Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 86
  1. #61
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 augustus 2005
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    233
    Thanks
    244
    94 waarderingen in 61 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    Er word hier over van alles gepraat das leuk het is niet voor niks een forum
    maar wat ik een beetje mis is wie krigt zo,n bunker vol wie krijgt überhaupt zo,n
    stapel besteld(zonder papieren)dit is niet van een Polen ganger met bestelbus.ook
    knap dat je zo,n bunker geregeld krijgt.ik
    ben niet uit op namen!maar zoiets regelen is niet niks.
    Nee inderdaad niet. Kan best wel een hele grote vis zijn die ze nu gevangen hebben. Precies wat je zegt, 40.000 kilogram vuurwerk is een beste partij plus nog de rest wat in Nederland in beslag genomen is. En dan die bunker(s) nog, en al dat professionele vuurwerk zonder de juiste papieren.
    Denk dat redelijk veel mensen straks van een koude kermis thuis komen.

  2. Deze gebruiker waardeert Peter voor het bericht:


  3. #62
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Ja ik vraag of we ooit de naamloze waarheid te horen krijgen.
    kijk naar mij mening komt dat de overheid niet uit die heeft
    zijn pijlen gericht op de gewone burger de thuisprutser belgie etc.
    ik denk te weten dat ergens in dit verhaal papieren nodig zijn en
    hand in eigen boezem steken is niet het sterkste punt van onze overheid.

  4. #63
    VWC-Lid the mighty two's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 november 2009
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.153
    Thanks
    5.951
    789 waarderingen in 319 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Het is een welvaartsprobleem. De millennials zijn opgevoed door ouders die leven/leefden in het Gouden Tijdperk van groei en groei en groei. Die kinderen zijn gewend om alles te kunnen krijgen, constant gevulde schappen en alle keus ter wereld. Die hebben geen benul van hoe het is om een samenleving te moeten opbouwen en onderhouden.
    Effect is dat je niet meer om elkaar hoeft te denken, maar een egogerichte maatschappij krijgt. Kwam ook weer zo goed tot uiting in een loonpyramide laatst: kapitalistische graaiers bovenaan als grootverdieners, essentiële beroepen als onderwijs en zorg bungelden onderaan.
    Je krijgt zo Party X (of hoe heette dat) praktijken: keten en vernielen om de lol. Hoezo, volgende dag staat er weer een nieuw verkeersbord en is schade weer vergoed. En als je wat flikt (treinsurfen bv waar iedereen schande van spreekt) krijg je een laf zwaaiend vingertje en gesprek met de machinist. Terwijl iemand met BE vuurwerk een tijd mag gaan brommen.

    Leve de lol. YOLO. "Niet omdat het moet maar omdat het kan."

    Navelstaren is de welvaartsziekte, door overmatige rijkdom. Dat tieners en twintigers überhaupt zoveel geld overhouden om honderden of duizenden de lucht in te knallen, is al een teken aan de wand. Verdeelden we alles wat rechtmatiger, hoefde men ook niet meer te klagen over economisch vluchtelingen

    Edit: tel er ook nog het nationaal gemiddelde intelligentieniveau Mavo 3 bij op, en het vernielzuchtige cocktailtje is compleet.
    In mijn optiek een behoorlijk gechargeerd en verbitterd pleidooi.

    Vandalisme is van alle tijden en van alle leeftijden. Het is in mijn optiek alleen zichtbaarder geworden door de sociale media.

    Verder heeft niemand van onder de 80 jaar, geboren en getogen in Nederland, enig idee van hoe het is om een maatschappij op te bouwen. Uitzondering zoals onze uitgezonden soldaten nagelaten.

    Er zijn zat mensen die er voor kiezen veel vuurwerk te kopen en dat niet zomaar even hebben. Mensen die iedere week/ maand een klein bedrag opzij zetten en hierdoor en door de vele acties toch een collectie met een waarde van een paar 100 euro kunnen kopen. Lijkt me dat je daar juist respect voor moet hebben. Zijn het hele jaar door gedisciplineerd bezig! Als ze ondanks een laag inkomen een mooie modeltreinverzameling hebben (om maar wat te roepen) zouden "we" dat wel knap vinden en er begrip voor hebben.

    Last but not least het nationaal gemiddelde intelligentieniveau Mavo 3, degene die ik ken van dat niveau of lager zijn harde werkers, zijn actief in verenigingen en/ of vrijwilligers bij zeer nuttige instanties houden enorm van vuurwerk en kopen nooit illegaal en slopen al helemaal niet.

    het nationaal gemiddelde intelligentieniveau Mavo 3 zegt niets.

  5. Deze 7 gebruikers waarderen the mighty two voor het bericht:


  6. #64
    Banned
    Geregistreerd
    6 maart 2012
    Berichten
    105
    Thanks
    68
    134 waarderingen in 38 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    Er word hier over van alles gepraat das leuk het is niet voor niks een forum
    maar wat ik een beetje mis is wie krigt zo,n bunker vol wie krijgt überhaupt zo,n
    stapel besteld(zonder papieren)dit is niet van een Polen ganger met bestelbus.ook
    knap dat je zo,n bunker geregeld krijgt.ik
    ben niet uit op namen!maar zoiets regelen is niet niks.
    nouja over die bunkers in Duitsland daar heb ik altijd wel over gehoord, al jaren via meerdere personen. dus dat is niet echt niets nieuws ofzo. inmiddels weet elke vuurwerk kenner wel een beetje hoe de vork in de steel steekt hoe dit zo binnenkomt maar dit is ook een beetje een overhyped bericht, geloof dat er een paar jaar geleden zelfs 80.000 kilo was gevonden ergens, het dubbele dus. en het is allemaal een druppel op een gloeiende plaat.
    Laatst gewijzigd door vwkfreak1989; 21 oktober 2016 om 23:43

  7. #65
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 februari 2016
    Berichten
    94
    Thanks
    46
    138 waarderingen in 37 posts
    Het is dus gevonden Kevelaer en niet Kleef/Kleve.

    40 Tonnen illegales Feuerwerk beschlagnahmt
    Teilen Twittern
    Kevelaer/Amsterdam . Glücklicherweise blieb der große Knall aus. Die Polizei hat in den Traberpark-Bunkern in Kevelaer 40 Tonnen illegales Feuerwerk sichergestellt. Es wurde über die Grenze hinweg vor allem in den Niederlanden verkauft.

    Rund 40 Tonnen illegaler Feuerwerkskörper sind in der Nähe der Grenze zu den Niederlanden von deutschen Polizisten in Kevelaer beschlagnahmt worden.

    Nach Angaben der niederländischen Staatsanwaltschaft vom Donnerstag wurde das Feuerwerk am Dienstag in drei ehemaligen militärischen Bunkern gefunden. Die Niederländer hatten ihre deutschen Kollegen um Amtshilfe gebeten, weil das Feuerwerk in den Niederlanden verkauft wurde.

    Dort wurden drei Verdächtige wegen des Handels mit dem explosiven Material festgenommen und weitere 2,5 Tonnen Feuerwerk sichergestellt.

    Bei dem Feuerwerk handelte es sich unter anderem um große Böller und Matten kleinerer, miteinander verbundener Knallkörper. Den Ermittlungen zufolge wurden sie in einem Lokal auf der niederländischen Seite der Grenze verkauft.

    Die Verkäufer fuhren dann mit dem Auto des Kunden zu den Bunkern auf der deutschen Grenzseite und lieferten das Fahrzeug dann beladen wieder vor dem Lokal auf niederländischer Seite ab. Die drei Festgenommenen hätten "eine wichtige Funktion im Handel mit illegalem Feuerwerk in den Niederlanden" gehabt, teilte die Staatsanwaltschaft mit. In den Bunkern in Deutschland seien auch illegale Zigaretten gefunden worden, um die sich nun der deutsche Zoll kümmere.

    In der Mitteilung der Staatsanwaltschaft heißt es, der Handel mit illegalem Feuerwerk sei eine erhebliche Gefahr. Auch Privatleute, die die Knaller online bestellten, machten sich strafbar.

    Anmerkung der Redaktion: In einer früheren Version dieses Textes hatten wir berichtet, dass das Feuerwerk in der Nähe von Kleve gefunden wurde. Inzwischen ist klar, dass das Feuerwerk in Kevelaer gefunden wurde.

  8. #66
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2011
    Berichten
    1.618
    Thanks
    1.226
    668 waarderingen in 405 posts
    kan je weer zien. Waar al de leugens inzitten in de nederlandse media. Voor geen meter te vertrouwen.

  9. #67
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.749
    Thanks
    3.292
    11.359 waarderingen in 5.120 posts
    In 1 woord samengevat : zonde
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  10. Deze 2 gebruikers waarderen Torrr voor het bericht:


  11. #68
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Berichten
    372
    Thanks
    108
    265 waarderingen in 113 posts
    Ben al blij dat ik geen metaforen lees zoals "alles verwoestende mortierbommen", "cobra's waarmee je een huis opblaast" of "kernramp vermeden". Die Duitsers zijn gelukkig politiek een stuk correcter in hun pers.

  12. Deze 2 gebruikers waarderen reverze voor het bericht:


  13. #69
    VWC-Lid vegetto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 november 2006
    Berichten
    543
    Thanks
    1.180
    822 waarderingen in 293 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht

    Edit: tel er ook nog het nationaal gemiddelde intelligentieniveau Mavo 3 bij op, en het vernielzuchtige cocktailtje is compleet.
    Beetje kort door de bocht opmerking dit het. Jou opmerking getuigd dat je zelf waarschijnlijk onder dat mavo 3 niveau zit.
    Je opleidingsniveau heeft niks met vernielzucht te maken. Dat gebeurt in alle bevolkingslagen.
    Beetje nutteloze opmerking dit.
    The Only Thing To Fear Is Running Out Of Beer

  14. Deze 9 gebruikers waarderen vegetto voor het bericht:


  15. #70
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.073
    Thanks
    5.418
    6.220 waarderingen in 2.973 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vegetto Bekijk bericht
    Beetje kort door de bocht opmerking dit het. Jou opmerking getuigd dat je zelf waarschijnlijk onder dat mavo 3 niveau zit.
    Je opleidingsniveau heeft niks met vernielzucht te maken. Dat gebeurt in alle bevolkingslagen.
    Beetje nutteloze opmerking dit.
    Dat valt wel mee.

    Laat ik vooropstellen dat ik niks tegen de gemiddelde Nederlander heb. Ik werk zelf regelmatig met mensen voor wie het woord 'intelligentieniveau' een brug te ver is, om uit te spreken maar vaak ook om te lezen. Supertoffe lui. En papiertjes zeggen al helemaal geen ruk; de intelligentste gozer die ik kende, heeft nooit z'n middelbare school afgemaakt.
    Het gaat ook om 'gemiddeld' hè; dus voor elk die erboven zit, zit er eentje onder. Dus Vegetto compenseert mij weer

    Toch is er duidelijk verband tussen vernielzucht en antisociale gedragstooornis, en die heeft in onderzoek toch duidelijk als een van de bepalende factoren intelligentie laten zien. Net zoals alcoholabuse (ook zo'n plaag voor onze hobby) vaak aan lagere intelligentie (vaak gemeten door opleidingsniveau, ietwat ambigu natuurlijk) gelinkt kan worden. "Vaak", "gemiddeld" dus. De verdeling die dat in een grafiek te zien geeft, hoef ik je vast niet uit te leggen. Niks is absoluut.

    Jammer dat je mij als ondergemiddeld typeert. Met gemiddeld was ik al best tevreden geweest!

  16. Deze 2 gebruikers waarderen Richardus voor het bericht:


  17. #71
    VWC-Lid Levensgenieter's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2015
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    1.049
    Thanks
    428
    749 waarderingen in 365 posts
    Zolang alles maar in een 'hokje' past niet waar?
    Wel zo veilig..
    Vriendelijke groet, FireDisplay-4K Vuurwerk films!

  18. Deze 5 gebruikers waarderen Levensgenieter voor het bericht:


  19. #72
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 augustus 2007
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    746
    Thanks
    612
    787 waarderingen in 323 posts
    Gezellig topic hier trouwens...

  20. #73
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 december 2014
    Berichten
    206
    Thanks
    32
    115 waarderingen in 52 posts
    Alcoholabuse komt over het algemeen juist vaker voor bij hogeropgeleiden. https://www.nrc.nl/nieuws/2016/08/17...matig-a1516615. Zie hier iets over de verdeling onder ouderen. Ook onder jongeren is bekend dat de studenten meer 'tanken' dan de gemiddelde stratenmaker.
    Punt is wel dat het bij intelligentere mensen minder vaak komt tot onwenselijk gedrag. Daarom is vernielzucht en hardvochtig gedrag vaker toe te schrijven aan onderontwikkelde mensen. Daar kan Richardus ook niets aan doen. Dat mag hij gewoon zeggen.

  21. Deze 2 gebruikers waarderen maximaal30euro voor het bericht:


  22. #74
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.073
    Thanks
    5.418
    6.220 waarderingen in 2.973 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maximaal30euro Bekijk bericht
    Alcoholabuse komt over het algemeen juist vaker voor bij hogeropgeleiden. https://www.nrc.nl/nieuws/2016/08/17...matig-a1516615. Zie hier iets over de verdeling onder ouderen. Ook onder jongeren is bekend dat de studenten meer 'tanken' dan de gemiddelde stratenmaker.
    Punt is wel dat het bij intelligentere mensen minder vaak komt tot onwenselijk gedrag. Daarom is vernielzucht en hardvochtig gedrag vaker toe te schrijven aan onderontwikkelde mensen. Daar kan Richardus ook niets aan doen. Dat mag hij gewoon zeggen.
    Leuke popsci, over andere landen ook nog dus niet steekhoudend voor en toepasbaar op onze NL discussie.

    Gerichter: https://www.volksgezondheidenzorg.in...lkingsgroepen#
    Je ziet daar okk wel de grafiek dat alcoholgebruik iha weer een grafiek andersom geeft, dus kudos aan jou. Maar alcoholabuse ligt dus toch weer anders.

    En ja: mensen denken continu grotendeels in hokjes om zo een eign identiteit tov anderen te stellen, laat staan als het gaat om demografische gegevens op basis waarvan divers beleid wordt gebaseerd.

    Toch lullig, van die 40k vuurwerk hè ook al was het maar Triplex...

  23. #75
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Berichten
    2.347
    Thanks
    1.165
    1.193 waarderingen in 545 posts
    Denk dat alcoholgebruik een beetje de plank misslaat hier, laten we het gewoon weer over het onderwerp hebben. 40.000 kilo vuurwerk een beste partij, toch bizar dat dit al jaren zo gaat. Ook al moet ik ze complimenten geven dat ze alles zo goed hebben opgeslagen en niet ergens in een loods midden in de woonwijk.

  24. Deze 4 gebruikers waarderen DsNL voor het bericht:


Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •