Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 18
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 oktober 2009
    Berichten
    607
    Thanks
    108
    444 waarderingen in 206 posts

    Waar worden cobra's gemaakt

    Een vuurwerkknal zo hard dat je hem kilometers verderop hoort. Dat zijn Cobra's en die zijn verboden in ons land. Maar via de illegale vuurwerkhandel komen ze hier toch. De Cobra's worden gemaakt in Italië. Correspondent Eveline Rethmeier was benieuwd door wie...

    Bron: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/laats...cobras-gemaakt

  2. Deze 2 gebruikers waarderen TBM09 voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.156
    Thanks
    5.470
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Mooi item, leuk die gozer realistisch te zien praten. "als je een grammetje toestaat, gaat men het geld willen neerleggen voor iets harders" Precies, en daar is hij slim opgedoken

  4. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Berichten
    436
    Thanks
    215
    521 waarderingen in 210 posts
    Leuk om de CEO van Di Blasio Elio te zien praten.

    Wel vond ik het verschil in het aantal grammen, tussen flashkruit in Italië en buskruit in Nederland moest worden toegelicht.
    Laatst gewijzigd door DeejayTim; 31 december 2016 om 07:39

  5. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 augustus 2007
    Berichten
    321
    Thanks
    59
    104 waarderingen in 46 posts
    Volgens mij bevestigd Blasio Elio het beeld van Italianen in Europa alleen maar. Heel leuk hoor zo'n item, maar het Nederlandse vuurwerk is er niet bij gebaat en hetzelfde de tegenstanders van vuurwerk naar mijn mening alleen maar als bevestiging in de oren klinken.

    Wil je echt iets doen dan moet je op Europese schaal dit soort bedrijven aan banden leggen. Incl. Alle Oost Europese namaakfabrikanten.

    Een utopie denk ik helaas.

  6. #5
    VWC-Lid MGMT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2006
    Berichten
    1.567
    Thanks
    840
    571 waarderingen in 288 posts
    Prachtig om te zien dat die vrouw gewoon met een pakje cobra's in de hand staat. De CEO zegt trouwens het juiste: Het is alleen gevaarlijk als het op een verkeerde manier gebruikt wordt.

    Wat die vrouw zegt over Nederland klopt natuurlijk, DBE exporteert niet naar NL, maar weet donders goed dat er kartonnen vol de illegale handel in verdwijnen. Daar mogen ze wat mij betreft strenger tegen optreden. Voor mijn part net zoals Zink. Ik krijg het gevoel `dat DBE het wel best vindt, en er niets tegen wil doen.
    Vuurwerk is een passie!

  7. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Berichten
    436
    Thanks
    215
    521 waarderingen in 210 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MGMT Bekijk bericht
    Prachtig om te zien dat die vrouw gewoon met een pakje cobra's in de hand staat. De CEO zegt trouwens het juiste: Het is alleen gevaarlijk als het op een verkeerde manier gebruikt wordt.

    Wat die vrouw zegt over Nederland klopt natuurlijk, DBE exporteert niet naar NL, maar weet donders goed dat er kartonnen vol de illegale handel in verdwijnen. Daar mogen ze wat mij betreft strenger tegen optreden. Voor mijn part net zoals Zink. Ik krijg het gevoel `dat DBE het wel best vindt, en er niets tegen wil doen.
    Het grootste gedeelte van hun omzet bestaat uit de export naar professionele bedrijven volgensmij. En de laatste tijd ook voor de (buitenlandse en Italiaanse) consumentenmarkt met hun Cobra 11 Junior, Zeus, Vipers en Cobra blackpowder series.

    Dat er dan toch kartonnen van hun Categorie 4 spul (o.a. Cobra 1,3,5 6 en Cobra 8) in de illegale handel terechtkomen gebeurt er helaas ook bij.

  8. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 november 2016
    Berichten
    305
    Thanks
    1.316
    134 waarderingen in 76 posts
    Als jij 1 professioneel bedrijf weet die ze gebruikt?
    Waarom denk je dat ze graag op de spielwarenmesse staan, maar niet op het pyroforum?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeejayTim Bekijk bericht
    Het grootste gedeelte van hun omzet bestaat uit de export naar professionele bedrijven volgensmij. En de laatste tijd ook voor de (buitenlandse en Italiaanse) consumentenmarkt met hun Cobra 11 Junior, Zeus, Vipers en Cobra blackpowder series.

    Dat er dan toch kartonnen van hun Categorie 4 spul (o.a. Cobra 1,3,5 6 en Cobra 8) in de illegale handel terechtkomen gebeurt er helaas ook bij.

  9. Deze gebruiker waardeert Screaming Girl voor het bericht:


  10. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Berichten
    436
    Thanks
    215
    521 waarderingen in 210 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Screaming Girl Bekijk bericht
    Als jij 1 professioneel bedrijf weet die ze gebruikt?
    Waarom denk je dat ze graag op de spielwarenmesse staan, maar niet op het pyroforum?
    Ik kan er niet zo 1,2 3 een opnoemen omdat ik niet betrokken ben bij professioneel vuurwerk en geen importeur ben.
    Ik dacht dat Spielwaremesse zowel de amateur als professional als doelgroep heeft?
    Afgaande op hun site en zoals ze het aanbieden hebben ze zowel een consumenten- als prof assortiment. Zoals ze het aanbieden zijn ze niet illegaal bezig lijkt mij.

  11. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    324
    Thanks
    263
    226 waarderingen in 112 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeejayTim Bekijk bericht
    Afgaande op hun site en zoals ze het aanbieden hebben ze zowel een consumenten- als prof assortiment. Zoals ze het aanbieden zijn ze niet illegaal bezig lijkt mij.
    Klopt, in theorie zijn ze misschien niet illegaal bezig. Maar DBE weet ook wel dat als iemand (met papieren) 500 karton C6 besteld dat die dan niet zijn om in een vuurwerkshow te gebruiken..

  12. Deze 2 gebruikers waarderen Apollo voor het bericht:


  13. #10
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.690
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Ik heb ooit wel eens 1 show gezien die begon met een aantal cobra 6, weer niet meer welke show maar was in belgie. Maargoed dat is ook echt een uitzondering, bedrijven gebruiken dan liever de zink bodenblitz.

    Ik weet wel dat die gasten echt giga bakken met geld verdienen en het meeste indirect via nederland.
    Ze doen ook geen moeite om het tegen te houden, wat betreft is de aanpak van zink succesvoller, heb t idee dat dat spul echt niet meer in overvloed te krijgen is zoals aantal jaren terug, met name de signaal pijlen
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

  14. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Berichten
    436
    Thanks
    215
    521 waarderingen in 210 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Apollo Bekijk bericht
    Klopt, in theorie zijn ze misschien niet illegaal bezig. Maar DBE weet ook wel dat als iemand (met papieren) 500 karton C6 besteld dat die dan niet zijn om in een vuurwerkshow te gebruiken..
    En daar zit het 'm juist. Dat geldt met al het professionele (Categorie 4) vuurwerk. Ookal is de afnemer juridisch niet illegaal bezig, eenmaal doorverkocht aan een niet-professional of tussenpersoon komt het in het illegale circuit terecht.
    Dit lijkt mij iets wat niet, of zeer moeilijk, te stoppen is.
    Een afnamequotum zou een optie kunnen zijn maar dat beperkt weer de vrijheid van importeurs van professioneel vuurwerk. Lastige kwestie maar wel goed discussievoer. ;)

  15. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    324
    Thanks
    263
    226 waarderingen in 112 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thresher Bekijk bericht
    Ik heb ooit wel eens 1 show gezien die begon met een aantal cobra 6, weer niet meer welke show maar was in belgie. Maargoed dat is ook echt een uitzondering, bedrijven gebruiken dan liever de zink bodenblitz.
    Was dat middenin het centrum van een dorpje op een veldje naast een kerk? Waar je er flink dicht op stond. Werd ook gewoon 4/5 inch geschoten ofzo op een afstand van 30 metertjes. Daar ben ik ook geweest toen, idd de enige keer dat ik C6 in een show heb gezien.

  16. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 augustus 2005
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.895
    Thanks
    401
    439 waarderingen in 202 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thresher Bekijk bericht
    Ik heb ooit wel eens 1 show gezien die begon met een aantal cobra 6, weer niet meer welke show maar was in belgie. Maargoed dat is ook echt een uitzondering, bedrijven gebruiken dan liever de zink bodenblitz.

    Ik weet wel dat die gasten echt giga bakken met geld verdienen en het meeste indirect via nederland.
    Ze doen ook geen moeite om het tegen te houden, wat betreft is de aanpak van zink succesvoller, heb t idee dat dat spul echt niet meer in overvloed te krijgen is zoals aantal jaren terug, met name de signaal pijlen
    Weet ook wel 1 in België die ooit c6 gebruikt had (wellicht we over dezelfde evenement praten..) met DBK Fireworks (als goed heb) op een klein veldje.
    Laatst gewijzigd door pyromaniac; 31 december 2016 om 13:17

  17. #14
    VWC-Lid MGMT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2006
    Berichten
    1.567
    Thanks
    840
    571 waarderingen in 288 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thresher Bekijk bericht
    Ik heb ooit wel eens 1 show gezien die begon met een aantal cobra 6, weer niet meer welke show maar was in belgie. Maargoed dat is ook echt een uitzondering, bedrijven gebruiken dan liever de zink bodenblitz.

    Ik weet wel dat die gasten echt giga bakken met geld verdienen en het meeste indirect via nederland.
    Ze doen ook geen moeite om het tegen te houden, wat betreft is de aanpak van zink succesvoller, heb t idee dat dat spul echt niet meer in overvloed te krijgen is zoals aantal jaren terug, met name de signaal pijlen
    En dat is precies mijn punt. Daar mogen ze wel wat strenger op worden.
    Vuurwerk is een passie!

  18. Deze gebruiker waardeert MGMT voor het bericht:


  19. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Berichten
    436
    Thanks
    215
    521 waarderingen in 210 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MGMT Bekijk bericht
    En dat is precies mijn punt. Daar mogen ze wel wat strenger op worden.
    Het zou inderdaad helpen als er exportquota worden opgelegd
    Alleen blijft het dan de vraag in hoeverre import- en export vrijheden worden beperkt voor importeurs/groothandels.

    Het zou mooi zijn als er minder kartonnen in omloop zouden zijn in Nederland. Nu komt dat soort spul veel te makkelijk bij particulieren terecht.

  20. Deze gebruiker waardeert DeejayTim voor het bericht:


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •