Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.966
    4.102 waarderingen in 1.693 posts

    'Vuurwerk niet verbieden'

    Burgemeester Van Aartsen pleitte deze week voor een algeheel vuurwerkverbod naar aanleiding van het aantal vuurwerkslachtoffers dit jaar. Wij vroegen ons af hoe u daarin staat en peilden uw mening op de site AD.nl door middel van een poll.

    Ruim 6.600 mensen brachten hun stem uit. 64 procent van hen vindt dat er géén vuurwerkverbod moet komen, omdat 'de traditie niet verloren mag gaan.' Dat komt neer op zo'n 4.200 stemmen.

    De rest zag wel wat in het idee van Van Aartsen en stelt dat het verbod er al jaren geleden had moeten komen. Wij hebben enkele reacties op een rijtje gezet.

    Héle jaar verkrijgbaar: dan gaat het spannende eraf
    ,,Ik heb een beter idee dan het verbieden van vuurwerk. Ik denk namelijk dat verbieden het illegaal gebruik in de hand werkt. Het moet juist omgedraaid worden. Het moet het hele jaar verkrijgbaar worden. Let wel, dan alleen siervuurwerk en niet heel zwaar en met een gebruikstijd tot maximaal 22.00 uur en als het gebruikt gaat worden een 'meldplicht' via internet bij de politie. Op deze manier verspreid, zal het spannende er vanaf gaan. In België en andere landen heeft dit volgens mij al gewerkt. Nou weet ik wat een hoop mensen dan zullen zeggen: 'Dat werkt bij de Nederlanders niet'. Yeah right. Dat denken Nederlanders bij alles. Maar ik denk altijd: 'Eerst eens een keer uitproberen, dan verder lullen.' Of misschien eerst eens ook in de zomer invoeren of iets dergelijks, maar niet alleen met oud en nieuw. Maak het een gewoon dingetje. De zware knallen zijn al verboden en daar ben ik het al mee eens.''
    Kees van Tok.

    Scheelt een hoop ellende voor mens en dier
    Goed plan. Mooie show op Malieveld en strand etcetera. Scheelt een hoop ellende voor mens en dier. Te veel hersenlozen die er niet mee om kunnen gaan, blijkt ieder jaar weer.
    Paul Batenburg.

    Verbod ja, maar dan ook keihard handhaven!
    Helemaal eens met een vuurwerkverbod. Ik zie straten, die net voor miljoenen zijn opgeknapt, en nu verziekt zijn door illegale vuren. Daarbij de agressie, gewonden en ga maar door. En, sorry, ik heb politie gezien die lieden die 's middags hard vuurwerk stonden te gooien, vanuit de auto toeriepen ,,Jongens, mag pas om 6 uur". Waarna ze gewoon doorreden, terwijl verderop de bommen klapten. Dus vuurwerkverbod, ja, maar dan ook keihard handhaven. En daar ben ik bang voor: dat het alleen maar woorden zijn.
    Ferry Laan.

    Beter is een selectief verbod met handhaving
    Wellicht is een selectief verbod, à la stadion- en straatverbod, in combinatie met betere handhaving en/of begeleiding een beter idee. Een ander alternatief is mogelijk één vuurwerklocatie per wijk of buurt. Een algemeen verbod leidt mogelijk tot nog meer ongeregeldheden/vernielingen door groepen al of niet beschonken/bedwelmde niksnutten.
    Marva en Rene Hoogerwerf.

    Op nieuwsjaardag al zo'n 800 ritten ambulance! Absoluut!
    Iedereen die tegen is nodig ik uit om de jaarwisseling eens mee te gaan met hulpverleningsdiensten of spoedeisende hulp. Een gemiddelde rit met ambulance kost zo'n 800 tot 900 euro!! Op dag 1 van het nieuwe jaar zaten we alleen in de regio Haaglanden al rond de 800 ritten! Dit betalen we met zijn allen, mensen... En hier zijn alle ritten van politie en brandweer nog niet eens bij opgeteld! Om nog niet te spreken van de belasting voor het milieu, dieren, enzovoorts. Wat dacht je van de kosten voor schoonmaak door gemeentediensten? Weegt dit allemaal op tegen de lol van het zelf aansteken van een rotje? Ik denk dat alle mensen die tegen zijn, geen idee hebben van al het bovengenoemde. Mijn inziens is een professioneel georganiseerde vuurwerkshow per gemeente een prima alternatief!
    Dibbus Dibbus.

    Spierballentaal, maar er gaat niets veranderen
    Ja, Den Haag is de stad van 'Recht en Vrede' en dat moet koste wat het kost prevaleren boven alles. Daarbij hebben de rechters hun onafhankelijkheid, ook héél belangrijk. Kortom, spierballentaal van de burgemeester, de minister van Justitie (zwaardere straffen eisen) enzovoorts enzovoorts, maar er gaat niets veranderen. Laten we ons maar weer druk maken over de luchtvervuiling van de houtkacheltjes in NL.
    Paul Peperkamp.

    Zorg voor flinke straffen!
    Lekkere makkelijke redenering van burgemeester Van Aartsen! Komt die er weer makkelijk mee weg! Als hij een beetje nadenkt weet hij dat het vuurwerk in onze omringende landen heel makkelijk te koop is! Hij moet eens zorg dragen dat er flinke straffen toegepast gaan worden.
    Ruud van Kluijve.

    Den Haag is al een triest hoopje niks geworden!
    Joh die vent heeft al bijna alles wat Haagsch is verboden, afgeschaft of verbannen en nu dit nog! Den Haag is onder zijn bewind een triest hoopje niks geworden! Geen festivals, geen dance events, geen grote uitgaansgelegenheden etcetera. Den Haag is dood! En dan dit nog eens van ons af willen pakken?! Met die vreugdevuren kan ik me heel goed inleven dat ze die willen beperken, maar laat op zijn minst elke wijk 1 vuur hebben. Zorg dat de jongeren erbij betrokken worden en geef ze het gevoel van verantwoordelijkheid en inspraak. Ik denk dat het ongein wat die gasten nu uithalen dan stukken minder zal zijn! Verbieden heeft juist een tegeneffect en is juist spannend en leuk en je speelt de illegale vuurwerkhandelaren er juist mee in de kaart; die zien dit verbod graag komen!
    Sebastiaan Krapels.

    Er blijft geen traditie over
    Heb je weer zo iets, er blijft niets meer over van onze traditie's. En dan met z'n allen naar Scheveningen, hoe kom je daar met je gezinnetje? De tram rijdt niet meer, dan maar met een slok op de auto in. Nee, ze moeten die lui die het veroorzaken oppakken. Dan ben je goed bezig, dus laten we het gewoon bij het oude laten.
    Jannie Beglinger.

    Verbieden heeft geen zin
    Ik denk dat verbieden geen zin heeft. Dan gaan ze alleen maar harder en gevaarlijker vuurwerk halen uit Duitsland en België. Michelle Paauw. Pak die klootzakken aan! Om nu gelijk het vuurwerk te verbieden....pak die klootzakken aan!
    Chien Haandrikman.

    Ik gun de normale mensen hun vuurwerk
    Probleem is alleen dat degene die er nu een zootje van maken dat toch blijven doen. En iedereen hier dan weer de dupe van wordt. Ik heb zelf niks met vuurwerk hoor, maar gun het de normale/ opgevoede mensen om 1x per jaar op een nette manier vuurwerk af te steken.
    Jeroen Woelders.

    Bron

  2. Deze 3 gebruikers waarderen Scav voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.773
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Helemaal goed, ik had niet verwacht dat de uitslag in het nieuws zou worden gebracht maar weer in een hoek zou woorden geschoven.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  4. Deze 2 gebruikers waarderen Torrr voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Helemaal goed, ik had niet verwacht dat de uitslag in het nieuws zou worden gebracht maar weer in een hoek zou woorden geschoven.
    Er stond een teller van het aantal uitgebrachte stemmen bij de poll. Dat wees er op dat het AD de poll wel serieus nam. Dat er over de uitslag wordt bericht, voor mij dan ook niet helemaal een verrassing. Maar opvallend is het wel voor een editie van het AD.

  6. Deze gebruiker waardeert Fegefeuer voor het bericht:

    3xh

  7. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 juni 2007
    Berichten
    526
    Thanks
    62
    16 waarderingen in 10 posts
    hahaha heerlijk dat we deze gewonnen hebben positieve aandacht huppa.
    Laatst gewijzigd door vuurwerkk14; 5 januari 2017 om 15:04

  8. Deze 3 gebruikers waarderen vuurwerkk14 voor het bericht:


  9. #5
    Banned
    Geregistreerd
    10 maart 2015
    Berichten
    880
    Thanks
    840
    1.387 waarderingen in 519 posts
    En zo blijkt maar weer dat massaal stemmen wel degelijk zin heeft!

  10. Deze gebruiker waardeert Pyromovies HD voor het bericht:


  11. #6
    VWC-Lid Bram95's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 juni 2008
    Locatie
    In de boot van de Baron
    Berichten
    1.435
    Thanks
    1.309
    688 waarderingen in 355 posts
    Het laat ook de gemiddelde gedachtegang zien.

    Voorbeeld. Tante Annie van 57 hoort om 3 uur 's nachts begin december een knal waar de ramen van gaan trillen. Zij denkt: "Hé dat klinkt als vuurwerk! Al voor de vierde keer deze week. Tijd dat het verboden wordt." Vervolgens leeft ze in de waan dat A) wat ze hoorde legaal is, B) met een verbod het artikel wat ze hoorde niet meer in handen van de burger zal komen, C) met een verbod er niet meer buiten de voorheen toegestane tijdstippen wordt afgestoken. Naar mate ze in die waan blijft leven gaat ze er steeds sterker in geloven. En nu zijn we aangekomen dat half Nederland denkt dat het verbieden van consumentenvuurwerk en het afsteken ervan op 31-12 van 18:00 tot 1-1 02:00 alle problemen zal laten verdwijnen.

    Men moet een keer goed nadenken. En realiseren dat het merendeel van de overlast al verboden is bij wet. En dat het overgrote deel van de 'teringzooi' die gecreëerd wordt met de jaarwisseling niet door het consumentenvuurwerk wordt veroorzaakt. Bekogelen kan immers ook met andere voorwerpen. Harde knallen zijn al niet toegestaan door het RACT. Alles is al ingedekt door de Nederlandse wetgeving en toch zijn er idioten zoals van Aartsen die lekker verder willen verbieden.

    Maar laten we niet vergeten dat Dhr. Van Aartsen zijn stad in lichterlaaie liet staan toen er rellen waren uitgebroken in de Schilderswijk. De beste man heeft totaal geen idee wat het volk denkt, doet en wilt. Hij moet eens goed kijken hoe hij de rust in de wijken terugkrijgt door iets te organiseren in plaats van te verbieden. De stad Den Haag draait grotendeels om de vreugdevuren met de jaarwisseling. Door zijn beleid zijn de vuren alleen maar ingeperkt. Gevolg is dat grote groepen jongeren zich op z'n Haags gezegd de (terminale ziekte) vervelen. Het gevolg daarvan is drank- en drugsmisbruik.

    En alle bovengenoemde problemen wilt hij verbieden met een verbod op consumentenvuurwerk. Ik zie graag een verbod op Dhr. Van Aartsen.
    "I came in like a crackling ball."

  12. Deze 6 gebruikers waarderen Bram95 voor het bericht:


  13. #7
    VWC-Lid moesten's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 september 2013
    Berichten
    696
    Thanks
    402
    593 waarderingen in 200 posts
    Hier hebben we met zijn allen hard aan gewerkt .
    Super nieuws

  14. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 januari 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.482
    Thanks
    580
    847 waarderingen in 367 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moesten Bekijk bericht
    Hier hebben we met zijn allen hard aan gewerkt .
    Super nieuws
    Al zegt een positieve uitslag natuurlijk niks, we moeten blijven vechten en ook de petitie moet veel meer getekend worden !!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •