Banner Broekhoff Vuurwerk - Vuurwerkexpert.nl
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 73
  1. #46
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    Hier zien we ook niets van de maatregel terug, er word gewoon naar hartelust geknald en dat de hele dag door vanaf 8u in de ochtend op oudejaarsdag en op nieuwjaarsdag word er ook nog vrolijk geknald. En heen blauwste te zien t word gewoon gedoogd maar er gebeurt ook nooit iets moet ik zeggen...

  2. #47
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Hier werkt deze maatregel maar voor 20%, het stoken is iets afgenomen in vergelijking met voor de wetswijziging. Helaas zie je dat vooral de mensen die overdag cakes stookten daar nu mee zijn gestopt.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  3. #48
    VWC-Lid flyineddy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 november 2010
    Berichten
    830
    Thanks
    11.915
    976 waarderingen in 360 posts
    Hier heeft de maatregel ook maar deels gewerkt.
    Overdag wordt er iets minder gestookt, maar het knalt nog steeds aan één stuk door, zeker ook met cat 1 vuurwerk. En 18:00 uur is nu een 2e 0:00 uur geworden. Zodra het 18:00 uur is gaat hier namelijk het hele dorp los met (groot sier-) vuurwerk.

    Eddy.
    Waar rook is, is vuurwerk.

  4. #49
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Los van het feit dat deze regel doodzonde gevonden heb, ja en nee. Mijn dorp heeft er schijt aan, ik hoor echt nog net zoveel knallen als zes jaar geleden. Ik zie het meer als de strategie van steeds een stukje van de traditie om zeep helpen. Over 5 jaar i iedereen er aan gewend en krijg inderdaad weer een nieuwe (puber)generatie die niet anders meer weet.

    Daarnaast is het lokaal erg verschillend hoe een gemeente het ook handhaaft. Een aantal YouTubers waren afgelopen jaren werkelijk binnen 10 min. gepakt. Dan laat je het toch wel even de rest van de dag.

  5. #50
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Ik weet het niet. Wanneer een wet te belachelijk is voor woorden hebben wij de morele plicht om deze niet op te volgen. Het is te gek dat wij worden beperkt in onze doen en laten, zeker wanneer het iets is wat je niet als crimineel kan zien. 16 uur per jaar verkorten naar 8 uur per jaar. Pfff, wie heeft dit bedacht. En nu is er ook nog eens sprake van een lokaal verbod. Ik hou me nu wel aan de afsteektijden (met tegenzin) maar wanneer er een verbod komt in mijn gemeente ga ik mij hier echt niet aan houden. Ik zet een paar bakken neer, maak er een lange lont aan en laat ze achter elkaar afgaan. Moet niet nog achterlijker worden in dit landje. Dus, om terug te komen op de vraag.. ik denk dat het uiteindelijk averechts gaat werken ja, omdat er teveel wordt afgepakt.

  6. #51
    VWC-Lid heho's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2008
    Locatie
    Ommen
    Berichten
    3.218
    Thanks
    3.824
    3.226 waarderingen in 1.247 posts
    Ik moet zeggen dat hier in de stad het de hele dag los gaat met carbid.
    Ik zelf stook met mijn zoontje (6 jaar) ook wel overdag. Dan heb ik het over tollen, singleshots en kleine knallers. Buiten dat het tijdsbestek dat "het mag" al zo verrekte kort is, vind ik het ook wel praktisch om een beetje bij daglicht een begin te maken met de kleine man. Kan ik alles goed in de gaten houden en leert hij zo veilig mogelijk, vuurwerk afsteken.
    De buren doen hier absoluut niet moeilijk over, en ik denk ook niet dat er een agent hier moeilijk over zou doen.
    Of het daadwerkelijk geholpen heeft deze 18 uur regel, durf ik niet te zeggen. Heb het idee dat de dalende cijfers qua vuurwerkslachtoffers zeker niet hier alleen aan te wijten is. Terug draaien zal alleen wel nooit meer gebeuren ben ik bang ....

  7. #52
    VWC-Lid Jantjebeton1981's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 december 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.088
    Thanks
    814
    856 waarderingen in 385 posts
    tja wat is averechts, denk niet dat iemand zoiets heeft van uhhhh het mag niet om 10:00 dan doe ik het maar extra. Het punt blijft gewoon het is niet en zal ook nooit te handhaven zijn. Ik zelf ben sowieso meer van de sier en ja dat steek je niet met daglicht af. Ik vind het gewoon sneu voor de wat jongere kinderen.

  8. #53
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.985
    5.191 waarderingen in 2.008 posts
    Waardeloze maatregel. Daar heb ik nooit iets van begrepen.
    December Will Be Magic Again!!

  9. #54
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Net als in het echte leven waar vaak de bedoelde wordt geraakt door de aanpak van een ander is ook hier van toepassing.de bedoelde was de vandaal/vroegstoker en degene die gepakt is was de vader die met zijn kind aan het stoken was/is.en dus wordt de 1800regel masaal genegeerd.

  10. #55
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    Net als in het echte leven waar vaak de bedoelde wordt geraakt door de aanpak van een ander is ook hier van toepassing.de bedoelde was de vandaal/vroegstoker en degene die gepakt is was de vader die met zijn kind aan het stoken was/is.en dus wordt de 1800regel masaal genegeerd.
    Inderdaad, de enige die gepakt moet worden is degene die sloopt met vuurwerk of illegaal vuurwerk (zwaarder dan nitraten) midden in een woonwijk gaat afsteken. Ik vind er persoonlijk niks mis mee als mensen grote knallers afsteken, als dat op de goede manier gebeurd in ieder geval, maar doe dat wel aan de rand van je woonplaats of in het buitengebied. Echter moet de rest wel kunnen, ook overdag.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  11. Deze 3 gebruikers waarderen RandomDaniel voor het bericht:


  12. #56
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Heb niet het idee dat die regel averechts gewerkt heeft.
    Dat zou betekenen dat er méér overlast zou zijn, volgens mij is dat niet zo.
    Wel is het eeuwig zonde dat de 'overdag-stoken-traditie' om zeep geholpen is... al hebben ze er in onze stad behoorlijk schijt aan. Wordt nog aardig gestookt overdag, maar wel iets minder dan vroegah.
    Daarnaast is carbid wel gewoon toegestaan en gaat dat de hele dag door. En hard ook. Ik vraag me dan af, wat maken die rotjes e.a. overdag dan nog uit...

    Sowieso vraag ik me af, nu met die vuurwerkvrije zones, waarom zet men die tijd niet weer terug naar 10:00 uur? Desnoods 12:00 uur ofzo voor mijn part.
    Nu krijg je, volgens de letter van de wet, dat iedereen z'n vuurwerk opspaart tot 18:00 inclusief de jeugd. Dus sturen we de kids in het donker pas naar buiten met vuurwerk... als veiligheid dan toch voorop staat, dan heb je dat toch liever bij daglicht lijkt me.
    Aanpassen van de tijden ging met name om de overlast als ik me goed herinner, bijvoorbeeld voor winkelend publiek. Nou... maak daar een vuurwerkvrije zone van, klaar ben je. Kan die tijd ook wel weer terug!

  13. Deze 10 gebruikers waarderen leo303 voor het bericht:


  14. #57
    VWC-Lid vuurwerkpro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 augustus 2007
    Berichten
    902
    Thanks
    35
    603 waarderingen in 302 posts
    Ik denk dat het precies doet wat men wil. Het ligt er wel aan waar je woont maar dat is met alles zo. Iedereen valt over handhaving en daar heeft iedereen ook gelijk in dat niet te handhaven valt. Maar heeft men er ook wel eens aan gedacht of ze het wel willen handhaven. Het is natuurlijk debiel om een wet te maken en daar vervolgens geen reet mee te doen, dat begrijp ik ook wel!

    Als jij om 10 uur vuurwerk staat te stoken en er komt een ijverige agent aan dan zal die je ongetwijfeld op de bon slingeren. Het is de wet tenslotte.

    Je mag 50 rijden op straat maar dat betekend daarom niet dat er heel de dag een agent staat te controleren. Ziet die het ga je op de bon zo simpel werkt het. Ondanks dat men er niet de hele dag op controleert houd het meerendeel van de mensen zich wel aan die 50km.

    Als door het verbod 40% van de mensen die vroeger om 10 uur op straat stonden binnen blijven tot 18:00 dan hebben ze zonder handhaving toch de overlast met 40% terug gedrongen. Een succes dus! Wat het percentage is weet ik neit maar ik hoef niemand te vertellen dan elke % voor de mensen die tegen vuurwerk zijn winst is.
    365 days a year pyromaniac

  15. #58
    VWC-Lid crazypyronl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 oktober 2018
    Berichten
    38
    Thanks
    82
    43 waarderingen in 14 posts
    Zeker waar, je mag nu pas legaal om 18:00 uur afsteken, dus begin ik nog eerder als 10:00 uur omdat het toch niet mag. Ben ook een puber dus adrenaline kan geen kwaad :P

  16. Deze gebruiker waardeert crazypyronl voor het bericht:


  17. #59
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2010
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    101
    Thanks
    100
    72 waarderingen in 29 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door crazypyronl Bekijk bericht
    Zeker waar, je mag nu pas legaal om 18:00 uur afsteken, dus begin ik nog eerder als 10:00 uur omdat het toch niet mag. Ben ook een puber dus adrenaline kan geen kwaad :P
    Idd een puber antwoord . Begrijp me niet verkeerd maar jij hebt vast geen kleine kinderen(baby),een bekende van je die ernstig ziek thuis op bed ligt of ouderen die als de dood zijn Deze groep mensen zit echt niet te wachten op knallen,fuiters enz.om 10 uur in de ochtend of vroeger. Even voor de duidelijkheid ik heb er GEEN !!! probleem mee .Maar ik houdt zeker wel rekening met deze groep . Mijn zoon is 14 en dus ook puber nou geloof me deze jongen gaat de deur niet uit met vuurwerk ...Ja om 18 uur zoveel hij wil en natuurlijk wordt er tussendoor wel wat afgestoken. Het is tenslotte maar 1 x in het jaar oud en nieuw . Maar om 10 uur in de ochtend, dat is net effe te vroeg voor de meeste.

  18. #60
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jord1975 Bekijk bericht
    Idd een puber antwoord . Begrijp me niet verkeerd maar jij hebt vast geen kleine kinderen(baby),een bekende van je die ernstig ziek thuis op bed ligt of ouderen die als de dood zijn Deze groep mensen zit echt niet te wachten op knallen,fuiters enz.om 10 uur in de ochtend of vroeger. Even voor de duidelijkheid ik heb er GEEN !!! probleem mee .Maar ik houdt zeker wel rekening met deze groep . Mijn zoon is 14 en dus ook puber nou geloof me deze jongen gaat de deur niet uit met vuurwerk ...Ja om 18 uur zoveel hij wil en natuurlijk wordt er tussendoor wel wat afgestoken. Het is tenslotte maar 1 x in het jaar oud en nieuw . Maar om 10 uur in de ochtend, dat is net effe te vroeg voor de meeste.
    Hmm.. beetje rare reactie (niet alles) zeker wat betreft dat 10 uur in de ochtend veel te vroeg is, terwijl wij eerder wel vanaf 10 uur mochten afsteken.. Ik neem aan dat jij toen toch ook gewoon om 10 uur afstak? Waarom zou je je mening nu dan veranderen en dat het parallel lijkt te lopen met de wetgeving?

  19. Deze 3 gebruikers waarderen Grizmo Raizor voor het bericht:


Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •