Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 22 van 22
  1. #16
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.523
    Thanks
    2.888
    672 waarderingen in 365 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RonnieFreak Bekijk bericht
    Mijn plazmatic is binnen 2 weken kapot gegaan. Hij werd dusdanig warm dat ik een brandgat in mn broek heb gekregen zonder dat ik de aansteker aan had staan. Gelukkig gebeurde het buiten en kon ik hem meteen in de sloot gooien. Moet er niet aan denken dat dit in mn slaap op de houten eettafel is gebeurd met alle gevolgen van dien. Nooit meer ook al zien ze er onwijs tof uit.
    Bedankt voor de info. Dat is inderdaad iets om rekening mee te houden. Zeker wanneer het spul uit China betreft. Niet dat dat slecht is hoor, maar met de kwaliteitscontrole nemen ze het daar niet altijd zo nauw.

    Dat wordt dan geen plasma aansteker.

    Eigenlijk wilde ik zo'n plasma aansteker omdat dat veiliger zou zijn. Maar nu jij dit zo vertelt is de enige overgebleven, veilige manier eigenlijk een aansteeklont. Een aansteekfakkel blijft maar branden, dat is niet zo handig om in je handen te houden als je aan het kijken bent. Hoewel, met een aansteeklont moet je soms blazen om iets aan te krijgen. Dat is ook verre van verstandig.

  2. Deze gebruiker waardeert Flashing_Diamond voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 november 2017
    Berichten
    287
    Thanks
    925
    287 waarderingen in 97 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flashing_Diamond Bekijk bericht
    Bedankt voor de info. Dat is inderdaad iets om rekening mee te houden. Zeker wanneer het spul uit China betreft. Niet dat dat slecht is hoor, maar met de kwaliteitscontrole nemen ze het daar niet altijd zo nauw.

    Dat wordt dan geen plasma aansteker.

    Eigenlijk wilde ik zo'n plasma aansteker omdat dat veiliger zou zijn. Maar nu jij dit zo vertelt is de enige overgebleven, veilige manier eigenlijk een aansteeklont. Een aansteekfakkel blijft maar branden, dat is niet zo handig om in je handen te houden als je aan het kijken bent. Hoewel, met een aansteeklont moet je soms blazen om iets aan te krijgen. Dat is ook verre van verstandig.
    Graag gedaan. Ik bestel mijn aanstekers dan niet op Ali maar op dx.com. Had de plazmatic bij mijn bestelling gedaan om een keer te proberen. Betaalde er iets van 14 euro voor wat dus ook meteen de duurste aansteker in mijn collectie was. Geef mij maar 3-5 gasbranders voor hetzelfde geld ipv deze gevaarlijke troep. Op de foto hier zie je dat ik de aansteker in een plantenbak heb moeten gooien.
    Daarna met twee takjes de sloot in geworpen vanwege de extreme hitte van de aansteker. Naam: IMG-20180204-WA0011.jpg
Bekeken: 936
Grootte: 140,0 KB

  4. Deze gebruiker waardeert RonnieFreak voor het bericht:


  5. #18
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.968
    Thanks
    2.326
    3.387 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RonnieFreak Bekijk bericht
    Daarna met twee takjes de sloot in geworpen vanwege de extreme hitte van de aansteker.
    Lijkt mij de batterij niet goed geweest is.

    Leip spul.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  6. #19
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.523
    Thanks
    2.888
    672 waarderingen in 365 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
    Lijkt mij de batterij niet goed geweest is.

    Leip spul.
    Dat zal aan de batterij hebben gelegen ja. Ik was totaal vergeten dat dit kon gebeuren.

    Sinds RonnieFreak liet weten wat er bij hem is gebeurt, heb ik deze plasma aanstekers uitgesloten van aanschaf. Als mobieltjes van 600+ euro al kunnen ploffen, wil je eigenlijk niet vertrouwen op een of andere low budget aansteker. Zeker zo eentje waar je eigenlijk niet zeker bent dat er uberhaupt een kwaliteitscontrole op plaats heeft gevonden.

    Wil je toch zo'n aansteker, dan adviseer ik gelijk een lipo protection bag aan te schaffen en de aansteker in de bag te bewaren. Die bags zijn bedoeld voor lipo's, ik weet dus niet of deze bag ook geschikt is voor dit soort aanstekers. Maar hier zitten meer mensen met verstand van dat soort dingen die er wel iets over kunnen zeggen.

  7. #20
    VWC-Lid maxxpower's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2008
    Locatie
    Gelderland in een hutje op de heide.
    Berichten
    578
    Thanks
    1.343
    539 waarderingen in 218 posts
    Zo'n lip van is prima geschikt gebruik ze ook voor mij rc auto,s.
    En aangezien in die aanstekers ook een lip cel zitten kun je deze prima gebruiken Alleen koop ze ergens anders dan in de gemiddelde rc winkel in Nederland (veels te duur).
    Enjoy dont destroy i love fireworks

  8. Deze gebruiker waardeert maxxpower voor het bericht:


  9. #21
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Hmm....was ook aan het kijken naar zo'n soort aansteker.....dat gaan we dan ff niet doen

  10. #22
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.523
    Thanks
    2.888
    672 waarderingen in 365 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
    Hmm....was ook aan het kijken naar zo'n soort aansteker.....dat gaan we dan ff niet doen
    Heb ik ook niet gedaan, zelfs niet met lipo bag. Ik denk dat het enige goede alternatief zo'n stormaansteker is die je zelf bij kan vullen. Zo eentje met een lontje en watten die je moet doordrenken met navulsel. Lijkt me veiliger dan een creme brulee geval of zo'n plazmatic, maar ik heb geen ervaring met dat soort aanstekers. Iemand ervaring mee?

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •