Winkelbanner - Vuurwerk Bruchem
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 97
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts

    Minimale verkoopprijzen

    Ik lees het al in meerdere topics, *** maakt prijsafspraken met de winkeliers.
    Er zijn zelfs winkeliers die prijzen verhogen nadat ze door *** op de vingers zijn getikt.

    Ik weet er het fijne niet van, maar in mijn ogen is dit prijsbinding en dit is verboden.

    Een leverancier mag geen minimumprijzen of kortingspercentages opleggen aan zijn afnemers.


    Kan iemand hier een definitief antwoord op geven?
    Laatst gewijzigd door nederlandsvuurwerk; 2 december 2019 om 22:50

  2. #2
    VWC-Lid MrXtremeFireworks's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 september 2012
    Berichten
    650
    Thanks
    245
    1.062 waarderingen in 322 posts
    Voor zover ik kan vinden mag dat inderdaad niet:

    http://www.mkbservicedesk.nl/2426/ma...oopprijzen.htm

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Mag niet, maar wordt wel gedaan. Hoor winkeliers hierover klagen, vooral Rubro doet dit. Kijk naar hun boxen, 100 shots dat zogenaamd met korting toch nog minimaal 140 euro moet opleveren. Heb wel eens aan een winkelier gevraagd of men geen korting wilde geven wanneer ik voor een bepaald bedrag zou afnemen, maar dat mocht hij niet anders zou Rubro hem niks leveren. Vooral wanneer het kleine afnemers zijn. Sommige grote spelers kunnen wel iets met prijs doen, maar dan vaak alleen met producten dat ze al een jaar in de bunker hebben liggen. Met nieuwe producten zal het eveneens niet snel gaan.

  4. #4
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Kan je nagaan hoeveel winst rubro erop maakt ,kost geen drol om te laten maken en het transport ook niet vooral in de aantallen van zee containers tegelijk

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkduiven Bekijk bericht
    Kan je nagaan hoeveel winst rubro erop maakt ,kost geen drol om te laten maken en het transport ook niet vooral in de aantallen van zee containers tegelijk
    Bijkomend feit is dat transport nu zelfs tot 50% goedkoper is geworden om nog enigszins aan klanten te komen. Waar je eerst 10.000,- voor een container betaalde, is het nu nog maar 5000,- Niet voor niets is een van de grotere transporteurs van de wereld failliet gegaan.

  6. Deze 2 gebruikers waarderen Grizmo Raizor voor het bericht:


  7. #6
    VWC-Lid emieloss's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Berichten
    1.986
    Thanks
    5.492
    1.722 waarderingen in 787 posts
    Ik denk dat vuurwerk importeurs er wel een boterham mee kunnen verdienen, daarom doen ze het immers. Alleen afgeven op rubro dat zij er veel geld aan over houden vind ik wat vreemd, alsof andere importeurs niet veel over zouden kunnen houden aan de verkoop van hun producten. Ik vind rubro vaak zelfs goedkoper vergeleken met andere importeurs bij cakes van het zelfde caliber / aantal grammen kruit.

    Waar het echter in de start post over gaat is de vraag of een importeur voor de winkelier een minimum verkoop bedrag mag bepalen.

  8. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2011
    Berichten
    1.618
    Thanks
    1.226
    668 waarderingen in 405 posts
    op zich mag dit niet. Maar word dit bij vele importeurs zowat elke wel gedaan. En zie je dit overal in de markt Zowat dan men toch een minium prijs aanhoudt. En ja er valt een leuke boterham mee te verdienen. Transport kost niet belachelijk veel. Maar Men vergeet even loonkosten. En wat die kut cetifcaten kosten etc. En als er een keer een halve container word afgekeurd. Is het ook handig dat je als importeur genoeg geld daarvoor hebt. Sommige zijn er aan ten onder gegaan. Omdat er een paar producten geheel weg konden.

  9. #8
    Super Moderator titanium's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 december 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.792
    Thanks
    2.924
    3.004 waarderingen in 953 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkduiven Bekijk bericht
    Kan je nagaan hoeveel winst rubro erop maakt ,kost geen drol om te laten maken en het transport ook niet vooral in de aantallen van zee containers tegelijk
    Denk je er wel even aan dat hierin 2 aparte bedrijven zitten. De importeur koop het in china en verkoopt het in nederland. Alles wat er daarna verdiend word gaat niet meer naar de importeur. Sterker nog, per product maakt een importeur minder winst dan een winkelier (in euro's) Dus de suggestie dat de importeur er gigantisch aan verdiend komt niet door de adviesverkoopprijs.

    De kale cake zelf kost inderdaad geen drol in china. Maar dan komt het pas:

    - Paar keer per jaar naar china vliegen voor uitzoeken en controle
    - Graag een mooi labeltje want ja de cake moet wel opvallen in de winkel
    - Wij willen graag een harde knal en grote effecten dus er moet een kooi omheen. En die zijn belachelijk duur!
    - Transport van fabriek naar boot
    - Boottransport van China naar Rotterdam
    - Transport van Rotterdam naar de Bunker
    - Oja verrek die bunker moet ook betaald worden
    - En diezelfde bunker moet ook eens in de zoveel tijd worden gekeurd
    - Dan wil je die producten verkopen dus zijn er mensen in dienst die dit moeten gaan verkopen
    - De producten moeten ook nog van de bunker naar de winkels toe
    - En ze lopen het risico dat er een partij word afgekeurd en dat kost tegenwoordig erg erg erg veel geld. Dit risico geld komt ook ergens vandaan.
    - Er moet ook nog winst worden gemaakt

    Dit zijn alleen al kosten die de importeur moet doorrekenen aan de winkelier. Een cake die in China kaal misschien €4 kost word hier echt niet voor €5 doorverkocht aan de winkel



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
    Bijkomend feit is dat transport nu zelfs tot 50% goedkoper is geworden om nog enigszins aan klanten te komen. Waar je eerst 10.000,- voor een container betaalde, is het nu nog maar 5000,- Niet voor niets is een van de grotere transporteurs van de wereld failliet gegaan.
    Die transport prijzen die jij noemt zijn compleet het tegenovergestelde van wat ik de laatste jaren hoor. Maargoed ik importeer niet dus kan het niet met zekerheid zeggen
    Laatst gewijzigd door titanium; 10 oktober 2016 om 17:06
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  10. Deze 6 gebruikers waarderen titanium voor het bericht:


  11. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 november 2012
    Berichten
    19
    Thanks
    8
    16 waarderingen in 10 posts
    Alle importeurs hanteren richtprijzen. En iedereen betaalt hetzelfde voor de nieuwe iPhone, Galaxy, Panorama, Donald Duck, enz... en dat vinden wij toch allemaal heel normaal?

  12. Deze 3 gebruikers waarderen East voor het bericht:


  13. #10
    Super Moderator arviidd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    3.558
    Thanks
    9.234
    3.547 waarderingen in 1.465 posts
    Een leverancier mag inderdaad geen minimum prijzen vastleggen. Ze mogen alleen een advies prijs geven en daar mee mag de winkelier doen wat hij wil. Als ze bijvoorbeeld bellen naar een winkelier en zouden zeggen dat ze de prijs omhoog moeten doen en de winkelier zou dat gesprek opnemen hebben ze een probleem. Ze mogen natuurlijk wel vriendelijk vragen of de prijs anders kan.

    Ik werk zelf in een winkel en moet zeggen dat ik soms juist liever heb dat het wel mag want je wordt tegenwoordig echt gek van wat sommige grote internet bedrijven doen met de prijzen. Sommige artikelen kan ik niet meer verkopen omdat ze het op internet aanbieden voor onder de inkoop prijs.


    Wat veel mensen vergeten is ook de wisselkoers. De euro doet het slecht en dat merk je aan de prijzen. Bij ons zijn veel producten uit Amerika tot wel 20% duurder geworden puur door de wisselkoers.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  14. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2011
    Berichten
    1.618
    Thanks
    1.226
    668 waarderingen in 405 posts
    Daarom hanteren bepaalde merken de regel. Dat de prijs niet veel lager mag zijn. Omdat men de concurrentie gezond wilt houden. O.a Apple is en en was hier redelijk streng in en dat is beter ook ja. Want sommige bedrijven doen dit expres. Zo hoorde ik ook laatst. Waarom de prijzen per mediamarkt per stad verschillen. Omdat ze zo op een bepaalde manier de concurrenten willen dwars zitten,

  15. #12
    Super Moderator arviidd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    3.558
    Thanks
    9.234
    3.547 waarderingen in 1.465 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fernando93 Bekijk bericht
    Daarom hanteren bepaalde merken de regel. Dat de prijs niet veel lager mag zijn. Omdat men de concurrentie gezond wilt houden. O.a Apple is en en was hier redelijk streng in en dat is beter ook ja. Want sommige bedrijven doen dit expres. Zo hoorde ik ook laatst. Waarom de prijzen per mediamarkt per stad verschillen. Omdat ze zo op een bepaalde manier de concurrenten willen dwars zitten,
    Het is zelfs zo dat grote winkels software hebben dat kijkt naar prijzen van de concurrentie en dan de prijs automatisch weer net een paar cent onder die van hen doet.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  16. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Om mijn vraag nog even wat concreter te stellen:

    Het gaat mij er niet om of *** of welke importeur er 'veel' aan verdient, wat de transportkosten zijn etc. etc.
    Het zijn bedrijven, en bedrijven horen nou eenmaal winst te maken.
    Verder heeft mijn vraag globaal gezien (natuurlijk komt er meer bij kijken) niks te maken met de directe winst van de importeur.
    De importeur heeft zijn product immers al verkocht en hier zijn winst behaald, alles wat hierna gebeurt heeft betrekking op de bedrijfsvoering en winst van de winkelier.


    Mijn vraag is, hoe kan het dat er prijsafspraken worden gemaakt richting winkeliers wanneer dit niet lijkt toegestaan?
    Of het nou beter is voor de importeur en/of de winkelier, de vrije markt is er niet voor niks.

    En nogmaals, is dit daadwerkelijk bij wet verboden of wordt er door de importeur(s) handig gebruik gemaakt van trucjes en mazen in de wet?
    Laatst gewijzigd door nederlandsvuurwerk; 2 december 2019 om 22:51

  17. Deze gebruiker waardeert nederlandsvuurwerk voor het bericht:


  18. #14
    VWC-Lid aartvanmaren's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 december 2009
    Locatie
    delft
    Berichten
    217
    Thanks
    112
    134 waarderingen in 59 posts
    Volgens mij gaat het een beetje zo . De importeur laat wel zien wat de standaard prijzen zijn , en om te ver komen dat er een prijzen oorlog tussen de winkeliers ontstaat . Zijn er wel regels dat je niet onder de prijs mag komen .
    avm

  19. #15
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nederlandsvuurwerk Bekijk bericht
    De importeur heeft zijn product immers al verkocht en hier zijn winst behaald, alles wat hierna gebeurt heeft betrekking op de bedrijfsvoering en winst van de winkelier.
    Niet alle winkels hebben een vergunning om het hele jaar vuurwerk op te slaan.
    Eind januari wordt het vuurwerk opgehaald en in de bunker bij de importeur opgeslagen.

    Misschien ,,eisen'' ze daarom minimale prijzen?
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  20. Deze gebruiker waardeert the cigarman voor het bericht:


Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •