Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 27
  1. #1
    VWC-Lid Minimized's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 november 2006
    Berichten
    139
    Thanks
    23
    60 waarderingen in 22 posts

    Vroege vogel vuurwerk acties - vraag aan de verscheidene verkopers

    Altijd mooi om de aanbiedingen alweer te zien passeren voor het komende jaar! Een goed initiatief!

    Er kwam bij mij "helaas" wel één vraag naar boven, namelijk:
    "Hoe gaan de verkopers om met betaalde bestellingen indien vuurwerk afsteken voor consumenten toch wordt verboden?"

    Ik wil absoluut geen doemdenker zijn, sterker nog: Laten we hopen dat het nooit gebeurd!
    Indien het dan toch gebeurd, laat het dan voorlopig nog een flinke tijd niet gebeuren!
    Echter zie ik het er vroeg of laat toch echt een keer doorheen. Een kwestie van tijd, vermoed ik. Ah fijn, dat is de discussie niet.

    Een bedrijf die de verkoop van vuurwerk als nevenactiviteit heeft, zal niet zomaar failliet gaan, echter een bedrijf dat zich puur hierop oriënteert, kan ik me voorstellen dat een faillissement onvermijdelijk kan zijn. Dan kan ik me ook voorstellen dat je naar je centen kan fluiten, immers komen andere schuldeisers eerder (in hoeverre die er dan ook zijn).

    Het is dus wel goed voor mij, als consument, te weten hoe de bedrijven om zullen gaan met reeds betaalde bestellingen.

    Ik ben benieuwd hoe verkopers hierin staan. Indien anderen hier informatie over hebben, ben ik hier uiteraard ook benieuwd naar.

  2. Deze 2 gebruikers waarderen Minimized voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 oktober 2016
    Berichten
    240
    Thanks
    130
    371 waarderingen in 110 posts
    Persoonlijk denk ik, dat mocht er een verbod komen, dit ruim van tevoren wordt aangegeven. i.v.m. schade claims. Volgens mij is er ook een compensatie regeling voor de verkopers. Mocht dit anders zijn dan lees ik dat graag,

  4. #3
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    Volgens mij is hier al een topic over, maar wees gerust een verbod zal er iig dit jaar niet van komen dus je kan gerust bestellen voor aankomend jaar. Hoe dsg met betaalde bestellingen zit weet ik niet precies. Iemand anders missch wel een idee..

  5. #4
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Even dit topic verplaatst naar het juiste deel

  6. Deze gebruiker waardeert bassie1978 voor het bericht:


  7. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    In theorie loop je altijd een risico bij voor-bestellingen. Een onderneming kan lopende het jaar in staat van faillissement komen te verkeren. En dan kan jij naar je geld (lees vuurwerk) fluiten.

    En een vuurwerkverbod,mocht dat er ooit komen,dat gebeurt natuurlijk niet van de ene op de andere dag.
    Daar zal een wet voor vastgesteld moeten worden en die zal dan voor het eerst pas dat jaar volgende ingaan.

  8. Deze gebruiker waardeert moontan voor het bericht:


  9. #6
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Geloof niet in een vuurwerk verbod , denk niet dat het er ooit komt vooral niet gezien de afstand van omringende landen ten opzichte van nederland waar je wel vuurwerk mag kopen en afsteken met oud en nieuw .

  10. #7
    VWC-Lid ummagumma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 december 2007
    Berichten
    1.437
    Thanks
    2.606
    1.297 waarderingen in 589 posts
    Dat betekent dus dat wij ooit in theorie en praktijk mogelijk een oud en nieuw tegemoet zien waarin wij mogen knallen van 18:00 tot 0:00 uur whahahaha, dat zou maf zijn want na 0:00 is het het nieuwe jaar en zou er een verbod zijn.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    In theorie loop je altijd een risico bij voor-bestellingen. Een onderneming kan lopende het jaar in staat van faillissement komen te verkeren. En dan kan jij naar je geld (lees vuurwerk) fluiten.

    En een vuurwerkverbod,mocht dat er ooit komen,dat gebeurt natuurlijk niet van de ene op de andere dag.
    Daar zal een wet voor vastgesteld moeten worden en die zal dan voor het eerst pas dat jaar volgende ingaan.

  11. Deze gebruiker waardeert ummagumma voor het bericht:


  12. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 november 2016
    Berichten
    21
    Thanks
    7
    56 waarderingen in 24 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    In theorie loop je altijd een risico bij voor-bestellingen. Een onderneming kan lopende het jaar in staat van faillissement komen te verkeren. En dan kan jij naar je geld (lees vuurwerk) fluiten.

    En een vuurwerkverbod,mocht dat er ooit komen,dat gebeurt natuurlijk niet van de ene op de andere dag.
    Daar zal een wet voor vastgesteld moeten worden en die zal dan voor het eerst pas dat jaar volgende ingaan.
    Juist Fred, eerst een wet erdoorheen drukken, DAT GAAT ECHT NIET ZOMAAR, dan pas kan er naar een verbod gewerkt gaan worden. In Nederland zijn er tussen de 1200 en 1300 bedrijfjes die vuurwerkverkopen die allen een investering tussen de €10.000,00 en €25.000,00 gemiddeld hebben gedaan. Die gaan echt tot hun laatste snik tegen het verbod in...

  13. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 januari 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.482
    Thanks
    580
    847 waarderingen in 367 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkduiven Bekijk bericht
    Geloof niet in een vuurwerk verbod , denk niet dat het er ooit komt vooral niet gezien de afstand van omringende landen ten opzichte van nederland waar je wel vuurwerk mag kopen en afsteken met oud en nieuw .
    Ik ben er ook niet heel erg bang voor, wat denk je wat ze aan belasting geld mislopen in de kas dat is echt heel veel geld, en ze riepen in de jaren 90 al dat ze een verbod wilde nou we zijn bijna 30 jaar verder en er is nog geen verbod !!

  14. #10
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Terechte vraag hoor, begrijp hem wel. Niet alleen een vraag voor een eventueel verbod, maar ook zeker voor als een bedrijf failliet gaat.

    Ik zelf denk niet dat er ooit een verbod komt.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  15. #11
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts
    Voor het verbod hoef je inderdaad niet te vrezen op dit gebied, want áls er sprake van zal zijn, is dat nooit hetzelfde jaar geregeld, niet alleen vanwege protocollen, maar ook vanwege de enorme claims die ze van importeurs e.a. zullen krijgen.

    Maar het risico loop je wel altijd op het gebied van faillissement. De enige fluit die je dan hoort, ben je zelf op de avond, fluitend naar je geld en je vuurwerk. Zou enorm vervelend zijn, maar het kan altijd en je neemt het risico wel inderdaad.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  16. #12
    VWC-Lid nismo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 oktober 2005
    Berichten
    730
    Thanks
    238
    980 waarderingen in 373 posts
    Een vuurwerk verbod komt er zeker de eerste 5 jaar niet mocht die er ooit komen, maar een zaak kan altijd failliet gaan en dan is het maar net wat voor mens zit er achter de shop? je hebt het betaald dus het is jouw eigendom en zou ze sieren als je een belletje krijgt van te voren dat je je spullen moet ophalen ookal mag dat niet. Maar goed risico van het vak zullen we maar zeggen.

    Terug komend op beweringen hierboven dat ze geen vuurwerk verbod zouden doen vanwege de belasting inkomsten? dat is natuurlijk een fabeltje dat zijn druppels op een gloeiende plaat, daarbij de inkomsten zijn gelijk aan het opgegeven schade bedrag van dit jaar.

  17. Deze 2 gebruikers waarderen nismo voor het bericht:


  18. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2017
    Berichten
    247
    Thanks
    51
    72 waarderingen in 48 posts
    Lijkt me ook niet als je kijkt wat voor een investering gepaard ging aan de vernieuwde eisen voor de bunker. Je moet je geen zorgen maken!

  19. #14
    VWC-Lid Ischa's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 november 2008
    Locatie
    Gorinchem
    Berichten
    1.954
    Thanks
    616
    1.398 waarderingen in 489 posts
    no worries aan deze kant!
    Ik zie dat de klachten op een normaal niveau blijven waar een groot deel ongeldig van is.
    Ook zie ik meer positieve berichten omtrend vuurwerk in de kranten dan af en toe de negatieve.
    Laten we wel wezen een verbod komt er niet!
    enkel een paar groene grasmaaiers die wat op internet posten zo nu en dan.
    Betreft het falliet gaan zou ik daar maar niet vanuit gaan. de winkels hebben hun centjes al verdiend.
    Uitverkoopje zorgt voor nog meer centjes op een product wat ligt te drogen de komende 11 maanden.
    daarna de bunkers weer volknallen en verkopen.
    Even a broken clock is right twice a day.

  20. #15
    VWC-Lid Arahon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2014
    Berichten
    1.005
    Thanks
    107
    728 waarderingen in 346 posts
    De branche is veel te groot in Nederland om deze zomaar van het ene op het andere jaar te verbieden, dus dat gaat zomaar niet gebeuren. Zoals boven al vermeld zit het grootste gevaar in een eventueel faillissement van een detaillist, echter bij vuurwerk wat al reeds is aangeschaft is het wellicht een ander verhaal. Tenzij de detaillist het bonnetje van de importeur niet heeft betaald, heeft deze het vuurwerk enkel voor je in bewaring. Het is dus geen eigendom meer van de detaillist, maar van jou. Een curator mag enkel de eigendommen van het bedrijf bevriezen, niet die van haar klanten.

  21. Deze 2 gebruikers waarderen Arahon voor het bericht:


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •