Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Stelling] Wat doe jij om de veiligheid te garanderen?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #46
    Na alle goede tips gelezen te hebben heb ik besloten om dit jaar nog veiligiger dan julie vuurwerk af te steken in mijn nieuwe pak > Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	image-1164975.JPG
Vertoningen:1
Grootte:73,8 KB
ID:	1560130

    Comment


      #47
      Tja doe alles wel redelijk veilig naar mijn idee.
      Ben niet verantwoordelijk voor de omstanders natuurlijk.
      Zo was er vorig jaar iemand die het handig vond om op de 3e etage met beschonken hoofd uit het raam te gaan hangen toen er een crackling chry de lucht in ging.
      Niet de beste keus en de knetters vlogen dan ook zo de woonkamer in.

      Zelf zet ik altijd alles goed vast met een paar bakstenen.
      Vuurwerkbril doe ik niet (weet beter maar toch)
      Grote parasolvoet voor vuurpijlen.
      Pyrotorch met zaklampje.
      Zorgen voor voldoende afstand tussen de toeschouwers en de cakes.
      Vuurwerk staat in een lege kast met een paar pakken vochtvreters
      Even a broken clock is right twice a day.

      Comment


        #48
        Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkduiven Bekijk bericht
        Na alle goede tips gelezen te hebben heb ik besloten om dit jaar nog veiligiger dan julie vuurwerk af te steken in mijn nieuwe pak > [ATTACH=CONFIG]30428[/ATTACH]
        Beter deel je die uit aam de omstanders, zijn die in ieder geval wel beschermd

        Comment


          #49
          Oorspronkelijk geplaatst door ischa Bekijk bericht
          Tja doe alles wel redelijk veilig naar mijn idee.
          Ben niet verantwoordelijk voor de omstanders natuurlijk.
          Zo was er vorig jaar iemand die het handig vond om op de 3e etage met beschonken hoofd uit het raam te gaan hangen toen er een crackling chry de lucht in ging.
          Niet de beste keus en de knetters vlogen dan ook zo de woonkamer in.

          Zelf zet ik altijd alles goed vast met een paar bakstenen.
          Vuurwerkbril doe ik niet (weet beter maar toch)
          Grote parasolvoet voor vuurpijlen.
          Pyrotorch met zaklampje.
          Zorgen voor voldoende afstand tussen de toeschouwers en de cakes.
          Vuurwerk staat in een lege kast met een paar pakken vochtvreters
          Was jouw stookplek dan wel geschikt voor een crackling chry?

          Comment


            #50
            Cakes zet ik vast tussen stenen,degene die bij ons zijn hebben een vuurwerkbril op. Op voldoende afstand van de huizen en omstanders is de stookplek. Vraag of men de auto's weg wil zetten en ik heb een brandblusser en blusdeken buiten,mocht het fout gaan.

            Comment


              #51
              Altijd even een emmertje water in de buurt neerzetten. En altijd een vuurwerkbril op en iedereen aansporen om dit ook te doen. Als iedereen met een vuurwerkbril loopt is het juist raar als iemand het niet doet

              Comment


                #52
                Gewoon goed opletten wat je doet.Steken de laatste 15 jaar redelijk veel vuurwerk af hier, en er is nog nooit wat gebeurt.Ik heb ook nooit iemand met een vuurwerkbril zien lopen hier.

                Comment


                  #53
                  Vuurwerkbril doe ik niet aan (heb al een bril). Persoonlijk vindt ik die ook niet nodig mits je er normaal mee omgaat.
                  Cakes gaan tussen 2 bakstenen voor de stabiliteit. Vuurpijlen gingen meestal in een wijnfles tussen twee bakstenen. Waar ik woon gebeurt trouwens ook nooit wat.

                  Comment


                    #54
                    Vuurwerkbrillen voor mezelf en alle omstanders (op mijn kosten, voor wie wil). Pijlen gaan vanuit een standaard. Losse cakes met een vuurwerk-klem.

                    Verder hoop ik bij Mn omstanders ook op gezond verstand en probeer ik zelf zo voorzichtig mogelijk te zijn
                    Onafhankelijk lid. Geen winkelier.

                    Comment


                      #55
                      De afstekers hebben altijd brilletje plus extra brillen voor de toeschouwers. Lontjes ook altijd vrij gemaakt in daglicht. Voldoende afstand. en verder alles vol gas de lucht in! Op een enkele laagvlieger altijd alles goed gegaan.

                      Comment


                        #56
                        Ik eigenlijk niks aan de veiligheid. Gaat al jaren prima
                        ☞M~PYRO☞

                        Comment


                          #57
                          * Kleding die niet snel brand
                          * Leren handschoenen tegen vonkjes (en voornamelijk de kou lol)
                          * De chef's torch van de action gebruiken.
                          * VUURWERKBRIL
                          * Ik check altijd ff of er niet zomaar iets mn kleren in kan vliegen.
                          * Altijd nuchter.

                          Ik heb ook altijd een flesje water en een kleine ehbo kit bij. (Ik stook vaak ver van huis).

                          Eerlijk gezegd zet ik cakes nooit vast en zo af en toe houd ik grondbloemen vast, schiet ik thunderkings ondersteboven etc. Ik ben er niet trots op, maar elk jaar kan ik me beter inhouden. (Ik word ook steeds ouder/volwassener)
                          Keep it legal!

                          Comment


                            #58
                            Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkduiven Bekijk bericht
                            Wij leggen de cakes altijd op een grote bult en steken het in de fik ! scheelt een hoop karton in je papier kliko
                            En wat nou als er één tube niet afgegaan was en je dat over het hoofd ziet?

                            Niet fucken met weigeraars en resten

                            Ik gooi altijd water over de lege cakes etc, dan na een uurtje zet ik ze aan de kant van de weg.
                            Keep it legal!

                            Comment


                              #59
                              - Komend jaar alle omstanders een vuurwerkbril
                              - kleine cakes altijd tussen stenen
                              - veilige stormaansteker
                              - genoeg afstand nemen
                              Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

                              Comment


                                #60
                                Meeste gemaakt fouten zijn,

                                Teveel drank op. Reactie vermogen en inzicht keldert waardoor meer kans op ongelukken.

                                Het spul niet goed vast zetten. Gaat vaak bij kleine losse cakes mis.

                                Met je hoofd boven de cakes hangen bij het afsteken.

                                Alles daarna omschoppen en op een hoopje in de fik steken. Lekker weigeraars door je straat lanceren..

                                Afgeschoten cakes oppakken en te snel willen opruimen in de kliko. Er kan nog wat na smeulen en afgaan terwijl jij met een compound in je handen loopt.

                                Met deze dingen hou ik dus altijd rekening.

                                Comment

                                Working...
                                X