Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 23

Discussie: Kosten Fallas ?

  1. #1
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.774
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts

    Kosten Fallas ?

    Al jaren lees ik hier de verhalen en om mij heen hoor ik er personen over praten : Fallas.

    Nou begrijp ik hier uit dat je dit als vuurwerk liefhebber toch minimaal een keer moet mee hebben gemaakt.

    Wat mij tegenhoud is dat ik dan waarschijnlijk een groot deel van mijn budget voor oud en nieuw kwijt ben aan Fallas ?

    Mijn vraag is dan ook wat jullie onegeveer kwijt zijn aan Fallas, en dan bedoel ik het complete plaatje : ticket, appartement/hotel, eten en drinken, taxi en of openbaar vervoer en wat vuurwerk om te knallen want sier vuurwerk schijnt daar behoorlijk prijzig te zijn.

    Dus graag lees ik realistiche bedragen die gebaseerd zijn op een normale Fallas en liever geen bedragen met alles er op en er aan zodat ik een idee krijg wat een eventuele Fallas moet gaan kosten.

    Mijn dank alvast.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  2. Deze gebruiker waardeert Torrr voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid Bizzle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 juli 2009
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.364
    Thanks
    146
    1.635 waarderingen in 583 posts
    *Retourvlucht 125
    *Hotel 60 tot 100 per kamer per nacht
    *Taxi retour(hotel) 35
    *Eten drinken geen idee. Zuip en vreet overal de hele dag door haha. Bakker,supermarkt,op straat,restaurantjes enz..
    *Vuurwerk koop ik niet
    *OV niet nodig voor de rest.

  4. Deze gebruiker waardeert Bizzle voor het bericht:


  5. #3
    Super Moderator Viva la Bang's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Locatie
    Hier
    Berichten
    4.290
    Thanks
    5.344
    4.411 waarderingen in 1.490 posts
    Als je het vliegticket vroeg boekt ben je meestal rond de 120-150 euro kwijt/ Appartement ligt eraan met hoeveel man je gaat en hoeveel dagen maar voor een dag of 5 met vier man is dan rond de 100-150 euro pp.
    Eten en drinken kost niet zoveel. En vuurwerk kopen heb je zelf in de hand.

    Voor 5 dgn zal het rond de 500 euro zijn alles bij elkaar.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  6. Deze gebruiker waardeert Viva la Bang voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Denk dat je voor een goeie fallasweek 700 kwijt bent. Dan zit je echt all in.

  8. Deze gebruiker waardeert Sirens voor het bericht:


  9. #5
    VWC-Lid nismo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 oktober 2005
    Berichten
    730
    Thanks
    238
    980 waarderingen in 373 posts
    Het ligt er ook een beetje aan wat je wil, als je lopen niet erg vind kan je net buiten het center gebied wel een b&b vinden voor 350 dat is dan voor 7 dagen. tickets is zoeken naar de goedkoopste en soms kan je beter nog een dag extra blijven zodat de kosten naar beneden gaan. Eten en drinken ja dat ligt aan je zelf en vuurwerk ook dat kan je zo duur maken als je zelf wil.
    Dit alles is als je alleen gaat mocht je kunnen delen met andere kan het goedkoper maar ga je dan weer naar het center gebied word het weer duurder.

  10. Deze gebruiker waardeert nismo voor het bericht:


  11. #6
    VWC-Lid paulus01's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2010
    Berichten
    1.335
    Thanks
    601
    980 waarderingen in 535 posts
    Retourvlucht 125 is alleen als je heel vroeg boekt en zonder koffer.
    Reken op 175-200 met koffer.

    Verblijf - huur een appartement en zoek er 1 in Russafa, dan kun je alles nog redelijk belopen en de prijzen zijn wat vriendelijker. Reken op ongeveer 500 euro voor een dag of 6-7 voor een appartement met 3 slaapkamers.

    Taxi is niet heel duur en vooral handig vanaf het vliegveld en terug. Ik weet niet meer wat wij kwijt waren, maar zeg 40 euro.

    Eten en vuurwerk kun je zo gek maken als je wil. Overal, de hele dag door, kun je blikjes Amstel krijgen voor 1 euro.
    Met 40-50 euro kom je een heel eind en hou je waarschijnlijk over als je niet iedere keer duur uit eten gaat.

    Vuurwerk, tja, wat wil je stoken, sier is idd erg duur, knal is goed te doen. Ga niet per se voor het grootste, er zijn genoeg budget knallers die het nagenoeg even goed doen.
    Hoe lang wil je stoken?

    Als je ook pijlen wil (trueno pijlen zijn erg goed), die zijn rond de 35 euro per 12.

    Voor 100 euro kun je al wel een aardige hoeveelheid halen om je een aantal dagen mee te vermaken. Overdag wordt er niet gestookt, dus je zult met name in de avond bezig zijn. De laatste dagen heb je daar geen tijd voor, want dan ben je mascleta's aan het zoeken, of nocturna's ;)

    En uiteindelijk wat is het je waard...ja als je vuurwerk leuk vindt, moet je er zeker geweest zijn. De ervaring, alles wat met het feest te maken heeft is gewoon onbetaalbaar.

    Die 1e mascleta waarvan je denkt dat het niet normaal is hoe hard die gaat en er geen harder geluid mogelijk is, tot ie de volgende dag anderhalf keer zo luid is en je bang bent dat je oren het gaan begeven, priceless ;)

    Het ligt er iig nogal aan hoe je wil eten, hoeveel je wil drinken, met hoeveel mensen je het appartement en de taxi deelt en hoe gek je met vuurwerk wil doen.

    Ik hou zelf meestal rond de 100 euro per dag aan, dan kom je al best een eind ;)

  12. Deze gebruiker waardeert paulus01 voor het bericht:


  13. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Fallas is een mooier gevoel dan oud en nieuw, en dan duurd dat gevoel niet 1 dag maar een hele week.

    Als je daardoor wat minder vuurwerk moet kopen voor oud en nieuw dan moet je je daar niet zo druk om maken.

  14. #8
    VWC-Lid Bizzle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 juli 2009
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.364
    Thanks
    146
    1.635 waarderingen in 583 posts
    Hmmm niet mee eens. Ik vind mijn 19 shots potje op 31 december veel vetter dan een mega castillo tot 6" in maart.

    Qua gevoel en beleving kan je het ook totaal niet vergelijken. Fallas.. kom er al jaren maar kijk zelf meer uit naar de 31e thuis.

  15. Deze 2 gebruikers waarderen Bizzle voor het bericht:


  16. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Berichten
    2.347
    Thanks
    1.165
    1.193 waarderingen in 545 posts
    Ik denk als je het niet te gek maakt dat je kunt rekenen op 100/125 euro per dag. Zeker eens het overwegen waard om je vuurwerkbudget naar beneden te stellen en een keer naar Fallas te gaan.

  17. Deze gebruiker waardeert DsNL voor het bericht:


  18. #10
    VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.215
    Thanks
    1.055
    1.403 waarderingen in 505 posts
    Fallas is in mijn ogen véél mooier dan oud&nieuw. En niet alleen vanwege de mascletaes en castillos maar ook gewoon de hele sfeer in de stad die week. Ik zou liever oud&nieuw opgeven dan falles. Maar je hoeft niet eens te kiezen tussen beiden, je kunt fallas zo duur of zo goedkoop maken als je zelf wilt.

    Ik zie falles ook als een vakantie, in plaats van wintersporten of in de zomer weg ga ik een tijd naar Valencia, dus wat ik in Valencia uitgeef gaat van m'n vakantie budget af, niet van oud&nieuw.
    When you stand for nothing, you fall for anything.

  19. Deze gebruiker waardeert -Ghost- voor het bericht:


  20. #11
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts
    Maak er een vakantie van met gezin Arjan, een unieke ervaring die jullie allen zal bijblijven!
    Het zal van je oud&nieuw danwel vakantiebudget af gaan, maar inderdaad, dit moet je eens meegemaakt hebben.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  21. Deze 2 gebruikers waarderen Mattenfreak voor het bericht:


  22. #12
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Rekening houden met 100 per dag zit je een eind in de goede richting inderdaad. Al is het zo dat je het zo duur maakt als je zelf wil. Wij hebben altijd een appartement, kopen onze boodschappen bij de Mercadona. Dat scheelt je alweer een hoop geld dan dat je in een hotel zit en elke dag gaat uit eten.

    Kiezen tussen Fallas en Oud en nieuw vind ik lastig. Beide dingen kijk ik enorm naar uit en leef ik echt naar toe. Oud en nieuw vier je met familie/kennissen/vrienden. Je leeft daar een hele tijd naar toe, demo's bezoeken, lijsten maken, kerst markten, het afhalen enz enz. Het hoogte punt duurt dan voor mij 2 dagen, het afhalen en het stoken zelf.
    Fallas ga je naar toe met je vuurwerk vrienden. Totaal andere beleving. Hier is elke dag een hoogtepunt en zijn het de kleine dingen die ik het mooiste vind. Het snachts door de stad slenteren na weer een mooie en lange vermoeide dag, vind ik zo veel sfeer hebben. Een week alleen maar ouwehoeren, goud waard. Het hangen op je kruk bij het hek voor de mascleta. Het zijn die dingen die ik het mooiste vind.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  23. Deze 2 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


  24. #13
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.774
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Dank jullie wel voor de reacties en over het algemeen gezien kom je dus uit op €100,00 per dag. Dat is in principe te doen maar dan moet ik inderdaad mijn december budget naar beneden gaan stellen. Ik zit al enkele jaren af te wegen of het het waard zou zijn en iedereen die er geweest is, en iedereen raad het mij aan, net als jullie. Het thuis front zegt al jaren dat ik gewoon een keer moet gaan maar ik zelf vind ook dat zij recht hebben op een zomer vakantie en die mag er zeer zeker niet onder lijden. Dus ik moet eens flink gaan sparen en twee potjes maken
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  25. #14
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Ik ga dit jaar ook voor het eerst Arjan.....zal je op de hoogte houden of het dat waard was

  26. #15
    VWC-Lid paulus01's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2010
    Berichten
    1.335
    Thanks
    601
    980 waarderingen in 535 posts
    Echt - is een no- brainer....

    Als ik moest kiezen een jaar op de 31e niks en dan naar Fallas, dan zou het dat echt wel waard zijn.

    Niet structureel, maar wel om een keer mee te maken.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •