Banner Rubro Vuurwerk - Rubro.nl
Pagina 101 van 201 EersteEerste ... 519199100101102103111151 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.501 t/m 1.515 van 3010

Discussie: Transbomber

  1. #1501
    VWC-Lid funkyi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2017
    Locatie
    Bunker 4
    Berichten
    1.671
    Thanks
    606
    910 waarderingen in 444 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Palm Tree Bekijk bericht
    Meer mensen een lege tube in cake 3?

    Bijlage 36416
    Gewoon irritant om naar te kijken.... zot er nog schietkruit in? Dan volgooien met crackling zodat je in ieder geval nog een mine hebt

  2. #1502
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Berichten
    435
    Thanks
    21
    148 waarderingen in 93 posts
    Dat deukje doet echt niets hoor. Hopelijk ligt er wel lont doorheen, want als je pech hebt moet je hem nog een keer bij de finale aansteken.

  3. #1503
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 december 2016
    Berichten
    365
    Thanks
    91
    297 waarderingen in 93 posts
    Ik heb zojuist mijn bestellingen opgehaald en kreeg nog het advies mee om DE TB zelf door te lonten want dat moest nog gebeuren. "Kijk maar even op YouTube" kreeg ik te horen.

    Naam: IMG_20171229_121545.jpg
Bekeken: 1104
Grootte: 113,0 KB

  4. #1504
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.940
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blouapie Bekijk bericht
    Dat deukje doet echt niets hoor. Hopelijk ligt er wel lont doorheen, want als je pech hebt moet je hem nog een keer bij de finale aansteken.
    Kan ik niet zien, en anders inderdaad bij de reservelont aansteken
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  5. #1505
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 december 2017
    Berichten
    94
    Thanks
    11
    19 waarderingen in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diek13 Bekijk bericht
    Ik heb zojuist mijn bestellingen opgehaald en kreeg nog het advies mee om DE TB zelf door te lonten want dat moest nog gebeuren. "Kijk maar even op YouTube" kreeg ik te horen.

    Naam: IMG_20171229_121545.jpg
Bekeken: 1104
Grootte: 113,0 KB
    Niet zo prettig allemaal dus!,....
    “Kijk maar op YouTube”,....lekker dan!,...zou zo’n Toko toch ff voor zijn klanten moeten doen?,...of is dat wat naïef gedacht?
    E.e.a. was voor mij nl wel dé rede om mijn vraag hier op VWC te stellen!
    Van al die movs over cakes slopen, ‘doorlonten/reservelonten’ en wat al niet meer,....
    Werdt ik nl niet echt blij van!
    Zeker niet na alle geruststellende reacties van jullie mbt het doorlonten van Rubro cakes.
    (Waarvoor nogmaals dank!)
    Oké,...dus niet de afzonderlijke cakes uit de doos halen maar de reserve lonten(?)gebruiken.
    Maar ja....nogmáals hoe is dat veilig voor een amateur te doen?
    En nee,...heb in deze zeer ‘nette’ en rustige straat geen mensen wonen die hier hulp zouden kunnnen bieden.
    Excuus overigens voor mijn bijzonder matige kennis in deze,...,

  6. #1506
    VWC-Lid paulus01's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2010
    Berichten
    1.335
    Thanks
    601
    980 waarderingen in 535 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Absolutbeginner Bekijk bericht
    Niet zo prettig allemaal dus!,....
    “Kijk maar op YouTube”,....lekker dan!,...zou zo’n Toko toch ff voor zijn klanten moeten doen?,...of is dat wat naïef gedacht?
    E.e.a. was voor mij nl wel dé rede om mijn vraag hier op VWC te stellen!
    Van al die movs over cakes slopen, ‘doorlonten/reservelonten’ en wat al niet meer,....
    Werdt ik nl niet echt blij van!
    Zeker niet na alle geruststellende reacties van jullie mbt het doorlonten van Rubro cakes.
    (Waarvoor nogmaals dank!)
    Oké,...dus niet de afzonderlijke cakes uit de doos halen maar de reserve lonten(?)gebruiken.
    Maar ja....nogmáals hoe is dat veilig voor een amateur te doen?
    En nee,...heb in deze zeer ‘nette’ en rustige straat geen mensen wonen die hier hulp zouden kunnnen bieden.
    Excuus overigens voor mijn bijzonder matige kennis in deze,...,
    als je er niet te veel ervaring mee hebben, gewoon bovenop de cake de lonten samen vast maken met een tie wrap en de lont dan aan de zijkant vd cake met tape vastzetten, zou niet meer gaan doen als je niet weet hoe.

  7. #1507
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    25 december 2017
    Berichten
    31
    Thanks
    1
    12 waarderingen in 3 posts
    Ja vind het ook een beetje vaag. Is bij een hele goede VW winkel vandaan. Vorig jaar hadden ze ook alles al doorgelont. Hoop dat het goed gaat
    Laatst gewijzigd door Kloenos; 1 januari 2018 om 16:42 Reden: Verzoek aanpassing

  8. #1508
    VWC-Lid paulus01's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2010
    Berichten
    1.335
    Thanks
    601
    980 waarderingen in 535 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kloenos Bekijk bericht
    Ja vind het ook een beetje vaag. Is bij reizebos vandaan. Vorig jaar hadden ze ook alles al doorgelont. Hoop dat het goed gaat
    Dan mag je in je handjes klappen, zouden ze niet moeten doen.....

  9. #1509
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    25 december 2017
    Berichten
    31
    Thanks
    1
    12 waarderingen in 3 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Palm Tree Bekijk bericht
    2017 versie, die tape zat er bij mij niet op
    Vond het ook al vaag. Komt van een goede VW winkel vandaan. Vorig jaar hadden ze ook de bakken al doorgelont. Hoop maar dat het goed gaat.
    Laatst gewijzigd door Kloenos; 1 januari 2018 om 16:43 Reden: Verzoek aanpassing

  10. #1510
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Absolutbeginner Bekijk bericht
    Niet zo prettig allemaal dus!,....
    “Kijk maar op YouTube”,....lekker dan!,...zou zo’n Toko toch ff voor zijn klanten moeten doen?,...of is dat wat naïef gedacht?
    E.e.a. was voor mij nl wel dé rede om mijn vraag hier op VWC te stellen!
    Van al die movs over cakes slopen, ‘doorlonten/reservelonten’ en wat al niet meer,....
    Werdt ik nl niet echt blij van!
    Zeker niet na alle geruststellende reacties van jullie mbt het doorlonten van Rubro cakes.
    (Waarvoor nogmaals dank!)
    Oké,...dus niet de afzonderlijke cakes uit de doos halen maar de reserve lonten(?)gebruiken.
    Maar ja....nogmáals hoe is dat veilig voor een amateur te doen?
    En nee,...heb in deze zeer ‘nette’ en rustige straat geen mensen wonen die hier hulp zouden kunnnen bieden.
    Excuus overigens voor mijn bijzonder matige kennis in deze,...,
    Eigenlijk is het niet ingewikkeld; de reden dat de winkelier het niet doet, is omdat de regelgeving in NL dit niet toestaat. Om het duidelijker te maken voor jou als leek (wat top is om te delen tussen de freaks hier) is het principe het volgende:

    Als je cake 1 aansteekt aan de hoofdlont, schiet deze in een door de fabrikant gekozen snelheid onderin van tube naar tube. Dit gaat met snellont, en hoe sneller het lont is, hoe sneller de shots elkaar opvolgen. Het einde van diezelfde lont komt uit de (op 1 na?) laatste tube, en loopt over in 'normaal' visco lont. Dat laatste stukje zie jij als zijnde de reserve-lont. Die verbrand dus ook. Als je de cake los schiet, is er naderhand dus niks meer over van het lont.

    Wil je dat de tweede cake erachteraan ontbrand, hoef je dus alleen de reserve-lont te verbinden met de hoofdlont van de volgende cake (cake twee dus). De simpelste manier is inderdaad bovenop beide lonten vrijmaken, tegen elkaar aanleggen, en met een tie-wrapje of schilderstape aan elkaar vast maken. Visco steekt elkaar met gemak aan als het tegen elkaar aan ligt (hoe meer contact hoe beter).

    De reden dat de 'freaks' dit onderaan de tube doen en het label insnijden, is om het visco gedeelte over te slaan, en dus snellont met elkaar verbinden. Daardoor heb je geen vertraging. Bij visco is dit 1 seconde per centimeter.

    Conclusie; als je het niet erg vind om 2-5 seconden tussen twee cakes te hebben, kun je ze gewoon bovenop verbinden. Wil je dat niet; zie inderdaad YouTube en bovenstaande beschrijving.

    Ben je hiermee geholpen?

  11. Deze 2 gebruikers waarderen Avalanche voor het bericht:


  12. #1511
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 december 2016
    Berichten
    365
    Thanks
    91
    297 waarderingen in 93 posts
    Nou ik heb ze losgehaald en de lonten extra vrij gemaakt. Het is niet lastig en heb eigenlijk niet veel hoeven doen. De cakes hebben per stuk, zowel bij hoofd als reserve, aan de zijkant 6 extra stukjes lont waardoor deze de volgende aansteken (dus 6 tegen 6). Als je het mij vraagt is dat het Rubro ontstekingssysteem waar over gesproken werd.

    Na vrijmaken heb ik ze strakker tegen elkaar gezet en het geheel rondom getaped. Iets beters kan ik niet verzinnen! Grote kans dat ie sowieso had gewerkt maar het was just to be sure.

    Succes allen!

  13. #1512
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    25 december 2017
    Berichten
    31
    Thanks
    1
    12 waarderingen in 3 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kloenos Bekijk bericht




    Deze is de transbomber uit 2017. Al vakkundig een tape op geplaatst door de winkel????
    Uhm vraagje vuurwerk liefhebbers. Deze is dus al doirgelont met duc tape door de winkelier. Nu zie ik dat er tape over de tubes gaan. Schiet de lading wel door die duc tape heen. Of ontploft er zometeen een crackling op de grond voor mijn neus. Moet ik het zo laten zitten of loshalen en er zelf wat van proberen te breien.

    Alvast bedankt voor de hulp

  14. #1513
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 december 2016
    Berichten
    365
    Thanks
    91
    297 waarderingen in 93 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kloenos Bekijk bericht
    Uhm vraagje vuurwerk liefhebbers. Deze is dus al doirgelont met duc tape door de winkelier. Nu zie ik dat er tape over de tubes gaan. Schiet de lading wel door die duc tape heen. Of ontploft er zometeen een crackling op de grond voor mijn neus. Moet ik het zo laten zitten of loshalen en er zelf wat van proberen te breien.

    Alvast bedankt voor de hulp
    Ik zou het zelf niet doen! Ductape brand niet in vergelijking met schilderstape. Zelf zou oké dus even over doen.

  15. #1514
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.940
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diek13 Bekijk bericht
    Nou ik heb ze losgehaald en de lonten extra vrij gemaakt. Het is niet lastig en heb eigenlijk niet veel hoeven doen. De cakes hebben per stuk, zowel bij hoofd als reserve, aan de zijkant 6 extra stukjes lont waardoor deze de volgende aansteken (dus 6 tegen 6). Als je het mij vraagt is dat het Rubro ontstekingssysteem waar over gesproken werd.

    Na vrijmaken heb ik ze strakker tegen elkaar gezet en het geheel rondom getaped. Iets beters kan ik niet verzinnen! Grote kans dat ie sowieso had gewerkt maar het was just to be sure.

    Succes allen!
    Klopt allemaal wat je zegt,
    Ik heb het op precies de zelfde manier gedaan.
    Heb daarnaast de hoofdlont en reserve lont ook nog met een knoopje gedaan
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  16. Deze gebruiker waardeert Palm Tree voor het bericht:


  17. #1515
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 oktober 2016
    Berichten
    24
    Thanks
    1
    0 waarderingen in 0 posts
    Heb hier de 2017 variant zonder het ‘Rubro systeem’. Lekker handig voor de minder ervaren mensen. Snap niet dat ze de cakes dan ook nog eens vastlijmen..

Pagina 101 van 201 EersteEerste ... 519199100101102103111151 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •