Banner China Red
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 97
  1. #16
    Super Moderator titanium's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 december 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.792
    Thanks
    2.924
    3.004 waarderingen in 953 posts
    Een minimum prijs opleggen aan je klanten (de winkelier) geeft je klant een bepaalde zekerheid van omzet/winst. Als de prijsafspraken er zijn hoeft de winkelier niet bang te zijn dat ze kapot geconcurreerd worden. Door die zekerheid kan een winkelier makkelijker voor een bepaald merk kiezen dan wanneer hij niet weet wat zijn concurrenten gaan doen met de prijs. Zeker als je een kleine winkel bent heb je niet de capaciteit om dezelfde hoeveelheid te verkopen als een grotere winkel.

    Wettelijk mag het volgens mij niet maar het gebeurd wel op grote schaal en dan is de vuurwerkbranche maar een kleintje in dit geheel

    Het heeft ook weer te maken met een bepaalde waarde van je bedrijf enz maar hoe dat precies werkt geen idee.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 2 gebruikers waarderen titanium voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid paulus01's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2010
    Berichten
    1.335
    Thanks
    601
    980 waarderingen in 535 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
    Bijkomend feit is dat transport nu zelfs tot 50% goedkoper is geworden om nog enigszins aan klanten te komen. Waar je eerst 10.000,- voor een container betaalde, is het nu nog maar 5000,- Niet voor niets is een van de grotere transporteurs van de wereld failliet gegaan.
    Damn....als jij dit voor een container betaald, mag je wel eens met je vervoerder gaan praten - ik zie hele andere tarieven (stukken goedkoper) - of er zit een hele dure sprinkler installatie in de container

    Maar on topic, prijsbinding is verboden bij wet, punt.

    We hoeven de vuurwerkimporteurs niet een hand boven het hoofd te houden, want het mag gewoon niet.
    Zij zullen het waarschijnlijk uitleggen als adviesprijzen - ik neem aan dat geen enkele winkel op papier heeft staan dat het minimumprijzen zijn of dat er sancties zijn bij het aanbieden onder een bepaalde prijs.

  4. Deze gebruiker waardeert paulus01 voor het bericht:


  5. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2011
    Berichten
    1.618
    Thanks
    1.226
    668 waarderingen in 405 posts
    Tja prijzen variëren sowieso hevig. Gaat om wat erin zit hoe groot vanuit welke haven. En hoe snel etc. Iets als vuurwerk heb je net als elektronica liever aan de binnenkant staan van de rijen. Dan helemaal aan de rand waar de vocht er nog makkelijker erop komt. Dan die al komt. ±'

  6. #19
    VWC-Lid stefan11's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 december 2009
    Berichten
    151
    Thanks
    18
    82 waarderingen in 43 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulus01 Bekijk bericht
    Damn....als jij dit voor een container betaald, mag je wel eens met je vervoerder gaan praten - ik zie hele andere tarieven (stukken goedkoper) - of er zit een hele dure sprinkler installatie in de container

    Maar on topic, prijsbinding is verboden bij wet, punt.

    We hoeven de vuurwerkimporteurs niet een hand boven het hoofd te houden, want het mag gewoon niet.
    Zij zullen het waarschijnlijk uitleggen als adviesprijzen - ik neem aan dat geen enkele winkel op papier heeft staan dat het minimumprijzen zijn of dat er sancties zijn bij het aanbieden onder een bepaalde prijs.
    Jij denkt aan een prijs voor een container zonder vuurwerk erin. Voor een container met daarin vuurwerk moet je vele malen meer aftikken en waarom zou ik niet weten.

    Het hanteren van minimum prijzen mag inderdaad niet. Toch gebeurd het om ervoor te zorgen dat iedereen wat kan verdienen aan zijn vuurwerk. Als product A namelijk 5 kilometer verderop de helft kost weet iedereen natuurlijk waar product A het meest verkocht wordt. Als de winkel zich uiteindelijk niet aan de prijzen houd zegt de importeur gewoon dat het op is en niet geleverd kan worden.

  7. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    2.996
    Thanks
    1.005
    1.614 waarderingen in 885 posts
    Het is zo dat veel winkeliers er veel aan willen verdienen, ze moeten onkosten er ook uit krijgen. Dus ergens snap ik het wel dat er wat minimumprijzen gehandteerd worden. Maar de andere kant is puur zakelijk. Als jij bij een bedrijf inkoopt en besluit er weinig winst op te maken dan zou je dat toch zelf moeten weten? Een concurrent pakt het misschien anders aan, jij gaat voor de grote getallen.
    Het structureel op de vingers tikken van bepaalde importeurs bevalt mij in ieder geval helemaal niet.
    greetzz
    Eer was was was, was was is!

  8. Deze 2 gebruikers waarderen tjopper voor het bericht:


  9. #21
    Banned
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Berichten
    2.444
    Thanks
    2.118
    3.155 waarderingen in 1.183 posts
    Ik had een importeur als rubro nooit in mijn collectie willen hebben, puur gebaseerd op die belachelijke afspraken en de daarbij behorende "dreigementen" die ze ten toon spreiden.

  10. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    401
    Thanks
    243
    253 waarderingen in 116 posts
    De prijzen van vuurwerk rijzen de pan uit, elk jaar zijn de prijzen weer wat verhoogd. Overal lees je aanbieding, extra korting, geweldige actie, laagste prijs garantie, (extra) gratis vuurwerk (een sigaar uit eigen doos) en bij de meeste winkeliers vallen de cakeboxen er ook nog eens buiten.

    Ik vraag me af of de importeurs denken dat een (jong) gezin een cakebox gaat kopen van 139 euro, die binnen 90 seconden weg is, ik denk het niet.

    Ik koop zelf alleen mijn vuurwerk nog met freakacties of echte kortingen, heb me jaren lang 'bedonderd' gevoeld door de lokale vuurwerk verkopers, die de adviesprijs maar blijven hanteren.

    Ik ben overigens best bereid om de dure kooien terug te brengen naar de vuurwerk verkoper zodat deze hergebruikt kunnen worden (misschien een idee om er statiegeld op te zetten of een vuurwerk kortingsbon voor volgend jaar).

  11. Deze 2 gebruikers waarderen Jorn89 voor het bericht:


  12. #23
    VWC-Lid Airforce's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2013
    Berichten
    1.327
    Thanks
    656
    976 waarderingen in 488 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nederlandsvuurwerk Bekijk bericht
    Om mijn vraag nog even wat concreter te stellen:

    Het gaat mij er niet om of rubro of welke importeur er 'veel' aan verdient, wat de transportkosten zijn etc. etc.
    Het zijn bedrijven, en bedrijven horen nou eenmaal winst te maken.
    Verder heeft mijn vraag globaal gezien (natuurlijk komt er meer bij kijken) niks te maken met de directe winst van de importeur.
    De importeur heeft zijn product immers al verkocht en hier zijn winst behaald, alles wat hierna gebeurt heeft betrekking op de bedrijfsvoering en winst van de winkelier.


    Mijn vraag is, hoe kan het dat er prijsafspraken worden gemaakt richting winkeliers wanneer dit niet lijkt toegestaan?
    Of het nou beter is voor de importeur en/of de winkelier, de vrije markt is er niet voor niks.

    En nogmaals, is dit daadwerkelijk bij wet verboden of wordt er door de importeur(s) handig gebruik gemaakt van trucjes en mazen in de wet?
    Leuk dat je jezelf nader wil verklaren, maar pas dan wel je beginpost aan. Ik wil en ga me niet mengen in de zoveelste discussie hier, doch vind ik het een nare constatering dat je er één importeur uitkiest. Over smaad gesproken, want je gooit nogal met wat verwijten.

  13. Deze gebruiker waardeert Airforce voor het bericht:


  14. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airforce Bekijk bericht
    Leuk dat je jezelf nader wil verklaren, maar pas dan wel je beginpost aan. Ik wil en ga me niet mengen in de zoveelste discussie hier, doch vind ik het een nare constatering dat je er één importeur uitkiest. Over smaad gesproken, want je gooit nogal met wat verwijten.
    Ten eerste,meng je er dan daadwerkelijk niet in.

    Ik koos rubro eruit omdat er over rubro de meeste verhalen de rondte gaan, of iniedergeval de verhalen die ik oppik.
    Ik werd gewezen op het feit dat meer importeurs dit doen, vandaar dat ik mezelf nader probeer te verklaren.
    Smaad en gooien met verwijten?
    Wat ik aankaart gebeurt, dit is ondertussen zelfs algemeen bekend.
    Moet je hier dan de importeurs de hand boven het hoofd houden?
    Of moeten winkeliers vrij zijn in hun priijsbepaling, zoals het ook wettelijk is bepaald?
    Ik ben benieuwd naar andere meningen, of antwoorden van mensen die er verstand van hebben.
    Ik vind jouw reactie onnodig aanvallend.

  15. #25
    VWC-Lid Airforce's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2013
    Berichten
    1.327
    Thanks
    656
    976 waarderingen in 488 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nederlandsvuurwerk Bekijk bericht
    Ten eerste,meng je er dan daadwerkelijk niet in.

    Ik koos rubro eruit omdat er over rubro de meeste verhalen de rondte gaan, of iniedergeval de verhalen die ik oppik.
    Ik werd gewezen op het feit dat meer importeurs dit doen, vandaar dat ik mezelf nader probeer te verklaren.
    Smaad en gooien met verwijten?
    Wat ik aankaart gebeurt, dit is ondertussen zelfs algemeen bekend.
    Moet je hier dan de importeurs de hand boven het hoofd houden?
    Of moeten winkeliers vrij zijn in hun priijsbepaling, zoals het ook wettelijk is bepaald?
    Ik ben benieuwd naar andere meningen, of antwoorden van mensen die er verstand van hebben.
    Ik vind jouw reactie onnodig aanvallend.
    Ik ga me inderdaad niet mengen met de daadwerkelijke inhoud van de discussie. Ik citeer: "Ik koos". Je hoeft geen keuze te maken, benoem je probleem in het algemeen. Het gebeurt misschien, maar er ligt geen enkel concreet bewijs van je op tafel. Daarmede wakker je dus zelf de discussie aan en ben jij degene die desgevraagd aanvalt (zie je laatste regel). Ik houd niemand de hand boven het hoofd, ik val niet aan, ik meng me niet in de discussie. Wat echter mijn probleem is, is hoe jij een probleem omschrijft. Dat is jouw fout en niet de mijne, ik wijs je er op dat je het probleem te veel op de hand van een importeur schetst.

  16. #26
    VWC-Lid gwgwgw's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Locatie
    Noord Oost Veluwe
    Berichten
    873
    Thanks
    470
    1.808 waarderingen in 584 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airforce Bekijk bericht
    ik meng me niet in de discussie.
    Wat is dit dan?

  17. #27
    VWC-Lid 500gram's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 oktober 2007
    Berichten
    696
    Thanks
    721
    538 waarderingen in 159 posts
    Welke rederij???? dan gaan wij daar ook me verschepen

  18. Deze 4 gebruikers waarderen 500gram voor het bericht:


  19. #28
    VWC-Lid 500gram's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 oktober 2007
    Berichten
    696
    Thanks
    721
    538 waarderingen in 159 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
    Bijkomend feit is dat transport nu zelfs tot 50% goedkoper is geworden om nog enigszins aan klanten te komen. Waar je eerst 10.000,- voor een container betaalde, is het nu nog maar 5000,- Niet voor niets is een van de grotere transporteurs van de wereld failliet gegaan.
    Welke Rederij verscheept het voor dit bedrag?

  20. Deze 4 gebruikers waarderen 500gram voor het bericht:


  21. #29
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.948 waarderingen in 1.827 posts
    Dat zou ik idd ook graag willen weten.
    Denk dat veel importeurs er naar willen overstappen.

    Gr
    Extreme Pyromaniac for life.

  22. Deze 3 gebruikers waarderen PYROMANIAC 1975 voor het bericht:


  23. #30
    VWC-Lid aartvanmaren's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 december 2009
    Locatie
    delft
    Berichten
    217
    Thanks
    112
    134 waarderingen in 59 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 500gram Bekijk bericht
    Welke Rederij verscheept het voor dit bedrag?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PYROMANIAC 1975 Bekijk bericht
    Dat zou ik idd ook graag willen weten.
    Denk dat veel importeurs er naar willen overstappen.

    Gr

    Kunnen jullie misschien antwoord geven op de vraag van nederlandsvuurwerk.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nederlandsvuurwerk Bekijk bericht
    Ik lees het al in meerdere topics, rubro maakt prijsafspraken met de winkeliers.
    Er zijn zelfs winkeliers die prijzen verhogen nadat ze door rubro op de vingers zijn getikt.

    Ik weet er het fijne niet van, maar in mijn ogen is dit prijsbinding en dit is verboden.

    Een leverancier mag geen minimumprijzen of kortingspercentages opleggen aan zijn afnemers.


    Kan iemand hier een definitief antwoord op geven?
    avm

Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •