Banner Vuurwerkmania - Vuurwerkmania.nl
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 64
  1. #16
    VWC-Lid Pyrokegel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 november 2016
    Berichten
    330
    Thanks
    80
    115 waarderingen in 60 posts
    Ik draag altijd een vuurwerkbril en heb een doos vol liggen voor wie er 1 wil. Niet teveel alcohol drinken voor 00:00 uur. Vuurwerk staat wel binnen maar de deur is dicht en de sleutel zit in het slot dus je kan zo naar binnen wat vuurwerk pakken, maar de deur gaat altijd gelijk weer dicht. (we hebben 1x vuurwerk in de gang gehad omdat de voordeur open stond).
    Cakes steken we niet los af alleen doorlont projecten en deze zetten we aan de overkant neer (we hebben voor het huis een straat met parkeervakken , een sloot en dan weer een straat) zodat we het vuurwerk goed kunnen zien. In de straat aan de overkant van de sloot staan geen huizen alleen een schoolgebouw.

    Ik doe altijd een extra stuk viscolont eraan vast zodat ik voldoende tijd heb om terug te lopen.

    Meer maatregelen treffen we niet.
    Dag erna netjes opruimen met de straat en weer een jaar wachten.....zucht.
    www.youtube.com/channel/UC94WfxZTV9DBXXN480qvnWQ

  2. Deze gebruiker waardeert Pyrokegel voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.939
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    - Heb altijd een vuurwerkbril op.
    - Gebruik een Pyro-Torch aansteker, zodat ik niet in de buurt van een cake kom met mijn hoofd om op een aansteeklont te blazen.
    - Zet cake's altijd vast aan een paaltje.
    - Pijlen schiet ik uit een groot 3-poot statief.
    - Begin vak pas met vol gas stoken rond 00:30 als het wat rustiger is op straat.
    - Geen alcohol drinken, alleen om 00:00 een slokje of 2 / 3 champagne.
    - Uiteraard goed op blijven letten.
    - En achteraf meteen opruimen, zijn eventuele wijgeraars meteen van straat, én kan 1 Januari lekker uitslapen
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  4. Deze gebruiker waardeert Palm Tree voor het bericht:


  5. #18
    VWC-Lid remcus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 augustus 2009
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    496
    Thanks
    152
    415 waarderingen in 208 posts
    Vuurwerk staat op me slaapkamer slaap er letterlijk naast.
    Gebruik een pyro-torch zodat er idd niet boven hoeft te hangen.
    Pijlen worden geschoten uit een massief ijzere 3poot buis.
    Cakes worden vaak vast gezet met meerdere cakes naast mekaar en boxen blijven gewoon in de doos.
    Vuurwerkbril draag ik niet.
    Drank zuip gehele 31dec niet alleen na het stoken zo rond een uur of 2.
    En opruimen doe ik meestal de dag erna, want alles word nachts toch verbrand in een xxxl vuurwerkkorf.
    En omstanders hebben eigen verantwoording als ze naar buiten gaan.
    Laatst gewijzigd door remcus; 10 december 2016 om 12:15

  6. Deze gebruiker waardeert remcus voor het bericht:


  7. #19
    VWC-Lid htevents's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 november 2016
    Berichten
    503
    Thanks
    592
    514 waarderingen in 189 posts
    Ik bewaar het vuurwerk in een oude diepvries kist (staat standaard in de schuur en het isoleert ook van vocht etc.
    Op de avond zelf drink ik (vrijwel) geen alcohol en iedereen die bij ons mee naar buiten gaat is vrij om een vuurwerkbril te dragen.
    Vuurwerk (zelfs de singleshots/thunderkings) zet ik vast tussen 2 zware bakstenen.
    Tijdens het schieten bewaar ik de nog af te schieten cakes in een houten kist die op ruime afstand van het aangestoken vuurwerk staat (ik schiet alles los).

    Opruimen doen mijn omstanders altijd al na het schieten, dus daar heb ik niks mee van doen haha.

    Oja, aansteken doe ik met een pyro torch zodat ik niet met mijn hoofd of andere ledematen dicht boven het vuurwerk hoef te hangen.

  8. Deze 3 gebruikers waarderen htevents voor het bericht:


  9. #20
    Super Moderator arviidd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    3.557
    Thanks
    9.227
    3.546 waarderingen in 1.464 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door htevents Bekijk bericht
    Ik bewaar het vuurwerk in een oude diepvries kist (staat standaard in de schuur en het isoleert ook van vocht etc.
    Op de avond zelf drink ik (vrijwel) geen alcohol en iedereen die bij ons mee naar buiten gaat is vrij om een vuurwerkbril te dragen.
    Vuurwerk (zelfs de singleshots/thunderkings) zet ik vast tussen 2 zware bakstenen.
    Tijdens het schieten bewaar ik de nog af te schieten cakes in een houten kist die op ruime afstand van het aangestoken vuurwerk staat (ik schiet alles los).

    Opruimen doen mijn omstanders altijd al na het schieten, dus daar heb ik niks mee van doen haha.

    Oja, aansteken doe ik met een pyro torch zodat ik niet met mijn hoofd of andere ledematen dicht boven het vuurwerk hoef te hangen.

    Haha ik ben dus niet de enigste die het in een oude diepvrieskist heeft liggen. Ik heb er mijn overgebleven vuurwerk in. Ligt het mooi veilig en droog met 5Kilo rijst erbij.

    Met de dagen zelf past het er nooooit in haha. Maar dan zorg ik dat ik wel mijn vuurwerk verspreid heb en niet alles zelf in huis heb. Heb de luxe dat ik 3 adressen in de buurt heb waar ik het op kan slaan.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  10. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Berichten
    111
    Thanks
    0
    31 waarderingen in 20 posts
    wat is eigenlijk de rede van somige om het vuurwerk niet in huis te bewaren?
    ik heb er nooit over nagedacht maar de kans dat er iets gebeurt is toch niet zo groot?
    bij mij staat het gewoon in de woonkamer( zou niet weten waar ik het anders zou moeten zetten).
    zonder onsteking gaat het vuurwerk toch niet af!?

  11. #22
    Super Moderator arviidd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    3.557
    Thanks
    9.227
    3.546 waarderingen in 1.464 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bjorn2202 Bekijk bericht
    wat is eigenlijk de rede van somige om het vuurwerk niet in huis te bewaren?
    ik heb er nooit over nagedacht maar de kans dat er iets gebeurt is toch niet zo groot?
    bij mij staat het gewoon in de woonkamer( zou niet weten waar ik het anders zou moeten zetten).
    zonder onsteking gaat het vuurwerk toch niet af!?
    Je kan het prima in huis bewaren. Ik denk dat het meer gaat om de hoeveelheid.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  12. #23
    VWC-Lid chefke26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 september 2010
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    239
    Thanks
    5
    147 waarderingen in 63 posts
    Bewaar het vuurwerk ook gewoon in huis, pas op de 31ste sleep ik het naar de garage. Het afsteken doe ik op een groot grasveld die ik achter het huis heb liggen van 50x50m dus geen last van omstanders die in de weg staan etc...

  13. #24
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    Misschien kun je in het vervolg iets meer een volwassen reactie geven ? De opmerkingen die jij maakt tegen velen hier op het forum worden er niet gezelliger op. Dat je het anders doet dan Arahon is prima, maar dat begin van je is vrij kansloos.

    Lekker bezig Arahon, veiligheid boven alles. Werk niet alle punten van je lijst af, alhoewel veel vanzelfsprekend is. Alcohol drinken vind ik een dikke no go als je stookt.
    In de forum regels staat nergens dat sarcssme verboden is? Mischien heb ik erover heen gelezen . Niet alles zo zwaar opvatten een beetje humor en sarcasme op zn tijd moet kunnen toch

  14. Deze gebruiker waardeert vuurwerkduiven voor het bericht:


  15. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Hulde voor de topic starter en zijn bericht.
    Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.
    Voorkomen is nog altijd beter dan genezen of helemaal niet meer genezen.
    Ik zeg niet dat ik al zijn maatregelen volg maar wel de meesten.

    Ik zorg naast het genoemde nog voor extra maatregelen:

    - Bakstenen tussen de cake,s zetten zodat ze niet om kunnen vallen.
    - Publiek op grote afstand houden.
    - Vuurpijlen afsteken doe ik op een aparte en veilige plaats.
    - Gebied rondom de stookplek auto vrij houden.

  16. Deze 2 gebruikers waarderen moontan voor het bericht:


  17. #26
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Vuurwerkbril op, ook de jongens anders komen ze bij mij de deur niet uit
    Leren jasjes aan
    Cakes aan elkaar vast maken tegen omvallen en dan om en om of tegelijk aansteken
    Als het buiten te druk of mensen zie klooien ga ik lekker in me eigen tuin schieten met de familie
    Vuurwerk in de schuur bewaren en op oudjaarsmiddag naar binnen halen
    Gasbrander voor aansteken en of een aansteeklont
    Ramen dicht
    Tussendeurdicht, voordeur op een kleine kier
    Na afloop rond een uur of 3 vegen om alle blindgangers weg te hebben en het veegt tevens makkelijk dan de volgende ochtend als er iets dauw overheen is gegaan
    Niet te veel drinken, dat doen we daarna wel.

  18. #27
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 oktober 2015
    Berichten
    188
    Thanks
    156
    49 waarderingen in 34 posts
    Prima topic Arahon, iedereen kan goede tips gebruiken om het veilig te houden.

    zelf doe ik volgende zaken:

    Alle cakes voorzien van betonblok of kassei langs beide zijden
    voldoende afstand tot het publiek, daarom stook ik op een open veld van 100m bij 100 m, niemand komt met z'n mooie schoenen in een zanderig veld
    ik gebruik elektronische ontsteking met cobra, niemand hoeft dus kort in de buurt van het vuurwerk te komen
    ik gebruik geen vuurpijlen, te groot risico voor afwijken van de beoogde richting
    ik drink pas alcohol na het vuurwerk op een slokje na om0.00u
    steeds vuurwerkbril
    Vuurwerk bewaar ik gewoon binnenshuis, buiten bereik van andere huisgenoten of bezoekers en uiteraard niet in de buurt van ontstekingsbronnen. Zo is het minder gevaarlijk dan een bus gas die je voor een brandertje of gasvuur hebt
    montage van de elektronische ontstekers doe ik steeds buitenshuis zodat er geen kruitrestjes op de vloer of tafel vallen.
    steeds blusser en water in de buurt bij het stoken

  19. Deze 2 gebruikers waarderen cakeboxfreak voor het bericht:


  20. #28
    VWC-Lid Mavcovic's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 december 2013
    Berichten
    1.109
    Thanks
    940
    885 waarderingen in 470 posts
    Goed topic! Wat mij betreft kan het niet veilig genoeg zijn.

    Mijn 'spelregels':
    - Maximaal 1 biertje tussen 18:00 en 0:00, om 0:00 één slokje champagne om mee te kunnen doen met proosten.
    - Vuurwerk wordt alleen afgestoken door mensen met een vuurwerkbril.
    - Ik heb 24 vuurwerkbrillen klaarliggen voor mensen die daar behoefte aan hebben.
    - Willen er mensen dichtbij staan? Prima, maar zolang diegenen geen vuurwerkbril op hebben steek ik niks af.
    - Alle lontjes worden na het ophalen alvast vrijgemaakt zodat ik niet tijdens het afsteken moet zoeken naar lontjes.
    - Mensen met zeer zwaar illegaal knalvuurwerk worden vriendelijk verzocht de wijk te verlaten. En als ik dat spul voor mijn voeten krijg wordt de aansteker aangehouden volgens het burgerarrest en dan mogen ze mee met de politie waarna ze worden aangeklaagd voor zware mishandeling met blijvende gehoorschade.
    - Cakes en pijlen worden op een open veld afgestoken, vorig jaar was het in een smalle straat totaal niet bevallen.
    - Vuurwerk wordt alleen afgestoken tussen 18:00 en 2:00. (Liever zou ik het vanaf 10:00 willen kunnen maar dat mag nou eenmaal niet meer.

  21. Deze 2 gebruikers waarderen Mavcovic voor het bericht:


  22. #29
    Banned
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Berichten
    2.444
    Thanks
    2.118
    3.155 waarderingen in 1.183 posts
    Een mooie stelling waar iedereen een eigen invulling aan geeft zo te lezen.
    Persoonlijk zorg ik voor brillen, zelf draag ik een veiligheidsbril op sterke van mijn werk altijd handig.
    Verder zetten we de boel af met een lint. Worden de buren vriendelijk verzocht om de auto's te verplaatsen, al hebben wij ze afgelopen jaar omgekocht met een coupon voor de wasstraat om eventuele vuurwerk en kleiresten te verwijderen.....werkte prima. Cakes zetten we klem met 2 klinkers.
    Ontsteken doen we met torches en schietkisten voor de shows, en alcohol na het afsteken, al drink ik buiten de verplichte champagne geen druppel....normaal ook niet.

    Ik ben echter wel van mening dat de omstanders ook enig zelf inzicht moeten hebben en voor hun eigen veiligheid te zorgen. Bovenal wil ik zelf genieten en niet de hele tijd een controlerende functie te hebben.

  23. Deze gebruiker waardeert jakhal voor het bericht:


  24. #30
    VWC-Lid RickGAE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2013
    Berichten
    3.498
    Thanks
    2.548
    1.540 waarderingen in 802 posts
    Ik drink in ieder geval geen slok alcohol tijdens voor en tijdens t afsteken. Ik zorg voor brillen en zet de cakes vast tussen een klem.

Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •