Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 28
  1. #1
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts

    Telegraaf: Vuurwerk liefhebbers lopen online tegen de lamp

    Is dit de krantenkop van morgen?

    Zie weer een hoop mooie foto's verschijnen van jullie collecties maar die gaan ook ver over de 25kg.

    Je maakt het zo wel erg makkelijk voor de politie het bewijs hebben ze al ze hoeven alleen een aan te kloppen om het op te halen .

    Begreep dat er al 1 lid gepakt is maar of dit door online gebeuren komt weet ik op dit moment nog niet.

    Wie trouwens denkt dat je online niet te traceren bent leeft nog in het jaren 1900 haha. Zelfs zonder iP kan elke hacker binnen 30 minuten al jouw gegevens aan elkaar koppelen om je echte naam en adres te achterhalen.

    Dus wees gewaarschuwd en pas op wat je online doet want niet alleen jij bent in overtreding maar ook de winkelier die meer dan 25 kilo uitleverd kan gezeik krijgen. Wat in verleden al eens is bewezen bij een dealer.

    Oja ik wil niet het schijnheilige boontje uithangen want heb zelf in verleden ook veeeeeeleeee malen meer dan de 25 kilo gehad haha.
    Gerwin

  2. Deze 13 gebruikers waarderen Gerwin voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    Mee eens hoor foto s en video's delen kan je het beste bewaren voor het na genieten .
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  4. #3
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Wat ze al niet verzinnen om maar weer eens een statement te hebben voor een verbod.
    Tis natuurlijk een stuk makkelijker dan met zo'n knaldetector.
    December Will Be Magic Again!!

  5. #4
    VWC-Lid pyro_11's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 september 2010
    Berichten
    362
    Thanks
    2
    116 waarderingen in 56 posts
    Ja maar beetje slimmerik gaat hier ook geen foto voor oud en nieuw erop zetten
    Das zelfde dat je al volop gaat afsteken ze je pakken ff kijkje thuis nemen en zien dat je meer dan 25 kg hebt...

  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2011
    Berichten
    1.618
    Thanks
    1.226
    668 waarderingen in 405 posts
    Inderdaad het is je volle verstand gebruiken. Al hebben misschien de mensen hier neit alles thuis liggen ? Het is natuurlijk ieder zijn eigen verantwoordelijkheid.

  7. #6
    VWC-Lid Killuminati's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2014
    Berichten
    310
    Thanks
    101
    243 waarderingen in 94 posts
    Volgens mij moet de woute eerst huiszoekingsbevel aanvragen bij de officier van justitie. De officier van justitie bekijkt de zaak en aan de hand van voldoende bewijs strekken ze pas een huiszoekingsbevel uit. En dit is geen uurtje werk en al helemaal niet als het om honderden mensen gaat.

    Weer zo n flauwekul actie allemaal. Ga toch criminelen opsporen man ipv normale burgers lastig te vallen omdat ze waarschijnlijk iets meer vuurwerk hebben dan wettelijk toegestaan is.

  8. #7
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Killuminati Bekijk bericht
    Volgens mij moet de woute eerst huiszoekingsbevel aanvragen bij de officier van justitie. De officier van justitie bekijkt de zaak en aan de hand van voldoende bewijs strekken ze pas een huiszoekingsbevel uit. En dit is geen uurtje werk en al helemaal niet als het om honderden mensen gaat.

    Weer zo n flauwekul actie allemaal. Ga toch criminelen opsporen man ipv normale burgers lastig te vallen omdat ze waarschijnlijk iets meer vuurwerk hebben dan wettelijk toegestaan is.
    Bij verdenking kunnen ze al voor je deur staan. Of je ze binnen laat is een ander. Laat je ze niet binnen dan zullen ze er werk van maken.

  9. #8
    VWC-Lid Killuminati's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2014
    Berichten
    310
    Thanks
    101
    243 waarderingen in 94 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Bekijk bericht
    Bij verdenking kunnen ze al voor je deur staan. Of je ze binnen laat is een ander. Laat je ze niet binnen dan zullen ze er werk van maken.
    Wat ga je mij nou vertellen, dat zij met geweld binnen mogen vallen? We leven niet in een of ander bananenrepubliek.

  10. #9
    VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.215
    Thanks
    1.055
    1.403 waarderingen in 505 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Killuminati Bekijk bericht
    Wat ga je mij nou vertellen, dat zij met geweld binnen mogen vallen? We leven niet in een of ander bananenrepubliek.
    Nee ik denk dat Ruben bedoeld, dat als ze zonder papiertje op komen dagen en jij weigert ze binnen te laten dat ze dan ineens een reden hebben om dat papiertje te krijgen en dan komen ze terug. Met een beetje pech gaan ze gewoon voor je huis wachten tot ze het bevel krijgen dus krijg je dan ook niet de kans om je spullen te verplaatsen.
    When you stand for nothing, you fall for anything.

  11. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    142
    Thanks
    302
    213 waarderingen in 49 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Ghost- Bekijk bericht
    Nee ik denk dat Ruben bedoeld, dat als ze zonder papiertje op komen dagen en jij weigert ze binnen te laten dat ze dan ineens een reden hebben om dat papiertje te krijgen en dan komen ze terug. Met een beetje pech gaan ze gewoon voor je huis wachten tot ze het bevel krijgen dus krijg je dan ook niet de kans om je spullen te verplaatsen.
    Ik denk inderdaad dat het zo werkt, maar op zichzelf is dat natuurlijk al dubieus: in theorie kun je dan bij iedereen aanbellen. Wie medewerking weigert wordt dan als verdacht bestempeld, en daar kun je dan een huiszoekingsbevel voor aanvragen. Voila, politiestaat. Ik vermoed dat het in de praktijk wel iets genuanceerder ligt, maar: alléén het weigeren agenten binnen te laten zou nooit reden genoeg moeten zijn voor een huiszoekingsbevel.

  12. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 oktober 2005
    Berichten
    1.039
    Thanks
    108
    346 waarderingen in 201 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Killuminati Bekijk bericht
    Wat ga je mij nou vertellen, dat zij met geweld binnen mogen vallen? We leven niet in een of ander bananenrepubliek.
    naja mag wel maar is huisvredebreuk je mag ze dan door diezelfde deur terug naar buiten schoppen

  13. #12
    VWC-Lid k0enn's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 oktober 2008
    Locatie
    Noord Holland.
    Berichten
    1.933
    Thanks
    1.204
    1.832 waarderingen in 707 posts
    Bij de meest geringe verdenking krijgen ze een bevel tot binnen treding van de officier van justitie van de des betreffende politie bureau, in geval van vuurwerk hoeft er maar enig vermoeden te zijn en het is voor elkaar.
    075 zaantjee

  14. #13
    VWC-Lid Killuminati's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2014
    Berichten
    310
    Thanks
    101
    243 waarderingen in 94 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Ghost- Bekijk bericht
    Nee ik denk dat Ruben bedoeld, dat als ze zonder papiertje op komen dagen en jij weigert ze binnen te laten dat ze dan ineens een reden hebben om dat papiertje te krijgen en dan komen ze terug. Met een beetje pech gaan ze gewoon voor je huis wachten tot ze het bevel krijgen dus krijg je dan ook niet de kans om je spullen te verplaatsen.
    Zo een aanvraagproces verloopt meestal traag. De officier van justitie gaat niet al zijn werk opzij leggen vanwege een vermoedelijke opslag van vuurwerk. Denk dat een spoedaanvraag alleen gedaan kan worden bij ernstige gevallen zoals terrorisme etc.

  15. #14
    VWC-Lid fompert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2016
    Locatie
    Westland
    Berichten
    1.973
    Thanks
    2.153
    2.986 waarderingen in 986 posts
    Ik zeg bedankt voor de tip Gerwin! Een beetje balen dat het enthousiasme van iedereen moet worden afgeremd, want het is schitterend om te zien wat iedereen heeft verzameld, maar je hebt helemaal gelijk. Beter even geduld hebben.
    Well, that depends...

  16. #15
    VWC-Lid k0enn's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 oktober 2008
    Locatie
    Noord Holland.
    Berichten
    1.933
    Thanks
    1.204
    1.832 waarderingen in 707 posts
    een anonieme tip met een vermoeden dat er ergens teveel of illegaal vuurwerk ligt heeft hoge prioriteit dus word er heel snel een huiszoekings bevel afgegeven.
    Heb het vorig jaar zelf mee gemaakt!
    Dat aanvraag proces is 1 min werk voor hun.. zo op papier gezet. stelt niks voor.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Killuminati Bekijk bericht
    Zo een aanvraagproces verloopt meestal traag. De officier van justitie gaat niet al zijn werk opzij leggen vanwege een vermoedelijke opslag van vuurwerk. Denk dat een spoedaanvraag alleen gedaan kan worden bij ernstige gevallen zoals terrorisme etc.
    075 zaantjee

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •