worden in de Spectacle serie. Dit was een box met 4 cake's die erg goed is bevallen, daarom is er besloten om hem in 2017 nieuw leven in te blazen.

    In de Fast or Furious lijn zal wat veranderen, hier worden kleine cakeboxen in ontwikkeld met effecten uit de bestaande cakes. Dus bijvoorbeeld effecten uit de nummer 1, 3 en 6 worden als box aangeboden. Dit geldt ook voor de Profire lijn!



    Verder komt Evolution dit jaar met een nieuwe lijn, genaamd de Phenomenal Line. Dit zal nu nog een kleine lijn blijven met 2 cakeboxen, maar deze lijn moet een beetje het neusje van de zalm worden van Evolution. De boxen zullen meerdere schietrichtingen hebben en verschillende kalibers, ze worden niet goedkoop, maar bevatten wel een gehele show in 1 box.

    Er zijn ook kleinere uitbreidingen, onder andere in de Dreamscape Collection; hier zullen 3 cakes uitgebracht worden met bedragen van +/- € 15,-. Én ze zijn bezig met een pijl, dit moet een pijl worden uit het verleden welke minimaal hetzelfde moet presteren of zelfs verbeterd wordt!

    Er komen een aantal nieuwe boxen, heel concreet is er weinig bekend, maar er komt sowieso een 600 schots box genaamd Evo Force One, gebaseerd op een professionele box! Ook komt er een leuke box bedacht vanuit de cake Insane, dit zal een box worden met 3 cakes met verschillende shapes, genaamd 3xHeaven. De nieuwe Limited Edition box voor 2017 zal de naam Airbender krijgen.





    Qua verkooppunten moet er dit jaar weer verder uitgebreid worden om zo te zorgen voor een grotere landelijke dekking. Ondanks dat de heren van Evolution willen groeien blijft de kwaliteit het belangrijkste, die moet gewaarborgd blijven. Er zijn dus al heel wat aanvragen, maar wie er daadwerkelijk bij komen op de lijst, horen we pas t.z.t.

    Vragen van de leden
    We hadden 3 pagina's aan vragen meegenomen, veel waren er al beantwoord tijdens het gesprek, maar we hebben ook de overige vragen nog behandeld. De tips voor nieuwe items hebben we niet besproken, maar Marchel leest die allemaal wel.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VWBE Bekijk bericht
    Zie Evolution jammer genoeg vaak opduiken in het productiefouten topic.
    Kans is aanzienlijk dat ik dit jaar een box van jullie koop, maar doe er wat mee aub.
    Het blijft handwerk van de Chinezen, maar de heren zitten er bovenop om de kwaliteit te handhaven.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zlotka Bekijk bericht
    En natuurlijk dat ze door blijven gaan met het op de markt brengen van nieuwe effecten. Al enig idee of bijvoorbeeld de Twinking Bauhinia dit jaar wel op de markt komt?
    Deze zal er dit jaar komen, echter onder een andere naam. De Twinkling Bauhinia was een uitvoering met 20 gram per shot, de nieuwe versie zal 25 gram per schot gaan bevatten.
    Momenteel is men samen met Evolution een machine aan het ontwikkelen om het effect versneld te kunnen produceren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door k0enn Bekijk bericht
    Is er bij evo al meer bekend over eventuele compound boxen??
    Hier zijn de heren van Evo nog niet uit, er zitten voor- en nadelen aan compound boxen, deze worden eerst afgewogen. Voor Duitsland zullen er compound items worden geproduceerd.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skyrider Bekijk bericht
    Wordt de X-Static Collection nog uitgebreid dit jaar? Eventueel met een assortiment? De 2 cakes die ik had,waren helemaal perfect. Ook qua lontje,grote,etc. Effecten kwamen mooi hoog. Graag meer van dit!
    In deze lijn zal 1 nieuwe cake komen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwintos Bekijk bericht
    Komt er nog uitbreiding in de sunbeam collectie en dan met comets z-shape met tropische kleurtjes(purple,lemon,sea blue,pink orange) met mooie blinkers er onder.
    Er wordt gekeken wat hier bij zou kunnen komen, ideeën zijn er wel.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ischa Bekijk bericht
    Het kruipende goud uit de ectasy met de rode tips.
    Ik zou erg graag een box zien met deze cake en met verschillende kleuren tips.
    Rood blauw groen paars en om te finishen een waaier met multicolour tips op het goud.
    Haalbaar?
    Ja, er gaat iets komen met dit effect, meer wilde Marchel er nog niet over zeggen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronn0 Bekijk bericht
    Zou het wel vet vinden een cake te hebben met 4 rijen en 4 lonten. Dat je per lont een rij kunt schieten. Of mag dat niet?
    Dit zou wel mogen als een set van single rows, maar dat staat niet in de planning.
    Het mag niet als 1 cake volgens het RACT, dus zoiets is niet mogelijk helaas.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Ik vond veel van Evo goed tot zeer goed en ben zeer tevreden met de producten die ik had. De Red Ghosts springt daar nog eens boven uit en mijn vraag is of er van deze fantastische cake niet een 30 of een 36 schots uitvoering kan komen met eventueel de laatste twee salvo's met een VT en FS uitvoering tegelijk ?
    Dit is zeker mogelijk, maar dan wordt de cake ineens een stuk duurder. Deze zal er dus niet komen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 5pyroman5 Bekijk bericht
    De red Ghost was zeer mooi dit jaar, is het ook mogelijk om een Blue Ghost te maken? Of een green Ghost?
    Verder lijkt het me gaaf om een cake te hebben in de trand van de oude Outblast van hardix, dus mooie salvo's met grote boeketten. Je kan dan de boeketten pakken van bestaande toppers uit je assortiment.
    Succes gegarandeerd lijkt me!
    Blauw is niet haalbaar, andere kleuren wel (roze, groen, oranje etc.) en deze worden ook zeker getest!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Bekijk bericht
    De ideeen van Marchel zijn in mijn ogen altijd goed geweest. Je kan duidelijk zien dat hij ook een echte liefhebber is. Echter, lees al zijn berichten eens. Veel verwijten, veel gericht op de toekomst, het moet en komt allemaal beter. Producten zijn niet zoals ze beloofd worden. In China ziet het er allemaal prachtig uit, de samples die in Nederland en Duitsland geschoten worden ook. En tijdens oud en nieuw presteert een deel gewoon veel minder. Natuurlijk zitten er parels tussen, maar lang niet alles.
    Er komen weinig klachten binnen. Maar elke klacht wordt serieus genomen en wordt ook zeker mee genomen naar China. De films uit China worden geplaatst om te kunnen tonen wat we kunnen verwachten als consument. Soms wijkt dit af van de daadwerkelijke productie, die films worden echter ook zo snel mogelijk getoond om te blijven tonen wat je mag verwachten, ook als dit dus minder is dan de eerste films, om je voor te bereiden en teleurstelling te voorkomen.

    Vraag van Evolution aan de leden van VWC
    Er is ook een vraag terug gekomen vanuit Evolution over de 600 schots cakebox; wat heeft jullie voorkeur uit de volgende 2 opties:
    1. 30x 20 schoten met 1 effect
    2. 60x 10 schoten met 1 effect

    Jouw voorkeur mag je hier in dit topic posten.

    Wij bedanken Gilbert en Marchel van Evolution Fireworks voor een gezellige en informatieve avond.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 35 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid MrXtremeFireworks's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 september 2012
    Berichten
    650
    Thanks
    245
    1.061 waarderingen in 322 posts
    Evo force one, geniaal! Doe mij maar 30x20 shots en dan lekker veel all at once salvo's op het einde zoals het echte profblok. Daar heb ik wel een bedrag voor over

  4. Deze 5 gebruikers waarderen MrXtremeFireworks voor het bericht:


  5. #3
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Top verslag geworden Wes en super dat ie zo snel online kon komen!
    Mooie punten om te kunnen vermelden, het is pas februari, maar hiermee kunnen we mooi vooruit kijken naar het nieuwe seizoen!

    En wat betreft de vraag van Evo over de box; ik ga voor de 60x 10 schots, want cakes van 20-25 schoten met 1 effect in een box zien we al genoeg. Meer mixed zou ik wel interessant vinden.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  6. Deze 6 gebruikers waarderen Mattenfreak voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.291
    Thanks
    14.061
    5.842 waarderingen in 1.884 posts
    Je bedoelt 20cakes van 30sh.
    Of 10 cakes van 60sh.
    Ik kies optie 2.

    Btw die 3xHeaven wordt natuurlijk de topper voor 2017/18.

    Maar zonder gekkigheid, mooi duidelijk verslag en mooi duidelijkheid geschept op diverse punten.
    Beloofd weer een prachtig seizoen te worden!!!

  8. Deze 4 gebruikers waarderen 3xh voor het bericht:


  9. #5
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.232
    Thanks
    12.599
    13.059 waarderingen in 3.425 posts
    Top verslag Wesley. Erg uitgebreid en wederom aangevuld met prachtige foto's uit zowel de bunker als de showroom. Staat al behoorlijk wat informatie in en dat al zo vroeg in het jaar. Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe producten, maar dit klinkt alvast veel belovend. Heel veel plezier alvast in China, maar dat moet vast goed komen!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  10. Deze 3 gebruikers waarderen pyrofan#1 voor het bericht:


  11. #6
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.232
    Thanks
    12.599
    13.059 waarderingen in 3.425 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3xh Bekijk bericht
    Btw die 3xHeaven wordt natuurlijk de topper voor 2017/18.

    Die 3xHeaven kan natuurlijk niet ontbreken in jouw collectie.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  12. Deze 3 gebruikers waarderen pyrofan#1 voor het bericht:


  13. #7
    VWC-Lid RafQue's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 december 2015
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    3.152
    Thanks
    1.002
    1.122 waarderingen in 479 posts
    Whoeha! Een Evolution (Air) Force One zou ik graag willen zien zeg! Waarom zou je nog naar het buitenland gaan als jullie dit hier in Nl zouden kunnen realiseren?!?!
    Ééntje hebben jullie bij deze dan al verkocht...

  14. Deze 2 gebruikers waarderen RafQue voor het bericht:


  15. #8
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.947 waarderingen in 1.827 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RafQue Bekijk bericht
    Whoeha! Een Evolution (Air) Force One zou ik graag willen zien zeg! Waarom zou je nog naar het buitenland gaan als jullie dit hier in Nl zouden kunnen realiseren?!?!
    Ééntje hebben jullie bij deze dan al verkocht...
    Houd er wel rekening mee dat door de gewichts begrenzing en prijs we deze in een kleiner calibber gaan maken.
    Echter zijn we qua prestaties in het kleinere gebeuren ook best goed

    Gr
    Evolution Fireworks
    Extreme Pyromaniac for life.

  16. Deze 6 gebruikers waarderen PYROMANIAC 1975 voor het bericht:


  17. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 januari 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.482
    Thanks
    580
    846 waarderingen in 367 posts
    Leuk verslag, en op de vraag terug te komen over de 600 schots cake box, mijn voorkeur zou uit gaan naar optie 1: 30x 20 schoten met 1 effect

  18. Deze 2 gebruikers waarderen jeremy21 voor het bericht:


  19. #10
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    Mooi verslag heren en blij mee dat er weer het een en ander staat te gebeuren. Super dat zal een machtige cakebox worden en ook kies ik voor 60 x10 schots... Bij deze alvast en ook mooi dat de Rambam straks te verkrijgen is in de Spectacle serie. Ben zeer benieuwd en als de kwaliteit maar goed blijft is t allerbelangrijkst want dat maakt Evo tot 1 van de besten!!

  20. Deze 3 gebruikers waarderen elburgersc voor het bericht:


  21. #11
    VWC-Lid Freaky Pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2016
    Berichten
    201
    Thanks
    127
    296 waarderingen in 97 posts
    Leuk verslag mensen! Bestel voor mij maar vast de 30x20cakes versie van de Force One

  22. Deze 2 gebruikers waarderen Freaky Pyro voor het bericht:


  23. #12
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Sjongejonge, daar staat heel wat moois op het programma! Lekker bezig! Die 600sh maakt me niet veel uit; ik koop m toch niet. Teveel ander moois om zo'n bedrag aan uit te geven maar toch mening? 60sh van 1 effect is veel te veel, 30 ook eigenlijk...beter 20 shots per effect en dan evt terugkerend en verschillend tempo (ook weer afh van shape natuurlijk)

  24. Deze 3 gebruikers waarderen Richardus voor het bericht:


  25. #13
    VWC-Lid Jantjebeton1981's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 december 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.088
    Thanks
    814
    856 waarderingen in 385 posts
    Een super mooi verslag met tot voor nu toch wel al wat uitspraken voor nieuwe producten. Ook ik sla de 600 shots over dan gaat ik eerder voor de rambam en de andere 2 die de pareltjes moeten gaan worden zoals evo zelf aanheeft. Maar 30 x 20 shots lijkt mij meer dan zat. En aangezien het een kleiner kaliber betreft zal ik ze zeker in salvo's schieten. En misschien afwisseld met af en toe een salute salvo. Maar evo voor doorgaan zo. Kijk nu al uit naar de nieuwe producten. En laat die waaier box ook maar komen haha

  26. Deze 2 gebruikers waarderen Jantjebeton1981 voor het bericht:


  27. #14
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.291
    Thanks
    14.061
    5.842 waarderingen in 1.884 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyrofan#1 Bekijk bericht
    Die 3xHeaven kan natuurlijk niet ontbreken in jouw collectie.
    Dat worden 3xHeel veel stuks.
    Haha een karton of 3 minimaal.

    Over de cakes.. 10x 60sh enndan elke rij van 10sh een ander effect.

  28. Deze 3 gebruikers waarderen 3xh voor het bericht:


  29. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 oktober 2016
    Berichten
    240
    Thanks
    130
    371 waarderingen in 110 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jantjebeton1981 Bekijk bericht
    Een super mooi verslag met tot voor nu toch wel al wat uitspraken voor nieuwe producten. Ook ik sla de 600 shots over dan gaat ik eerder voor de rambam en de andere 2 die de pareltjes moeten gaan worden zoals evo zelf aanheeft. Maar 30 x 20 shots lijkt mij meer dan zat. En aangezien het een kleiner kaliber betreft zal ik ze zeker in salvo's schieten. En misschien afwisseld met af en toe een salute salvo. Maar evo voor doorgaan zo. Kijk nu al uit naar de nieuwe producten. En laat die waaier box ook maar komen haha
    De 600 shots zal hier ook niet komen. Sluit me voor de rest bij je aan (heb geen zin om een heel verhaal te typen )

  30. Deze 3 gebruikers waarderen TotalConfus voor het bericht:


Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •