Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 27 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 392
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts

    Hulp nodig bij het maken van je show/project?

    Wil jij ook dit jaar weer een geweldige show neerzetten of leuke projecten maken.. maar heb je daarbij nog hulp nodig van de mede-liefhebbers hier?

    Laat het ons weten!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 juli 2005
    Locatie
    Melkweg - Zonnestelsel - Aarde
    Berichten
    327
    Thanks
    536
    326 waarderingen in 111 posts
    Helaas weinig reacties in mijn topic in het subforum siervuurwerk, hopelijk heb ik hier meer geluk In dit topic is deze vraag beter op zijn plek gok ik. Het lijstje is iets aangepast.


    Vanwege de vele positieve reacties die we hebben gekregen tijdens het stoken van losse cakes in de vooravond afgelopen jaar, wil ik als opwarmertje rond 20:00/21:00 een projectje schieten.
    Aangezien dit mijn eerste project gaat worden ben ik opzoek naar tips hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik ben van plan de cakes/boxen in de goede volgorde op een rij te zetten. Wat is de ideale afstand tussen de cakes? Alles zal los neergezet en aangestoken worden, hoe doen jullie het timen van het afsteken van de volgende cake/box? Zijn er zaken waar ik op moet letten?

    Hieronder in schietvolgorde de producten die wil ik gaan schieten. Aanvullingen/verbeteringen/tips zijn welkom.

    - 2x Howling Wolf (Wolff)
    - 2x Ultimate Screamer (Wolff)
    - 3x Volcano fonteinen (Wolff)
    - 1x Event Horizon Z-3 (Rubro)
    - 2x Cruelty (Wolff)
    - 1x Viking (Wolff)
    - 2x Return of the Phoenix (Wolff)
    - 1x Brasilianbox (Pangu)
    - 1x Cruel Traction (Wolff)
    - 1x Transbomber (Rubro)
    Wie zoekt zal vinden

  3. #3
    VWC-Lid emieloss's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Berichten
    1.986
    Thanks
    5.491
    1.722 waarderingen in 787 posts
    Als je gaat fakkelen zonder door te lonten kan ik overlappend schieten aanbevelen. Vooral bij cakes die je dubbel hebt is dit goed te doen. Steek er 1 aan, wacht 10 seconden en steek dan de volgende aan. Als de eerste er mee op houd steek je de volgende cake in de rij aan en zo ga je door. Dan heb je nooit een pauze tussendoor. Hou er wel rekening mee dat verschillende cakes een verschillende brandtijd hebben dus het is aan te raden dat van te voren even uit te zoeken.

    De ruimte tussen de cakes? Prf goede vraag, bij I shaoe cakes zou ik er toch wel minimaal 3 meter tussen laten, zodat je niet midden in de mines staat te dansen, en natuurlijk met gestrekte arm aansteken

    Let ook goed op met waaierss, die schieten breed dus kunnen het lastig maken de volgende cake aan te steken. Plan hier wat extra ruimte voor in of ga aan de overkant van de straat verder met een 2e rij cakes. Het is ook verstandig om indien mogelijk de ruimte af te zetten zodat niemand erdoorheen loopt en mogelijk gewond raakt.

    Hoop dat je hier iets aan hebt. Misschien zijn er meer ervaren fakkelaars die je wat betere info kunnen geven

  4. Deze 2 gebruikers waarderen emieloss voor het bericht:


  5. #4
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Het fakkelen kan ik je niet mee helpen, hier heb ik geen ervaring mee. Ik kies altijd voor doorlonten zodat ik zelf kan genieten. Wat betreft de volgorde; volgens mij staat ie goed, wellicht kun je de 2x return of the Phoenix tijdens de laatste 2 cakes van de transbomber laten meelopen.

  6. Deze 2 gebruikers waarderen Avalanche voor het bericht:


  7. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 juli 2005
    Locatie
    Melkweg - Zonnestelsel - Aarde
    Berichten
    327
    Thanks
    536
    326 waarderingen in 111 posts
    @Emieloss Hier kan ik zeker wat mee, dank! Het overlappend schieten is wel een goed idee, al zal dit bij de boxen goed timen/opletten worden.
    Metertje of 2,5/3, daar dacht ik ook al aan, al wilde ik dit even checken bij ervaren fakkelaars
    Over de waaiers hoef ik mij geen zorgen te maken. De straat is breed genoeg dus ik kan in de lengterichting van de straat de boel neerzetten en dus van product naar product lopen.

    @Avalanche Doorlonten heb ik ook aan gedacht maar het is mij teveel werk om alles op een pallet te monteren en door te lonten. Wat de ROTP betreft, dat lijkt mij een goed idee! In plaats van ROTP zou ik dan wel wat anders willen. Zit te denken aan Final Fate en vervolgens Sunbeam 1 (of beide tegelijk).
    Wie zoekt zal vinden

  8. #6
    VWC-Lid BurstDuo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 juli 2012
    Berichten
    1.099
    Thanks
    1.797
    1.269 waarderingen in 442 posts
    Beste freaks

    Ik heb een vraag waar ik zelf niet uitkom m.b.t. de afsteek volgorde van de producten die ik heb besteld.

    Ik schiet geen show of iets, maar hou er wel van om van te voren een afsteek volgorde te maken/bepalen om het vuurwerk "op te bouwen" naar een leuke finale.

    Als volgt:
    Na aardig wat I-Shape cakes en boxen schiet ik enkele Sunbeam cakes voor een rust momentje, hierna wil ik 3 waaiers schieten ter verandering om weer verder te gaan met nog enkele mooie I-Shape cakes en boxen. Alleen vraag mij af wat de beste/leukste volgorde is van 3 de Evolution waaier boxen? (dik gedrukt).

    Voorlopig ziet het er zo uit:
    - Sunbeam 2
    - Sunbeam 4
    - Sunbeam 1
    - Sunbeam 5
    - Mayhem box
    - 3x Heaven box
    - Serenity box

    - 2x Shape Shifter
    - 2x Fading Stars
    - On The Beat
    - Colorfull City
    - Golden Ilusion
    - 2x Snowstorm

    Ik ben benieuwd wat jullie mening/adviezen zijn.

    grtzz

  9. Deze gebruiker waardeert BurstDuo voor het bericht:


  10. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2008
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    1.632
    Thanks
    1.475
    2.047 waarderingen in 624 posts
    @BurstDuo: Ik gebruik tail of crossette bakjes altijd als rustige momenten in mijn show dus waarom gooi je die sunbeams en boxen niet door elkaar? Bv. sb2, sb1, mayhem, sb4 , 3xh, sb5, serenity en dan de rest.
    ..

  11. Deze gebruiker waardeert genius voor het bericht:


  12. #8
    VWC-Lid kwintos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Berichten
    6.423
    Thanks
    7.524
    4.870 waarderingen in 2.485 posts
    Zou wel wat beter zijn inderdaad dan alles op een hoop denk ik.
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

  13. Deze gebruiker waardeert kwintos voor het bericht:


  14. #9
    VWC-Lid BurstDuo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 juli 2012
    Berichten
    1.099
    Thanks
    1.797
    1.269 waarderingen in 442 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door genius Bekijk bericht
    @BurstDuo: Ik gebruik tail of crossette bakjes altijd als rustige momenten in mijn show dus waarom gooi je die sunbeams en boxen niet door elkaar? Bv. sb2, sb1, mayhem, sb4 , 3xh, sb5, serenity en dan de rest.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwintos Bekijk bericht
    Zou wel wat beter zijn inderdaad dan alles op een hoop denk ik.
    Goede vraag, omdat ik daarvoor behoorlijk wat "geweld" heb. Dan wil ik even een goed rust momentje hebben om weer verder te gaan met boeketten.

    Maar je gedachte spreekt mij wel aan! Alleen moet ik de volgorde ervoor dan ook veranderen.

  15. #10
    VWC-Lid BurstDuo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 juli 2012
    Berichten
    1.099
    Thanks
    1.797
    1.269 waarderingen in 442 posts
    Jullie hebben wel een punt, zo ziet het er wel leuker uit! Denk dat ik het zo ga houden, alleen nog even de volgorde van de producten hiervoor aanpassen. Daar kom ik zelf wel uit.

    - Sunbeam 2
    - Sunbeam 1
    - Mayhem box
    - Sunbeam 4
    - 3x Heaven box
    - Sunbeam 5
    - Serenity box
    - 2x Shape Shifter
    - 2x Fading Stars
    - On The Beat
    - Colorfull City
    - Golden Ilusion
    - 2x Snowstorm

    Bedankt!!

  16. Deze 3 gebruikers waarderen BurstDuo voor het bericht:


  17. #11
    VWC-Lid kwintos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Berichten
    6.423
    Thanks
    7.524
    4.870 waarderingen in 2.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BurstDuo Bekijk bericht
    Jullie hebben wel een punt, zo ziet het er wel leuker uit! Denk dat ik het zo ga houden, alleen nog even de volgorde van de producten hiervoor aanpassen. Daar kom ik zelf wel uit.

    - Sunbeam 2
    - Sunbeam 1
    - Mayhem box
    - Sunbeam 4
    - 3x Heaven box
    - Sunbeam 5
    - Serenity box
    - 2x Shape Shifter
    - 2x Fading Stars
    - On The Beat
    - Colorfull City
    - Golden Ilusion
    - 2x Snowstorm

    Bedankt!!
    Ziet er prima uit zo dat wordt wel wat.
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

  18. Deze gebruiker waardeert kwintos voor het bericht:


  19. #12
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BurstDuo Bekijk bericht
    Jullie hebben wel een punt, zo ziet het er wel leuker uit! Denk dat ik het zo ga houden, alleen nog even de volgorde van de producten hiervoor aanpassen. Daar kom ik zelf wel uit.

    - Sunbeam 2
    - Sunbeam 1
    - Mayhem box
    - Sunbeam 4
    - 3x Heaven box
    - Sunbeam 5
    - Serenity box
    - 2x Shape Shifter
    - 2x Fading Stars
    - On The Beat
    - Colorfull City
    - Golden Ilusion
    - 2x Snowstorm

    Bedankt!!
    Allereerst complimenten voor de productkeuze. Kan niet misgaan.

    Persoonlijk zou ik twee setjes sunbeams maken, en deze verder uit elkaar schieten. Op die manier verleg je 2x de aandacht naar de breedte, zonder dat het rommelig wordt...

  20. Deze gebruiker waardeert Avalanche voor het bericht:


  21. #13
    VWC-Lid emieloss's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Berichten
    1.986
    Thanks
    5.491
    1.722 waarderingen in 787 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BurstDuo Bekijk bericht
    Jullie hebben wel een punt, zo ziet het er wel leuker uit! Denk dat ik het zo ga houden, alleen nog even de volgorde van de producten hiervoor aanpassen. Daar kom ik zelf wel uit.

    - Sunbeam 2
    - Sunbeam 1
    - Mayhem box
    - Sunbeam 4
    - 3x Heaven box
    - Sunbeam 5
    - Serenity box
    - 2x Shape Shifter
    - 2x Fading Stars
    - On The Beat
    - Colorfull City
    - Golden Ilusion
    - 2x Snowstorm

    Bedankt!!
    Een mooi lijstje met prachtige producten!
    Ik vraag me alleen af waarom je gekozen hebt voor de Golden Illusion als pre-finale? Het is een prachtig uitgewerkte box maar het tempo is vrij rustig, vooral vergeleken met de colorful city en on the beat.

    De effecten en kleuren sluiten wel goed op elkaar aan van golden illusion naar snowstorm, maar de box kan nog wel eens wegvallen door het geweld dat je ervoor afsteekt.

  22. Deze 2 gebruikers waarderen emieloss voor het bericht:


  23. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 november 2011
    Locatie
    Rhenen
    Berichten
    413
    Thanks
    2
    140 waarderingen in 89 posts

    Show ideeen

    Wat zijn jullie ideeën voor een finale met lossen producten, ben opzoek naar wat inspiratie! Wil de mensen in de straat met open mond laten kijken!

    Heb hier voor 5x happy thunder q, 2x bleu thunder, 1x golden thunder,2x titanium thunder, 3x return of the Phoenix. Evt wall of golf, en wall of silver ook ter beschikking x4 weet alleen niet of dat mooi is in een finale.

    Is dit genoeg voor een spectaculaire finale, of heb ik meer nodig?
    Laatst gewijzigd door Mlap; 14 oktober 2017 om 09:11

  24. #15
    VWC-Lid BurstDuo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 juli 2012
    Berichten
    1.099
    Thanks
    1.797
    1.269 waarderingen in 442 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Allereerst complimenten voor de productkeuze. Kan niet misgaan.

    Persoonlijk zou ik twee setjes sunbeams maken, en deze verder uit elkaar schieten. Op die manier verleg je 2x de aandacht naar de breedte, zonder dat het rommelig wordt...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emieloss Bekijk bericht
    Een mooi lijstje met prachtige producten!
    Ik vraag me alleen af waarom je gekozen hebt voor de Golden Illusion als pre-finale? Het is een prachtig uitgewerkte box maar het tempo is vrij rustig, vooral vergeleken met de colorful city en on the beat.

    De effecten en kleuren sluiten wel goed op elkaar aan van golden illusion naar snowstorm, maar de box kan nog wel eens wegvallen door het geweld dat je ervoor afsteekt.
    Bedankt voor je input!
    Wat de Sunbeams betreft, gaat dit niet passen in mijn straat. We wonen langs een weg met aan de zijkant allemaal bomen. Alles wordt afgestoken bij een uitrit waar net ruimte is voor de waaiers en nog staan de bomen een beetje in de weg bij het filmen en het kijken. De enige manier "verleg je de aandacht naar de breedte" wat ik ook in gedachten had is om de producten enkel te schieten. Vandaar de aankoop van deze 3 waaier boxen en de bijzondere Sunbeam cakes.

    Twee waaiers naast elkaar met wat meters tussenruimte om het leuk te maken gaat niet lukken.
    Het zou zonde zijn want alleen het midden is dan goed zichtbaar.
    I-Shape cakes kan ik wel per 2 schieten, omdat die met elkaar vast gebonden zitten en ik dan meer vulling in de lucht heb.

    Betreft de Golden Ilusion:
    Ik heb nog 5 andere boxen die erg divers zijn in kleuren en effecten. De Golden Ilusion vind ik erg bijzonder omdat hij een mooie combinatie van blauw en goud schiet. Echt specifiek alleen goud heb ik verder niet echt, deze box brengt dat wel mooi naar voren. Daarom wil ik hem op een plekje zetten waar hij extra opvalt.
    Na de On the Beat en Colorfull City zal hij zeker opvallen omdat het totaal iets anders is, in plaats van nog een box daar neer te zetten met veel kleur en/of diversiteit. En zoals je aangeeft sluit deze goed aan bij de Snowstorm.

    Vandaar de keuze, met name omdat hij daar zijn extra opvallend is.

    Bedankt voor je complimenten en advies
    Groet

  25. Deze 2 gebruikers waarderen BurstDuo voor het bericht:


Pagina 1 van 27 12311 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •