Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 35

Discussie: Consumentenshow!?

  1. #16
    VWC-Lid Mavcovic's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 december 2013
    Berichten
    1.109
    Thanks
    940
    885 waarderingen in 470 posts
    Elk jaar op een ander veldje met alleen je eigen vrienden.

    Ik snap de kick wel als er 600 man staan te kijken. Maar ik zou dat helemaal niet willen. Mij teveel verantwoordelijk.

  2. Deze 4 gebruikers waarderen Mavcovic voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid XVIII's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2014
    Berichten
    254
    Thanks
    62
    246 waarderingen in 76 posts
    Succes met deze zaak al lijkt me de kans klein dat de gemeente hier groen licht aan geeft omdat je voor het minste en geringste al papieren nodig hebt.
    Wat ik wel weer typisch vind is dat op deze post weinig gereageerd wordt, er moet toch wel iemand hier op dit forum te vinden zijn die hierover meer kan vertellen mbt het ambtelijke apparaat. Ik snap best dat dit in elke gemeente anders is geregeld, maar dan nog...
    Verder hebben we al vaak genoeg gelezen dat ze vast wel mee kijken, dus waarom kunnen ze nu niet even zichzelf nuttig maken :P

  4. #18
    Banned
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Berichten
    2.444
    Thanks
    2.118
    3.155 waarderingen in 1.183 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vincmeister Bekijk bericht
    Ik doe dit ook met 3 anderen voor een zorginstelling. Ook bij ons is de opkomst van publiek best wel een beetje uitgegroeid. Afgelopen jaar is er na het opruimen een container in vlammen op gegaan omdat blijkbaar, ondanks het nat maken met water, er nog iets heeft na liggen smeulen.
    De brandweer had aangegeven graag op de hoogte te zijn, zodat ze er rekening mee kunnen houden. De zorginstelling heeft naderhand ook nog contact gezocht met de gemeente, maar die gaven aan dat het allemaal niet zo een probleem is.

    Als ook de wijkagent naderhand twitterde dat het weer mooi was, dan is het toch goed?
    Afgelopen jaar ook voor het eerst gedaan, was een doorslaand succes.
    Maar ruben dit is natuurlijk een lastig en complex probleem, hoop dat de uitkomst positef is.

  5. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2005
    Locatie
    noord holland
    Berichten
    1.881
    Thanks
    2.145
    666 waarderingen in 393 posts
    Weet je inmiddels al meer Ruben ? Uitwijken naar een andere gemeente misschien een optie ?
    [B]Stop de hetze tegen het consumenten vuurwerk![/B]

  6. #20
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brian the freak Bekijk bericht
    Weet je inmiddels al meer Ruben ? Uitwijken naar een andere gemeente misschien een optie ?
    Helaas wel.

    In 2010 heeft de burgemeester besloten uit een oogpunt van openbare orde en veiligheid geen medewerking te verlenen aan de organisatie van zelfstandige vuurwerkshows.
    Deze beleidslijn is overgenomen in de Kadernotitie evenementen Heemskerk die op de gemeentelijke website is na te lezen (digitale balie-verordeningen- Kadernotie evenementen Heemskerk).
    Het is dus in Heemskerk niet toegestaan dat u een zelfstandige vuurwerkshow organiseert met en voor publiek.
    Uiteraard is het wel gewoon toegestaan als particulier op 31 december tussen 18.00 uur en 02.00 uur consumentenvuurwerk af te steken zoals velen dat doen.

    Dit is een deel van de mail die ik heb ontvangen. Heb ook contact gehad met meerdere mensen, belangengroepen die hier een zegje in zouden kunnen hebben. Helaas is het niet gelukt om iedereen op 1 lijn te krijgen. Gemeente en handhaving waren er fel op tegen geworden gezien de omvang en gevaren zonder een gecertificeerd bedrijf erbij te hebben.

    Heb daarom ook de keuzes moeten maken om het gewoon niet te doen. Het is niet anders.

  7. #21
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Daar kon je dus op wachten.... (geen persoonlijke kritiek vanwege mijn eerdere post hoor!)
    Wat leven we toch in een zeikland!

  8. #22
    VWC-Lid jorisman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2008
    Berichten
    993
    Thanks
    206
    739 waarderingen in 301 posts
    Vind het erg jammer dat het zo loopt voor je. Vind het vooral bijzonder dat jij zelf niemand aanspoort om te komen kijken en jij dan verantwoordelijk bent als er wat misgaat. Wat leven we toch in een raar land. De gemeente zou juist blij moeten zijn dat ze zelf niks hoeven organiseren.
    Mijn nieuwe youtube-kanaal:[url]http://www.youtube.com/user/PyrocrewVlissingen[/url]

  9. #23
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jorisman Bekijk bericht
    De gemeente zou juist blij moeten zijn dat ze zelf niks hoeven organiseren.
    En bij een verbod zeiken dat het wel zo verschrikkelijk duur is...

  10. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jorisman Bekijk bericht
    Vind het erg jammer dat het zo loopt voor je. Vind het vooral bijzonder dat jij zelf niemand aanspoort om te komen kijken en jij dan verantwoordelijk bent als er wat misgaat. Wat leven we toch in een raar land. De gemeente zou juist blij moeten zijn dat ze zelf niks hoeven organiseren.
    Idd, die mensen die kijken laten het aan iemand over die het wel vakkundig doet. Ipv dat ze zelf knooien. Die verantwoordelijkheid ligt hier erg krom naar mijn mening

  11. #25
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Je hebt je in dit geval in je eigen vingers gesneden. Je hebt het te groot laten worden en te publiekelijk (is dat een woord ? ).

    Door verantwoordelijkheid te nemen om af te zetten ed was/ben je op de hoogte dat het een publiekelijk iets is en dan ben je nou eenmaal een evenementen vergunning nodig. Heeft meerdere redenen en nr1 is indekken van de gemeente mocht er iets verkeerd gaan.

    Had je geen verantwoording genomen door af te zeten ed en ervoor gezorgd dat jouw showtje niet werd gepromoot had je zonder problemen door kunnen gaan zonder dat de gemeente ook maar 1 poot had om op te staan.

    Op deze manier heb je nog wel meer nodig dan gecertificeerd persoon en evenementen vergunning. Je hebt ook bewaking/begeleiding nodig / evenementen verzekering met beetje geluk moet je sanitaire voorzieningen regelen enz enz
    Gerwin

  12. Deze gebruiker waardeert Gerwin voor het bericht:


  13. #26
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Het is een dodelijke en alles verstikkende angst voor claims die dit land in z'n greep heeft. Brrrr!

  14. Deze 3 gebruikers waarderen Fegefeuer voor het bericht:


  15. #27
    VWC-Lid Arahon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2014
    Berichten
    1.005
    Thanks
    107
    728 waarderingen in 346 posts
    Geen verwijt hoor, maar je bent slachtoffer geworden van je eigen succes. Juist door je (professionele) aanpak wordt je nu aangepakt. Het is triest, maar de realiteit. Ergens is het natuurlijk ook wel te begrijpen, als er 700 man staat te kijken en de gemeente laat het betijen, dan zijn zij aansprakelijk wanneer er iets mis zou gaan. Ondanks dat het er waarschijnlijk veiliger aan toe gaat dan waar dan ook in Nederland.

  16. #28
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Bedankt allen voor de reacties. Ook via diverse social media heb ik veel steun geregen. Ook veel boze reacties mogen lezen.

    Ik heb er zelf vrede mee. Ik had dit natuurlijk al zien aankomen maar toch ook stille hoop gehad dat de gemeente dit niet al te serieus zou aanpakken omdat ik te horen had gekregen dat de gemeente ook zelf aan het kijken was voor een georganiseerde vuurwerkshow tijdens de jaarwisseling. Deze berichten blijken nu niet waar te zijn weet ik ondertussen. De gemeente wilt er juist helemaal niks aan doen. Eerder verbannen dan toejuichen ook al zullen ze het zelf niet toegeven. Maar dat terzijde.

    Zoals ik zei; ik zag dit al aankomen. Vorig jaar net voor de vuurwerkshow heb ik met de politie gesproken nadat ze voor de deur stonden en toen werd ik al aan het denken gezet. Met een flinke hoeveelheid aangeschaft vuurwerk en uitnodigingen de deur uit ging ik het natuurlijk niet op het allerlaatste moment afblazen. Wel speelde het toen al door mijn hoofd om het nog één keer goed te doen en daarna het moeten laten varen. Dat ik het vorig jaar goed heb afgesloten dat was zeker. Het laten varen bleek lastiger dan gedacht. Zo ook was ik begin dit vuurwerk- seizoen weer flink aan het puzzelen met producten om een mooie show in elkaar te zetten.

    Diverse malen contact gehad met politie, brandweer, gemeente. Veel tegenstanders, weinig voorstanders. Meer mensen zonder een mening, en met geen mening eerder tegen- dan meewerkend. Natuurlijk snap ik ook dat vuurwerk een groot gevaar is. Al zeker gezien menig persoon die ik heb gesproken amper tot geen verstand van vuurwerk had en ik meer met veiligheid bezig was geweest dan hun hadden kunnen bedenken. Maar uiteindelijk moet je dan een keuze maken en die is helaas gevallen op het niet doorzetten van deze traditie. Dagelijks hoor ik mensen er over praten of naar vragen. Helaas, het is niet anders. Maar goed, eindelijk een keer echt kunnen genieten van gezelligheid, spelletjes en om 12 uur wat vuurwerk is toch ook te gek? Soms moet je de hobby koesteren. Soms is dat lastig.

  17. Deze 7 gebruikers waarderen Ruben voor het bericht:


  18. #29
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 januari 2013
    Berichten
    120
    Thanks
    47
    77 waarderingen in 32 posts
    Erg mooi verwoord.

    Ergens snap ik het ook wel, stel dat er toch iets mis ging dan moet de gemeente aan heel Nederland kunnen verantwoorden waarom deze vergunning op deze manier is gegeven, wat nooit valt goed te praten.

    Jammer, dat zeker. Ik hoop voor je dat je een net zo goede, zo niet betere O&N zult hebben!

  19. Deze gebruiker waardeert vipers voor het bericht:

    3xh

  20. #30
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Ach, ja kan altijd nog 'voor jezelf' stoken. Wel jammer dat de gemeente het zo doet, maar ook wel weer begrijpelijk gezien de omvang.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •