Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verlanglijst 2017/2018

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Ik ben dit jaar wat prijs bewuster als vorig jaar. Bestelde toen alles in de laatste maanden van het jaar. Qua beleving is dat natuurlijk wel het leukste, voor je portemonnee wat minder. Ik denk dat dit jaar iets minder geld kost als vorig jaar. Ben toen noch een paar keer naar onze zuiderburen gereden wat aardig wat gekosten heeft. Aangezien de focus nu volledig op siervuurwerk ligt ben ik van het buitenlandse shoppen verlost. Een budget stel ik nooit vast. Ben tegenwoordig in de gelukkige positie dat ik steeds minder keuzes hoef te maken. Dit resulteert in veel vuurwerk, maar een stuk minder plezier als in de tijden dat het puzzelen was om een mooie collectie samen te stellen. Van uit dit oogpunt gezien wil ik het volgend jaar toch anders aanpakken. Toch weer mijn kooplust wat aan banden leggen en echt opzoek gaan naar de pareltjes en dat voor een vooraf vastgesteld bedrag,

    Comment


      Oorspronkelijk geplaatst door 3xh Bekijk bericht
      Ja 10kart 3xheaven en 3x evo force hakt er wel in����


      Wel nog wat 3xheaven voor ons overhouden hahah

      Comment


        Vroeger dacht ik altijd, hoe meer vuurwerk hoe leuker. Maar met de jaren merk ik dat dat zeker niet waar is, in tegendeel juist. Al die stress die je krijgt met veel vuurwerk is het gewoon niet waard.. Vooral nu er steeds rond oud en nieuw veel mensen worden bang gemaakt om te bellen, voel ik me zelfs met legaal vuurwerk niet meer op m'n gemak. Je zit tegenwoordig met een cakebox al bijna aan de 25KG, dus je zit natuurlijk geheid over het maximale heen. Ik vind dat ze die regel echt moeten versoepelen of gewoon weer meer gedogen, want als ik al met 3 doorlont doosjes moet gaan stressen met uitladen, dan gaat dat nergens over.

        Maar om even op het onderwerp terug te komen, ik heb juist ervaren dat de stress met het jaar hoger word omdat ik elk jaar meer koop. Dat komt mede door de fantastische freakacties dat je voor je geld meer vuurwerk krijgt, maar ook met het fenomeen wat we allemaal kennen met vuurwerk, dat het nooit genoeg is

        Comment


          Het is ook nooit genoeg ;).

          Nee, ik kan me in de post hierboven wel vinden. Afgelopen jaar ben ik behoorlijk de mist in gegaan met dikke bestellingen die niet geannuleerd konden worden, maar wegens onvoorziene omstandigheden met veel moeite de boel kunnen 'annuleren'. In een behoorlijke financiële dip zitten en 1500-2000 euro aan vuurwerk de lucht in knallen gaat niet samen. Daarom zal ik ook nooit meer vóór september iets bestellen en sowieso enkel nog lage bedragen.

          Wat betreft het type en hoeveelheid vuurwerk, een klein beetje klein spul voor met de kids is altijd leuk, maar van al die losse cakes projecten maken is stressvol en soms flink aanpoten. Ik heb ook op mijn wenslijst losse cakes nog staan, maar eerlijk gezegd zou ik het liefst nog enkel cakeboxen aanschaffen. Zoveel minder werk, alleen lever je in op unieke effecten.

          Neemt niet weg dat ik nog steeds een liefhebber ben. Voor die 25kg ben ik niet zo bang. Mijn buren genieten van het spektakel en weten dat er geen opgeslagen illegaal vuurwerk ligt. Het is maar net hoe het er in de buurt aan toe gaat. Bij mij is dat in mijn eigen wijk (naast mij zelf) vrij rustig. Hooguit een paar potjes en buren die elkaar vriendelijk de nieuwjaarswens komen overbrengen. Volgens mij wordt de nieuwjaars sfeer wel als iets positiefs ervaren. Als ik niets zou doen, komen veel buren volgens mij niet eens buiten.

          Comment


            Dat is behoorlijk zuur, Arahon. Gelukkig heb je de bestelling kunnen annuleren. Ik kan mij voorstellen dat je in zo'n situatie dat bedrag goed kan gebruiken. Heb je ondank dit nog wel een leuk oud en nieuw gehad?
            Wie zoekt zal vinden

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door gerkie Bekijk bericht
              Score tot nu toe is:

              Stars over Barceloa
              Brocade king blue
              Elements of Fire
              Fast or Furious 7
              Blinking Sky
              Scarecrow
              Bonbini Palm
              Pounding Napalm
              Happy Thunder Q
              Remix 40
              Energizer box
              Transbomber

              Verlanglijstje bestaat uit:
              2x Insane
              2x Fading stars
              2x Red Ghosts
              Colorful City
              Update op reeds besteld:
              Hallucinator
              HFF Color Change
              Massive
              Commando
              Capital
              X-treme Fan
              BL Awesome

              Comment


                Oorspronkelijk geplaatst door gerkie Bekijk bericht
                Update op reeds besteld:
                Hallucinator
                HFF Color Change
                Massive
                Commando
                Capital
                X-treme Fan
                BL Awesome

                Ook al een heerlijke lijst. Ziet er echt goed uit.

                Comment


                  Mooi om jullie ervaringen allemaal te lezen. Meer is inderdaad niet altijd beter. Het gaat om het voldane gevoel en het plezier wat je ermee/erdoor hebt. En Gerkie ook jij hebt een te gekke lijst zeg!
                  Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                  Comment


                    Het lijkt wel of degene die veel kopen beetje worden weggeschreven als( doe maar stoer met hoeveel jij kan kopen). Ik had vorig jaar 7 boxen en wat cakes en samen met de kleine wat klein spul, van 18:00 tot 00:00 is best al wat uurtjes, voor ik het wist was ik al door al het kleine spul en cakes heen. Dus alleen wat boxjes om 00:00. Ik zelf ben wel selectief met wat ik koop. Ik kijk filmpjes, lees de reacties van alle mede pyros. Door de freakacties kun je mooi gespreid door het jaar spulletjes bij elkaar kopen. Bij elk lontje wat ik aansteek heb ik plezier.(al is het cat1) en ja Tuurlijk heeft de 1 meer budget dan de ander en het ligt ook aan de persoon natuurlijk. De 1 leeft het hele jaar als kluizenaar en legt elk beetje aan de kant, of je kunt het veroorloven. Dit is mijn eerste jaar dat ik weet van de freak acties. En het bevalt me goed. Ik heb ook respect voor degene die minder te besteden hebben, want ook die genieten net zo als mij van elk lontje wat word aangestoken. Maar vind wel super om te zien hoeveel mensen hier nu al bezig zijn met lijstjes enz. Al zal het nu wat rustiger zijn op forum dan de laatste maanden. Mij maakt ook niks uit of je prof stookt(mits fatsoenlijk gebruik) of legaal. Uiteindelijk is het van ons allemaal een hobby die nooit ten einde mag komen.

                    Comment


                      Ik zit een beetje in dezelfde situatie, ik wist niet van die freak acties. Het is een beetje vrouwenlogica. Kijk eens wat ik in de aanbieding heb gekocht Hierop is mijn standaard reactie altijd, dan kost het nog steeds geld. Dit is het eerste jaar dat ik, voor mijn begrip, een aanzienlijk bedrag aan vuurwerk spendeer. Veel filmpjes gekeken en meegelezen op dit forum. Ben nu ook redelijk klaar tenzij er nog iets heel spectaculairs gaat komen. In ieder geval nog een colorful city en mss nog wat nieuw spul tegen het einde vh jaar.

                      Comment


                        Oorspronkelijk geplaatst door gerkie Bekijk bericht
                        Ik zit een beetje in dezelfde situatie, ik wist niet van die freak acties. Het is een beetje vrouwenlogica. Kijk eens wat ik in de aanbieding heb gekocht Hierop is mijn standaard reactie altijd, dan kost het nog steeds geld. Dit is het eerste jaar dat ik, voor mijn begrip, een aanzienlijk bedrag aan vuurwerk spendeer. Veel filmpjes gekeken en meegelezen op dit forum. Ben nu ook redelijk klaar tenzij er nog iets heel spectaculairs gaat komen. In ieder geval nog een colorful city en mss nog wat nieuw spul tegen het einde vh jaar.
                        (was eigenlijk de bedoeling om het bericht van Jantje te citeren)
                        Doordat we onze lijsten uitgebreid vermelden, is het logisch dat er reacties volgen. Ik ervaar zelf eerlijk gezegd niet het gevoel dat we in een hoek geplaatst worden. Ik denk dat iedereen voor zichzelf bepaalde afwegingen maakt. Kunnen we alleen maar respect voor hebben lijkt mij.

                        Comment


                          Oorspronkelijk geplaatst door gerkie Bekijk bericht
                          Ik zit een beetje in dezelfde situatie, ik wist niet van die freak acties. Het is een beetje vrouwenlogica. Kijk eens wat ik in de aanbieding heb gekocht Hierop is mijn standaard reactie altijd, dan kost het nog steeds geld. Dit is het eerste jaar dat ik, voor mijn begrip, een aanzienlijk bedrag aan vuurwerk spendeer. Veel filmpjes gekeken en meegelezen op dit forum. Ben nu ook redelijk klaar tenzij er nog iets heel spectaculairs gaat komen. In ieder geval nog een colorful city en mss nog wat nieuw spul tegen het einde vh jaar.

                          Alles kost geld, zodra je de deur uitgaat kost het geld. Voor mij ook even stop, even wachen(op zijn Twents) haha maar ben blij met deze acties al kocht ik een zena cakebox en Transbomber de 28ste samen voor 155 lijkt mij ook een leuke aanbieding. Ik kijk niet zo of het aanbieding is maar of de prijs het waard is om het product aan te schaffen. En mooiste is die combideal kreeg ik van de vrouw cadeau en laat er nu ook nog de beste cakebox kn zitten van afgelopen jaar. Maar goed iedereen die hier lid is gaat genieten dit jaar en volgend jaar is het met 30 euro uiteindelijk hebben we dezelfde passie.

                          Comment


                            Oorspronkelijk geplaatst door Jantjebeton1981 Bekijk bericht
                            Alles kost geld, zodra je de deur uitgaat kost het geld. Voor mij ook even stop, even wachen(op zijn Twents) haha maar ben blij met deze acties al kocht ik een zena cakebox en Transbomber de 28ste samen voor 155 lijkt mij ook een leuke aanbieding. Ik kijk niet zo of het aanbieding is maar of de prijs het waard is om het product aan te schaffen. En mooiste is die combideal kreeg ik van de vrouw cadeau en laat er nu ook nog de beste cakebox kn zitten van afgelopen jaar. Maar goed iedereen die hier lid is gaat genieten dit jaar en volgend jaar is het met 30 euro uiteindelijk hebben we dezelfde passie.
                            Haha hier ook even de rem er op. Ik ga nu wat maanden besteden aan mijn andere geldverslindende hobby en pak in september het vuurwerk kopen weer op.

                            Comment


                              Meer hoeft per definitie niet beter te zijn! Maar goed, je bent een freak of niet! Maja, al die freakacties...het is zo verslavend he...! Tegenwoordig stook ik met meerdere mensen en worden de filmpjes op 1 kanaal gegooid! We zoeken alle producten zelf uit en kopen geen extra vuurwerk om het kopen! Het selectief samen kopen scheelt ieder weer geld!
                              Eind goed, Knal goed!

                              Comment


                                Oorspronkelijk geplaatst door Black Dragon Bekijk bericht
                                Meer hoeft per definitie niet beter te zijn! Maar goed, je bent een freak of niet! Maja, al die freakacties...het is zo verslavend he...! Tegenwoordig stook ik met meerdere mensen en worden de filmpjes op 1 kanaal gegooid! We zoeken alle producten zelf uit en kopen geen extra vuurwerk om het kopen! Het selectief samen kopen scheelt ieder weer geld!

                                Dat deed ik vroeger ook met mijn vrienden en het boeide dan ok niet wie aanstak, iedereen deed genieten. Maar door mijn verhuizing naar regio Twente sta ik er alleen voor. Vroeger had ik juist geen beleving was het aansteken kijken en weer nieuw blok neerzetten. Nu geniet ik echt van de effecten en heb liever een langdurende box met mooie effecten dan een Transbomber die eentonig is in effecten maar wel de WoW factor heeft. Als je wilt kun je van elke cake de WoW factor maken, maar knutselen is toch niet toegestaan hier Hihi

                                Comment

                                Working...
                                X