Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 61 t/m 66 van 66
  1. #61
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Berichten
    293
    Thanks
    438
    189 waarderingen in 97 posts
    Ik kan mij voorstellen dat het bericht tegen zere schenen aanschopt. En ik vermoed dat de meeste van ons weleens wat geknald hebben waarvan onze overheid zegt; "Dat mág niet; foei!" Of dat men denkt; "Ik ben geen verrader."

    Echter wordt er niet gevraagd om iemand te verlinken. Dat is een zaak voor justitie en degene die illegale waren aanbiedt en - al dan niet toevallig - tegen de lamp loopt. Moet ieder voor zich weten. Er wordt zowel legaal als illegaal verhandeld en het staat een ieder vrij om te doen en kopen wat hij (of zij ) wil.

    De vraag is alleen, zij het op zeer uitgebreide en directe manier, of men filmpjes van sloopgedrag met vuurwerk wil flaggen. En waarom; omdat de jeugd vaak online zit en youtube (en tegenwoordig ook instagram etc) als snelle kanalen gebruikt om informatie te vinden en content te delen.

    We laten met z'n allen iets na aan onze kinderen. De vraag is of wij een generatie willen die als voorbeeld slopen heeft of opbouwen.

    En ook dat moet ieder voor zich weten. De enige vraag is - aan degene die sloopgedrag ook liever niet ziet - om filmpjes te flaggen als hij of zij deze toevallig tegenkomt tijdens het voor en nagenieten.

    Daarmee verlink je niemand en ik denk dat het juist meehelpt aan het voorkomen van een verbod. Want filmpjes van mensen die genieten van vuurwerk laten een ander gevoel achter dan filmpjes waarbij mensen de boel slopen. Of we nou willen of niet. Laat dan in ieder geval een positief gevoel achter bij mensen.
    En mocht je illegaal stoken, een shell op de grond afsteken etc, deel het dan alleen onderling. Uiteindelijk hebben we er allemaal baat bij dat vuurwerk niet verboden wordt. En dát is wat we toch willen als vuurwerkliefhebbers?

  2. Deze 9 gebruikers waarderen Sweet Laker voor het bericht:


  3. #62
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Hopelijk zijn de gemoederen enigszins bedaard hierzo en heeft iedereen een fijne jaarwisseling gehad
    Het gaat hier alleen maar om de sloopfilm, niet of er iemand prof vuurwerk, illegaal knalvuurwerk of vuurwerk uit duitsland of belgie afsteekt....ook dat hoort bij de traditie. Iedereen maakt voor zichzelf de keuze wat hij af wil steken, maar doe dat gewoon op een goede manier. Sloop er niets mee en wees anderen niet tot overlast.

    @Reverser, thanx voor de tip, wel een goed idee om instagram etc hier ook in te betrekken. Ik denk dat de BCN dit voor het komende jaar ook zeker mee gaat nemen.

  4. Deze 3 gebruikers waarderen bassie1978 voor het bericht:


  5. #63
    VWC-Lid bolle-040's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 september 2010
    Berichten
    3.809
    Thanks
    5.955
    9.269 waarderingen in 2.966 posts
    Inmiddels een hoop sloop filmpjes van afgelopen jaarwisseling voorbij zien komen. Echter alleen op facebook gezien bij de sensatie paginas zoals Dumpert, Vkmag ect. Het grootste nadeel is dat deze pagina's een ontiegelijke groot bereik hebben. Zolang deze sites er flink wat geld mee verdienen zullen deze nooit verdwijnen ben ik bang.
    www.youtube.com/channel/UC87Ra0dmyahLt8AZoj3Nr_Q

  6. Deze 2 gebruikers waarderen bolle-040 voor het bericht:


  7. #64
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Berichten
    293
    Thanks
    438
    189 waarderingen in 97 posts
    Dumpert en dergelijke sites hebben inderdaad een erg groot bereik. Deze sites zijn denk ik onze doelgroep ook niet van deze actie.

    In dit geval gaat het erom dat wij ons als liefhebbers hard maken voor het juist gebruik van vuurwerk. Wat anderen daar dan mee doen, dat kunnen wij niet sturen. We kunnen alleen zelf een rol hebben in het adviseren om vuurwerk juist af te steken. En dat doen wij - denk ik - onder andere door stelling te nemen tegen sloopgedrag. (en wekenlang op dezelfde plek - dag in en uit - zwaar knalwerk afsteken etc).

    En niet omdat we heilig zijn, maar omdat we vuurwerk een warm hart toedragen.

  8. Deze gebruiker waardeert Sweet Laker voor het bericht:


  9. #65
    VWC-Lid vuurwerktips's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 december 2008
    Berichten
    73
    Thanks
    26
    68 waarderingen in 18 posts
    Ik merk er nog steeds niets van verbeter de wereld begin bij jezelf zie http://vuurwerk-cursus.jouwweb.nl.Zulke filmpjes moeten jullie maken.Samen staan wij sterk.

  10. #66
    Banned
    Geregistreerd
    21 februari 2016
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.269
    Thanks
    82
    841 waarderingen in 352 posts
    Ik zie geen "meer" onder video's hoor

Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •