Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plazmatic aanstekers

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Plazmatic aanstekers

    Iemand ervaring met dit type aansteker? Ik heb er net zelf eentje besteld omdat het mij super chill lijkt; gewoon lekker opladen, zelfs buiten met bijvoorbeeld een powerbank.
    Zonder respect geen vuurwerk.

    #2
    Geen ervaring mee, maar zien er wel goed uit. Mag ook wel voor die prijs...maar ik hoop voor je dat ze lang mee gaan. Ik ben wel bang dat de contactpunten snel onder de troep van de lontjes zullen zitten, dat is namelijk zo bij alle aanstekers...de meeste gaan bij mij 1 of 2 jaar mee...

    Comment


      #3
      Een link zou wel fijn zijn en evt wat meer info over de aansteker zou ook geen kwaad kunnen
      Vuurwerk doet de duivels dansen

      Comment


        #4
        Even googlen: https://www.plazmatic.com/collections/plazmatic-x

        Lijken trouwens wel wat op tasers ��

        Comment


          #5
          Ik verwacht dat deze niet geschikt zijn voor het ontbranden van vuurwerk.
          Het lijkt op het eerste oog op een soort van gloeidraad principe.
          En dat heeft geen lange levensduur bij het ontsteken van lont.
          Door het wegspatten van testen gebeurd het vaak dat deze resten op de gloeidraad komen wat binnen no time een defect teweeg brengt.

          gr
          Marchel
          Extreme Pyromaniac for life.

          Comment


            #6
            Ja klopt Marchel, ik heb daar ervaring mee. Zo'n gloeidraad gaat per direct kapot door de ontbranding van een viscolont, dus totaal niet geschikt voor vuurwerk.

            Comment


              #7
              Toch met succes een stukkie visco en 2 sterretjes aangestoken, zonder schade . We zullen wel zien hoe het verloopt, wel een vet hebbedingetje natuurlijk met zo'n übervette print ;)

              Zonder respect geen vuurwerk.

              Comment


                #8
                Een plazmatic aansteker werkt niet met een gloeidraad, bij het indrukken van de knop onstaat er een soort 'vlamboog' tussen de contactpunten (potentiaalverschil)
                Wat Rocketfreak al aangeeft over de vervuilende contactpunten ben ik het mee eens. Ook de levensduur van je accu kan minder worden door het vele gebruik ervan.
                zo'n vonkje bereikt ook nooit een hitte zoals een gasaansteker dat wel kan.
                Kortom,ik zou hem niet aanraden voor vuurwerk maar gewoon lekker bij butaan/gas blijven!

                Comment


                  #9
                  Is inderdaad gewoon een vlamboog maar of het echt voor vuurwerk geschikt is dat denk ik niet.
                  Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

                  Comment


                    #10
                    Nog iemand ervaring mee?

                    Lijkt mij een stuk veiliger om hiermee af te steken dan met andere aanstekers. Gewoon omdat dit ding puur op een batterij werkt.
                    Laatst aangepast door Flashing_Diamond; 18 February 2018, 10:29.

                    Comment


                      #11
                      Had ook al gekeken inderdaad, mag ook prima een basic look hebben, maar Plazmatic is nogal prijzig. Voor dat geld ga ik niet de gok nemen dat het straks toch niet zo goed tegen brandend lont kan en stuk is.
                      Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Mattenfreak Bekijk bericht
                        Had ook al gekeken inderdaad, mag ook prima een basic look hebben, maar Plazmatic is nogal prijzig. Voor dat geld ga ik niet de gok nemen dat het straks toch niet zo goed tegen brandend lont kan en stuk is.
                        Je kan ze op aliexpress kopen voor een goede prijs, ook die ene van ImmSamuel. 15,- euro of zo met verzending.

                        Comment


                          #13
                          Dat scheelt nogal, dat is het proberen waard dan inderdaad.
                          Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                          Comment


                            #14
                            We hebben voor mijn zoontje ook een plasma aansteker gekocht bij Alie express.
                            Kosten 7 euro.
                            Deze heeft geen vlamboog maar een kruisvlam.

                            Opladen is zo gedaan. Hij heeft er veel vuurwerk mee ontstoken.

                            Nadeel is wel dat de aansteker wel veel schoongemaakt moest worden.
                            Gewoon even schoonbranden en hij deed het weer.

                            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	1518949242004500907127.jpg
Vertoningen:1
Grootte:238,3 KB
ID:	1565894
                            Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

                            Comment


                              #15
                              Mijn plazmatic is binnen 2 weken kapot gegaan. Hij werd dusdanig warm dat ik een brandgat in mn broek heb gekregen zonder dat ik de aansteker aan had staan. Gelukkig gebeurde het buiten en kon ik hem meteen in de sloot gooien. Moet er niet aan denken dat dit in mn slaap op de houten eettafel is gebeurd met alle gevolgen van dien. Nooit meer ook al zien ze er onwijs tof uit.

                              Comment

                              Working...
                              X