Banner GBV-WECO - Categorie1.nl
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 73
  1. #31
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 december 2012
    Berichten
    136
    Thanks
    186
    30 waarderingen in 24 posts
    Ik ben het niet met je stelling eens er is juist minder overlast dit komt zeker ook doordat de politie de grote handelssites voor het verhandelen van illegaal vuurwerk plat heeft gelegd. Vorig jaar hoorde ik velen malen meer harde dreunen dan dit jaar. Dus die jongens die opzoek gaan naar illegaal vuurwerk volgens jou kunnen lekker lang zoeken en zullen in ieder geval niet veel vinden online.

    Zoals hierboven vermeld heb ik ook het idee dat er veel meer mensen gaan voor siervuurwerk dit veroorzaakt veel minder overlast.

  2. #32
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Het lijkt er hier op dat niemand weet dat je vanaf 18.00 mag stoken ipv 10.00. Het gaat hier de hele dag compleet los, jeugd loopt in groepen rond met tassen vol vuurwerk, carbid gaat als een gek te keer en er worden hele dag door cake´s en pijlen gestookt. Ik zelf merk dus niet veel van de nieuwe regel bij andere mensen. Zelf steek ik op cat 1 vuurwerk niets af.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  3. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  4. #33
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2010
    Berichten
    1.827
    Thanks
    1.055
    1.212 waarderingen in 619 posts
    Hier is het de dagen ervoor wel een stuk rustiger, waar het vroeger 3 dagen knallen was is dit nu nog maar de laatste dag. Maar ben het met Omepje eens dat ze zich weinig van de 18:00 regel aantrekken. Dus gewoon terug naar 10.00 lol:P

  5. #34
    VWC-Lid moesten's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 september 2013
    Berichten
    696
    Thanks
    402
    593 waarderingen in 200 posts
    Ik woon buitenaf en had de hele vriendengroep uitgenodigd om samen vuurwerk en carbid te gaat schieten. (vanaf een uurtje of 10 smorgens). Twas een gekkehuis overal carbid knallen en vuurwerk. Maar schijnbaar hadden de buren lopen klagen overigens andere jaren nog nooit last van gehad. Dus vroeg in de middag hadden we politie op de dam staan aardige gasten die niet zo nauw kijken, we mochten doorgaan met het vuurwerk en moesten stoppen met het carbid oftewel we hadden gewoon toestemming om vuurwerk af te steken voor 18:00. En elke melding die ze nog binnen kregen werd direct geannuleerd.

  6. #35
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2010
    Berichten
    1.827
    Thanks
    1.055
    1.212 waarderingen in 619 posts
    Hier waren de buurjongens ook aangehouden, maar kregen alleen een waarschuwing om niet daar in de buurt te stoken en het vuurwerk mochten ze houden

  7. #36
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 december 2012
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    244
    Thanks
    199
    195 waarderingen in 112 posts
    in mijn beleving heeft de 18.00 regel geholpen en is het overdag inderdaad rustiger maar zeker niet helemaal stil.

    Persoonlijk vind ik het een uitstekende regel ook al weet dat ik 15 jaar geleden als tiener hier minder begrip voor zou hebben gehad.

    Als we onze vuurwerk traditie zolang als mogelijk in ere willen houden zullen we hoe dan ook water bij de wijn moeten doen.
    Mensen met honden (heb er zelf ook een) moeten overdag gewoon hun viervoeter uit kunnen laten zonder het geknal, als je enigzins logisch plant en zorgt dat je voor 18.00 je hond goed uitgelaten hebt kun je de rest van de avond prima zonder wandeling toe. Misschien een klein loopje naar de boom om 23.00 of 02 30. Ook voor de mensen die bang zijn voor vuurwerk moet het prima plannen zijn om voor 18.00 je dingen als boodschappen te doen etc.

    Laten we ons allemaal asjeblieft een beetje blijven gedragen en stop asjeblieft met die cobra's en lawinepijlen, als er een verbod gaat komen zal die troep er een flink aandeel in hebben! en even heel eerlijk, met de jaarwisseling in Almere geweest waar onder anderen veel 3inch titanium salutes op de grond werden geflikkerd en je zet je zelf ontzettend voor lul... ja dat heb ik gezegd en zal ik niet terug nemen ook!

  8. #37
    VWC-Lid Nuevitas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 december 2008
    Locatie
    Breda
    Berichten
    177
    Thanks
    67
    61 waarderingen in 32 posts
    Ben het er niet mee eens, nu hebben mensen nog het gevoel dat ze de straat op kunnen om hun honden uit te laten en savonds lekker op de bank te chillen. Ondertussen kan men dan in de avond hun vuurwerk afsteken zonder dat iemand er direct last van heeft.
    Wanneer de 10uur regel van pas komt, is dat gevoel van veiligheid weg, ouderen kunnen zich opgejaagd voelen smiddags! Het ligt niet aan de tijd, het ligt aan het illegale vuurwerk. Anders kun je net zo goed zeggen: kap maar met het nieuwjaarsfeest, teveel illegaal vuurwerk in omloop.
    Dat is toch ook van de zotte? Vroeger liep ik nog smiddags rond om vuurwerk af te steken, die tijd is voorbij voor mij, wel steek ik graag voor de deur om 18:00 wat potten af als tijdverdrijf! 00:00 is natuurlijk het echte werk.

  9. #38
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    Tja mijn wijk is het hartstikke rustig geweest tot 18.00 en zal ik het ook niet in mijn hersens halen om toch voor die tijd op te gaan stoken .
    Maar als ik in de wijde omtrek kijk is er eigenlijk helemaal niks verandert .
    Mijn moeder zag op ons winkelcentrum twee agenten samen een oliebol eten .
    Even later klonk er een enorme klap en de agenten deden er totaal niks aan .
    Ik denk dat dit hele 18.00 verhaal gewoon niks anders dan symbool politiek is .
    Het word niet gehandhaafd en zal ik niet te handhaven zijn .
    Wat mij betreft gewoon afschaffen .
    Als men van de overlast af wil zal men beter moeten gaan overleggen met de politie korpsen
    Want zoals het nu gaat heeft het totaal geen zin gehad .
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  10. #39
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Hier was er alleen verschil te merken bij de winkels eerst liepen ze voor de winkel al te stoken tussen het winkelend publiek maar in de wijk was het als vanouds.

  11. #40
    VWC-Lid Arahon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2014
    Berichten
    1.005
    Thanks
    107
    727 waarderingen in 345 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nuevitas Bekijk bericht
    Ben het er niet mee eens, nu hebben mensen nog het gevoel dat ze de straat op kunnen om hun honden uit te laten en savonds lekker op de bank te chillen. Ondertussen kan men dan in de avond hun vuurwerk afsteken zonder dat iemand er direct last van heeft.
    Wanneer de 10uur regel van pas komt, is dat gevoel van veiligheid weg, ouderen kunnen zich opgejaagd voelen smiddags! Het ligt niet aan de tijd, het ligt aan het illegale vuurwerk. Anders kun je net zo goed zeggen: kap maar met het nieuwjaarsfeest, teveel illegaal vuurwerk in omloop.
    Dat is toch ook van de zotte? Vroeger liep ik nog smiddags rond om vuurwerk af te steken, die tijd is voorbij voor mij, wel steek ik graag voor de deur om 18:00 wat potten af als tijdverdrijf! 00:00 is natuurlijk het echte werk.
    Nogmaals, het 'averechts' heeft geen betrekking op oudjaarsdag, maar op overlast op andere dagen.

  12. #41
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Berichten
    293
    Thanks
    438
    189 waarderingen in 97 posts
    Heb hier overdag de 31ste genoeg jongeren zien struinen en agenten in burger met gehuurde busjes die samen kat en muis aan het spelen waren.

    En ook de dagen ervoor en erna genoeg gehoord en gezien.

  13. #42
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 september 2007
    Locatie
    Berkum
    Berichten
    666
    Thanks
    299
    205 waarderingen in 145 posts
    Ik ben het niet met je eens.. hier wordt minder geknald dat voorheen, wel is het zo dat de jeugd met name een kat en muis spel speelt met de politie door zoveel mogelijk te blijven bewegen en te stoken. Dus stiller ja, maar helemaal stil, nee.

  14. #43
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Hier werd vollop gestookt. Vanaf 10:00 al. Veel mensen vinden het totaal niet erg en lopen met een glimlach langs
    Jammer dat de media alles verpest.
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  15. Deze gebruiker waardeert dikkeeric voor het bericht:


  16. #44
    VWC-Lid Arahon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2014
    Berichten
    1.005
    Thanks
    107
    727 waarderingen in 345 posts
    zucht, volgens mij leest vrijwel niemand de eerste post

  17. #45
    VWC-Lid PyroLunatic010's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Berichten
    88
    Thanks
    24
    98 waarderingen in 38 posts
    Ook hier in de maasstad hebben ze lak aan de 18:00 regel gehad puur omdat het gewoon niet te handhaven is. Heb onze grote vrienden totaal niet gezien overigens zelfde geldt voor de wespenpakkies die hier op de fiets door de wijk fietste en na elke dreun een appie kregen en binnen 10 min op de plek arriveerde. Dus ook die knalsensoren zijn voor mij doen weer een flop dit jaar! Verder moet ik zeggen dat t tussen 10 en 15:00 redelijk rustig was op enkel doffe klappers na en na 15:30 was iedereen wakker en brak aleppo 2.0 los. Er is wel minder gesloopt heb ik gemerkt en dat is natuurlijk erg goed!

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •