Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 27 van 27
  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2013
    Locatie
    't Zuiden
    Berichten
    1.014
    Thanks
    1.236
    720 waarderingen in 491 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Ghost- Bekijk bericht
    Hij heeft gelijk hoor, ik heb dit jaar ook 5x930 gezien en die waren echt een stuk kleiner als een 4inch peony.. zink930 betaal je zo 25 eu voor een een 4inch shell maar 5 a 6 euro.

    Het zijn zeer mooie pijlen, erg hoge kwaliteit, maar ze vallen in het niets als je daarnaast nog shells de lucht in jaagt.
    Tja, een peony is dan toevallig een effect met een rotbreak. Verder zullen de meeste 4" niet veel groter zijn dan een 930
    Je bent een runt als je jezelf geen vuurwerk gund

  2. #17
    VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.215
    Thanks
    1.055
    1.403 waarderingen in 505 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpatje Bekijk bericht
    Tja, een peony is dan toevallig een effect met een rotbreak. Verder zullen de meeste 4" niet veel groter zijn dan een 930
    Daar ben ik het zekerweten niet mee eens, veruit de meeste 4"s die ik gezien heb van 8 verschillende importeurs hadden een effect vele malen groter als die van de 930's van zink, en daar zitten zelfs 4inchers bij die een break hadden opgebouwd uit enkel MCRH + sterren, zonder FP boost... De enige 4inchers die ik heb gevonden met een kleiner effect als die van een 930 zijn titanium salutes
    Laatst gewijzigd door -Ghost-; 7 januari 2017 om 22:34
    When you stand for nothing, you fall for anything.

  3. Deze 3 gebruikers waarderen -Ghost- voor het bericht:


  4. #18
    VWC-Lid Samenvuurwerkkopen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 september 2012
    Berichten
    1.491
    Thanks
    1.111
    1.590 waarderingen in 682 posts
    Prachtig spul!
    Jammer dat het wat lastiger te vinden is tegenwoordig.
    https://www.youtube.com/user/AKHFireworksTeam

  5. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2013
    Locatie
    't Zuiden
    Berichten
    1.014
    Thanks
    1.236
    720 waarderingen in 491 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Ghost- Bekijk bericht
    Daar ben ik het zekerweten niet mee eens, veruit de meeste 4"s die ik gezien heb van 8 verschillende importeurs hadden een effect vele malen groter als die van de 930's van zink, en daar zitten zelfs 4inchers bij die een break hadden opgebouwd uit enkel MCRH + sterren, zonder FP boost... De enige 4inchers die ik heb gevonden met een kleiner effect als die van een 930 zijn titanium salutes
    Zie het, heb je helemaal gelijk in. Mijn fout. Excuses
    Al verschilt de effect grootte bij de 930's wel per effect en zijn sommige een stuk groter dan de anderen.
    Je bent een runt als je jezelf geen vuurwerk gund

  6. #20
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    Zowel de pijlen als de shells van Zink hebben allemaal een 'laffe' burst, wat eigenlijk zonde is. De Duitsers hebben daar wat op gevonden, die pimpen de pijlen met wat flash. Heb dit effect vorig jaar gezien en dat maakt die 905 bijvoorbeeld echt veel beter! Maar ja, dat is gewoon de stijl van Zink. De flash/salute producten zijn dan weer juist van uitmuntende kwaliteit!

  7. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2013
    Locatie
    't Zuiden
    Berichten
    1.014
    Thanks
    1.236
    720 waarderingen in 491 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Zowel de pijlen als de shells van Zink hebben allemaal een 'laffe' burst, wat eigenlijk zonde is. De Duitsers hebben daar wat op gevonden, die pimpen de pijlen met wat flash. Heb dit effect vorig jaar gezien en dat maakt die 905 bijvoorbeeld echt veel beter! Maar ja, dat is gewoon de stijl van Zink. De flash/salute producten zijn dan weer juist van uitmuntende kwaliteit!
    Ik denk dat het niet verstandig zou zijn om bij de shells met een ring een harde burst toe te voegen. Denk dat de ring dan een stuk slordiger en onduidelijker wordt. Voordeel van een laffe burst is dan weer wel dat je een lekker vol boeket krijgt.
    Laatst gewijzigd door Piccolo; 7 januari 2017 om 23:31 Reden: typfout
    Je bent een runt als je jezelf geen vuurwerk gund

  8. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 maart 2007
    Berichten
    1.498
    Thanks
    2.601
    1.093 waarderingen in 396 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpatje Bekijk bericht
    Ik denk dat het niet verstandig zou zijn om bij de shells met een ring een harde burst toe te voegen. Denk dat de ring dan een stuk slordiger en onduidelijker wordt. Voordeel van een laffe burst is dan weer wel dat je een lekker vol boeket krijgt.
    Shells met een ring/bowtie effect hebben juist wel altijd een hardere burst, vergeleken met bijv peony effecten.

  9. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2013
    Locatie
    't Zuiden
    Berichten
    1.014
    Thanks
    1.236
    720 waarderingen in 491 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees Bekijk bericht
    Shells met een ring/bowtie effect hebben juist wel altijd een hardere burst, vergeleken met bijv peony effecten.
    Nooit een peony meegemaakt dus
    Je bent een runt als je jezelf geen vuurwerk gund

  10. #24
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpatje Bekijk bericht
    Nooit een peony meegemaakt dus
    Een harde burst is zeker niet altijd beter, maar bij elk effect heb je een bepaalde burstknal die er perfect bij zou passen. En Zink zit eigenlijk bij alle sierproducten daar onder.. helaas.

    Dit is een mooi filmpje dat er een 'pimp' word laten zien bij een 905 met 2 gram extra flash, 4,5 gram, 6 gram en vervolgens het origineel. Je kan zien dat ze op deze manier veel beter zijn! Al vind ik die van 4,5 gram perfect, want bij de 6 gram gaan er al sterren kapot.


  11. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2013
    Locatie
    't Zuiden
    Berichten
    1.014
    Thanks
    1.236
    720 waarderingen in 491 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Een harde burst is zeker niet altijd beter, maar bij elk effect heb je een bepaalde burstknal die er perfect bij zou passen. En Zink zit eigenlijk bij alle sierproducten daar onder.. helaas.

    Dit is een mooi filmpje dat er een 'pimp' word laten zien bij een 905 met 2 gram extra flash, 4,5 gram, 6 gram en vervolgens het origineel. Je kan zien dat ze op deze manier veel beter zijn! Al vind ik die van 4,5 gram perfect, want bij de 6 gram gaan er al sterren kapot.

    Leuk om te zien, een behoorlijk verschil inderdaad. Enigszins jammer!
    Vind het beide wel wat hebben, grotere break zorgt voor een groter en verspreider boeket. Echter heeft een vol en kleiner boeket ook wel wat!
    Je bent een runt als je jezelf geen vuurwerk gund

  12. #26
    VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.215
    Thanks
    1.055
    1.403 waarderingen in 505 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpatje Bekijk bericht
    Ik denk dat het niet verstandig zou zijn om bij de shells met een ring een harde burst toe te voegen.
    Patern shaped effecten hebben naar mijn mening meestal juist een burstklap die een stuk harder klinkt als bij een gemiddelde normale shell. Ring effecten, heart patern, smiley paterns, cut-glass, bowties, allemaal een best flinke klap bij de breakcharge Of dit expres gedaan word kan ik niet met zekerheid hebben, zou ook zo kunnen komen door het simpele feit dat als er minder stars in de shell gaan er dus meer meal coated rice hulls in zit om de shell op te vullen, wat kan resulteren in een hardere burst. De enige uitzondering, falling leaves en horsetail effecten, daar zitten ook minder sterren in maar die klappen bijna niet. (misschien heeft de ratio van meal powder tot rice hulls daar dan iets mee te maken, dat ze minder poeder gebruiken ofzo)
    When you stand for nothing, you fall for anything.

  13. Deze gebruiker waardeert -Ghost- voor het bericht:


  14. #27
    VWC-Lid bolle-040's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 september 2010
    Berichten
    3.805
    Thanks
    5.950
    9.265 waarderingen in 2.963 posts
    www.youtube.com/channel/UC87Ra0dmyahLt8AZoj3Nr_Q

  15. Deze 2 gebruikers waarderen bolle-040 voor het bericht:


Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •