Banner GBV-WECO - Wecovuurwerk.nl
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 73
  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 september 2012
    Berichten
    22
    Thanks
    117
    65 waarderingen in 6 posts
    Knallen hoor je hier regelmatig in de verte in de maand december, overdag op de 31e is het vrijwel stil. Ik denk dat de meeste mensen toch die vroege knallen als overlast ervaren, pas vanaf 18:00 heeft wel een hoop sfeer weggehaald IMO. Op zich vind ik 10:00 ook wel vroeg hoor, vanaf 14:00 tot 02:00 zou perfect zijn denk ik (precies 12 uur afsteektijd).

  2. #17
    VWC-Lid remcus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 augustus 2009
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    496
    Thanks
    152
    415 waarderingen in 208 posts
    Dan moeten jullie allemaal hier komen wonen, want op dit monent hoor de carbidknallen op 10min afstand en de rest van de buurt doet lekker mee lijkt het wel, hoor al veel zooi van rotjes/thunderkings tot groot spul en rond de middag doe ik lekker mee

  3. #18
    VWC-Lid Arahon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2014
    Berichten
    1.005
    Thanks
    107
    727 waarderingen in 345 posts
    Voor de duidelijkheid, 31 december is het ook hier absoluut rustiger. Af en toe een knalletje, maar zeker geen 'overlast'. Met averechts bedoel ik vooral dat er nu veel meer vuurwerk buiten 31 december om wordt afgestoken. Zoals Sweet Laker zegt, de vroegere overdag knallers zijn hun grenzen aan het verleggen. Zeker in mijn gemeente waar de afgelopen 3-4 maanden geen dag/nacht zonder knal is voorbij gegaan. Maar niet alleen knal vuurwerk, met zeer grote regelmaat hoor je ook cakes afgaan. Dat was een paar jaar geleden werkelijk nooit.

  4. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 november 2008
    Berichten
    3.911
    Thanks
    6.391
    2.222 waarderingen in 1.116 posts
    Hier hoor je elke 20sec een knal sinds 29dec dus het is niet rustiger maar drukker geworden.
    Iedereen telkens even een singleshot ofzo proberen.
    Dat spul moet op dus er moet meer doorheen worden geramt ipv een uur afsteken en dan een pauze nemen.

  5. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Westland
    Berichten
    1.511
    Thanks
    1.804
    622 waarderingen in 323 posts
    Hier knallen ze al sinds 9uur vanmorgen

  6. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 september 2009
    Locatie
    jailhouse rock
    Berichten
    501
    Thanks
    1.357
    466 waarderingen in 183 posts
    In mijn woonplaats zijn ze al lekker bezig.
    Vind het prima zo laat die kinderen toch lekker knallen, nu het nog licht is.
    Zolang ze maar niets slopen.

    Ps politie rijdt een rondje maar die vinden het ook best volgens mij.
    VEILIGHEID EERST

  7. #22
    VWC-Lid Arahon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2014
    Berichten
    1.005
    Thanks
    107
    727 waarderingen in 345 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hutter Bekijk bericht
    In mijn woonplaats zijn ze al lekker bezig.
    Vind het prima zo laat die kinderen toch lekker knallen, nu het nog licht is.
    Zolang ze maar niets slopen.

    Ps politie rijdt een rondje maar die vinden het ook best volgens mij.
    Zo zou het ook moeten zijn. Wanneer er geen groots overlast/vandalisme is, gewoon lekker laten knallen.

  8. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 november 2010
    Berichten
    240
    Thanks
    115
    126 waarderingen in 61 posts
    Hier al twee dagen volop geknal, het lijkt dit jaar wel veel meer dan voorgaande jaren, die regel werkt mijns inziens averechts.

  9. #24
    VWC-Lid Thunder Kingss's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 november 2010
    Berichten
    93
    Thanks
    41
    104 waarderingen in 17 posts
    Hier in de buurt rijdt inmiddels een politieauto in burger rond, heeft vader van kinderen die met wat rotjes aan het klooien waren bekeurd. Eerste keer sinds die nieuwe regel dat de politie er hier daadwerkelijk tegen optreedt. Ik vind het persoonlijk behoorlijk flauw...

  10. #25
    VWC-Lid emieloss's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Berichten
    1.986
    Thanks
    5.491
    1.722 waarderingen in 787 posts
    Hier wordt bijna net zo veel geknalt als voor de regel in ging. Carbit schieten wordt alleen maar gekker

  11. #26
    VWC-Lid Bjarne0406's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2014
    Locatie
    Landsmeer
    Berichten
    2.510
    Thanks
    201
    701 waarderingen in 330 posts
    Politie rijdt hier continue rond, maar doet er niet heel veel aan. Opzich ook wel prima. Denk niet dat de regel echt effect heeft gehad.

  12. #27
    VWC-Lid RickGAE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2013
    Berichten
    3.498
    Thanks
    2.548
    1.540 waarderingen in 802 posts
    Heb nog geen politieauto gezien en zelf ook al een klein beetje gestookt
    Heb wel het idee dat er minder gestookt word.

  13. #28
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Berichten
    2.347
    Thanks
    1.165
    1.193 waarderingen in 545 posts
    Ik merk dat het hier wel rustiger is geworden. Minder zware knallers en ik merk dat cat1 toch wel veel wordt gestookt hier. Ik denk dat we nu juist moeten verkomen dat de regels nog verder worden aangescherpt.

  14. #29
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 december 2008
    Berichten
    380
    Thanks
    272
    124 waarderingen in 47 posts
    Hier is het juist precies andersom. Ik weet nog toen ik in de pubertijd zat, dan kon ik serieus gewoon heel de avond uit het zolderraam hangen op 30 december en je zag werkelijk overal de cakes en pijlen de lucht in gaan. rond etenstijd was het ff rustig en daarna gingen ze gewoon weer verder.

    Als ik dat vergelijk met nu dan word er de 30e vrijwel niets afgestoken. ja heel sporadisch eens een harde knal ergens in de verte.

    ook op de 31e is er een hoop veranderd, zo gingen er vroeger hele groepen jongeren samen de straat op om met ze alle te stoken. Ik kwam zelf altijd pas binnen als ik moest bijvullen daarna gelijk weer door! nu heb ik maar 1x een paar gasten voorbij zien komen die wat wegstookte. Na 6 uur savonds zie je dan wel wat mooier siervuurwerk de lucht in gaan (want tjah die 500 grammers had je vroeger niet)

    Om 0:00 is er ook wel wat veranderd vind ik. vroeger gingen altijd links en rechts 100.000klappers af en lag bijna in elke straat wel ergens een rode loper. was net oorlog zoveel knallen hoorde je gaan. tegenwoordig gaat iedereen voor siervuurwerk wat de laatste jaren echt met sprongen vooruit is gegaan in kwaliteit (denk maar aan al die cakeboxen) het illegale spul is wel wat harder geworden lijkt wel maar hier word er wel duidelijk minder vernield als vroeger. dit jaar nog helemaal geen vernielingen tegen gekomen trouwens!

    Opzich vind ik het wel een goede ontwikkeling, ik vind het jammer voor de jeugd van nu, want het blijft je toch wel bij die dagen stoken overdag, heksenkringen maken met ze alle enzo. maja volgensmij heeft het verbod op babypijltjes en Romeinse kaarsen er wel toe geleid dat er minder slachtoffers zijn.
    En dat het sier als maar mooier word juich ik alleen maar toe! Ik vind persoonlijk de meeste Nederlandse Cakeboxen al beter als wat je bijvoorbeeld in Belgie of Duitsland kan halen. Enige wat ik krom vind is dat je dan wel gelijk weer met die 25kg regeling zit.

    Naja ken zo nog uren schrijven maar dan word het wel weer erg langdradig haha, just my 2 cents!

  15. Deze gebruiker waardeert GTRulez voor het bericht:


  16. #30
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.887 waarderingen in 966 posts
    Hier handhaafde de politie gewoon niet.

Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •