Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: panasonic hc-vx870

  1. #1
    VWC-Lid EuFirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 juni 2012
    Berichten
    207
    Thanks
    35
    72 waarderingen in 54 posts

    panasonic hc-vx870

    na veel youtube filmpjes en vele herrieneringen na oud en nieuw verder, besloot ik dan toch eens echt een cam te kopen. ik ben voor de panasonic hc-vx870 gegaan, ik wil toch eens wat projecten op beeld bewaren . nu vindt ik het geluid niet super denderend en ik ben ook totaal niet bekend met camera's of wat dan ook ik weet dat ik een goede sd kaart nodig heb om 4k te kunnen filmen en die heb ik dan ook gekocht. maar wat voor externe mic is goed om vuurwerk mee te kunnen filmen, is de Rode VideoMic MKII condensator mono-richtmicrofoon misschien iets? de prijs spreekt mij wel aan, en is het verstandig om een deadcat er bij te gebruiken ivm wind?
    sorry, op het gebied van cameras ben ik echt een noob, ik hoop dat iemand mij misschien verder kan helpen


    Naam: Panasonic-VX-870_1.jpg
Bekeken: 194
Grootte: 105,5 KB
    Laatst gewijzigd door EuFirework; 1 september 2016 om 16:43
    In de crackling chry wolken.

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    15 juli 2007
    Berichten
    728
    Thanks
    402
    782 waarderingen in 190 posts
    Leuk topic aangezien ik altijd met een telefoon film en ook toe ben aan kwalitatieve betere films. Ga ik dit opic volgen misschien steek ik er nog wat van op

    Verder ben ik net als jij onbekend met de range aan camera of geluids hardware dus kan je niet helpen.

  3. #3
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Ik film nog altijd met Canon cameras. Ik heb zelf de M506 met DM-100 mic met deadcat ook een super combinatie. Een deadcat is een must. Wat ik verder aanraad is om zoveel mogelijk op Youtube films bekijken van vuurwerk. Meestal staan de combinatie wel in de omschrijving eronder waarmee ze filmen. Vind je een film mooi en weet je niet waarmee gefilmd is, dan stuur je de eigenaar gewoon een berichtje. Mijn oog is gevallen op de Sony FDR AX100 of de Panasonic GH4 . Dit zijn wel wat duurdere cameras.
    http://www.youtube.com/c/ReVerser

  4. #4
    VWC-Lid EuFirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 juni 2012
    Berichten
    207
    Thanks
    35
    72 waarderingen in 54 posts
    bedankt voor je reactie, 700€ voor deze cam met sd kaart was voor mij al een hele uitgave, het gaat mij er nu echt om welke mic goed is voor deze camera/ andere vergelijkbare panasonic cameras
    In de crackling chry wolken.

  5. #5
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Dan zou ik persoonlijk gaan voor een rode stereo video mic pro. In elk geval geen mono microfoon nemen.
    En anders de Rode Stereo VideoMic condensator richtmicrofoon, deze is iets goedkoper.

    Wel een deadcat nemen!

    http://www.bax-shop.nl/camera-microf...videomicrofoon

    http://www.bax-shop.nl/camera-microf...richtmicrofoon

    Deze ga ik halen mocht er een andere cam dan Canon bij mij komen, anders blijft gewoon de DM-100 erop.

    losse externe mics kunnen ook. Tascam Dr-05 is ook top. Zit rond 100 euro
    http://www.youtube.com/c/ReVerser

  6. #6
    VWC-Lid EuFirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 juni 2012
    Berichten
    207
    Thanks
    35
    72 waarderingen in 54 posts
    en waarom eigenlijk geen Rode mono-richtmicrofoon ?
    In de crackling chry wolken.

  7. #7
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuFirework Bekijk bericht
    en waarom eigenlijk geen Rode mono-richtmicrofoon ?
    In deze film heb ik de Rode Videomic Rycote gebruikt . De MKII zal denk ik bijna net zo klinken.

    Mono heeft gewoon minder dynamiek. Echo en dergelijke klinken gewoon minder bij een mono mic. Ik zou gewoon nog even doorsparen als ik jou was.

    http://www.youtube.com/c/ReVerser

  8. #8
    VWC-Lid EuFirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 juni 2012
    Berichten
    207
    Thanks
    35
    72 waarderingen in 54 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverser Bekijk bericht
    In deze film heb ik de Rode Videomic Rycote gebruikt . De MKII zal denk ik bijna net zo klinken.

    Mono heeft gewoon minder dynamiek. Echo en dergelijke klinken gewoon minder bij een mono mic. Ik zou gewoon nog even doorsparen als ik jou was.

    super bedankt, zo klinkt mijn cam nu ongeveer. je hebt niet echt het knal gevoel
    In de crackling chry wolken.

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    15 juli 2007
    Berichten
    728
    Thanks
    402
    782 waarderingen in 190 posts
    Ik heb deze camera sinds een paar weken en vroeg mij af of er meer mensen zijn met dezelfde camera voor het filmen van vuurwerk. Ik ben er namelijk nog niet helemaal uit welke settings het beste zijn om vuurwerk voornamelijk s'avonds te filmen. Ook een goede player om bestanden zonder kwaliteitsverlies af te spelen ontbreekt nog. Wie of wie kan mij een duwtje in de goede richting geven?

    Alvast bedankt!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •