Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts

    Gezelligheid tijdens de jaarwisseling.

    Voor veel Nederlanders is het een begrip om de laatste paar uren van het jaar door te brengen met vrienden of familie. Dit gaat meestal gepaart met veel oliebollen, appelflappen, alcoholische drankjes en natuurlijk ongelovelijk veel gezelligheid en plezier. Oudjaarsavond staat bekend om de warme sfeer, de oudejaarsloterij van de Staatsloterij en de jaaroverzichten op TV. Maar ook bordspellen en kaartspellen mogen niet ontbreken in de doorsnee jaarwisseling (net als vuurwerk natuurlijk).

    Hoe beleef jij de gezelligheid tijdens oudjaarsavond? Ben jij ook een type die gezellig meegaat met de groep, of sta je continu buiten door te stoken?
    Laatst gewijzigd door omepje; 4 september 2017 om 10:16
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2015
    Locatie
    Dinteloord
    Berichten
    452
    Thanks
    107
    439 waarderingen in 112 posts
    Oudejaarsavond is altijd zo gezellig! Lekker stoken en tussendoor lekker oliebollen eten. En ook tussendoor ik hou van Holland kijken met de familie en dan vanaf 23:59 aftellen naar het nieuwe jaar

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 december 2010
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    1.733
    Thanks
    107
    296 waarderingen in 131 posts
    Niets voor niets mijn favoriete dag in het jaar! lekker samen eten, oliebollen, vuurwerk en vuurwerk!

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Vorig jaar een halve avond lopen balen dat ik teveel oliebollen had gegeten. Verder erg gezellig. Zeker waneer ong. De halve wijk afsteekt.

  5. #5
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Waar ik jarenlang met grote groepen oud en nieuw heb gevierd gaat het dit jaar helemaal anders verlopen. Iets waar ik een beetje van baal, maar aan de andere kant ook wel weer eens fijn vindt.

    Dit jaar ga ik samen met 2 andere koppels en een paar neefjes oud en nieuw vieren in een polder langs een kanaal. Hij heeft er jarenlang oud en nieuw gevierd en altijd genoten van het uitzicht over de naastgelegen dorpjes. Moet een mooi beeld zijn. Aan de andere kant van he verhaal zal ik de sfeer van het massale niet meemaken en zal mijn vuurwerk niet door het grote publiek gezien worden.

    Ik ben benieuwd...

  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Vroeger (voor de 6-uurs regeling) zag je me alleen vroeg in de ochtend, rond het avond eten en daarna pas rond half 12 pas weer binnen stappen.
    Namate je ouder wordt verandert dat toch wel. Overdag rustig aan, af en toe wat cat 1 in de tuin afsteken beetje in huis helpen en een beetje de dag plannen.
    In de avond is het een beetje dymanisch. Ik sta het liefst buiten. Vriendin wil ook graag gezellig binnen zijn met familie. Dus dat wisselen we een beetje af. Meestal zegt zij het als ze weer even naar binnen wil en opper ik na een tijdje weer om even naar buiten te gaan. En zo soepel hoort het ook te gaan
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  7. #7
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Het is eigenlijk zonde dat die 8 uurtjes zo kort zijn, ik zou het wel 48 uur kunnen volhouden. Dus eigenlijk altijd stressen om het relaxed te houden. Buiten genieten terwijl je eigenlijk gezellig wil doen, en binnen gezellig doen terwijl je eigenlijk wil stoken. Alles waar ik van hou moet in 8 uur gebeuren.

  8. #8
    VWC-Lid Beastmode's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 augustus 2016
    Locatie
    Beastyville
    Berichten
    2.811
    Thanks
    11.326
    4.388 waarderingen in 1.720 posts
    Overdag eerst langs mijn tante, want mijn oom zou de 31e jarig geweest zijn. Dan rond 1600 uur weer thuis, gelijk (als ik nog iets over heb) cat 1 vuurwerk stoken. Om vervolgens tot 1800 uur te wachten voor het echte werk.

    's Avonds stook ik gewoon thuis bij m'n ouders en vieren het met buren van een paar huizen verderop. Meestal stook ik dan eerst om 1800 een kwartiertje wat pijlen en 2 a 3 cakes, om vervolgens lekker wat te eten. Daarna stook ik 3x 45 minuten voor 00.00 uur, doorgaans loopt dat nog wat uit door het kleinere spul van de buurjochies. Om 00.00 uur ben ik sinds vorig jaar wat later pas gaan stoken, om eerst te genieten van alles om je heen. Kunnen ook mooi de buren eerste het kleine sierspul opstoken voor ik aan het echte werk begin.
    ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

  9. #9
    VWC-Lid -robin32-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 december 2011
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    210
    Thanks
    1.092
    166 waarderingen in 70 posts
    Een goede vriend van mij komt gezellig oud en nieuw vieren bij mij en mijn vriendin.
    Dus dat wordt overdag gezellig wat cat.1 stoken. dan rond een uur of 5 naar binnen en gezellig met z'n drieen gourmetten en dan de rest van de avond oliebollen vuurwerk, hapjes, vuurwerk en vuurwerk, oh ja en tussendoor nog een beetje ik hou van holland kijken

  10. #10
    VWC-Lid lange's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 december 2007
    Locatie
    enschede
    Berichten
    314
    Thanks
    86
    315 waarderingen in 68 posts
    smiddags al een beetje cat1 stoken achterthuis en dan om 18 uur ben ik vrijwel de hele avond wel buiten te vinden. Af en toe even naar binnen voor een oliebol maar dat is het dan ook wel.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •