Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 55
  1. #31
    VWC-Lid rene_vuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 november 2008
    Locatie
    Twente...
    Berichten
    875
    Thanks
    336
    493 waarderingen in 177 posts
    Dit is geen spul voor een amateur.Dit moet je proffesioneel opslaan en proffesioneel ontsteken.
    Dus een goede actie dat dit in beslag is genomen.
    Je bent een rund als je met vuurwerk stunt.

  2. #32
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    lekker je eigen interpretatie eraan geven , toppie.

    Blijf maar lekker ontkennen dat illegaal vuurwerk in verkeerde handen geen groot probleem is. Zo ben je inderdaad deel van het probleem.
    Leuk dat jij mij een deel van het probleem noemt!
    25 kilo in huis gehad afgelopen oudjaar?

  3. Deze gebruiker waardeert nederlandsvuurwerk voor het bericht:


  4. #33
    VWC-Lid rene_vuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 november 2008
    Locatie
    Twente...
    Berichten
    875
    Thanks
    336
    493 waarderingen in 177 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpatje Bekijk bericht
    Scheeld dat legaal vuurwerk in de verkeerde handen niet gevaarlijk is... kuch nee. Net zo gevaarlijk, al niet gevaarlijker. Afgelopen jaarwisseling veel legaal en illegaal afgestoken, waarvan legale cake's uit het niks een mortarburst hadden, legale singleshots die op de grond knalden in de tube, Nederlandse kleine cake's die massaal omvielen verderop in de straat, en een Nederlandse pijl die volgens de regels werd ontstoken en niet hoger dan 3 meter kwam.

    Wanneer je er nog steeds in gelooft dat illegaal vuurwerk niet veilig is, en legaal wel, dan ben je kei en kei schijnheilig. (Niet gericht op jouw maar over het algemeen heel vwc die bijna zo denkt.)

    Maar dat gaat over het vuurwerk zelf natuurlijk en niet over hoe je er mee omgaat.

    Kan je wel vertellen dat die italiaanse cilinders echt niet bij een onwetend iemand terecht komen, kosten een behoorlijke duit meer dan een standaard shell die een kind op de grond pleurt. Daarnaast kan zo iemand ook bijna niet zulk spul bemachtigen. Helemaal sinds die grote speler met Italiaans spul uit de handel is. Maar jij zal dat wel beter weten want je zit tenslotte in dat wereldje
    Als jij op een proffesionele manier vuurwerk wilt stoken waarom doe je het dan niet zoals het hoort via de regels qua opslag in een bunker.vergunning om op een terrein mogen stoken etc etc.Dan is het ook niet meer illegaal en ben je goed bezig.
    Zulke eisen stellen ze niet voor niks denk dan ook nog eens aan de verzekering.
    Je kunt het nederlandse vuurwerk wel slecht praten en het buitenlandse goed maar ga dan in het land van herkomst stoken als je het niet eens bent met de regels hier!
    Je bent een rund als je met vuurwerk stunt.

  5. #34
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2008
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    1.632
    Thanks
    1.475
    2.047 waarderingen in 624 posts
    @Vuurwerkpatje: legaal vuurwerk dan ook maar verbieden? Want het is gevaarlijk in verkeerde handen.. Zo redeneert de overheid.. Als de verkeerde mensen aan de macht komen na maart gaan we daar ook naartoe: het geleidelijk verbieden van categorieën en families.

    @Rene_vuurwerk: Ik denk dat er hier velen zijn die dat wel zouden willen. De regels in dit bekrompen landje zijn echter niet toereikend. Om nog maar niet de spreken over de kosten die het met zich mee brengt. De techniekers in omliggende landen lachen zich de ballen uit de broek om die achterlijke regels hier.

    Er is geen alternatief, geen gecontroleerde middenweg voor hobbyisten. Dat zou wel een prima alternatief zijn. Vooral voor de mensen die het hele jaar met vuurwerk bezig zijn. Het zou zo in het rijtje schietsport, airsoft, raketbouw en RC vliegen passen al was het maar tot en met F3..
    ..

  6. Deze 3 gebruikers waarderen genius voor het bericht:


  7. #35
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Laten we het hier wel gezellig houden en het niet op de man af spelen, bedankt.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  8. Deze 2 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


  9. #36
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2013
    Locatie
    't Zuiden
    Berichten
    1.014
    Thanks
    1.236
    720 waarderingen in 491 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rene_vuurwerk Bekijk bericht
    Als jij op een proffesionele manier vuurwerk wilt stoken waarom doe je het dan niet zoals het hoort via de regels qua opslag in een bunker.vergunning om op een terrein mogen stoken etc etc.Dan is het ook niet meer illegaal en ben je goed bezig.
    Zulke eisen stellen ze niet voor niks denk dan ook nog eens aan de verzekering.
    Je kunt het nederlandse vuurwerk wel slecht praten en het buitenlandse goed maar ga dan in het land van herkomst stoken als je het niet eens bent met de regels hier!
    Denk dat je die vraag zelf wel kunt beantwoorden.

    Daarnaast heb ik het over de veiligheid van het legale en illegale vuurwerk, (was je opgevallen als je misschien iets beter mijn comment had gelezen) Niet de plek waar iemand, of ik, het stook. Puur om even duidelijk te maken dat het legale vuurwerk niet zo veilig is als velen hier denken, maar die ondertussen wel uitspraken hebben over hoe gevaarlijk illegaal vuurwerk wel niet is. En dat is schijnheilig gedrag.
    Je bent een runt als je jezelf geen vuurwerk gund

  10. #37
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Patje heeft gesproken!

    Als je die reacties hebt gelezen onder dat artikel, je krijgt er gewoon rare neigingen van. Zegt een zo'n domme lul: verbieden die handel. Derp dit is al verboden.

    Ik ben het er ook mee eens dat dit vuurwerk niet legaal moet worden. Want jantje vdb gaat er mee stunten en hoppa daar komen de negatieve berichten. Maar je mag de mensen die dit wel afsteken niet afkeuren als idioten ofzo want de meesten kunnen er prima mee om gaan.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  11. Deze 3 gebruikers waarderen RandomDaniel voor het bericht:


  12. #38
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpatje Bekijk bericht
    Denk dat je die vraag zelf wel kunt beantwoorden.

    Daarnaast heb ik het over de veiligheid van het legale en illegale vuurwerk, (was je opgevallen als je misschien iets beter mijn comment had gelezen) Niet de plek waar iemand, of ik, het stook. Puur om even duidelijk te maken dat het legale vuurwerk niet zo veilig is als velen hier denken, maar die ondertussen wel uitspraken hebben over hoe gevaarlijk illegaal vuurwerk wel niet is. En dat is schijnheilig gedrag.
    Dat illegale vuurwerk is over het algemeen een stuk zwaarder dus dan is de conclusie dat het daardoor potentieel gevaarlijker is toch niet zo gek ?

  13. #39
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.932
    Thanks
    4.689
    6.471 waarderingen in 2.628 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Dat illegale vuurwerk is over het algemeen een stuk zwaarder dus dan is de conclusie dat het daardoor potentieel gevaarlijker is toch niet zo gek ?
    Dat is wel erg kort door de bocht natuurlijk, want is iets gevaarlijker omdat het meer kruit bevat? Of ligt het meer aan het soort vuurwerk, tijdsduur van de vertraging ( niet te kort maar ook zeker niet te lang! ) , hoe er met het vuurwerk word omgegaan, kwalitatief vuurwerk enzovoort.

    In de zin van wanneer er een flash knaller in je hand zou afgaan ( hoe dit zou moeten gebeuren is mij een raadsel, daar zou je je best voor moeten doen lijk me? ) en hoe meer flash de knaller bevat, hoe meer kracht dus hoe meer schade het aanricht.. daar moet ik je zeker gelijk in geven.

    Ik ben persoonlijk zeker voor het legaliseren van Cat 3 vuurwerk, dit zou zeker bijna al de illegale handel tegen gaan. Waarom categorie 4 producten kopen als je in categorie 3 al genoeg leuke spullen hebt? Cakes tot 1000gram met maximaal 40 gram effect lading en t/m 4/8 gram flash ( daar kan je hele leuke effectspreiding of leuke salutes mee maken ). Vuurpijlen tot 200gram(!) effectlading en 10 gram flash ( soort van kleine lawinepijlen ). Singleshots tot 40gram effectlading en 4/8gram flash. Matten t/m 250gram flash, dus 20.000 klappers en 500 shots chainthunders. En flash knallers tot 5 gram hoeft voor mij niet persé, maar dat is gewoon persoonlijk. Op deze manier is groter vuurwerk importeren niet eens meer interessant en zullen de mensen al hun vuurwerk in ons eigen land halen.

  14. Deze 2 gebruikers waarderen MasterBsc voor het bericht:


  15. #40
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2013
    Locatie
    't Zuiden
    Berichten
    1.014
    Thanks
    1.236
    720 waarderingen in 491 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Dat illegale vuurwerk is over het algemeen een stuk zwaarder dus dan is de conclusie dat het daardoor potentieel gevaarlijker is toch niet zo gek ?
    Dat je zo denkt zegt al genoeg over het verstand dat je hebt van illegaal vuurwerk, ik geef het op.
    Je bent een runt als je jezelf geen vuurwerk gund

  16. #41
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Wellus nietus wellus nietus

  17. Deze 2 gebruikers waarderen chappie voor het bericht:


  18. #42
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpatje Bekijk bericht
    Dat je zo denkt zegt al genoeg over het verstand dat je hebt van illegaal vuurwerk, ik geef het op.
    zwak hoor, zo op de man proberen te spelen. Wil je beweren dat het gross van de illegale cakes, shells minder zwaar vuurwerk is dan de legale legale nl cakes ?

    lijkt mij dat jij juist geen idee hebt waar je het over hebt en alleen maar onschuld ziet in illegaal vuurwerk zoals in dit artikel.

    Dat is wel erg kort door de bocht natuurlijk, want is iets gevaarlijker omdat het meer kruit bevat? Of ligt het meer aan het soort vuurwerk, tijdsduur van de vertraging ( niet te kort maar ook zeker niet te lang! ) , hoe er met het vuurwerk word omgegaan, kwalitatief vuurwerk enzovoort.
    Volgens mij is hoeveelheid kruit nogsteeds de grootste factor.

    Maargoed ik zeg dan ook "potentieel" gevaarlijker (bij misbruik of verkeerd gebruik/ongelukken), dat is nogal een verschil.
    Ik doel dan ook met name op de artikelen van het artikel op de 1ste pagina, de grote shells en dergelijke.

    natuurlijk is een legale nl cake ook gevaarlijk als hiervan een bombette te laag knalt maar een shell met grote uitwerking die te laag gaat in een woonwijk is nou niets iets wat we moeten onderschatten kwa gevaar.

  19. #43
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Berichten
    19
    Thanks
    5
    35 waarderingen in 11 posts
    Ik zit.....de popcorn is klaar, kom maar op

  20. Deze gebruiker waardeert infinity voor het bericht:


  21. #44
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2013
    Locatie
    't Zuiden
    Berichten
    1.014
    Thanks
    1.236
    720 waarderingen in 491 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    zwak hoor, zo op de man proberen te spelen. Wil je beweren dat het gross van de illegale cakes, shells minder zwaar vuurwerk is dan de legale legale nl cakes ?

    lijkt mij dat jij juist geen idee hebt waar je het over hebt en alleen maar onschuld ziet in illegaal vuurwerk zoals in dit artikel.



    Volgens mij is hoeveelheid kruit nogsteeds de grootste factor.

    Maargoed ik zeg dan ook "potentieel" gevaarlijker (bij misbruik of verkeerd gebruik/ongelukken), dat is nogal een verschil.
    Ik doel dan ook met name op de artikelen van het artikel op de 1ste pagina, de grote shells en dergelijke.

    natuurlijk is een legale nl cake ook gevaarlijk als hiervan een bombette te laag knalt maar een shell met grote uitwerking die te laag gaat in een woonwijk is nou niets iets wat we moeten onderschatten kwa gevaar.
    Beweer zeker niet dat illegaal vuurwerk minder zwaar is. Daarnaast zat ervaring gehad met zowel legaal als illegaal vuurwerk. Heb het idee dat jij dat zeker niet hebt gehad, en ooit wilt. Maar stel je had wel ervaring met beide,dan was je ook opgevallen dat bij het juist gebruiken van zowel legaal als illegaal vuurwerk het legale vuurwerk veel meer productie fouten had en het illegale vuurwerk vrijwel niet.

    Als je je ooit eens hebt verdiept in shells moet je ook weten dat dat zeer veilig spul is. (wordt niet voor niets door proffesionals gebruikt he, ;) ) Nee, cake's en shells vergelijken kwa 'failures' is geen vergelijking. Feit dat je dit niet weet, laat zien dat je je totaal niet hebt verdiept in het illegale vuurwerk, en dus oordeelt zonder enige weet te hebben waar je over praat.
    Je bent een runt als je jezelf geen vuurwerk gund

  22. Deze gebruiker waardeert Piccolo voor het bericht:


  23. #45
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpatje Bekijk bericht
    Beweer zeker niet dat illegaal vuurwerk minder zwaar is. Daarnaast zat ervaring gehad met zowel legaal als illegaal vuurwerk. Heb het idee dat jij dat zeker niet hebt gehad, en ooit wilt. Maar stel je had wel ervaring met beide,dan was je ook opgevallen dat bij het juist gebruiken van zowel legaal als illegaal vuurwerk het legale vuurwerk veel meer productie fouten had en het illegale vuurwerk vrijwel niet.
    Ik zeg toch ook dat ik daar niet op daarop doel ?
    ik geef toch aan dat shells in de handen van een amateur gevaarlijk is.
    Dus ga me niet de woorden in de mond proberen te leggen en vervolgens te zeggen dat datgene nergens op slaat want dat doe je nu namelijk ;).

    Een Shell hoeft niet te "failen" maar iemand die de mortier te snel/vaak gebruikt
    Of een verkeerde diameter enz is gewoon levens gevaarlijk en moet dus ook gewoon door professionals worden gedaan en niet door Jan met de pet op die via via wat vuurwerk heeft gekregen waar hij geen verstand van heeft.

    Als je je ooit eens hebt verdiept in shells moet je ook weten dat dat zeer veilig spul is. (wordt niet voor niets door proffesionals gebruikt he, ;) ) Nee, cake's en shells vergelijken kwa 'failures' is geen vergelijking. Feit dat je dit niet weet, laat zien dat je je totaal niet hebt verdiept in het illegale vuurwerk, en dus oordeelt zonder enige weet te hebben waar je over praat
    Je doet net alsof het afschieten van een Shell kinderwerk is en er bijna niks mis mee kan gaan. Wat dus gewoon nergens op slaat.

    Nee, cake's en shells vergelijken kwa 'failures' is geen vergelijkin
    Nee duh maar er zijn dan ook geen legale shells voor consumenten te koop in nl. Het is dan ook een vergelijking tussen gevaar tussen legaal en illegaal vuurwerk hier in Nederland, niet zo moeilijk te begrijpen toch ?

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •