Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 46 t/m 54 van 54
  1. #46
    VWC-Lid Aftershock's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 september 2007
    Berichten
    1.034
    Thanks
    524
    509 waarderingen in 247 posts
    Tabe interpreteert mijn post correct

    Juist om te voorkomen dat de normaliter last minute koper op 31 december voor niks komt, én om te voorkomen dat de winkel omzet misloopt, is het imo extra belangrijk om aandacht te vestigen op de afwijkende verkoopdata.

  2. Deze 3 gebruikers waarderen Aftershock voor het bericht:


  3. #47
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.232
    Thanks
    12.599
    13.059 waarderingen in 3.425 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aftershock Bekijk bericht
    Tabe interpreteert mijn post correct

    Juist om te voorkomen dat de normaliter last minute koper op 31 december voor niks komt, én om te voorkomen dat de winkel omzet misloopt, is het imo extra belangrijk om aandacht te vestigen op de afwijkende verkoopdata.
    Helemaal mee eens. Veel liefhebbers vinden het natuurlijk geweldig om het vuurwerk al op te halen op 28 december. Zo hebben we toch een extra dag om alles goed te organiseren in deze erg drukke periode. Ik denk net als een aantal anderen in dit topic, dat het extra belangrijk is om extra aandacht te besteden aan de 'afwijkende' verkoopdata. Ik kom in de winkels de laatste jaren toch erg veel onwetende consumenten tegen:
    - mensen die verbaast zijn dat ze het vuurwerk tijdens de losse verkoop direct meekrijgen.
    - mensen die nog steeds vragen naar romeinse kaarsen, zodat de kids die lekker in hun handen kunnen houden.
    - mensen die nog steeds niet op de hoogte zijn van de afsteektijden en categorie 1 vuurwerk.

    En zo kan ik nog wel even doorgaan. Punt is dat ik de kans groot acht dat dit soort mensen de 31ste voor een dichte deur staan van de plaatselijke dealer. En dat zou natuurlijk erg zonde zijn.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  4. Deze 3 gebruikers waarderen pyrofan#1 voor het bericht:


  5. #48
    VWC-Lid the mighty two's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 november 2009
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.153
    Thanks
    5.952
    789 waarderingen in 319 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aftershock Bekijk bericht
    Tabe interpreteert mijn post correct

    Juist om te voorkomen dat de normaliter last minute koper op 31 december voor niks komt, én om te voorkomen dat de winkel omzet misloopt, is het imo extra belangrijk om aandacht te vestigen op de afwijkende verkoopdata.
    Helemaal mee eens. Is niet algemeen bekend bij de reguliere klanten. Heel belangrijk om dit goed duidelijk te maken. Gaat anders landelijk enorm veel omzet kosten en ik hoor de anti vuurwerk lobby al roepen....zie je omzet daalt, vuurwerk wordt al minder populair, etc.

  6. #49
    VWC-Lid MGMT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2006
    Berichten
    1.567
    Thanks
    840
    571 waarderingen in 288 posts
    Ik vind het wel lekker zo. Een dag eerder je vuurwerk en oudjaarsdag lekker op een zondag. Ik denk niet dat 4 verkoopdagen een optie is. Hier in de buurt wordt er al vanaf dag 1 stevig geknald. Dat gaat alleen maar meer overlast veroorzaken als er een extra verkoopdag bijkomt, wat uiteindelijk er vast voor gaat zorgen dat het aantal verkoopdagen 3>1 gaat. Ik zeg dus houden zo!
    Vuurwerk is een passie!

  7. #50
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 januari 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.482
    Thanks
    580
    846 waarderingen in 367 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MGMT Bekijk bericht
    Ik vind het wel lekker zo. Een dag eerder je vuurwerk en oudjaarsdag lekker op een zondag. Ik denk niet dat 4 verkoopdagen een optie is. Hier in de buurt wordt er al vanaf dag 1 stevig geknald. Dat gaat alleen maar meer overlast veroorzaken als er een extra verkoopdag bijkomt, wat uiteindelijk er vast voor gaat zorgen dat het aantal verkoopdagen 3>1 gaat. Ik zeg dus houden zo!
    Ik vind het persoonlijk beter als een zondag gewoon een verkoopdag wordt, wat je nu krijgt is dat in nederland en duitsland op de 31ste geen vuurwerk verkocht en uitgeleverd mag worden, maar in belgie gewoon te verkijgen is dus qua overlast zal het zeker niet afnemen

  8. #51
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 december 2013
    Berichten
    833
    Thanks
    600
    1.269 waarderingen in 477 posts
    Het probleem zit hem vooral in het feit dat er nog geen genieg winkels zijn die niet op zondag open mogen zijn. Dat zou inhouden wanneer het de laatste drie dagen zou blijven ee heel vee winkels maar twee dagen kunnen/mogen verkopen, en daarmee dus de dupe zijn.
    En ja je kan bij de gemeente even uit mijn hoofd voor zes zondagen dispensatie vragen om open te mogen, maar het betreft vuurwerk verkoop en dan gaan er een hoop dwars liggen.

    Ik heb het zelf bij de hand ehad omdat ik voor de liefhebbers om 03:00 ipv 06.00 open wilde op de verkoopdagen. Deze tijd ligt buiten de winkeltijden wet en zal je dus toestemming voor moeten vragen bin de gemeente. Ik kreeg mondeling toezegging dat het mocht tot ze begreep dat ik voor de vuurwerkverkoop olen wilden.
    Ik kreeg letterlijk te horen dat als het was om een hamer en schroeven te verkopen het geen enkel probleem was maar omdat het vuurwerk is mocht het niet
    Www.vuurwerkhuizen.nl - vuurwerk huizen

  9. #52
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Vanuit mijn standpunt ben ik een groot voorstander van de zondagssluiting, en daarmee ook de regel dat zondag niet geldt als verkoopdag. Maar het is natuurlijk jammer als een "normale" consument voor een dichte deur komt te staan omdat hij altijd op de 31e zijn vuurwerk koopt. Daarom is goede info inderdaad belangrijk.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  10. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


  11. #53
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Opmerkelijk!! :

    De winkel Klomp Vuurwerk in Helmond is op 30 december open van 7 uur ,s morgens tot 23.59 uur ,s avonds!! En de andere twee dagen van 07.00 tot 22.00 uur. !!



    https://deklompvuurwerk.nl/

  12. #54
    VWC-Lid Vuurwerk Huizen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 oktober 2013
    Locatie
    Huizen
    Berichten
    1.207
    Thanks
    633
    2.773 waarderingen in 795 posts
    Wij gaan op de 30ste tot 19.00 uur door, dit is volgens de winkeltijden wet de uiterste tijd die je op zaterdag open mag zijn.
    Wil je langer door verkopen, zal je hiervoor bij de gemeente ontheffing moeten aanvragen.
    Helaas is dat bij de gemeente Huizen een probleem met vuurwerk verkoop, krijg je geen ontheffing voor.
    www.vuurwerkhuizen.nl

  13. Deze gebruiker waardeert Vuurwerk Huizen voor het bericht:


Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •