Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 21
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts

    PvdA en GroenLinks willen minder vuurwerk in de stad.

    Coalitiepartijen PvdA en GroenLinks willen minder vuurwerk in de stad hebben. Beide gemeenteraadspartijen kwamen tijdens een commissievergadering met een eigen plan.

    Vuurwerk zones
    De PvdA wil samen met wijk- en buurtorganisaties kijken of ze zones kunnen creëren in de wijken waar vuurwerk wel afgestoken mag worden. Volgens de partij weten de bewoners dan waar er overlast kan plaatsvinden. De PvdA denkt met die maatregel de kosten voor beveiligers ook terug te kunnen brengen.

    Vuurwerkvrije binnenstad
    GroenLinks wil het vuurwerk uit de binnenstad verbannen. Dat plan bracht de partij tijdens de jaarwisseling ook al op tafel, maar ze doen dat dus nu opnieuw.

    GroenLinks-raadslid Benni Leemhuis wil graag een vuurwerkvrije binnenstad omdat Groningen een historische binnenstad heeft. Hij verwijst daarmee na de brand van de eveneens oude binnenstad van Alkmaar tijdens de jaarwisseling van 2015/2016. 'Er is meer brandgevaar in historische binnensteden', aldus Leemhuis.

    Alkmaar

    Destijds gingen vier winkelpanden in vlammen op. Een aantal panden waren zwaar beschadigd. De brandweer kreeg de brand moeilijk onder controle omdat het vuur lastig te bereiken was. De winkels waren groot, diep en stonden dicht op elkaar.

    En nu in Groningen

    De PvdA gaat haar plan nog verder uitwerken. GroenLinks heeft van burgemeester Den Oudsten de toezegging gekregen dat hij het plan van de fractie gaat uitzoeken.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Misschien even in algemene zin nog aankaarten dat, hoe aardig Jesse Klaver ook is, het komende week onverstandig is om op GroenLinks te stemmen. Verder moet iedereen vooral zijn eigen keuze maken en vooral ook echt gaan stemmen.

  4. Deze 6 gebruikers waarderen Avalanche voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    Vuurwerk zones
    De PvdA wil samen met wijk- en buurtorganisaties kijken of ze zones kunnen creëren in de wijken waar vuurwerk wel afgestoken mag worden. Volgens de partij weten de bewoners dan waar er overlast kan plaatsvinden. De PvdA denkt met die maatregel de kosten voor beveiligers ook terug te kunnen brengen.
    En daar gaan we weer... Weer gaat de (lokale) politiek tijd en geld steken in iets wat helemaal niet kan. Het is wettelijk immers niet mogelijk om een afsteekplek aan te wijzen of in te stellen. Wel kun je vuurwerkvrije zones aanwijzen maar andersom niet. Provinciale Staten zal zo'n besluit meteen van tafel vegen. Zou bijna zeggen: lekker laten gaan, krijgen ze vanzelf de deksel op de neus...
    www.huismanvuurwerk.nl

  6. Deze 2 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid TryMike's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 juni 2013
    Berichten
    997
    Thanks
    2.157
    819 waarderingen in 406 posts
    Zit nog te twijfelen tussen een aantal partijen. PvdA is daar een van. Niet onbelangrijk is dat zij lijken te begrijpen dat een vuurwerkverbod niet gaat werken.

    De PvdA is tegen een algeheel verbod op vuurwerk. Zo’n verbod zal juist leiden tot een toename van illegaal vuurwerk. De meeste ongelukken vinden plaats door het stunten met vuurwerk, door niet de nodige veiligheidsmaatregelen en instructies in acht te nemen , en vaak gaat het om het vuurwerk dat tijdens oud en nieuw ook al verboden is , omdat het te gevaarlijk is. Een simpel verbod is in onze ogen niet toereikend. We hebben daarom een veelzijdige aanpak nodig, met harde en zachte maatregelen en met lokaal maatwerk.
    Bron: website PvdA

    Maar ik twijfel of het verhaal over de lokale aanpak werkt, zoals Gizmo ook al aangeeft.

    Ben er nog niet uit Maar GroenLinks zal het niet worden.

  8. Deze 2 gebruikers waarderen TryMike voor het bericht:


  9. #5
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Als je echt alleen maar naar behoud van de vuurwerktraditie kijkt dan komen de VVD en het CDA het beste uit de bus. Dat is al jaren zo. Als het aan de verschillende andere partijen had gelegen, de één wat extremer dan de ander, dan hadden we alleen nog maar cakes en CAT.1-vuurwerk om af te steken en in sommige gevallen zelfs helemaal niets meer...
    www.huismanvuurwerk.nl

  10. #6
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.948 waarderingen in 1.827 posts
    Ook de PVV is tegen het verbieden.
    Dit ook omdat het een Nederlandse traditie is en met klaar is met de betutteling.

    gr
    Marchel
    Extreme Pyromaniac for life.

  11. #7
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PYROMANIAC 1975 Bekijk bericht
    Ook de PVV is tegen het verbieden.
    Dit ook omdat het een Nederlandse traditie is en met klaar is met de betutteling.

    gr
    Marchel
    Dat klopt, als het gaat om volledig verbieden. Maar de afgelopen jaren heb ik regelmatig live de vergaderingen over Vuurwerk in de Tweede Kamer gevolgd (en verslag van gedaan op de Fora) en daarbij was opvallend dat bij meerdere motie-stemmingen de PVV regelmatig vóór beperkende maatregelen stemden die o.a. waren ingediend door de Partij vd Dieren. Gelukkig haalden die moties het bijna allemaal niet maar opvallend vond ik het wel. Kan het zo snel niet terug vinden maar ik heb dat toen ook vermeld in de samenvatting. Het zou betekenen dat ook de PVV niet echt pro vuurwerk is maar wel tegen de betutteling.
    www.huismanvuurwerk.nl

  12. Deze 3 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:


  13. #8
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Vuurwerk willen verbieden is wegkijk gedrag, iedereen weet dat met elk stuk vuurwerk dat je verbied de illegale markt groter word.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  14. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


  15. #9
    VWC-Lid elgielo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 februari 2006
    Berichten
    715
    Thanks
    695
    977 waarderingen in 322 posts
    De laatste stuiptrekkingen van een groep geboren verliezers.... Geen paniek.

  16. Deze gebruiker waardeert elgielo voor het bericht:

    3xh

  17. #10
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.293
    Thanks
    14.075
    5.844 waarderingen in 1.886 posts
    Ik stem wat il wil stemmen..
    Er zijn belangerijkere dingen dan vuurwerk!
    Dus ik laat mijn keuze voor welke partij dan ook niet afhankelijk zijn aan het vuurwerk gerelateerde.
    Ik maak mijn keuzes om de sameleving meer na mijn zijn te krijgen.. niet om vuurwerk te stoken.

  18. Deze 2 gebruikers waarderen 3xh voor het bericht:


  19. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 juli 2007
    Berichten
    91
    Thanks
    415
    137 waarderingen in 53 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PYROMANIAC 1975 Bekijk bericht
    Ook de PVV is tegen het verbieden.
    Dit ook omdat het een Nederlandse traditie is en met klaar is met de betutteling.

    gr
    Marchel
    Hoi Marchel,

    Ik ben heel benieuwd of je daar toevallig een linkje over hebt. Ik kan alleen hele oude uitspraken terugvinden, en die kwamen echt niet van de kopstukken van de PVV.

    Als iemand anders iets weet te vinden wat betreft PVV en hun standpunt ten aanzien van vuurwerk ben ik ook heel erg benieuwd. Bij voorbaat dank.

    gegroet, Hocus

  20. #12
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3xh Bekijk bericht
    Ik stem wat il wil stemmen..
    Er zijn belangerijkere dingen dan vuurwerk!
    Dus ik laat mijn keuze voor welke partij dan ook niet afhankelijk zijn aan het vuurwerk gerelateerde.
    Ik maak mijn keuzes om de sameleving meer na mijn zijn te krijgen.. niet om vuurwerk te stoken.

    Je hebt gelijk ook. Voor mij is het één van de standpunten, maar vooral de gedachte erachter. De betutteling. Maar laat voorop staan dat er belangrijkere zaken zijn, en iedereen vooral moet stemmen naar eigen smaak.

  21. Deze 2 gebruikers waarderen Avalanche voor het bericht:


  22. #13
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    ...Voor mij is het één van de standpunten, maar vooral de gedachte erachter. De betutteling...
    Maar daar zit 'm juist de tegenstrijdigheid:

    Als je puur naar vuurwerkwetgeving kijkt zijn de VVD en CDA de partijen die het beste met de Vuurwerktraditie voor lijken te hebben. Terwijl die 2 partijen juist ook regelmatig genoemd worden i.c.m. betutteling. Alle andere partijen houden zich veelal op de vlakte, willen verdere doorvoering van beperkingen of gaan zelfs voor complete afschaffing. I.c.m. vuurwerk zit bij die partijen dan wat mij betreft de betutteling.

    Natuurlijk, er is meer dan alleen vuurwerk. En iedereen moet inderdaad vooral stemmen op de partij waar hij/zij zich het meest tot aangesproken voelt. Ik probeer alleen wat extra duidelijkheid te geven over de standpunten van de verschillende partijen over dit onderwerp.
    Laatst gewijzigd door gizmo75; 10 maart 2017 om 15:49
    www.huismanvuurwerk.nl

  23. Deze 2 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:


  24. #14
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HocusPocus.Pyro Bekijk bericht
    Hoi Marchel,

    Ik ben heel benieuwd of je daar toevallig een linkje over hebt. Ik kan alleen hele oude uitspraken terugvinden, en die kwamen echt niet van de kopstukken van de PVV.

    Als iemand anders iets weet te vinden wat betreft PVV en hun standpunt ten aanzien van vuurwerk ben ik ook heel erg benieuwd. Bij voorbaat dank.

    gegroet, Hocus
    De PVV houdt zich enigszins op de vlakte over de Vuurwerktraditie. Ze hebben eerder wel heel stellig aangegeven dat ze niet na Zwarte Piet nog een Nederlandse Traditie de nek om willen draaien. Maar tegelijkertijd verschenen de afgelopen jaren regelmatig dit soort berichten in de media:

    "Vooral mensen die op de PvdA en de PVV stemmen zijn voor een vuurwerkverbod. Zeven op de tien PvdA-stemmers zijn voor een verbod, net als twee op de drie PVV-aanhangers." (Bronnen o.a. Parool en Hart van Nederland)

    Uiteindelijk wil een politieke partij zoveel mogelijk van zijn aanhangers tevreden houden. Als je in die artikelen tussen de regels doorleest dan worden de doorgevoerde en/of voorgestelde beperkingen dan ook niet door de PVV verworpen, alleen de volledige afschaffing van de Vuurwerktraditie. Zoals hierboven al eerder aangegeven hebben ze de afgelopen jaren meerdere malen beperkende moties gesteund door er "voor" te stemmen...
    www.huismanvuurwerk.nl

  25. Deze gebruiker waardeert gizmo75 voor het bericht:

    3xh

  26. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Misschien even in algemene zin nog aankaarten dat, hoe aardig Jesse Klaver ook is, het komende week onverstandig is om op GroenLinks te stemmen. Verder moet iedereen vooral zijn eigen keuze maken en vooral ook echt gaan stemmen.
    Dat zijn nou eenmaal verkiezingen, iedereen stemt wat hijzelf wil. Dat jij groenlinks niks vind, wil niet zeggen dat het onverstandig is om op die partij te stemmen.
    Ook een vuurwerkverbod zal er echt niet snel komen.

    Of je je stemgedrag afstemt op wat partijen over vuurwerk vinden moet je ook zelf weten.

    Ik zou alleen willen adviseren iets verder te kijken dan het onderwerp vuurwerk. En vooral je eigen keus te maken, aan de hand van de verschillende partijprogrammas en a4tjes .

  27. Deze 2 gebruikers waarderen nederlandsvuurwerk voor het bericht:


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •