Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Ik ga het roer helemaal omgooien. Elk jaar trap ik er weer in: stress of je genoeg hebt, aanbiedingen pakken omdat ze goedkoop zijn, showtjes inplannen waar het niet van komt, stress stress stress. En aan het einde van de rit merk ik dat ik de kleinere producten alleen maar 'uit de weg wil schieten' om uiteindelijk aan het 'echte spul' te beginnen. Zo erg zelfs, dat ik maar de helft van het fairytail assortiment heb geschoten.

    Dit jaar koop ik géén cakes meer, géén pijlen meer, en géén Cat. 1 meer. Alléén nog maar boxen. Geen uitzonderingen, geen verleidingen.

    Daarnaast zorg ik ervoor dat ik mijn budget erdoorheen heb voor de zomer, zodat ik me nergens meer druk om hoef te maken. Ik heb dan besloten dat die 6-8 boxen het gaan worden, en dat dat het is.

    Hierdoor ook geen budget-stress, want het moeten gewoon de bruutste boxen zijn die ik ken. Ik heb al een lijstje op mijn bureau liggen, en ga gewoon lekker strepen de komende weken. Wishlist waaruit ik tot nu toe ga kiezen:

    - Cruel Traction
    - Garden Party 1
    - Garden Party 3
    - Smash box 1
    - Smash Box 2
    - Smash Box 3
    - On the Beat
    - Serenity
    - Rambam 2.0
    - Transbomber
    - Rebellious Rocker Box
    Met zo'n lijstje van boxen is iedere euro die je uitgeeft aan klein spul inderdaad zonde van het geld. Ik heb al een paar jaar precies hetzelfde en kan me gewoon niet inhouden als de freakacties weer starten. Succes in ieder geval!
    Well, that depends...

    Comment


      Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
      Ik ga het roer helemaal omgooien. Elk jaar trap ik er weer in: stress of je genoeg hebt, aanbiedingen pakken omdat ze goedkoop zijn, showtjes inplannen waar het niet van komt, stress stress stress. En aan het einde van de rit merk ik dat ik de kleinere producten alleen maar 'uit de weg wil schieten' om uiteindelijk aan het 'echte spul' te beginnen. Zo erg zelfs, dat ik maar de helft van het fairytail assortiment heb geschoten.

      Dit jaar koop ik géén cakes meer, géén pijlen meer, en géén Cat. 1 meer. Alléén nog maar boxen. Geen uitzonderingen, geen verleidingen.

      Daarnaast zorg ik ervoor dat ik mijn budget erdoorheen heb voor de zomer, zodat ik me nergens meer druk om hoef te maken. Ik heb dan besloten dat die 6-8 boxen het gaan worden, en dat dat het is.

      Hierdoor ook geen budget-stress, want het moeten gewoon de bruutste boxen zijn die ik ken. Ik heb al een lijstje op mijn bureau liggen, en ga gewoon lekker strepen de komende weken. Wishlist waaruit ik tot nu toe ga kiezen:

      - Cruel Traction
      - Garden Party 1
      - Garden Party 3
      - Smash box 1
      - Smash Box 2
      - Smash Box 3
      - On the Beat
      - Serenity
      - Rambam 2.0
      - Transbomber
      - Rebellious Rocker Box
      Lekker man, mooie lijst! Ik zit aan het zelfde te denken en dan het "kleine grut" uit andere landen. Volgens mij loop je hier alles af in Almere. Haven is alweer begonnen en zijn een aantal van je lijst op voorraad!

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door Almere-Pyro Bekijk bericht
        Lekker man, mooie lijst! Ik zit aan het zelfde te denken en dan het "kleine grut" uit andere landen. Volgens mij loop je hier alles af in Almere. Haven is alweer begonnen en zijn een aantal van je lijst op voorraad!
        I know, thanks! Daar baseer ik mijn lijst ook mede op. Lelystad en Huizen heb ik ook onder de loep.

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
          I know, thanks! Daar baseer ik mijn lijst ook mede op. Lelystad en Huizen heb ik ook onder de loep.
          Wat heb je dan in lelystad te koop, rubro toch?

          Ontopic: Ik ga niks veranderen, dit jaar was perfect. Een goede balans tussen losse cakes, pijlen en duitse discounter producten

          Comment


            Wat ik hoop is dat ik voor het komende seizoen meer tijd heb om wat op wat op papier te zetten .
            Afgelopen seizoen erg laat geweest omdat ik druk bezig was me klaar te maken voor een examen .
            02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

            Comment


              Komend jaar helemaal geen klein spul meer voor na 0.00 uur.

              Misschien eens kijken naar zo'n 4 kanaalschietkistje.

              De tijd die we nu telkens kwijt waren om een cakebox naar de hoek te brengen begon me wel wat te irriteren.

              Was +/- 120 meter lopen en een straat over steken en dat voor elk potje de wind stond verkeerd helaas.

              Comment


                Eigenlijk niet heel veel anders.
                Na 2016/2017 had ik mezelf al voorgenomen kwaliteit te verkiezen boven kwantiteit en dat is aardig gelukt dit jaar.
                Ik had me ook voorgenomen alleen maar vuurwerk te kopen wat zichzelf al bewezen heeft waardoor ik eigenlijk alleen maar toppers heb gezien. De Winternight was de enige uitzondering daarop en daar heb ik ook wel van genoten ondanks het tegenvallende fish effect.
                Ik betrapte mezelf er ook op dat ik gewoon niet meer warm word van de kleinere 20mm cakes. Voor mij dus alleen nog dikke, bewezen cakes en boxen.

                O en meer Xplode en Funke! Wat ik hiervan heb gezien was echt top kwaliteit en nog voor mooie prijzen ook!
                https://www.youtube.com/user/AKHFireworksTeam

                Comment


                  Ik moet zeggen dat ik nog niet goed weet wat ik anders ga doen ...
                  Had toen ik naar bed ging een beetje een katerig gevoel. Had mooie producten en alles liep prima, maar toch een beetje een "to much" gevoel. Hoe dit precies komt ben ik nog aan het analyseren
                  Wat meespeelt is dat er dit jaar weinig echte vuurwerk liefhebbers in de buurt waren, en het is toch leuker als meer mensen enthousiast reageren. Daarnaast is mijn zoontje nu oud genoeg om ook wat af te steken. Hij steekt om 0.15 uur net zo lief een tol af dan een doorlontbak van €100. Die stuiterde dus om me heen waardoor ik me niet echt goed kon focussen op mijn vuurwerk. Ook het weer van de gehele avond was spelbreker, buiten was het niet te doen tussen 17.30 en 23.30 uur.
                  Al met al heb ik van de voorbereiding hier op het forum (vanaf pak hem beet september) nog bijna meer genoten dan van het afsteken zelf. Ook het stoken met de kleine man (tollen, thunderkings, rotjes enz) was prachtig. Ik ga maar eens nadenken hoe ik het komend jaar ga doen. Wat (bijna) zeker is dat ik een paar mooie boxen ga nemen en minder los spul. De bijna tussen haakjes omdat ik mezelf ook wel een beetje ken, als er weer mooie acties langs komen ....
                  En in maart voor de 1e keer Fallas en dan maar eens kijken wat het brengt !!

                  Comment


                    Ik ga voor het eerst blijven hangen op het forum, Daarnaast volgend jaar minder kleinere potjes en meer grote boxen/cakes.

                    Comment


                      Allereerst was het een feest ondanks het matige weer om te stoken. Gelukkig een paar uurtjes droog lekker door kunnen stoken.

                      Teveel losse cakes en kleine meuk. Dit moet komend jaar beter. Vooral de tijd die je hier aan moet besteden om er doorheen te jagen is killing. Ik wil buiten ook meer genieten van het vuurwerk om mij heen (dit draagt naar mijn mening heel erg bij aan het O&N gevoel)

                      Minder stooklocaties. Het heen en weer rijden van locatie naar locatie is pure tijdverspilling. Volgende O&N op maximaal 2 plekken stoken gedurende de afsteektijden.

                      Om op het eerste punt terug te komen:

                      Meer boxen/compounds. Weinig stress of je het er wel doorheen krijgt. Ook minder weerafhankelijk dan klein spul. Zo dus meer tijd voor het sociale aspect en het genieten in de buurt.

                      Meer pijlen, ondanks de wind gingen de pijlen stuk voor stuk mooi de lucht in. Indrukwekkend waren de light year en northern lights.

                      Geen metal torch meer gebruiken. Gingen er 2 binnen het uur kapot. Deceptie. Weer terug naar de pyrotorch en meer pro torch fakkels kopen.

                      Kortom weer een jaar om alles op het gemakkie te optimaliseren en te bestellen op de freaksites.

                      Comment


                        Elk jaar schrijven de freaks weer hetzelfde: minder klein spul, meer boxen. En terecht.

                        Comment


                          Dit jaar gaat het persoonlijke budget omlaag en gaan we als club stoken.
                          Samen met 2 maten elke maand een bedrag bestellen rond de 300 euro.
                          En lekker aan het eind van het jaar met zn 3en stoken.
                          Dit jaar vooral gemerkt dat de kleinere cakes geen meerwaarde meer hebben tegenover de boxen.
                          Leuk om je kruitstress een beetje te stillen met een heavy legend 16 of een red ghosts, maar liever grof geweld met een grote bak.
                          bedacht dat we ongeveer 25 boxen willen hebben vooral van evo, pangu ,rubro ,vuurwerkmania, en funke.
                          Ook staat er een homemade 1000 shots blokje op de plenning van de tropical night en de ive got the power.
                          Komen wel wat losse cakes maar dat zijn voornamelijk de toppers , daisy beam in meervoud yellow river in meervoud paar some like it hotjes.

                          Dit jaar gemerkt dat we om 02.00 nog stonden met 20 losse cakes en 5 boxen en dat het stoken werdt om het op te maken ipv volle bak genieten dus vandaar dit plan.
                          Even a broken clock is right twice a day.

                          Comment


                            Dit jaar veel boxen gekocht en twee losse cakes, alles om het gepruts met lont etc. te verminderen. De mindere cakes uit de boxen in de vooravond afgestoken, dit beviel zeer goed om 00:00 enkel spectakel. Komende jaarwisseling geen verandering nodig, nu alleen nog een leuk lijstje samenstellen

                            Comment


                              Sowieso minder stressen (Althans dat hoop ik, voorverkoop haast ik als een malle naar de vele dealers.) en shows meepakken nog nooit gedaan behalve de shows in Knokke, Belgie. Maar dit jaar sowieso shows in NL meepakken, samen met de vele demo's door het land. En gewoon genieten, echt genieten van die ene dag waar we naar uitkijken. En, en eens gaan opletten in de vroege maandjes voor het echte werk naar de freakdeals, waar ik elke keer te laat voor kom

                              Verder gewoon doen waar ik 2 jaar geleden mee ben begonnen, en iedereen wel kan aanraden. Stop met het kopen van die vooravond cakejes/pakketjes/kleine meuk waar je stiekem toch echt ook veel geld in stop, en kijk naar de mooie artikelen die hier in Nederland echt wel aangeboden worden, dikke 500 grammers en boxen die een waar spektakel verzorgen. (Het kost wat, maar je hebt wat.) Dit is een persoonlijke voorkeur, en ik waardeer iedereen hun eigen ding de dag der dagen. Just a tip!


                              Komt goed dit jaar!

                              Comment


                                als het dit jaar weer regent, dan blijf ik lekker binnen
                                www.rowyvuurwerk.nl

                                Comment

                                Working...
                                X