Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 34
  1. #16
    VWC-Lid Robert410's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 oktober 2017
    Berichten
    108
    Thanks
    314
    249 waarderingen in 53 posts
    Mijn ouders kochten elk jaar een sierpakket met wat cakes en pijlen. Ze vonden het eigenlijk zonde van het geld, maar 'tis maar 1x per jaar'. Mocht zelf wel altijd wat spul bestellen zoals rotjes, grondbloemetjes, romeinse kaarsen etc. Tijdje later besloten ze geen vuurwerk meer te kopen omdat je ook wel van het vuurwerk van anderen kon genieten en 'het toch binnen een paar minuten op was'. Maar ik wou toch wel iets hebben om 00:00 te stoken. Dus de spaarpot op de kop gegooid en een pijlen pakket gekocht. Wat een kick om af te steken. Zo is het elk jaar gegroeid waarbij ik de eerste jaren een pijlenpakketje en paar losse potten kocht, en dat steeds heb uitgebreid. Eerst begonnen de kriebels pas als de folders door de brievenbus kwamen, nu ben ik continu mee bezig en aan het kijken of er nog iets leuks is voor de collectie dit jaar!

  2. Deze gebruiker waardeert Robert410 voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 augustus 2015
    Berichten
    60
    Thanks
    17
    105 waarderingen in 17 posts
    Toen ik 8 jaar oud was kocht mijn moeder voor het eerst een slof astronauten voor mij :P (leuk verhaaltje erbij: later in de avond kwam de vader van 2 bekenden die bij mijn moeder op bezoek waren na een dagje weg met mij en mijn broer (terwijl mijn moeder een slof astronauten voor mij kocht), toevallig was die man een politie agent en ik was bang dat het afgepakt werd dus ik het overal in huis onder de bank enzo verstoppen haha), toen steeds meer en tot mn 12de ongeveer een bedrag van 50 euro, daarna heb ik het hele jaar gespaard en kwam tot een bedrag van 300 euro, dat ieder jaar weer :P

  4. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 december 2013
    Berichten
    833
    Thanks
    600
    1.269 waarderingen in 477 posts
    Tja, mijn vraag is eerder hoe kom je er vanaf? Maar dan de vraag wil je er wel vanaf komen...

    Maar hoenik er aan kom heb ik aan mijn pa te danken, die bedacht toen ik een jaar of 22 was het plan om vuurwerk te gaan verkopen.
    De eerste paar jaar mocht ik her en der wat kleine hand en span diensten doen.
    Toen ik een jaar of 14 was ging ik part time in de winkel werken en daar hoorde vuurwerk ook bij natuurlijk.
    En hoe ouder ik werd des te meer nam ik het vuurwerk uit handen van pa en is nu het vuurwerk mijn kindje geworden.
    Er is nu niks fijners om in januari alweer aan de slag te gaan met de freak acties, gedurende het jaar zo nu en dan kruitsnuiven in de bunker.
    En als het dan augustus/september wordt dan gaan we weer volle bak richting december
    Www.vuurwerkhuizen.nl - vuurwerk huizen

  5. Deze 2 gebruikers waarderen PatrickV voor het bericht:


  6. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.887 waarderingen in 966 posts
    Ik was altijd al gefascineerd door vuur en vuurwerk. Maar door op 12 jarige leeftijd 2 weco highlife pijlenpaketten en een omdoosje jcwts in je handen gedrukt te krijgen van je buurman die zegt ga maar lekker afsteken. Dat heeft me echt addicted gemaakt. Dat was me nog is een tijd. Tot aan je knieen in de snippers van 100 000 klappers en de hele weg vol met alpeco blokken.

  7. #20
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Ik was altijd al gefascineerd door vuur en vuurwerk. Maar door op 12 jarige leeftijd 2 weco highlife pijlenpaketten en een omdoosje jcwts in je handen gedrukt te krijgen van je buurman die zegt ga maar lekker afsteken. Dat heeft me echt addicted gemaakt. Dat was me nog is een tijd. Tot aan je knieen in de snippers van 100 000 klappers en de hele weg vol met alpeco blokken.
    Haha, dat Bex-tijdperk rond/iets voor de eeuwwisseling hé! Jammer dat ik dat niet mee heb kunnen maken (was toen amper geboren) maar het leek mij wel een soort bloeitijdperk voor het vuurwerk.

    Helaas ben ik opgegroeid precies in de jaren dat het tijdperk van Arno Bonte begon....

    Nee, ik heb er zeer veel plezier van de hobby verder hoor! Bij mij is het simpel, ben er als kind altijd al gefascineerd van vuurwerk geweest terwijl de helft van de familie vuurwerk totaal niet boeit heeft en de andere helft zelfs er een bloedhekel aan heeft....

    Ze laten me maar.....

  8. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2007
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    39
    Thanks
    12
    19 waarderingen in 9 posts
    Leuk om te lezen al die herinneringen van iedereen, en heel herkenbaar veel dingen !
    Bij mij thuis ging het net zo. Vaders die op de laatste dag nog even gauw (na lang zeuren) een paar potjes ging halen (ongeveer 25 gulden denk ik..was in jaren 1988-1990) En vervolgens begon het wachten tot een uur of 17:00 want dan kwam mijn oom langs (die werkte toen der tijd bij de brandweer en was belast met bunker controles enz) met een grote witte plastic zak vol met vuurwerk die ze kregen van de winkeliers voor een prettige samenwerking zullen we maar zeggen.
    Tot bedtijd alles 100 keer in de handen om te kijken naar die betoverende wikkels om vervolgens boven op mijn slaapkamer met het neus tegen het raam aangedrukt te kijken naar de vuurpijlen en ander spul wat al afgestoken werd. Wat duurde het toen verschrikkelijk lang tot 00:00 hahahaha

  9. #22
    VWC-Lid DTCsjoerd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 oktober 2017
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    775
    Thanks
    1.682
    823 waarderingen in 347 posts
    Geweldig om al die verhalen van iedereen te lezen. Ik was er als vuurwerkliefhebber ook al vrij vroeg bij, kan me zelfs nog goed herinneren dat ik als 7/8 jarige jonge altijd gewapend met een slof rotjes, grondbloemen, babypijltjes & een aansteeklont op pad ging.. Dat waren nog eens tijden!
    Maar het gene dat me toch wel echt het meeste is bijgebleven is de overbuurman, hij wist oudjaarsnacht altijd voor duizenden euro's aan professionele blokken tevoorschijn te toveren. Vooral de Jorge Salute blokken van toen kan ik me nog goed herinneren, woah wat een indruk maakte dat

    Ik denk dat de liefhebberij voor vuurwerk daar wel echt is geboren, sindsdien is er ieder jaar een groter bedrag "geïnvesteerd" in vuurwerk.

  10. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 november 2012
    Berichten
    35
    Thanks
    0
    32 waarderingen in 10 posts
    Mijn moeder heeft mijn het vuurwerkvirus bezorgd,ik kan me nog herinneren dat wij naar van oosterhout gingen in teteringen die verkocht gbv vuurwerk. Ik kon kiezen tussen een groot pijlenpakket of een typische "voor de jeugdpakket" ik koos het laatste. Thuisgekomen ging ik op mijn slaapkamer heel herkenbaar naar de labels kijken en het lontje. Tot vervelens toe voor mijn ouders.

    Toen ik iets jonger was 16/17 ben nu 25 was ze tegen vuurwerk omdat ik op de fiets naar belgie ging en dat ze geen harde knallers in huis wou maar, nu ik alleen voor sier ga houd ze er stiekem wel van (wereld ma heb ik).

  11. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 september 2017
    Locatie
    Nieuwerkerk aan den ijssel
    Berichten
    75
    Thanks
    19
    31 waarderingen in 15 posts
    Vond het vroeger al helemaal geweldig, Alhoewel ik nooit vuurwerk kreeg van mijn ouwe heer, Ik zat vaak voor het raam etc. Pas in een later staduim kreeg ik een klein beetje vuurwerk. en juist omdat ik zolang moest wachten op vuurwerk is het blijven plakken denk ik.

    Koop elk jaar zn 1000/1500 euro aan vuurwerk nu haha

  12. #25
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Ik was een jaar of 8 toen ik na oudjaar allemaal afgeschoten vuurwerk had verzameld en op een tafel had gelegd.. Ik moest er een foto van hebben en die heeft me pa toen gemaakt hahaha... Echt best vroeg al. Alles moest ook met de labeltjes naar voren liggen en netjes.
    Dat is wat ik me kan herinneren. Misschiendat ik zelfs eerder ermee bezig was

    Ow ja! En niet te vergeten hoe lekker de kokers van een afgeschoten cake roken een dag later. Voor velen een stinkende lucht, maar ik werd er blij van...En nu nog!
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  13. #26
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2015
    Berichten
    50
    Thanks
    19
    22 waarderingen in 17 posts
    Ja, waar is het bij mij begonnen? Ik heb van vroeger uit altijd al interesse gehad in China,(later kwam daar Zuid-oost Azie bij), dus Kung Fu, leeuwendansen en natuurlijk vuurwerk.
    Mijn vader heeft vroeger altijd al vuurwerk gehad en een oom van mij was ook vuurwerkgek, kwam iedereen met een zak vuurwerk binnen, kwam hij met een doos van 80cm x 80cm binnen, die ram vol zat. Dan praat je wel over ongeveer 40 jaar geleden. Mooie tijd was dat... Dus bij mij is het een beetje een combi vader/oom en mijn interesse in het Verre Oosten!

  14. #27
    VWC-Lid DTCsjoerd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 oktober 2017
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    775
    Thanks
    1.682
    823 waarderingen in 347 posts
    Hahah geweldig, tijdens het opruimen van de zolder een oud mapje tegen gekomen waarin in vakkundig labels van rotjes heb bewaard. Kan me zelfs nog herinneren dat ik de dag na oud & nieuw op pad ging om deze te verzamelen!
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door DTCsjoerd; 26 oktober 2017 om 19:55 Reden: Oeps de afbeeldingen zijn wel erg groot, dan doe ik er maar 1!

  15. Deze 3 gebruikers waarderen DTCsjoerd voor het bericht:


  16. #28
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Geweldig DTCsjoerd. Aantal zeer bekende labels hoor, blijft prachtig om te zien.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  17. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  18. #29
    VWC-Lid bassiefirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 oktober 2005
    Berichten
    1.035
    Thanks
    880
    988 waarderingen in 374 posts
    Ik heb het virus toen ik een jaar of 8 a 9 was te pakken gekregen. In die tijd werden er nog donderslagen extra verkocht, gingen de babypijlen nog per 12 en was je in de wolken met twee losse pijlen. Steevast kocht ik bij mijn vaste vuurwerkwinkel en Vader en Zoon-pakket en dat was helemaal het einde. Samen met mijn oude buurjongen(die mij heeft aangestoken) vierde ik altijd oud en nieuw en struinden we 31 december altijd de hele dag over straat. Dolgelukkig met een in mijn ogen nu een hele kleine collectie bestaande uit:
    Echte grondbloemen die nog tolden (roze/oranje met dat meisje het doosje)
    Knock out bangers (mini rotjes per 40)
    Liliput pijltjes
    Romeinae kaarsen
    Shocks, die toen nog nieuw waren.

    Elk jaar kocht mijn buurjongen ook 1 cake en dat was het hoogtepunt van de avond. Een prachtig sierlijke, trapsgewijze cake met uitstekende tubes van de diamond collectie. Ik was helemaal onder de indruk weet ik nog.

    Naarmate ik ouder werd is de liefde voor mijn hobby gegroeid en werd mijn collectie groter en groter. En nu werk ik dit jaar alweer voor het achtste jaar in de winkel waar ik vroeger als 8jarige kwam. Een droom die werkelijkheid is geworden en die voorlopig zal blijven. Ondanks dat ik een leuke en drukke baan heb, hou ik maar al te graag een week aan vakantiedagen over om de laatste week van het jaar te werken bij Vuurwerk Huizen! Ik kan niet wachten tot het weer zover is.
    Vuurwerk Huizen - www.vuurwerkhuizen.nl

  19. Deze 2 gebruikers waarderen bassiefirework voor het bericht:


  20. #30
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2015
    Locatie
    Dinteloord
    Berichten
    452
    Thanks
    107
    439 waarderingen in 112 posts
    Het begon toen ik een jaar of 7/8 was. Mijn stiefvader kocht op oudjaars dag wat sloffen rotjes, grondbloemen, romeinse kaarsen, babypijlen. Hij zij ga maar afsteken met je vrienden. Ik vond het helemaal geweldig. Alleen die vuurwerklucht is al helemaal geweldig. Rond een uur of 5 was alles op en toen zei hij ik zal nog wat gaan halen snel dus mijn stiefvader nog wat spulletje gehaald. en hij zelf nog een mooie siervuurwerk pakket voor 00:00 gehaald. Dat was de beste dag van mijn leven. Een jaar later ging ik voor het eerst mee naar de vuurwerk winkel op de 29e. Hij zei zeg maar wat je wilt dus ik van alles opnoemen. Rotjes, babypijlen, grondbloemen, Knock outs, romeinse kaarsen enzo. En zo is mijn verslaving tot stand gekomen eigenlijk. Ik ben nu 18 en ben er iedere keer al vanaf september mee bezig. Koop 300- aan vuurwerk dit jaar. Ieder jaar steeds meer!

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •