Banner Vuurwerkmania - Vuurwerkmania.nl
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 64
  1. #31
    VWC-Lid josZie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 augustus 2005
    Berichten
    1.037
    Thanks
    1.306
    850 waarderingen in 342 posts
    bij het afsteken van vuurwerk hoort gewoon het nemen van je verantwoordelijkheid, ook voor omstanders. Uiteraard dient ieder ook voor zichzelf te zorgen.

    hier altijd:
    - autovrije straat
    - omstanders op afstand
    - eigen vuurwerk pas afsteken als het rustig is in de buurt
    - vuurwerkbril op
    - aansteken met pyrotorch of brander
    - geen alcohol totdat het vuurwerk er doorheen is
    - direct opruimen van afval (grote stukken), volgende ochtend vegen
    -Step outside the box to see the real picture-

  2. Deze 2 gebruikers waarderen josZie voor het bericht:


  3. #32
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 december 2010
    Berichten
    45
    Thanks
    5
    11 waarderingen in 5 posts
    "Cakes worden verstevigd vastgezet door zandzakjes"
    Goed idee. Ik heb wel eens zo'n klem gehad maar dat vond ik inderdaad verre van ideaal. Wat voor zakjes gebruik je dan, en vul je die zelf?

    Een van de belangrijkste dingen die ik mezelf opleg is dat ik niet al te veel drink voor twaalven. Dat was vroeger wel eens anders, en hoewel ik niet opeens heel gekke dingen ging doen was mijn inschattingsvermogen niet optimaal. Verder sinds twee jaar altijd wat briletjes: niet voor mezelf maar wel voor wie dat wil.

    Wat ik lastig vind is de kwestie van afgeschoten cakes. Direct opruimen vind ik gevaarlijk, wat als er nog iets afgaat. Omtrappen zoals sommige doen is natuurlijk ook niks.. dus laat ik ze nu meestal liggen tot diep in de nacht en dan ruim ik ze op. Maar op voorbijgangers komt dan dan ook weer over alsof het me geen reet interesseert en ik het gewoon laat liggen. Tips?

  4. #33
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door baboem Bekijk bericht
    "Cakes worden verstevigd vastgezet door zandzakjes"
    Goed idee. Ik heb wel eens zo'n klem gehad maar dat vond ik inderdaad verre van ideaal. Wat voor zakjes gebruik je dan, en vul je die zelf?

    Een van de belangrijkste dingen die ik mezelf opleg is dat ik niet al te veel drink voor twaalven. Dat was vroeger wel eens anders, en hoewel ik niet opeens heel gekke dingen ging doen was mijn inschattingsvermogen niet optimaal. Verder sinds twee jaar altijd wat briletjes: niet voor mezelf maar wel voor wie dat wil.

    Wat ik lastig vind is de kwestie van afgeschoten cakes. Direct opruimen vind ik gevaarlijk, wat als er nog iets afgaat. Omtrappen zoals sommige doen is natuurlijk ook niks.. dus laat ik ze nu meestal liggen tot diep in de nacht en dan ruim ik ze op. Maar op voorbijgangers komt dan dan ook weer over alsof het me geen reet interesseert en ik het gewoon laat liggen. Tips?
    Wij leggen de cakes altijd op een grote bult en steken het in de fik ! scheelt een hoop karton in je papier kliko

  5. #34
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 oktober 2012
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    360
    Thanks
    319
    601 waarderingen in 140 posts
    Sinds 2 jaar draag ik trouw mijn vuurwerkbril. En moet zeggen dat het mij geen belemmeringen geeft tijdens het uitoefenen van mijn hobby. Daarnaast drink ik niet of nauwelijks ( over de hele avond 2-3 biertjes ) Daarnaast zoeken/hebben we een mooie stooklocatie waar publiek op een afstandje kan toekijken hoe alles de lucht in gaat. Heb nog nooit een brandwondje of wat dan ook gehad.

  6. #35
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mavcovic Bekijk bericht
    Goed topic! Wat mij betreft kan het niet veilig genoeg zijn.

    Mijn 'spelregels':
    - Maximaal 1 biertje tussen 18:00 en 0:00, om 0:00 één slokje champagne om mee te kunnen doen met proosten.
    - Vuurwerk wordt alleen afgestoken door mensen met een vuurwerkbril.
    - Ik heb 24 vuurwerkbrillen klaarliggen voor mensen die daar behoefte aan hebben.
    - Willen er mensen dichtbij staan? Prima, maar zolang diegenen geen vuurwerkbril op hebben steek ik niks af.
    - Alle lontjes worden na het ophalen alvast vrijgemaakt zodat ik niet tijdens het afsteken moet zoeken naar lontjes.
    - Mensen met zeer zwaar illegaal knalvuurwerk worden vriendelijk verzocht de wijk te verlaten. En als ik dat spul voor mijn voeten krijg wordt de aansteker aangehouden volgens het burgerarrest en dan mogen ze mee met de politie waarna ze worden aangeklaagd voor zware mishandeling met blijvende gehoorschade.
    - Cakes en pijlen worden op een open veld afgestoken, vorig jaar was het in een smalle straat totaal niet bevallen.
    - Vuurwerk wordt alleen afgestoken tussen 18:00 en 2:00. (Liever zou ik het vanaf 10:00 willen kunnen maar dat mag nou eenmaal niet meer.
    Ja joh?

    ///

    Ontopic:
    Ik steek alleen legaal af, potten zet ik vast en ik draag meestal een vuurwerkbril.
    Verder gebruik ik gewoon mijn verstand en let ik een beetje op de rest die buiten staat.
    Tot nu toe altijd veilig gegaan.

    Lijkt me persoonlijk niks als ik die hele lijsten hier lees, dan ben je meer bezig met alles eromheen dan het vuurwerk zelf lijkt me.

  7. #36
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 december 2010
    Berichten
    45
    Thanks
    5
    11 waarderingen in 5 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkduiven Bekijk bericht
    Wij leggen de cakes altijd op een grote bult en steken het in de fik ! scheelt een hoop karton in je papier kliko
    Ik heb er een keer naast gestaan toen er iets in zo'n toren ontplofte. Mijn buurjongetje werd er bijna door geraakt. Ik heb geen zin om een dezer jaren bij buurvrouw uit te moeten leggen dat ik een minder volle kliko belangrijker vond dan het gezicht van haar zoontje

  8. #37
    VWC-Lid Mavcovic's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 december 2013
    Berichten
    1.109
    Thanks
    940
    885 waarderingen in 470 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nederlandsvuurwerk Bekijk bericht
    Ja joh?

    ///

    Ontopic:
    Ik steek alleen legaal af, potten zet ik vast en ik draag meestal een vuurwerkbril.
    Verder gebruik ik gewoon mijn verstand en let ik een beetje op de rest die buiten staat.
    Tot nu toe altijd veilig gegaan.

    Lijkt me persoonlijk niks als ik die hele lijsten hier lees, dan ben je meer bezig met alles eromheen dan het vuurwerk zelf lijkt me.
    Ja! Hoezo?

  9. #38
    VWC-Lid Arahon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2014
    Berichten
    1.005
    Thanks
    107
    727 waarderingen in 345 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door baboem Bekijk bericht
    "Cakes worden verstevigd vastgezet door zandzakjes"
    Goed idee. Ik heb wel eens zo'n klem gehad maar dat vond ik inderdaad verre van ideaal. Wat voor zakjes gebruik je dan, en vul je die zelf?

    Een van de belangrijkste dingen die ik mezelf opleg is dat ik niet al te veel drink voor twaalven. Dat was vroeger wel eens anders, en hoewel ik niet opeens heel gekke dingen ging doen was mijn inschattingsvermogen niet optimaal. Verder sinds twee jaar altijd wat briletjes: niet voor mezelf maar wel voor wie dat wil.

    Wat ik lastig vind is de kwestie van afgeschoten cakes. Direct opruimen vind ik gevaarlijk, wat als er nog iets afgaat. Omtrappen zoals sommige doen is natuurlijk ook niks.. dus laat ik ze nu meestal liggen tot diep in de nacht en dan ruim ik ze op. Maar op voorbijgangers komt dan dan ook weer over alsof het me geen reet interesseert en ik het gewoon laat liggen. Tips?
    Ik gebruik van die deurstoppen gevuld met zand. Ik heb er 6 stuks, a 2-3 kilo per stuk. Het is natuurlijk een creatieve oplossing en is misschien minder stevig dan een klem, maar als ik deze inklem tussen 4 zakjes, is omvallen vrijwel onmogelijk.

    Wat betreft opruimen, alles wat ik niet vertrouw gooi ik een emmer water overheen, laat het allemaal wel afkoelen voor ik ga opruimen.

  10. #39
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door baboem Bekijk bericht
    Ik heb er een keer naast gestaan toen er iets in zo'n toren ontplofte. Mijn buurjongetje werd er bijna door geraakt. Ik heb geen zin om een dezer jaren bij buurvrouw uit te moeten leggen dat ik een minder volle kliko belangrijker vond dan het gezicht van haar zoontje
    Raar nog nooit mee gemaakt

  11. #40
    VWC-Lid Mavcovic's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 december 2013
    Berichten
    1.109
    Thanks
    940
    885 waarderingen in 470 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkduiven Bekijk bericht
    Raar nog nooit mee gemaakt
    Ik heb ook wel eens wat bombettes uit een vuurkorf gelanceerd zien worden.

  12. #41
    VWC-Lid josZie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 augustus 2005
    Berichten
    1.037
    Thanks
    1.306
    850 waarderingen in 342 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mavcovic Bekijk bericht
    Ik heb ook wel eens wat bombettes uit een vuurkorf gelanceerd zien worden.
    Dat gevaar is er altijd natuurlijk. zelf ook vaak genoeg rare kleuren vlammen en geknetter en gesis gehoord.
    -Step outside the box to see the real picture-

  13. #42
    VWC-Lid Plintje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2014
    Berichten
    1.223
    Thanks
    119
    2.341 waarderingen in 740 posts
    Neem niet heel veel veiligheidsmaatregelen. Zorg er wel voor dat er voor iedereen die wil een vuurwerkbril beschikbaar is. Vind dit overigens ieders eigen verantwoordelijkheid om er al dan niet eentje op te zetten. Verder zet ik mijn cakes altijd stevig vast en drink ik alleen om 12 uur een glaasje champagne. En sinds een paar jaar vraag ik als de wind verkeerd staat of de buren de auto een stukje verderop willen zetten. Werd een paar jaar geleden wakker op 1 januari en toen waren ze mooi oranje geworden

  14. #43
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 september 2007
    Locatie
    Berkum
    Berichten
    666
    Thanks
    299
    205 waarderingen in 145 posts
    ik zorg zelf dat ik een vuurwerkbril op heb, daarnaast die het meest dichtbij staan ook.

    Cakes verstevig ik altijd tussen stenen en een emmer water is er in de buurt. Verder heb ik een verzwaarde parasolvoet met water voor de vuurpijlen en zorg dat iedereen op een beetje goede afstand staat te kijken. Daarbij moet ieder wel zijn eigen verantwoordelijkheid nemen.

    Zo fietsen er jaarlijks randdebielen bij mij door de straat die met hun dronken bek vlak langs of zelfs 1x over het vuurwerk fiets.. ja sorry, daar sta ik echt niet voor in. Eenmaal gehad dat iemand kwam voor een vergoeding van zijn jas, omdat er brandgaten in zaten. Die beste vriend heb ik doorverwezen naar de plaatselijke slijterij om daar verhaal te halen.. stond die twee maal voor lul.

  15. #44
    VWC-Lid htevents's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 november 2016
    Berichten
    503
    Thanks
    592
    514 waarderingen in 189 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nederlandsvuurwerk Bekijk bericht
    Ja joh?

    ///
    Uiteraard. De meeste mensen weten niet eens dat ze dat mogen of dat het überhaupt bestaat, maar ik zou me er ook zeker op beroepen als ik iemand een strafbaar feit zie plegen. Tuurlijk, iemand die een nitraat afsteekt zonder dat ie er iemand kwaad mee doet, ga je niet aanhouden, maar als iemand er gevaarlijk mee bezig is en je waarschut hem daarvoor en hij blijft bewust gevaarlijk doorgaan, dan beroep ik me echt wel op het burgerarrest voor poging tot zware mishandeling, ook al is het nog goed gegaan. Iemand die op iemand schiet, maar niet raakt wordt toch ook aangeklaagd voor poging tot moord/doodslag etc?.

  16. #45
    VWC-Lid mikeyy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 augustus 2007
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    519
    Thanks
    590
    507 waarderingen in 155 posts
    Mensen wat maken jullie je druk om de ene doet dit en andere dat . Als het maar veilig gebeurd. Je bent toch een vuurwerkliefhebber dus dan zou je wel wat voor moeten doen om het veilig afsteken . Waarvoor zijn de tijden dan veranderd. Daardoor. Dus ieder doet het op zen eigen manier.

    Ik zelf doe eigenlijk elk jaar het zelfde

    Ik waarschuw altijd iedereen als ik wat ga afsteken als er mensen in de buurt zijn.
    Ik kijk altijd goed uit wat er word afgestoken door iemand anders.
    En ik drink op deze avond 2 a 3 Biertjes .
    En ik geniet gewoon van deze avond .

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •