Banner Vuurwerkvisie - VuurwerkTotaal.nl
Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 678
Weergegeven resultaten: 106 t/m 114 van 114
  1. #106
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Is inderdaad niet de veiligste manier om vuurwerk af te steken. Ik heb het ook een keer op een grasveld afgestoken maar dan sloeg ik eerst een piket de grond in om ze daaraan vast te maken met een spanband.

  2. #107
    VWC-Lid ImmSamuel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 september 2013
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    381
    Thanks
    335
    337 waarderingen in 137 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees Bekijk bericht
    Misschien komt het oa doordat je de cake op een (drassig?) grasveld afsteekt?
    Schiet hier al jaren cakes op deze manier, en is nog nooit fout afgelopen. Zoals op het einde te zien is toen ik de cake naderhand nog bekeek, was een hele rij naar onder geschoven, waardoor ie waarschijnlijk wegsprong, net zoals Cornel aangaf. Maar goed, ik sla extra veiligheidsoverwegingen nooit af natuurlijk!
    Zonder respect geen vuurwerk.

  3. #108
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Bij mij klapte een pounding napalm na een aantal schoten uit elkaar.
    Boeketten door de straat, maar gelukkig niet geks gebeurd.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  4. #109
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Geen cake,s met productiefouten gelukkig. Maar wel een aantal cake,s die niet aan hun verwachtingen voldeden. Totaal anders dan andere jaren. Ik maak mij hier grote zorgen om. Welke importeur is nog betrouwbaar heden ten dage? Of is hier een ander topic voor?

  5. #110
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 oktober 2012
    Berichten
    605
    Thanks
    355
    649 waarderingen in 208 posts
    Had een crack v5 van katan uit 2012 waar ik ontzettend blij mee was, deze gingen namelijk snoei en snoeihard. Na de eerste drie schoten klapt de hele doos uit elkaar en alles door de straat heen. Liep gelukkig goed af maar bij mij was helaas de zin er een beetje af. Je voelt je toch verantwoordelijk voor de mensen om je heen als het om je eigen vw gaat.

  6. #111
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    Ook hier alles goed gegaan gelukkig maar je moet er niet aan denken dat er wat gebeurt!! Al het vw was uitstekend van kwaliteit en het is ook maar hoe je er mee om gaat denk ik...

  7. #112
    VWC-Lid baassie123's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 juli 2010
    Locatie
    -
    Berichten
    1.693
    Thanks
    1.408
    1.837 waarderingen in 699 posts
    Niet echt productie fouten gehad. Enkel de Tracer van Wolff die bijna at once was? En een turbo Clash rocket van Rubro die gewoon opsteeg maar direct plat ging en achter in de straat vloog, gelukkig weg van ons, maar boeket kwam bijna aan de grond.

  8. #113
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.524
    Thanks
    2.890
    674 waarderingen in 366 posts
    Hier gelukkig geen problemen gehad, afkloppen.

    Wel had de Rubro Event Tsunami box geen automatisch doorlontsysteem en viel de burst wel mee (niet wat ik ervan had verwacht wat betreft burst). De effecten waren gewoonweg top, maar door een betere burst zou de spreiding veel beter zijn geweest.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jakhal Bekijk bericht
    Gevaarlijk topic in mij ogen....voor de niet vuurwerkvriendelijke meekijkers onder ons....
    Dit geeft weer voer tot negatieve discussie.
    We moeten niet bang zijn om openlijk te schrijven hoe we producten hebben beleefd en wat er wellicht verkeerd ging. In mijn ogen laten we met dit jaarlijks terugkerende topic van VWBE zien aan buitenstaanders die wellicht meelezen, maar ook aan IL&T en politie dat we met onze omstanders, familie en onszelf alleen maar het beste voor hebben wat veiligheid betreft en dus laagknallende boeketten, mijnen, ontploffende producten, weigeraars, enzovoorts, melden aan andere mede liefhebbers en indirect ook aan importeurs zodat zij er iets aan kunnen doen. Tevens kun je alleen via deze weg eventuele producten met jaarlijks terugkerende productieproblemen herkennen.

    Topic en reacties geheel terecht en volkomen logisch naar mijn mening dus. Ten allereerste vanwege de veiligheid, je wilt anderen en jezelf niet in gevaar brengen en ten tweede omdat vuurwerk niet bepaald goedkoop is en wij een zekere mate van kwaliteit mogen verwachten.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VWBE Bekijk bericht
    Ik zeg het al jaren: hardhandig neerzetten van cakes, gooien met kartonnen, op de kop zetten, op de zijkant zetten = klappers in de tube.
    Veel te veel winkeliers gaan hier laks mee om en gooien ermee in het rond alsof het kisten bananenn zijn.
    Ik heb zelf tijdens de verkoopsperiode een cake moeten weigeren omdat de tubes op elkaar geperst zaten.
    Verkoper lachte ermee en gaf me toch een nieuwe, zei hem duidelijk dat die bombettes nooit uit dit blok konden knallen.
    Ze geven er geen ruk om kan ik je vertellen, verkopen ze gewoon aan de volgende.

    Moest ik jou zijn: haal het bovenste papier van de 2 cakes weg en neem een foto van de binnenkant van de tubes.
    Kijk of er hoogteverschillen zijn of je iets raars ziet, normaal gezien moet je een rond kartonnetje zien met een gaatje in.
    Zie je ingedeukte tubes?
    Hoor je onderaan kruit schuiven?
    Dat wat je zegt zal vast wel gebeuren. Al helemaal door die late leveringen en alle haast waarmee alles de bunkers in moet. Dat is natuurlijk geen vrijbrief om er ruw mee om te gaan, mensen betalen voor vuurwerk natuurlijk goed geld.

    Wat betreft op zijn zij plaatsen, als je dat rustig doet is er toch niet zo heel veel aan de hand?
    Ik kan mij voorstellen dat sommige dingen in de containers ook op hun zij moeten omdat het er anders niet meer in past.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ImmSamuel Bekijk bericht
    Schiet hier al jaren cakes op deze manier, en is nog nooit fout afgelopen. Zoals op het einde te zien is toen ik de cake naderhand nog bekeek, was een hele rij naar onder geschoven, waardoor ie waarschijnlijk wegsprong, net zoals Cornel aangaf. Maar goed, ik sla extra veiligheidsoverwegingen nooit af natuurlijk!
    Misschien een idee de volgende keer gewoon wat potgrond zakken van een paar liter te kopen en dan om die waaiercakes (schuin aflopende zijden) te plaatsen? Geeft weer extra steun en abrorbeert ook wellicht destabiliserende krachten (vibraties). Heb ik ook wel eens gedaan. Niet met waaiercakes, maar wel met normale vierkante en rechthoekige exemplaren.

  9. Deze gebruiker waardeert Flashing_Diamond voor het bericht:


  10. #114
    VWC-Lid jwtjuh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2009
    Berichten
    696
    Thanks
    579
    839 waarderingen in 357 posts
    Het 13e schot van mijn 1.2" Red and Purple Peony van ZENA was een flowerpot geworden.
    Niks ernstigs gelukkig



    Jwtjuh
    [B]http://www.youtube.com/jwtjuh16[/B]

  11. Deze gebruiker waardeert jwtjuh voor het bericht:


Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 678

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •