Banner GBV-WECO - BestelVuurwerk.nl
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 34 van 34
    VWC-Lid Rowy Vuurwerk's schermafbeelding
    Thanks
    333
    Thanked 1.024 Times in 405 Posts
    i'm made in China
    tsja, mijn afkomst he ;)
    Naam: hongbao.jpg
Bekeken: 143
Grootte: 251,2 KB

Naam: pics newyear.jpg
Bekeken: 143
Grootte: 237,1 KB
    www.rowyvuurwerk.nl

VWC-Lid FlashGordon's schermafbeelding
    Thanks
    21
    Leuk om te lezen hoe iedereen door het vuurwerkvirus is besmet
    Het zal zo rond 1980 geweest zijn dat ik samen met m'n vader in de middag en vooravond klein spul mocht afsteken. Op de eerste verkoopdag ratelbanden uit elkaar trekken en een stookplan bedenken.
    Vaak hadden we een meterpakketje en ander los spul, ook kwam er dan een gekke oom langs die me meenam naar de vuurwerkwinkel om nog meer uit te zoeken. In die tijd snipperden de kanonslagen en donderslagen nog en gingen babypijltjes met een gil omhoog en klapten ook nog aardig. Mijn liefde voor vuurwerk groeide naarmate ik ouder werd en tussen 1980 en 1990 is het alleen maar erger geworden. Vuurwerk is een gevoel, iets waar je mee bent opgegroeid, iets van vroeger...lekker buiten in de kou vuurwerk afsteken. Ook de decembermaand met al zijn leuke momenten met familie en vrienden samen onder het genot van een hapje en een drankje en met als afsluiter een goed stuk vuurwerk.
    Daarom snap ik al dat gezeik ook niet elk jaar weer van die zielige stumpers om vuurwerk te verbieden...hebben hun dan géén jeugd gehad vroeger? Ook nu heb ik alweer de kriebels en betrap mezelf dat ik wel heel veel YouTube filmpjes zit te bekijken van al dat moois wat er momenteel zoal voorbij komt hier op het forum Daarom zeg ik tegen iedereen; koop lekker veel vuurwerk en geniet van al dat mooie vuurwerk, dit is onze traditie en die pakt niemand ons af!!

VWC-Lid
    Thanks
    1
    Ik weet niet meer precies op welke leeftijd ik begon met afsteken( ben nu 19) maar ik weet nog wel hoe het is gekomen. mijn broertje en ik keken altijd al naar het vuurwerk en toen we het vierden bij vrienden hadden die wel vuurwerk. wij kregen allebei een slofje met 10 rotjes om af te steken. Dat was toch wel erg leuk maar de grondbloemen vond ik leuker. Het jaar erna toch bij mijn ouders vragen of wij ook niet wat vuurwerk mochten. zo kwam het dat wij op 31 december met mijn ouders in de vuurwerkwinkel om de hoek stonden om rotjes, grondbloemen en romeinse kaarsen te kopen. en tot de dag van vandaag is de collectie gestaag gegroeid naar een bedrag van 70 a 80 euro per jaar. meer vind ik toch nog een beetje zonde en gelukkig zijn alle cat 1 fonteinen nog redelijk goedkoop

VWC-Lid
    Thanks
    294
    Vanaf jongs af aan besmet en gefascineerd door vuurwerk samen met mijn tweelingbroer ondanks dat we het niet van huis uit hebben meegekregen. Praat dan over begin jaren 80. Mijn broer koopt tegenwoordig ook nog wel wat maar ik ben een stuk fanatieker. Deze verslaving gaat nooit meer over. En gelukkig maar

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Regels voor berichten