Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 28 van 28
  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 oktober 2009
    Berichten
    607
    Thanks
    108
    444 waarderingen in 206 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door k0enn Bekijk bericht
    een anonieme tip met een vermoeden dat er ergens teveel of illegaal vuurwerk ligt heeft hoge prioriteit dus word er heel snel een huiszoekings bevel afgegeven.
    Heb het vorig jaar zelf mee gemaakt!
    Dat aanvraag proces is 1 min werk voor hun.. zo op papier gezet. stelt niks voor.
    Bovenstaande klopt! Bij mij thuis een inval gehad, terwijl ik niets thuis had liggen of had gehad!
    Was een anonieme tip van een "vijand" uit het verleden

  2. #17
    VWC-Lid pyro_11's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 september 2010
    Berichten
    362
    Thanks
    2
    116 waarderingen in 56 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TBM09 Bekijk bericht
    Bovenstaande klopt! Bij mij thuis een inval gehad, terwijl ik niets thuis had liggen of had gehad!
    Was een anonieme tip van een "vijand" uit het verleden

    Nou ik weet toch wel wat er zou gebeuren als iemand mij zo verlinkt!
    Die het hele leven last van me
    Vind dat zo triest voor woorden je buren ofso je naaien
    Maar ondertussen wel mooi meegenieten van het vuurwerk om 00:00

  3. #18
    VWC-Lid Killuminati's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2014
    Berichten
    310
    Thanks
    101
    243 waarderingen in 94 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door k0enn Bekijk bericht
    een anonieme tip met een vermoeden dat er ergens teveel of illegaal vuurwerk ligt heeft hoge prioriteit dus word er heel snel een huiszoekings bevel afgegeven.
    Heb het vorig jaar zelf mee gemaakt!
    Dat aanvraag proces is 1 min werk voor hun.. zo op papier gezet. stelt niks voor.
    Nou, er zijn toch een hoop voorwaarden waaraan zij moeten voldoen: http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthr...132#post282132

    Het kan niet zo zijn dat een hulpofficier fftjes zegt, hey jongens gu moar naar binnuh! Kan niet. We leven in een rechtsstaat en ook burgers hebben rechten.

  4. #19
    VWC-Lid AlmeloZuid1991's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2009
    Berichten
    165
    Thanks
    224
    242 waarderingen in 82 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TBM09 Bekijk bericht
    Bovenstaande klopt! Bij mij thuis een inval gehad, terwijl ik niets thuis had liggen of had gehad!
    Was een anonieme tip van een "vijand" uit het verleden
    Sorry dat ik het zeg maar ik vind bovenstaande moeilijk te geloven.
    Dit zou mamelijk betekenen dat iedere oetlul voor de grap een anonieme vuurwerktip kan doen bij diegene die hij/zij niet mag en de politie daar dan binnen dient te vallen.

    Dit is een ernstige vorm van privacyschending, Privacy staat als grondwet boven dergelijke meldingen en dit recht zou alleen bij hoge uitzondering mogen worden geschonden.bijvoorbeeld bewijs (online fotos) of heterdaad.

    Ik vermoed dus dat er meer aan de hand was dan een melding en anders zou ik iedereen aanraden een proces te beginnen want dan kan je een flinke vergoeding binnenharken.

    Overigens denk ik ook dat wanneer je gepakt wordt door een huiszoeking met bevel dit zal vallen onder een procesfout en dat de aanklacht zal komen te vervallen ivm een onterecht vrijgegeven huiszoekingsbevel. (Tenzij je ze natuurlijk zonder bevel gewoon binnen laat).

    De mens heeft rechten, ook in het geval van vuurwerk.
    Vuurwerk is vuurwerk

  5. Deze 2 gebruikers waarderen AlmeloZuid1991 voor het bericht:


  6. #20
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Gevalletje kliklijn en ze hebben rede genoeg. Zo heb ik een inval gehad voor een wietkwekerij omdat mijn stroom verbruik hoger als normaal was. Tja had toen 24/7 diverse servers aanstaan. Dus alleen al.stroom verbruik was rede genoeg voor huiszoeking en een swat team om de hoek en heli in de lucht.
    Gerwin

  7. #21
    VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.215
    Thanks
    1.055
    1.403 waarderingen in 505 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Killuminati Bekijk bericht
    Zo een aanvraagproces verloopt meestal traag. De officier van justitie gaat niet al zijn werk opzij leggen vanwege een vermoedelijke opslag van vuurwerk. Denk dat een spoedaanvraag alleen gedaan kan worden bij ernstige gevallen zoals terrorisme etc.
    Pas op, vergis je hier niet in man. Dat papiertje hebben ze met 20 minuten geregeld. Een hulpofficier mag deze al vrij geven. Nederland is een van de weinige landen in Europa waar de opsporingsdiensten in feite zichzelf toestemming kunnen geven om bij jou naar binnen te mogen. Twee jaar geleden heeft de Nederlandse staat vanwege dit feit nog op haar flikker gehad van de EU, echter is er tot heden nog niets veranderd.

    Het probleem is dat vuurwerk word gezien als een grote dreiging. Onze opsporingsdiensten overdrijven de gevaren van vuurwerk enorm en kunnen zo door een simpele foto al toestemming krijgen om bij jou binnen te komen.

    Er zijn zelfs gevallen bekend van mensen die niet thuis waren op het moment dat de politie langs kwam waarbij ze toen de voordeur geforceerd hebben en het huis doorzocht hebben.

    Ik baal er enorm van en ik vind het erg jammer waar we naartoe gaan in ons land. Vroeger stonden er op AVP foto's van kartonnen shells en 100shots blokken, vandaag alleen al zijn er drie mensen van ons opgepakt die enkel legaal vuurwerk hadden.

    Ik raad iedereen aan om geen collectie fotos meer te plaatsen waarop duidelijk te zien is dat je meer dan 25kg hebt. Laat je oud&nieuw niet verzieken door een agent die een wit voetje wilt halen bij z'n baas en ziet dat jij meer dan 25kg hebt staan.
    When you stand for nothing, you fall for anything.

  8. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 augustus 2011
    Berichten
    977
    Thanks
    468
    722 waarderingen in 305 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Ghost- Bekijk bericht
    vandaag alleen al zijn er drie mensen van ons opgepakt die enkel legaal vuurwerk hadden.
    Meen je dat nou?
    Is dit elders op het forum ook besproken?
    Zou wel eens willen weten hoe dit in zen werk gaat.
    Staan ze te spioneren aan de winkel tijdens het inladen?
    Pikken ze lukraak wagens eruit of hoe gaat dat?

  9. #23
    VWC-Lid dahustla's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 juni 2008
    Locatie
    Noord-Limburg
    Berichten
    471
    Thanks
    84
    373 waarderingen in 132 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Ghost- Bekijk bericht
    Pas op, vergis je hier niet in man. Dat papiertje hebben ze met 20 minuten geregeld. Een hulpofficier mag deze al vrij geven. Nederland is een van de weinige landen in Europa waar de opsporingsdiensten in feite zichzelf toestemming kunnen geven om bij jou naar binnen te mogen. Twee jaar geleden heeft de Nederlandse staat vanwege dit feit nog op haar flikker gehad van de EU, echter is er tot heden nog niets veranderd.

    Het probleem is dat vuurwerk word gezien als een grote dreiging. Onze opsporingsdiensten overdrijven de gevaren van vuurwerk enorm en kunnen zo door een simpele foto al toestemming krijgen om bij jou binnen te komen.

    Er zijn zelfs gevallen bekend van mensen die niet thuis waren op het moment dat de politie langs kwam waarbij ze toen de voordeur geforceerd hebben en het huis doorzocht hebben.

    Ik baal er enorm van en ik vind het erg jammer waar we naartoe gaan in ons land. Vroeger stonden er op AVP foto's van kartonnen shells en 100shots blokken, vandaag alleen al zijn er drie mensen van ons opgepakt die enkel legaal vuurwerk hadden.

    Ik raad iedereen aan om geen collectie fotos meer te plaatsen waarop duidelijk te zien is dat je meer dan 25kg hebt. Laat je oud&nieuw niet verzieken door een agent die een wit voetje wilt halen bij z'n baas en ziet dat jij meer dan 25kg hebt staan.
    Dat roep ik ook! Kom jongens, denk na! En doe niet zo stoer allemaal!

  10. #24
    VWC-Lid mark dalton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 september 2016
    Berichten
    381
    Thanks
    589
    527 waarderingen in 179 posts
    Ik had vorigjaar 8 man politie over de vloer melding via meldmisdaad anoniem ?? Beetje vaag maar melding over illegaal vuurwerk had denk plus/min 70 kg uit Duitsland in de schuur staan. Stonde te kijken jaja ziet er oké uit is dit alles ?? Ja. Nou oké dan gaan we weer vaag of niet

  11. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 december 2012
    Berichten
    136
    Thanks
    186
    30 waarderingen in 24 posts
    Wel lef als je dan volgende jaar weer illegale blokken afsteekt

  12. #26
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark dalton Bekijk bericht
    Ik had vorigjaar 8 man politie over de vloer melding via meldmisdaad anoniem ?? Beetje vaag maar melding over illegaal vuurwerk had denk plus/min 70 kg uit Duitsland in de schuur staan. Stonde te kijken jaja ziet er oké uit is dit alles ?? Ja. Nou oké dan gaan we weer vaag of niet
    waarschijnlijk een gefrustreerde buurman of iemand uit je straat die jou had zien sjouwen met dozen

  13. #27
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 oktober 2009
    Berichten
    607
    Thanks
    108
    444 waarderingen in 206 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AlmeloZuid1991 Bekijk bericht
    Sorry dat ik het zeg maar ik vind bovenstaande moeilijk te geloven.
    Dit zou mamelijk betekenen dat iedere oetlul voor de grap een anonieme vuurwerktip kan doen bij diegene die hij/zij niet mag en de politie daar dan binnen dient te vallen.

    Dit is een ernstige vorm van privacyschending, Privacy staat als grondwet boven dergelijke meldingen en dit recht zou alleen bij hoge uitzondering mogen worden geschonden.bijvoorbeeld bewijs (online fotos) of heterdaad.

    Ik vermoed dus dat er meer aan de hand was dan een melding en anders zou ik iedereen aanraden een proces te beginnen want dan kan je een flinke vergoeding binnenharken.

    Overigens denk ik ook dat wanneer je gepakt wordt door een huiszoeking met bevel dit zal vallen onder een procesfout en dat de aanklacht zal komen te vervallen ivm een onterecht vrijgegeven huiszoekingsbevel. (Tenzij je ze natuurlijk zonder bevel gewoon binnen laat).

    De mens heeft rechten, ook in het geval van vuurwerk.
    Waarom zal ik het verzinnen?

  14. #28
    VWC-Lid nismo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 oktober 2005
    Berichten
    730
    Thanks
    238
    980 waarderingen in 373 posts
    Ik snap dat een vuurwerk liefhebber niet zit te wachten op bezoek van politie maar aan de andere kant het is wel hun werk, ook al vinden wij dat ze boeven moeten gaan vangen en er belangrijke dingen zijn dan mensen lastig vallen die meer dan 25 kilo vuurwerk in huis hebben.

    Wij kijken van een andere kant naar dit dan de politie en wij weten ook niet wat de melding is geweest, een op de zoveel meldingen zit die buurman met een paar karton shell's en cobra's en dan vinden de meeste het geen probleem dat die opgepakt word.

    Over het geen ik lees dat het lang duurt voordat ze binnen mogen komen? als je twee minuten lang vind klopt het. Een belletje is genoeg om toestemming te krijgen tot binnentreding de rest word achteraf wel geregeld mocht je niks hebben, heb je wel wat vervalt dat want dan heb je andere problemen.
    Wel moeten ze een gegronde reden hebben (aanwijzing) dat er een overtreding is anders krijgen ze geen toestemming.

    Dus een collectie foto hoeft niet gelijk reden te zijn dat ze toestemming krijgen tot huiszoeking het is maar net hoe je het formuleert. Zet er neer dat het jou collectie 2016 is dan ben je niet slim bezig, maar zet je er neer dit is een mooie collectie vuurwerk zonder dat hij van jou is en geen jaar of waar het is dan kan de foto overal genomen zijn en misschien wel jaren geleden en hoeft het niet van jou te zijn, wij weten dan wel beter maar daar heeft de politie niks aan.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •