Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 54
  1. #31
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Interessant punt ja! Ben benieuwd hoe er mee om wordt gegaan qua wetgeving.

  2. Deze gebruiker waardeert nederlandsvuurwerk voor het bericht:


  3. #32
    VWC-Lid RickGAE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2013
    Berichten
    3.498
    Thanks
    2.548
    1.540 waarderingen in 802 posts
    Gewoon 28, 29, 30 en 31 dan maar
    Dan kan de winkel zelf kiezen of ze zondag open gaan of niet

  4. Deze gebruiker waardeert RickGAE voor het bericht:


  5. #33
    VWC-Lid Arjan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 augustus 2005
    Berichten
    330
    Thanks
    110
    653 waarderingen in 141 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vlammetjes Bekijk bericht
    Het is in discussie gekomen omdat er ook steeds meer zeg maar heel veel winkels de deuren mogen openen op Zondag. Ze zijn er nog niet uit, voor dit jaar zal de 28 29 en 30 aangehouden worden. Volgend jaar zou het kunnen veranderen.
    Klopt.. Dit jaar en de 2 jaar erop zitten we interessant met elke keer een zondag ertussen. Pas in 2020 valt het weer doordeweeks. Veel winkels mogen vaker, langer en ook steeds meer op zondag open, maar om vage redenen behoort de vuurwerkbranche daar schijnbaar niet bij... Zoals ik al zei, kromme wet/regelgeving en ben benieuwd of daar nog verandering in komt..
    AVP Forum: https://avpvuurwerk.nl/forum :-)

  6. Deze gebruiker waardeert Arjan voor het bericht:


  7. #34
    VWC-Lid RickGAE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2013
    Berichten
    3.498
    Thanks
    2.548
    1.540 waarderingen in 802 posts
    Dit zou wel eens een minder jaar kunnen worden voor de winkeliers, ik denk dat de meeste consumenten gewoon op 31 december een willekeurige winkel binnenlopen en dan in de losse verkoop halen.

  8. #35
    VWC-Lid X-Treme's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 september 2006
    Locatie
    Noordwijkerhout
    Berichten
    224
    Thanks
    28
    236 waarderingen in 73 posts
    Na 10 jaar eindelijk weer eens vrij op oudjaarsdag, jammer dat de 10 uur regeling is afgeschaft zolang naar uitgekeken. De laatste keer dat oudjaarsdag op zondag zou vallen was er schrikkeljaar waardoor oudjaarsdag van zaterdag naar maandag ging :(

    Hier in het dorp zijn alleen de supermarkten open op zondag, de overige winkels zijn bijna altijd dicht dus als we goed communiceren dat er op zondag geen verkoop van vuurwerk is voorzie ik niet echt problemen.

  9. #36
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.533
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Ik snap niet dat mensen er een probleem van maken dat het op zondag geen verkoopdag is. Je krijgt dan een extra dag om je vuurwerk een dag eerder in huis te hebben en dan is het nog niet goed
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  10. #37
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 oktober 2007
    Berichten
    613
    Thanks
    17
    72 waarderingen in 50 posts
    Ik haal het de eerste verkoop

  11. #38
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 juli 2007
    Berichten
    1.426
    Thanks
    272
    321 waarderingen in 178 posts
    Wel lekker voor de liefhebbers die in de winkels staan om het de 31ste ook eens rustiger aan te kunnen doen na al die drukke dagen. Voor mij is de 28ste persoonlijk ook wat lekker omdat de 29ste mijn opa jarig is waar ik dan tussendoor ook nog op bezoek gaan.

  12. #39
    VWC-Lid vegetto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 november 2006
    Berichten
    543
    Thanks
    1.180
    822 waarderingen in 293 posts
    Waar maakt iedereen zich druk om of je wel of niet op zondag vuurwerk kan gaan kopen. Als er de 28ste, 29ste en de 30ste verkocht word heb je tijd zat.
    Van mij hoeven de winkels niet open op zondag beetje onzin.
    The Only Thing To Fear Is Running Out Of Beer

  13. #40
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Zondags rust is al verkrachteen dagje minder mag ook wel.

  14. #41
    Super Moderator Viva la Bang's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Locatie
    Hier
    Berichten
    4.284
    Thanks
    5.335
    4.409 waarderingen in 1.488 posts
    Ik vind die extra zondag dat de winkels gewoon gesloten zijn eigenlijk perfect. Gewoon een dagje extra om alles voor te bereiden. En idd voor de winkeliers is t aan de ene kant lekker dat ze ook een rustdag hebben en een beetje kunnen uitrusten andere kant denk ik idd ook dat t omzet kan schelen ondat half Nederland dan niet weet dat je de 28e al kan halen.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  15. #42
    VWC-Lid Aftershock's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 september 2007
    Berichten
    1.034
    Thanks
    524
    509 waarderingen in 247 posts
    Voor de winkeliers wordt het zeker belangrijk om op website, folder, reclame en welke andere optie dan ook maar; extra duidelijk te communiceren over de verkoopdagen.

  16. #43
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
    Ik snap niet dat mensen er een probleem van maken dat het op zondag geen verkoopdag is. Je krijgt dan een extra dag om je vuurwerk een dag eerder in huis te hebben en dan is het nog niet goed
    Ik zie niemand hier die er problemen mee heeft. Enkel dat er onduidelijkheid is wat er gaat gebeuren. En ik denk idd dat iedereen blij is zn vuurwerk een dag eerder thuis te hebben.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  17. #44
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.049
    Thanks
    4.077
    8.898 waarderingen in 3.145 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aftershock Bekijk bericht
    Voor de winkeliers wordt het zeker belangrijk om op website, folder, reclame en welke andere optie dan ook maar; extra duidelijk te communiceren over de verkoopdagen.
    Waarom is dit opeens een ding dan? Er verandert helemaal niets, dit is al jaren zo. Ik heb hier folders liggen van de laatste keer dat er een zondag tussen viel en daar staan helemaal geen extra uitingen op. Zoals altijd staat er vooral duidelijk op wanneer je het vuurwerk op kunt halen. De laatste keer dat dit zo was hebben wij dat een keer in een Nieuwsbrief en op Facebook genoemd en dat was het. Geen enkele klacht over ontvangen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    Ik zie niemand hier die er problemen mee heeft. Enkel dat er onduidelijkheid is wat er gaat gebeuren. En ik denk idd dat iedereen blij is zn vuurwerk een dag eerder thuis te hebben.
    Vooralsnog is die onduidelijkheid er alleen bij enkele Freaks. De wetgeving is helder: er is een verplichte zondagsluiting voor de vuurwerkwinkeliers. Zo helder als wat.

    Ik weet zeker dat 99,9% van de winkeliers niet eens weet dat er überhaupt sprake van is. Vooral ook omdat het namelijk zeer de vraag of het wel veranderd wordt. Om deze reden is er nog geen enkele officiële communicatie over geweest.

    Daarnaast is er een groep vuurwerkwinkeliers die hier helemaal niet op zit te wachten, die je veelal kunt scharen onder de lokale (buurt)ondernemer zoals fietsenmakers. Velen van hen zijn alle zondagen nog gewoon gesloten en zitten er helemaal niet op te wachten dat ze nu dan opeens wel op zondag open zouden moeten zijn.

    Zoals altijd: als er officieel iets over te melden valt horen we het vanzelf!!
    www.huismanvuurwerk.nl

  18. #45
    Super Moderator Viva la Bang's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Locatie
    Hier
    Berichten
    4.284
    Thanks
    5.335
    4.409 waarderingen in 1.488 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aftershock Bekijk bericht
    Voor de winkeliers wordt het zeker belangrijk om op website, folder, reclame en welke andere optie dan ook maar; extra duidelijk te communiceren over de verkoopdagen.
    @Gizmo. Ik denk dat Aftershock hiermee bedoelt dat veel consumenten niet weten dat er dit jaar ook de 28e al verkocht mag worden dat daarom de winkeliers hun best moeten doen om dit duidelijk kenbaar te maken aan de consument dmv extra erop wijzen in folders, websites, social media etc.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  19. Deze gebruiker waardeert Viva la Bang voor het bericht:


Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •