Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 46 t/m 55 van 55
  1. #46
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Een persoonlijke vete topic is een betere naam hiervoor denk ik.

  2. #47
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    Een persoonlijke vete topic is een betere naam hiervoor denk ik.
    Ach tja dat krijg je als mensen hun eigen illegale vuurwerk gebruik goed proberen te praten omdat zij er wel "veilig" mee om weten te gaan. Niet wetend dat ze zelf meehelpen met de illegale handel in stand te houden waarmee er veel professioneel vuurwerk in handen van rotzooi schoppers en amateurs terecht komt.

  3. Deze gebruiker waardeert lbanoa voor het bericht:


  4. #48
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2013
    Locatie
    't Zuiden
    Berichten
    1.014
    Thanks
    1.236
    720 waarderingen in 491 posts
    Een Shell hoeft niet te "failen" maar iemand die de mortier te snel/vaak gebruikt
    Of een verkeerde diameter enz is gewoon levens gevaarlijk
    Is het verkeerd gebruiken van vuurwerk, heeft niks met het artikel zelf te maken. Maar met de persoon die ermee omgaat.



    Je doet net alsof het afschieten van een Shell kinderwerk is en er bijna niks mis mee kan gaan. Wat dus gewoon nergens op slaat.
    Is ook gewoon zo. Stelt niet veel voor. Kies een goede plek, graaf een kuil, plaats een buis, graaf de kuil dicht, pak een balletje, laat hem zakken in de buis, steek het lontje aan, neem een goede afstand, en geniet. Pak de buis, verwijder de liftcup en klaar. Zo moeilijk is het allemaal niet, laat staan gevaarlijk (bij verantwoord gedrag!)
    Je bent een runt als je jezelf geen vuurwerk gund

  5. #49
    VWC-Lid rene_vuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 november 2008
    Locatie
    Twente...
    Berichten
    875
    Thanks
    336
    493 waarderingen in 177 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpatje Bekijk bericht
    Is het verkeerd gebruiken van vuurwerk, heeft niks met het artikel zelf te maken. Maar met de persoon die ermee omgaat.





    Is ook gewoon zo. Stelt niet veel voor. Kies een goede plek, graaf een kuil, plaats een buis, graaf de kuil dicht, pak een balletje, laat hem zakken in de buis, steek het lontje aan, neem een goede afstand, en geniet. Pak de buis, verwijder de liftcup en klaar. Zo moeilijk is het allemaal niet, laat staan gevaarlijk (bij verantwoord gedrag!)
    Als het zo ongevaarlijk is waarom is het dan illegaal?
    Je bent een rund als je met vuurwerk stunt.

  6. #50
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2013
    Locatie
    't Zuiden
    Berichten
    1.014
    Thanks
    1.236
    720 waarderingen in 491 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rene_vuurwerk Bekijk bericht
    Als het zo ongevaarlijk is waarom is het dan illegaal?
    Omdat sommige mensen niet met zwaarder vuurwerk om kunnen gaan en er oa mee gaan slopen. Beetje een inkoppertje dit, niet?

    Noem mij eens een voorbeeld van illegaal vuurwerk wat bij verantwoord gebruik niet 'veilig' is? Aangezien je wilt zeggen dat illegaal vuurwerk niet voor niks verboden is.
    Je bent een runt als je jezelf geen vuurwerk gund

  7. #51
    VWC-Lid rene_vuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 november 2008
    Locatie
    Twente...
    Berichten
    875
    Thanks
    336
    493 waarderingen in 177 posts
    Als jij zo van vuurwerk houd respecteer dan de regels nu je nog kan stoken.
    Dit soort vuurwerk hoort niet bij de consument en qua opslag al helemaal niet in een woonhuis.
    Een ongeluk zit in een klein hoekje en dit vuurwerk veroozaaakt veel meer schade dan het legale vuurwerk.
    Je bent een rund als je met vuurwerk stunt.

  8. #52
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2013
    Locatie
    't Zuiden
    Berichten
    1.014
    Thanks
    1.236
    720 waarderingen in 491 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rene_vuurwerk Bekijk bericht
    Als jij zo van vuurwerk houd respecteer dan de regels nu je nog kan stoken.
    Dit soort vuurwerk hoort niet bij de consument en qua opslag al helemaal niet in een woonhuis.
    Een ongeluk zit in een klein hoekje en dit vuurwerk veroozaaakt veel meer schade dan het legale vuurwerk.
    Moet je er niet omheen gaan draaien he.
    Je bent een runt als je jezelf geen vuurwerk gund

  9. #53
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpatje Bekijk bericht
    Is het verkeerd gebruiken van vuurwerk, heeft niks met het artikel zelf te maken. Maar met de persoon die ermee omgaat.
    Dat zeg ik toch ook de hele tijd en dat is tevens mijn argument waarom dit soort vuurwerk gewoon moet worden ingenomen worden omdat er totaal geen controle is op wie dit soort vuurwerk aanschaft en of deze persoon geschikt is om dit vuurwerk te gebruiken.

    Je geeft zelf aan dat dit vuurwerk voor profesionals is bedoelt , waarom dan meehelpen met het instand houden van illegale handel waarmee het juist niet bij de professionals terecht komt.

  10. #54
    VWC-Lid vincmeister's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 september 2006
    Berichten
    744
    Thanks
    460
    846 waarderingen in 321 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpatje Bekijk bericht
    Omdat sommige mensen niet met zwaarder vuurwerk om kunnen gaan en er oa mee gaan slopen. Beetje een inkoppertje dit, niet?

    Noem mij eens een voorbeeld van illegaal vuurwerk wat bij verantwoord gebruik niet 'veilig' is? Aangezien je wilt zeggen dat illegaal vuurwerk niet voor niks verboden is.
    ik heb denk ik toch liever de blindganger van een consu cake, dan een death shell van 6" in de achtertuin. En wees nou niet zo naïef door te zeggen dat dat zelden voorkomt, want het komt gewoon voor. de productie van vuurwerk is en blijft mensenwerk.
    Youtube: Fuse & Cues

  11. #55
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Berichten
    293
    Thanks
    438
    189 waarderingen in 97 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Ach tja dat krijg je als mensen hun eigen illegale vuurwerk gebruik goed proberen te praten omdat zij er wel "veilig" mee om weten te gaan. Niet wetend dat ze zelf meehelpen met de illegale handel in stand te houden waarmee er veel professioneel vuurwerk in handen van rotzooi schoppers en amateurs terecht komt.
    Het is niet alleen de illegale handel die hieraan bijdraagt. De huidige starre regelgeving is hier denk ik ook op van invloed. In dat opzicht zie ik liever gebeuren wat MasterBSC aangeeft op pagina 3 van dit topic.

    Kijk naar de drooglegging in de jaren 20. Mensen komen toch wel aan hun spul, want waar een wil is,..

Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •